"Mee töihin"-huutelijoille helppo 500 euron haaste
Kun töihin kuulemma pääsee ihan tuosta vaan kunhan kyselee ja menee paikan päälle, niin annan 500 euroa jos löydät paikan (saa olla ihan mitä tahansa hanttihommaa ihan millä tahansa palkalla) 7 päivässä.
Kun työsopimus on allekirjoitettu, saat 500 euroa.
CV:llähän ei pitäisi olla väliä, mutta olen tuotantotalouden maisteri. Työkokemusta on paristakymmenestä firmasta ja muutamasta palkattomasta työharjoittelusta.
Rahat laitetaan kummankin toimesta Nordean escrow-tilille josta vain virkailija voi ehtojen täyttyessä sen vapauttaa.
Jos kyseistä paikkaa ei löydy, pidennän aikaa vielä 7 päivällä. Jos et edelleenkään löydä tällaista paikkaa ja referoi sitä minulle, menetät itse 500 euroa ja saan pitää ne.
Olen myös valmis siihen että itse riskeeraan 500 euroa ja sinä vain 250 euroa.
Kelpaako ilmainen raha? Ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin istua kotisohvalla ja osoittaa tällaisen paikan olemassaolo, ja sitten haen sinne.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytäisin sinulle heti paikan, se vaan, että sattuuko ko työpaikka olemaan asuinkaupungissasi on asia erikseen.
Ei tarvitse kokemusta eikä koulutusta ja työt voi aloittaa tällä viikolla.
Ei haittaa että sanon työnantajan tavatessani ettei minulla ole siihen työhön paskaakaan motivaatiota ja teen kaiken erittäin suuren vastenmielisyyden ja inhon alaisena?
No tässä nyt oletetaan, että hakijalla on työhalua. Jos itse kusee noin täydellisesti haastattelun, niin silloin on turha itkeä, että ei ole töitä.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys on siitä, että ihmiset, jotka eivät ole valmiita tekemään juuri mitään työllistymisensä eteen, valittavat täällä, että työpaikkoja ei ole. Ja jos onkin, niihin on mahdotonta päästä. Näin nämä ihmiset suggeroivat itsensä uskomaan, että työllistyminen on mahdotonta ja se on kaikkien muiden vika.
Aina voi yrittää kouluttautua uudelle alalle, hankkia oppisopimuspaikan, muuttaa toiselle paikkakunnalle tai ruveta yrittäjäksi. En sano, että se on helppoa, mutta se on aikuisen, terveen ihmeen velvollisuus itseään ja yhteiskuntaa kohtaan. Parhaista työpaikoista on kova kilpailu, mutta se ei tarkoita, että voi olla tekemättä mitään, jos ei pärjää kilpailussa.
Olen itse ollut työttömänä, mutta ei olisi tullut mielenkään jäädä pitkäaikaistyöttömäksi tai lakata yrittämästä. Suomi on pahassa jamassa, koska kaikki eivät tee omaa osaansa ja sairaille tarkoitetut rahat ryövätään työhaluttomien taskuun.
Alapeukuistakin näkee että olet oikeassa.Aina löytyy tekosyitä,milloin mitäkin miksi ei voi tehdä mitään työllistymisensä eteen.Sitten otetaan esimerkki jostain elokuvateatterista ja sen hakijoista isossa kaupungissa.Täällä taas pääsisi vaikkapa kokiksi tai siivoojaksi helposti-vakituiseen kokoaikatyöhön ei ollut yhtään hakijaa.
"Ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin istua kotisohvalla ja osoittaa tällaisen paikan olemassaolo, ja sitten haen sinne."
Eihän sinun tarvitse edes hakea, vaan ainoastaan mennä sinne. Jos siis joku tuollaisen paikan löytää.
Heh heh. Eipä täällä kukaan juuri huutele, että töihin mennään niin vain eli ap rakentelee omia ulkiukkojaan ja luusereiden fanikuoro hurraa.
Enkä muutenkaan ymmärrä haasteen ideaa 7 päivästä - miksi ihmeessä homma pitää vetää läpi noin nopeasti? Kyllähän se yrityksen perusrekryprosessi kestää. Tällä palstalla samat homeperseet vain tuodesta vuoteen hokevat, ettei mitää työpaikkoja ole olemassa. Ne joilla työttömyys kestää sen pari kuukautta puolivuotta eivät ehdi tehtailemaan avauksia palstalle työllistymisen mahdottomuudesta.
