Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko että osa-aikatyötä tekevät pääsevät kokoaikatyöhön kunhan vaan tukia leikataan

Vierailija
15.03.2024 |

Tuohan on se hallituksen utopistinen näkemys, että jostain vaan itsestään ilmestyy tarpeeksi kokoaikaisia työpaikkoja joihin osa-aikatyötä tekevät työllistyvät, kunhan vaan osa-aikaisten työttömyystukea leikataan.

ihan kuin vain osa-aikaisia työntekijöitä tarvinneet yritykset (kuten kaupat) silkkaa hyvää hyvyyttään alkaisivat palkkaamaan tarpeettomia kokoaikaisia työntekijöitä

Kommentit (226)

Vierailija
141/226 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. kauppojen osa-aika työhön pitäisi puuttua. Kyllähän siellä koko päivän  työntekijöitä on, joten voisivat yhtä hyvin  palkata kokoaikaisia. Jos yhteiskunta maksaa osan "palkasta", ei tunnu oikealta. 

Kauppojen aukiolo klo 7-22.Miten ajattelit sovitella koko henkilökunnalle erilaisine ruuhka-aikoineen kokoaikatyön?

Vierailija
142/226 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten osa-aikakykyisen terveys paranee tukien leikkaamisella.

Leikataanko siis osasairauspäivärahaakin?

En tiedä mutta moni tekee osa-aikaista koska terveys ei kestä kokopäivätyötä. Itsekin teen vain 3h/päivässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/226 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. kauppojen osa-aika työhön pitäisi puuttua. Kyllähän siellä koko päivän  työntekijöitä on, joten voisivat yhtä hyvin  palkata kokoaikaisia. Jos yhteiskunta maksaa osan "palkasta", ei tunnu oikealta. 

Kauppojen aukiolo klo 7-22.Miten ajattelit sovitella koko henkilökunnalle erilaisine ruuhka-aikoineen kokoaikatyön?

Ehkä kannattaisi luopua ajatuksesta, että työntekijöitä pitää sijoittaa vain ruuhkahuippuihin ja hyväksyä se, että siellä on kokoaikaiset töissä noina kellonaikoina.  Meillä on itsepalvelukassat nykyään ruuhkahuippujen tukena joten yrittäjät voi lopettaa perusteettoman työajoilla kusettamisen ja pätkimisen.

Vierailija
144/226 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuri osa tekee osa-aikatyötä siksi, että kokoaikatyötä ei ole tarjolla, ei terveyden tai muuten oman halun takia.

Tarkoitus varmaankin on, että osa-aikatyöntekijä joko hankkii kokoaikaisen työpaikan tai ottaa osa-aikaisen toisen työpaikan, jos on työkykyinen. Jos ei ole työkykyinen, niin silloin pitäisi tukisysteemin auttaa pääsemään edes minimitulotasolle. Omasta halustaan osa-aikasta työtä tekevät voivat omasta halustaan jatkaa osa-aikaista työntekoa, jos haluavat, vaikka tukia leikataan. Elintaso sitten vaan putoaa. Tai voivat hakea muita hommia.

Ahaa.  Jos nyt siis vaikka 100 ihmistä tekee osa-aikaista työtä, se on pahasta ja hirvittävää ja se pitää kieltää, koska heille maksetaan hieman tukia, eivätkä he eivät näy edes työttömien lukumäärässä. Parempi on siis, että 50 ihmistä tekee täyttä päivää ja niille toiselle 50:lle maksetaan täyttä tukea, jolloin he ovat virallisesti työttömiä ja mahdollisesti syrjäytyvät. Ei noin saada enempää työpaikkoja syntymään, vaan enemmän työttömiä!

Vierailija
145/226 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sit voi palkata mut sinne osa-aikaiseksi, kun en halua kokoaikatyötä enkä tartteis tukia kun olen sen verran sääatänyt et tulisin hyvin toimeen pelkällä osa-aikaisella. Mut eihän se käy. Mappi ööhön menee keski-ikäisen työttömän työnhakijan hakemukset myös näihin paikkoihin.

Vierailija
146/226 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuri osa tekee osa-aikatyötä siksi, että kokoaikatyötä ei ole tarjolla, ei terveyden tai muuten oman halun takia.

Tarkoitus varmaankin on, että osa-aikatyöntekijä joko hankkii kokoaikaisen työpaikan tai ottaa osa-aikaisen toisen työpaikan, jos on työkykyinen. Jos ei ole työkykyinen, niin silloin pitäisi tukisysteemin auttaa pääsemään edes minimitulotasolle. Omasta halustaan osa-aikasta työtä tekevät voivat omasta halustaan jatkaa osa-aikaista työntekoa, jos haluavat, vaikka tukia leikataan. Elintaso sitten vaan putoaa. Tai voivat hakea muita hommia.

