Susiviha on noloa
Se on nolo asia mikä on jääny joihinkin ihmisiin jostain satojen vuosien takaisista tarinoista, se on ymmärtämättömyyttä. Se on oikeastaan pelkoa jotain sellaista kohtaa mistä itse ei ymmärrä yhtään mitään. Yleensähän ihminen nimenomaan alkaa vihaamaan asioita mistä hän ei ymmärrä mitään.
Hän ei ymmärrä miksi luonnoneläimet käyttäytyvät tietyllä tavalla, hän on niin eksynyt oikeasta elämästä ja miten oikea elämä pelaa täällä maanpäällä että hän ei vaan ymmärrä.
Hän ei edes ymmärrä sitä että hän on itsekin petoeläin. Hän pitää petoeläimiä "pahoina" otuksina, eikä hän edes tunnista peilistä että hän on itse myös sellainen.
Hän ei ymmärrä luonnonlakeja eikä mitään muutakaan, hän ei ymmärrä että myös petoeläimillä on kaikilla oma roolinsa tässä kaikkeudessa.
Kaikki on tasapainossa.
Mikä mua eniten huolestuttaa on se, että nämä ihmiset ovat yleensä miehiä, aikuisia miehiä.
Kommentit (563)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lässynlää. Ihminen on järjestään tuhonnut itseään uhkaavat lajit, esimerkiksi raivohullun luolakarhun ja sapelihammastiikerin. On sinunkin mukavampi harrastaa patikointia.
Milloin susi on uhannut ihmistä viimeksi? Siis oikeasti eikä mielikuvituksessasi?
Isääni ja hänen lintukoiraansa oli susi oli ahdistellut viime syksynä sorsametsällä. Varoituslaukaus ilmaan oli onneksi karkoittanut suden. Isä oli vaihtanut jo karkeammat paukut piippuun siltä varalta että se olisi hyökännyt.
Vie toisen, agressiiviseksi koulutetun, koiraeläimen suden reviirille, valmiina listimään sen sen omaan k
Miten voi kenellekään, joka hankkii itselleen palan luontoa, tulla yllätyksenä, että siellä luonnossa asuu eläimiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lässynlää. Ihminen on järjestään tuhonnut itseään uhkaavat lajit, esimerkiksi raivohullun luolakarhun ja sapelihammastiikerin. On sinunkin mukavampi harrastaa patikointia.
Milloin susi on uhannut ihmistä viimeksi? Siis oikeasti eikä mielikuvituksessasi?
Isääni ja hänen lintukoiraansa oli susi oli ahdistellut viime syksynä sorsametsällä. Varoituslaukaus ilmaan oli onneksi karkoittanut suden. Isä oli vaihtanut jo karkeammat paukut piippuun siltä varalta että se olisi hyökännyt.
Vie toisen, agressiiviseksi koulutetun, koiraeläimen suden reviirille, valmiina listimään sen sen omaan kotiin. Kantsisko kiertää?
Susi ei ole tunkeilija ihmisen reviirillä vaan se ihminen itse on tunkeutunut asumaan susien reviirille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vie toisen, agressiiviseksi koulutetun, koiraeläimen suden reviirille, valmiina listimään sen sen omaan k
Susi ei ole tunkeilija ihmisen reviirillä vaan se ihminen itse on tunkeutunut asumaan susien reviirille.
No meidän suku on asunut tässä vuodesta 1876. Eiköhän me oltu tässä ennen tuota sutta joka faijan Roosaa himoitsi.
Vierailija kirjoitti:
Maalaiset pitäisi laittaa ruotuun. Etelän rikkaiden pitäisi maksaa landepaukkujen eläminen, eläkkeet, sairaudenhoito jne. Elävät pelloillaan ja tuhoavat ja tappavat kaiken liikkuvan ja paikallaan pysyvän. Ovat täysin vieraantuneet oikeasta elämästä.
Suomen ei todellakaan tarvitse olla täyteen asuttu. Elä siellä missä rahasi riittää äläkä ruikuta muita maksamaan elämääsi.
Jos tuota "elä siellä missä rahasi riittää" neuvoa noudattaisi kaikki, niin Helsingistä lähtisi kaikkein eniten väkeä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään totuuteen perustuvaa vastausta susivihaan. Ainoastaan tunnepohjaista mutuilua. En yllättynyt.
Suomalainen susifobia on jotain käsittämätöntä.
Selkeästi Göbbelisn tekniikalla mennään
https://en.wikipedia.org/wiki/Accusation_in_a_mirror
Et hyväksy minkäänlaista faktaa esim. niistä kotieläinvahingoista ja syytät niistä mainitsevaa tunnepohjaisesta mutuilusta, johon omat väitöksesi perustuu.
Täällä on tuotu aika huolestuttavaa tietoa ilmi niistä kotieläinvahingoista että niitä teetetään kaatolupien ja rahan tähden.
Onhan se huolestuttavaa, että lampuri haluaa valtion lemmikkien aiheuttamista vahingoista korvauksen ja ne ongelmalemmikit lopetettaviksi.
Yrität nyt vääntää epätoivoisesti jotain tunnepohjaista vihjailua. Laitappas pikkugöbbels vaan niitä faktoja ja linkkejä nyt pöytään
Susilaumat asuvat samalla alueella ja kulkevat samoja reittejä, sukupolvesta toiseen. Kuten jotkut ihmisetkin. Ainoa ero on se että ihminen pystyy halutessaan väistämään, muuttamaan minne tahansa, vaikka sinne missä ei ole susia. Susi ei voi muuttaa koska sille on jäänyt niin vähän tilaa ihmisten toimien takia. Syviä ihmisvapaita metsiä on vähän ja muiden susien reviirille ei voi mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään totuuteen perustuvaa vastausta susivihaan. Ainoastaan tunnepohjaista mutuilua. En yllättynyt.
Suomalainen susifobia on jotain käsittämätöntä.
Selkeästi Göbbelisn tekniikalla mennään
https://en.wikipedia.org/wiki/Accusation_in_a_mirror
Et hyväksy minkäänlaista faktaa esim. niistä kotieläinvahingoista ja syytät niistä mainitsevaa tunnepohjaisesta mutuilusta, johon omat väitöksesi perustuu.
Täällä on tuotu aika huolestuttavaa tietoa ilmi niistä kotieläinvahingoista että niitä teetetään kaatolupien ja rahan tähden.
Onhan se huolestuttavaa, että lampuri haluaa valtion lemmikkien aiheuttamista vahingoista korvauksen ja ne ongelmalemmikit lopetettaviksi.
Yrität nyt vääntää epä
Pelottaako faktat noin paljon? Tiedät ne itsekin todeksi kun olet osa ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinto heräsi ap, oletko itse nähnyt sutta (muualla kuin eläinpuistossa) tai onko esimerkiksi lemmikkisi tai hyötyeläimesi tullut suden raatelemaksi?
En ole mies enkä keski-ikäinen enkä myöskään itse asu enää susialueella. Kuitenkin sen verran tiedän ihan omasta kokemuksesta, että tietyillä alueilla susista on ihan konkreettista haittaa ja uhkaa. Siinä ei ole kyse mistään ideologisesta vihasta, vaan käytännönasiasta. En minä turkiskuoriaisia, punkkeja, peuroja, rottia, hevosmuurahaisia tai muitakaan elollisia itsessään vihaa, mutta jos niitä on liikaa, niin kyllä ne haittaa aiheuttavat.
Samaa mieltä.Taitaa aloittaja olla joku piiperö joka ei omista kuin surkea pikku kämppänsä jossain suurkaupungissa.Toisille tuotantoeläimet ovat elinkeino ja rahanarvoisia.Kyllä jokainen omaisuudestaan huolehtii.Mitäs jos kämppääsi iskisi termiitit.Varmaan hyysäisit myös niitä.
Vierailija kirjoitti:
Susilaumat asuvat samalla alueella ja kulkevat samoja reittejä, sukupolvesta toiseen. Kuten jotkut ihmisetkin. Ainoa ero on se että ihminen pystyy halutessaan väistämään, muuttamaan minne tahansa, vaikka sinne missä ei ole susia. Susi ei voi muuttaa koska sille on jäänyt niin vähän tilaa ihmisten toimien takia. Syviä ihmisvapaita metsiä on vähän ja muiden susien reviirille ei voi mennä.
Iso yläpeukku tälle!!!
Muutetaan kaikki vttuun tästä sekolandiasta tonne keski-eurooppaan, jossa sudet ammutaan heti kun vilahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä minun pitäisi väistää sutta kun olen vahvempi kuin se?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso yläpeukku tälle!!!
Muutetaan kaikki vttuun tästä sekolandiasta tonne keski-eurooppaan, jossa sudet ammutaan heti kun vilahtaa.
Riittää että ei mene suden kotiin ja väitä omistavansa koko metsää vain koska on ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vttua sä lässytät?
Laita nyt niitä linkkejä äläkä syyttele ja vihjaile tyylipuhtaan Göbbelsin propagandaopin mukaan muita siitä, mitä itse puuhaat.
Eli olet osa ongelmaa, sulla ei ole ainuttakaan faktaa laittaa pöytään ja tiedät sen itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska teet elämästäsi vaikeaa sillä että et ylimielisyyksissäsi osaa kunnioittaa luontoa edes sen verran että antaisit eläimen olla olemassa rauhassa. Lue tuo aiemmin esitetty vertauskuva kusiaispesään istumisesta. Typerä ihminen ryhtyy epätoivoiseen sotaan luontoa vastaan, kun voisi olla osa sitä ja ottaa vain sen mitä tarvitsee, oman paikkansa eläimenä nimeltään ihminen. Mutta ei, leikitään jumalaa joka saa päättää kuka saa elää ja olla olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet sutta vahvempi, sinun ei pitäisi olla noin kovin peloissasi susista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vttua sä lässytät?
Laita nyt niitä linkkejä äläkä syyttele ja vihjaile tyylipuhtaan Göbbelsin propagandaopin mukaan muita siitä, mitä itse puuhaat.
Eli olet osa ongelmaa, sulla ei ole ainuttakaan faktaa laittaa pöytään ja tiedät sen itsekin.
Keskusteluun on jo laitettu tarpeeksi lähteitä jne.. Etkö osaa lukea vai ignooraatko tarkoituksella? Sinä se Göbbels olet.
No miksi sitten naiset panikoivat suden nähdessään? Itsehän en susia pelkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vttua sä lässytät?
Keskusteluun on jo laitettu tarpeeksi lähteitä jne.. Etkö osaa lukea vai ignooraatko tarkoituksella? Sinä se Göbbels olet.
EI OLE!
Älä valehtele.
Susi lienee tappanut viimeksi ihmisen 210 vuotta sitten.
Hirvien aiheuttamissa kuolonkolareissa kuollu samaan aikaan 200 + ihmistä.
Koko homma on siitä kiinni että sudet ei siedä metsästäjien koiria.
Vierailija kirjoitti:
No miksi sitten naiset panikoivat suden nähdessään? Itsehän en susia pelkää.
En minä ainakaan. Susiviha on maaseudun metsästäjämiesten juttuja, mutta kyllä siellä naiset ja lapsetkin traumatisoidaan niillä höpöhöpö jutuilla.