Vierailija kirjoitti:
suurin osa näistä huutelijoista ovat mielenterveyskuntoutujia ja eläkeläisiä jotka eivät ole työpaikkaa nähneet 40 vuoteen. ei heillä ole mitään ratkaisuja, ovat vain elämään katkeroituneita paskahousuja joiden on pakko löytää joku vielä heitäkin kurjempi jota potkia alaspäin, ja tässä maailmantilanteessa he ovat keksineet että se on työttömät, yksinhuoltajat jne.
Heh, ehkä tämä kuvaus taas kertoo enemmän kertoo sinusta. Mistä sinä nyt sitten nuo yksinhuoltajat tähän vedit? Kertoo taas jotain sun uhrifetismistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys on siitä, että ihmiset, jotka eivät ole valmiita tekemään juuri mitään työllistymisensä eteen, valittavat täällä, että työpaikkoja ei ole. Ja jos onkin, niihin on mahdotonta päästä. Näin nämä ihmiset suggeroivat itsensä uskomaan, että työllistyminen on mahdotonta ja se on kaikkien muiden vika.
Aina voi yrittää kouluttautua uudelle alalle, hankkia oppisopimuspaikan, muuttaa toiselle paikkakunnalle tai ruveta yrittäjäksi. En sano, että se on helppoa, mutta se on aikuisen, terveen ihmeen velvollisuus itseään ja yhteiskuntaa kohtaan. Parhaista työpaikoista on kova kilpailu, mutta se ei tarkoita, että voi olla tekemättä mitään, jos ei pärjää kilpailussa.
Olen itse ollut työttömänä, mutta ei olisi tullut mielenkään jäädä pitkäaikaistyöttömäksi tai lakata yrittämästä. Suomi on pahassa jamassa, koska kaikki eivät tee omaa osaansa ja sairaille tarkoite
".Täällä taas pääsisi vaikkapa kokiksi tai siivoojaksi helposti-vakituiseen kokoaikatyöhön ei ollut yhtään hakijaa."
Jälkeen kerran, pistetään ne tarkemmat tiedot, edes sijainti, mukaan jos on "tietoa" tällaisista vakituisista paikoista. Oudon usein ne jää uupumaan. Itse en ole koskaan kuullut ravintolasta johon voisi vain marssia kadulta kokiksi. Kokki on sentään ihan ammatti, johon on olemassa tutkintokin. Kiinnostaisi tietää, missä tällainen rafla on. (Asiakkaaksi en ehkä tulisi.)
TE-toimiston virkailijoilla pitäisi olla provisiopohjainen palkka, niin alkaisi varmaan niitä töitä löytyä vähän paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän "Mene töihin" ole vastaava vakiofraasi kuin "Jätä se sika". Menee samaan sarjaan kuin huudella keikalla "Soittakaa Paranoid".
Suurin piirtein. Mutta ap:n äly riittää trollien kanssa väittelyyn. Ei ihme, että työnhaku on vähän vaikeaa. Siellä pitäisi puhua oikeille ihmisille.
Tämä ketju osoittaa taas hienosti, miksi työttömät on työttömiä.
Rahaa ollaan valmiita maksamaan, mutta jonkun muun pitää etsiä se työ työttömän puolesta ja jos joku järjestäisi työhaastattelun, siellä sanottaisiin, että ei ole motivaatiota ja inhoaisi työntekoa.
Eli töitä ei edes itse olla valmiita hakemaan, vaan röhnötetään sohvalla ja odotetaan, että joku muu hakee ja jos joku muu hakee, tyritään haastattelu tahallaan, että voi pitää kiinni narratiivista, että töitä ei ole 😂
Tämä olisi helppo homma mulle.
Olen farmaseutti pk-seudulla. Mun LinkedIn pursuaa headhuntereita. Erityisesti keikkafarmaseutin hommaan saisin varmaan työsopparin alle 24-tunnissa.
