Miehellä koko ajan joku uusi suunnitelma päässään, alan väsyä siihen
Ei koskaan ole tyytyväinen nykytilanteeseen, vaan aina pitää olla joku suunnitelma johonkin muuhun.
Viime vuodet on menneet seuraavasti. Oli mieluisassa työssä, mutta halusi jotain muuta. Haki työhön ulkomaille moneen paikkaan, puhui jo kaikesta "sitten kun olen siellä". Mutta ei päässyt, joten haki opiskelemaan. Sinne pääsi ja sen jälkeen sai heti koulutustaan vastaavan työn.
Sitten halusi erääseen tiettyyn työpaikkaan. Haki sinne parikin kertaa, sitten pääsi. Pienen hetken oli tyytyväinen, sitten alkoi haluta vähän eri tehtävää. Tuskastui kun ei heti saanut sitä, haki opiskelemaan korkeampaa tutkintoa. Ei päässyt. Alkoi hakea sinne tänne töhin, ilman selkeää suunnitelmaa. Nyt sitten sai sen haluamansa paikan nykyisestä työpaikasta. Ei hetkenkään iloa, hakee uudelleen opiskelemaan. Olin jo sen ajatuksen kanssa sinut, mutta nyt jo ennen pääsykokeita hän suunnittelee minne hakisi opiskelemaan sitten, jos ei tule valituksi tähän toivomaansa.
Ja nyt mulla meni kuppi nurin. Miksei ihminen osaa olla paikallaan ja tyytyväinen siihen mitä on saanut? En osaa ollenkaan suhtautua tuollaiseen että kun iso toive esim työpaikan suhteen toteutuu, alkaa vaan päässä pyöriä seuraava suunta. Wtf?
Kommentit (137)
Kuulostaa niin tutulta. Siksi mies onkin exä. Tuntui aina, että oma osani ja lasten osa oli mahdollistaa tai ainakin olla estämättä herran tempoilua sinne tänne. Nyt saa tempoilla ihan rauhassa yksikseen.
mun exälläni on aina mielessään seuraava asia mikä pitäisi ostaa. Siksi onkin ex :D
Ai että miten leppoisti elämää kun ei enää tarvitse elää sellaisen harakan jatkuvaa tyytymätöntä äyskimistä kuunnellen.
En pystyisi olemaan tuollaisen ihmisen kumppani. Itse arvostan ihan hirveästi tasaisuutta ja pysyvyyttä, eikä mielenterveys kestäisi, jos puoliso olisi tuuliviiri. Oltaisiin aivan liian erilaisia ja ennen pitkää se kyllä tuhoaisi parisuhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä on varsinaisesti aapeen ongelma?
Oisko mahdollista hyväksyä mies sellaisenaan?
Eihän miestä saa hyväksyä itsenään miehen oitää muuttua radikaalisti naisen haluamaan suuntaan. Eihän muuten nainen voi tietää onko mies tosissaan ellei se muuta koko elämäänsä naisen vaatimalla tavalla. Naisen ei tosin tarvi muuttua miehen takia yhtään ja nainen muuttuu vain jos nainen sitä itse haluaa. Ei naisille saa antaa samoja vastuita ja velvoitteita mitkä miehille annetaan parisuhteessa
Eikös mies ole tuossa saanut toteuttaa itseään ihan vapaasti, mutta onko nainen?
Nää on just niitä asioita mitä kannattaisi katsoa kun miettii, sovitaanko yhteen. Se on tosi hankala yhdistelmä, jos toinen on tyytyväinen siihen mitä on ja haluaa elellä paikoillaan, ja toinen muuttua ja kehittyä. Molemmat ovat ok, mutta helpoiten suhteen muodostaa sellaisen kanssa, joka on tässä asiassa samanlainen.
Nykyään suhteisiin rynnätään aika heikkojen syiden perusteella ja sitten vuoden parin päästä ihmetellään kun ei tulla toimeen ollenkaan. Tunne on tärkeä, mutta järkeäkin saa käyttää.
Onko kukaan samanluonteinen analysoinut, miksi ei voi olla tyytyväinen koskaan? Ihan sivusta huutelen, mutta kiinnostaa. Luulisi että elämä valuu hukkaan jos ei koskaan malta nauttia saavutuksista, vaan aina haluaa jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan samanluonteinen analysoinut, miksi ei voi olla tyytyväinen koskaan? Ihan sivusta huutelen, mutta kiinnostaa. Luulisi että elämä valuu hukkaan jos ei koskaan malta nauttia saavutuksista, vaan aina haluaa jotain muuta.