Palstalla on jo aikaisemmin

Niin että terveenä olet saanut olla koko ikäsi? Sinulle on annettu aivan käsittämätön ylietu muihin ihmisiin nähden ja sitten kehtaat tulla selittämään. Oikeasti. Joku tauti sinulle nyt niin saat rämpiä koko loppuelämäsi siinä ja koittaa selvitä edes yhdestä päivästä. 

Vierailija
147/226 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaus aloitiksen kysymykseen:

tietysti uskon, perustuslain mukaan valtiolla on velvollisuus järjestää työtä kansalaisilleen

Vierailija
148/226 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysynnän ja tarjonnan laki, palkat laskee kun tulijoita on moninkertainen määrä entiseen 

Vierailija
149/226 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä kaikki pienituloisten kurittamiset johtaa siihen että kalliiseen Helsinkiin ei enää saada sairaaloihin, eskareihin, iltapäiväkerhoihin, päiväkoteihin, halvempiin ruokapaikkoihin ja myymälöihin työntekijöitä.

Ja kun lapsia ei saa päiväkotiin, naiset ei pääse töihin.

Hienosti suunniteltu, Petteri!

Äläs nyt, toi saattaa olla setämies Petterin salainen tavoite, naiset kotiin hellan ääreen. Ja miehet sitten töihin 9 euron päiväpalkalla.

Jos tämä kommentti poistuu, sen on pakko olla totta.  Paitsi jos kommenttia ei juuri sen totuuden paljastumisen takia poisteta.

Vierailija
150/226 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata sitten töitä etsiä kovin hankalan työmatkan päästä. Minä olen aurakuskina talvet, ja täyttä päivää ei kyllä tasan tarjota, vaan nollasopparilla ja hälykorvauksilla mennään. Sovi tähän sitten jotain toista osa-aikaa kaveriksi, kun työvuorot voivat tulla tunninkin varoitusajalla. Yleensä toki jotain ennustettavuutta on, mutta ei ole sääennusteisiin luottaminen. Tänäkin talvena useamman kerran näyttänyt jotain sentin lumisadetta ja lopputulos on ollut reilu 10cm lunta kerralla. Ja toisaalta myös niitä 10cm ennusteita ja satanut on pari hassua lumihippusta. 

Minä en ainakaan auraa enää ensi talvena. Päivystyskorvaus on muutenkin naurettavan pieni korvaus siitä, että pitää olla lähtövalmiina kotona aina jos on pienikin mahdollisuus lumisateisiin tai hiekoitustarpeeseen. Ensi talvena siitä saisi pitää vain alle puolet (työttömyystuen sekä asumistuen menetykset), joten ei kiitos. Saattaa siis olla liikkumisessa hankaluuksia ensi talvena, koska aika moni muu on tullut samaan tulokseen kuin minä. Ne auraavat, jotka saavat täydet tunnit ja tekevät samassa työpaikassa jotain muuta kun auraustarvetta ei ole. Meistä muista iso osa jättää niihin bileisiin osallistumatta. Yksin sillä palkalla ei elä, tukia leikataan eikä siihen saa sovitettua mitään muuta työtä kaveriksi, niin ei tässä muita vaihtoehtoja ole.

Kannustan muitakin aurakuskeja lopettamaan työt. Olisihan se mukavaa, jos saisimme hallituksen ansiosta kunnon lumikaaoksen talvella :) vaikka toisaalta heillä taitaa palkka juosta vaikka eivät työpaikalle pääsisikään. Duunarit siitäki eniten joutuvat kärsimään jos niin käy.

Vierailija
151/226 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa-aikatyökykyine on pikkasen eri asia kuin muuten vaan osa-aikatyötä tekevä.

Vierailija
152/226 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä kaikki pienituloisten kurittamiset johtaa siihen että kalliiseen Helsinkiin ei enää saada sairaaloihin, eskareihin, iltapäiväkerhoihin, päiväkoteihin, halvempiin ruokapaikkoihin ja myymälöihin työntekijöitä.

Ja kun lapsia ei saa päiväkotiin, naiset ei pääse töihin.

Hienosti suunniteltu, Petteri!

Äläs nyt, toi saattaa olla setämies Petterin salainen tavoite, naiset kotiin hellan ääreen. Ja miehet sitten töihin 9 euron päiväpalkalla.

Jos tämä kommentti poistuu, sen on pakko olla totta.  Paitsi jos kommenttia ei juuri sen totuuden paljastumisen takia poisteta.