Haaste on typerä, koska et rajannut lainkaan hakijan ominaisuuksia. Myös kuka tahansa hoitajan (lähi- tai sh) koulutuksen omaava voisi kuitata sinulta helposti viisisataa, eikä se vaatisi kuin ehkä yhden sähköpostin ja paluusähköpostissa olisi jo soppari sähköistä allekirjoitusta vailla. Mutta meidän farmaseuttien ja hoitajien ei tarvitse lähteä tähän mukaan, kun ollaan töissä jo valmiiksi ja ihan ylityöllistettyjä.
Pelkän peruskoulu- tai lukiopohjan omaavan hakijan tilanne on paljon raadollisempi.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo taas jotain keskivertopalstailijan älystä kun ap haastaa etsimään hänelle työtä ja yks sun toinen vastaa ilmoittamalla, miten helposti itse saisi työtä.
Kertoo myös palstatyöttömän älystä, kun päivästä toiseen vinkuu, että työtä löytyisi vinkumalla av palstalla. Ja sitten nämä samat uuvatit ihmettelee työkkärin työnhakukursseja. En minäkään ymmärtänyt miksi niitä on aikuisille ihmisille, ennen kuin löysin tämän palstan. Edellyttäen, että edes puolet näistä janttereista on todellisia ihmisiä.
Jakeluauton yms kuorkki kuskit pääsee nollasoparilla heti töihin, tunteja tosin ei välttämättä heti tule.
Vierailija kirjoitti:
suurin osa näistä huutelijoista ovat mielenterveyskuntoutujia ja eläkeläisiä jotka eivät ole työpaikkaa nähneet 40 vuoteen. ei heillä ole mitään ratkaisuja, ovat vain elämään katkeroituneita paskahousuja joiden on pakko löytää joku vielä heitäkin kurjempi jota potkia alaspäin, ja tässä maailmantilanteessa he ovat keksineet että se on työttömät, yksinhuoltajat jne.
En itse ole törmännyt mt-kuntoutujiin huutelemassa "mene töihin". Yleensähän he ovat juuri niitä joille muut huutelevat "mene töihin", kun eivät mt-ongelmista mitään ymmärrä.
Työmahikset riippuu alasta. Nyt kun hyvinvointialueet lakkauttavat satakunta terveysasemaa, osastoa ym. niin on taattu että niillä sadoilla ellei tuhansilla hoitajilla ei ole ainuttakaan työtöntä päivää edessään.
Kaukana on ajat jolloin itse sain osakseni säälikatseita tutuilta akateemisia opintoja suorittavilta kun minä tyhmä opiskelin "vain" sairaanhoitajaksi. No, mulla töitä riittää ja palkka juoksee, akateemisille kävi kehnosti.
Vierailija kirjoitti:
Olen farmaseutti pk-seudulla. Mun LinkedIn pursuaa headhuntereita. Erityisesti keikkafarmaseutin hommaan saisin varmaan työsopparin alle 24-tunnissa.
Haaste on typerä, koska et rajannut lainkaan hakijan ominaisuuksia. Myös kuka tahansa hoitajan (lähi- tai sh) koulutuksen omaava voisi kuitata sinulta helposti viisisataa, eikä se vaatisi kuin ehkä yhden sähköpostin ja paluusähköpostissa olisi jo soppari sähköistä allekirjoitusta vailla. Mutta meidän farmaseuttien ja hoitajien ei tarvitse lähteä tähän mukaan, kun ollaan töissä jo valmiiksi ja ihan ylityöllistettyjä.
Pelkän peruskoulu- tai lukiopohjan omaavan hakijan tilanne on paljon raadollisempi.
Miten olet voinut valmistua korkeakoulusta kun et selvästikään edes ymmärtänyt tehtävää? Ketään ei kiinnosta, miten helposti sinä saisit töitä vaan tehtäväsi oli löytää se työpaikka johon kuka vaan pääsee heti. Ja nimenomaan osoittaa se eikä soittaa vaan poskea täällä.
Oikeasti, miten täällä voi olla näin daijua porukkaa?
Vierailija kirjoitti:
SE LUETUN YMMÄRTÄMINEN SITTEN TAAS SAATANA.
Vierailija kirjoitti:
Haaste on typerä, koska et rajannut lainkaan hakijan ominaisuuksia.
Miksi pitäisi rajata, kun niitä "mene töihin" -huutelujakin osoitetaan ihan kelle vaan, ominaisuuksista piittaamatta?