Ainakin itse olen huomannut että on paljon sellaisia asioita mitkä kiinnostaa ja tuntuu että jos ei kokeile jotain niin sitten ei voi koskaan tietää jos se onkin se mun juttu. Ja jotain siinä että saa opetella uutta pitää mielenkiinnon, mutta sitten kun asiat alkaa olla liian tuttuja niin alkaa kyllästyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä on varsinaisesti aapeen ongelma?
Oisko mahdollista hyväksyä mies sellaisenaan?
Kukaan voimaantunut suominainen ei hyväksy miestään sellaisenaan. Aina pitää valittaa ja yrittää muokata. Aina.
Onko kivaa elää niin, että ei ole ikinä mihinkään tyytyväinen?
Vierailija kirjoitti:
Nää on just niitä asioita mitä kannattaisi katsoa kun miettii, sovitaanko yhteen. Se on tosi hankala yhdistelmä, jos toinen on tyytyväinen siihen mitä on ja haluaa elellä paikoillaan, ja toinen muuttua ja kehittyä. Molemmat ovat ok, mutta helpoiten suhteen muodostaa sellaisen kanssa, joka on tässä asiassa samanlainen.
Nykyään suhteisiin rynnätään aika heikkojen syiden perusteella ja sitten vuoden parin päästä ihmetellään kun ei tulla toimeen ollenkaan. Tunne on tärkeä, mutta järkeäkin saa käyttää.
Kyllä kyllä, mutta mies ei ollut tällainen vielä suhteen alussa eikä edes alkuvuosina. Oli oikein tyytyväinen uraansa, harrastuksiin ym. En silloin osannut arvata millainen mies on 20 vuoden kuluttua 😄 ap
Joko ADHD tai horoskoopiltaan Kaksoset. Todennäkösesti molemmat.
Vaihdat sen verenpainelääkkeet salaa neurolepteihin, loppuu se touhotus
Kato ku kaikki ei oo semmosia tylsiä ,jotka haluaa olla samassa työssä eläkeikään saakka,asua samassa asunnossa ja syödä samaa puuroa joka aamu.
Kaikki ei tarvi sitä tuttua ja turvallista varmuutta.
Vierailija kirjoitti:
Kato ku kaikki ei oo semmosia tylsiä ,jotka haluaa olla samassa työssä eläkeikään saakka,asua samassa asunnossa ja syödä samaa puuroa joka aamu.
Epävakaat elävät fantasioidensa hetkissä.
Vierailija kirjoitti:
En pystyisi olemaan tuollaisen ihmisen kumppani. Itse arvostan ihan hirveästi tasaisuutta ja pysyvyyttä, eikä mielenterveys kestäisi, jos puoliso olisi tuuliviiri. Oltaisiin aivan liian erilaisia ja ennen pitkää se kyllä tuhoaisi parisuhteen.
Pahin on tuota tuuliviirimäisyyttåån piilotteleva, epärehellinen, epäluotettava ja valheellinen ihmisenmuotoinen kuori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai,sitä on heti epävakaa jos ei tyydy ja kaipaa vaihtelua? Eli se on ainoa normaali tapa elää,että pysyy samoissa asioissa koko elämän?
Kyllä se on minusta joku mt. ongelma ennemminkin. Hakee jotain turvaa,kun ei pää kestä muutoksia.
Terve ihminen kestää muutoksia ja pää pysyy kyllä mukana.
Jos ei ole aina ollut tuollainen niin pukkaako jotain ikäkriisiä tms?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai,sitä on heti epävakaa jos ei tyydy ja kaipaa vaihtelua? Eli se on ainoa normaali tapa elää,että pysyy samoissa asioissa koko elämän?
Kyllä se on minusta joku mt. ongelma ennemminkin. Hakee jotain turvaa,kun ei pää kestä muutoksia.
Terve ihminen kestää muutoksia ja pää pysyy kyllä mukana.
Missä noin oli sanottu? Vai onko sulla joku oppikirja joka kieltää keskustelun?
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole aina ollut tuollainen niin pukkaako jotain ikäkriisiä tms?
Tai piilotettua pershäiriöisyyttå joka kaivetaan esiin väärän terapian kautta.
Juokse.