Salainen toive, että naiset olisi poliitikkoja. Paitsi se on vaan toive ja fantasiaa, ehkä jonkun märkä uni, mutta todellisuus on joskus toista kuin fantasia.

Vierailija
153/226 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa-aikatyökykyine on pikkasen eri asia kuin muuten vaan osa-aikatyötä tekevä.

No mulla on jalka poikki niin että en kykene kävelemään töihin toimistolle ja takaisin.

Vierailija
154/226 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
155/226 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule mitään kaasuputkihanketta käsittelemään Ely-keskukseen. Se voi olla sun salainen fantasia, mutta märkänä unena vaan pysyy, todellisuus on toista.

Vierailija
156/226 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata sitten töitä etsiä kovin hankalan työmatkan päästä. Minä olen aurakuskina talvet, ja täyttä päivää ei kyllä tasan tarjota, vaan nollasopparilla ja hälykorvauksilla mennään. Sovi tähän sitten jotain toista osa-aikaa kaveriksi, kun työvuorot voivat tulla tunninkin varoitusajalla. Yleensä toki jotain ennustettavuutta on, mutta ei ole sääennusteisiin luottaminen. Tänäkin talvena useamman kerran näyttänyt jotain sentin lumisadetta ja lopputulos on ollut reilu 10cm lunta kerralla. Ja toisaalta myös niitä 10cm ennusteita ja satanut on pari hassua lumihippusta. 

Minä en ainakaan auraa enää ensi talvena. Päivystyskorvaus on muutenkin naurettavan pieni korvaus siitä, että pitää olla lähtövalmiina kotona aina jos on pienikin mahdollisuus lumisateisiin tai hiekoitustarpeeseen. Ensi talvena siitä saisi pitää vain alle puolet (työttömyystuen sekä asumistuen menetykset), joten ei kiitos. Saattaa siis olla liikkumisessa hankaluu

Olen toki pahoillani sun ja muiden puolesta, mutta HAHHAHHAA toivottavasti lopetatte hommat ja tulee karsee lumikaaos. Muahrah!! Iha oikein Orpon paskalle ja nimimerkki riikalle.

Vierailija
157/226 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon aamupäivisin päiväkodissa ja iltapäivisin siivoan toimistoja. Helppoo kuin heinänteko. 

Kato kun kaikki työpaikat ei toimi noin.

Sitten vaihdat alaa, josset sillä nykyisellä alalla saa riittävästi työtunteja tai muuten tule toimeen. Ihmiset on ihan liian fakkiutuneita vallitsevaan tilaan. "olen sukupuoletutkijatohtori, en ole saanut kun satunnaisia sijaisuuksia yliopistolta, en voi tehdä mitään muuta työtä kun eihän nyt tohtori sentään mene kauppaan töihin, vaadin että tuilla taataan minulle assarin tulotaso".

Mikä järki on laittaa noinkin yliopisto koulutettu ihminen kassalle töihin? Se koulutus on maksanut yhteiskunnalle maltaita jonkun 10 vuotta ja menisi noin täysin hukkaan. Vähän sama kuin ostaisin kalliin pyykinpesukoneen,  ja käyttäisin sitä maljakkona, yhtä turhaa rahan hukkaa.

Vierailija
158/226 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon aamupäivisin päiväkodissa ja iltapäivisin siivoan toimistoja. Helppoo kuin heinänteko. 

Kato kun kaikki työpaikat ei toimi noin.

Sitten vaihdat alaa, josset sillä nykyisellä alalla saa riittävästi työtunteja tai muuten tule toimeen. Ihmiset on ihan liian fakkiutuneita vallitsevaan tilaan. "olen sukupuoletutkijatohtori, en ole saanut kun satunnaisia sijaisuuksia yliopistolta, en voi tehdä mitään muuta työtä kun eihän nyt tohtori sentään mene kauppaan töihin, vaadin että tuilla taataan minulle assarin tulotaso".

Mikä järki on laittaa noinkin yliopisto koulutettu ihminen kassalle töihin? Se koulutus on maksanut yhteiskunnalle maltaita jonkun 10 vuotta ja menisi noin täysin hukkaan. Vähän sama kuin ostai

Osa-aikaiseksi kassalle vieläpä 😵💫

Vierailija
159/226 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon. Tässä työministeri selittää asian:

https://www.satonen.fi/kansantalouden-oppitunnit/kansantaloustieteen-op…

Juuri näin. Satonen on asian ytimessä: Työn on aina oltava kannattavampaa suhteessa sosiaaliturvaan, ja kokoaikatyön on aina oltava kannattavampaa suhteessa osa-aikatyöhön.

Vierailija
160/226 |
15.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi