Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Konservatiiviset kristityt, kysymyksiä homoseksuaalisuudesta

Vierailija
13.03.2024 |

Mitä teidän mielestänne sellaisen ihmisen pitäisi tehdä joka ei ole homoseksuaalisuuttaan valinnut vaan kysymyksessä on synnynnäinen ominaisuus, pitääkö hänen elää tuomittuna yksinäisyyteen siksi että hänen kiinnostuksensa kohdistuu samaan sukupuoleen? Sanotaanko Raamatussa todella, että aito syvä rakkaussuhde samaa sukupuolta olevien välillä on synti? Tai että homoseksuaalisuus identiteettinä on synti?

Kommentit (699)

Vierailija
61/699 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaa sinä ap. mitä minun pitää tehdä kun jumala on luonut minut pedofiiliksi? Ei ole minun omaa syytäni.

Pedofilialla voidaan tehdä toiselle ihmiselle pahaa. Homoseksuaalisuus ei satuta ketään.

Homoseksuaalisuus satuttaa Jumalaa. Mitä väliä muulla? (ja kyllä homous satuttaa yhteiskuntaa ja yksilöä vakavasti)

Jumalan kannattaa käyttää liukuvoidetta ja edetä hitaasti, niin ei satu ollenkaan niin paljon.

Nimenomaan hätäilemällä satuttaa helposti itsensä.

Vierailija
62/699 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaa sinä ap. mitä minun pitää tehdä kun jumala on luonut minut pedofiiliksi? Ei ole minun omaa syytäni.

Pedofilialla voidaan tehdä toiselle ihmiselle pahaa. Homoseksuaalisuus ei satuta ketään.

Takuulla satuttaa. Heitä molempia, koska he toimivat Luojaansa ja itseään vastaan. 

Niin ja sitä toista ihmistä vastaan.

Se luonnotonta ja ällöttävää kaikille. 

Ei lesbous ole ollenkaan ällöttävää. Onko sulla internetiä olleskaan?

Todella kuvottavaa. 🤮

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/699 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken kaikkiaan Raamatusta löytyy seitsemän kohtaa, jotka suoraan viittaavat homoseksuaalisiin tekoihin . Viittauksia on sekä Uudessa että Vanhassa testamentissa.

Jeesuksesta tai hänen opetuksistaan kertovista teksteistä ei löydy selkeää homoseksuaalisten tekojen kieltoa.

Raamatusta voi esimerkiksi myös löytää yli 100 orjuuden sallivaa tai aihetta käsittelevää jaetta. Orjuus on siis ok.

Orjuus ok? Et ilmeisesti ole lukenut kirjettä Filemonille. Eikä tainnut ihmisten ryöstäminen olla sallittua edes vanhan testamentin aikaan. 

Vierailija
64/699 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Jumala tarkoituksella luo jotkut homoiksi ja siten tuomituksi yksinäisyyteen? Aika julmaa se olisi. Ei käy järkeen, koska Jumala on rakkaus. 

Ei Jumala luo ketään homoksi. Ihmiset valitsevat vapaasta tahdosta tehdä pahoja tekoja, usein johtuen myös muiden ihmisten aiheuttamista traumoista. Sama kuin joku aviorikkoja sanoisi, että on luotu aviorikkojaksi, koska vaisto niin käskee häntä tekemään. Ööh? Ihmisellä on edelleen vapaa tahto toimia oikein. 

Olen konservatiivikristitty ja sanon, että olet väärässä. Kyllä on ihan "luontaisestikin" huomoseksuaaleja ihmisiä. Ihmisen valittavissa sitten vain on, toteuttaako seksuaalisuuttaan vai ei. 

Mistä sitten johtuu, että eräs homona tuntemani kristitty, joka kieltäytyi homoilemasta ja oli ynseä uskoville naisille, jotka pyysi treffeille. 

Eleli vuosikymmeniä yksinänsä, kunnes meni naisen kanssa naimisiin, saivat lapsia ja tuntuu nykyään olevan oikein tyytyväinen elämäänsä.

En ole tietenkään kehdannut kysyä mitään, mutta hän on ainakin eheytynyt normaaliksi. 

Yhteisön paine saa hakeutumaan valeliittoihin ja sitten petetään puolisoa miesten kanssa. Tai voihan olla bi-mies.

Vierailija
65/699 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni susi joka raatelee hirven metsässä on kuvottavampi asia kuin kaksi miestä panemassa. 

Vierailija
66/699 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon homoseksuaalinen konservatiivinen kristitty. Homoseksuaalisuus (seksuaalinen suuntautuminen) ei ole synti, sen sijaan homoseksuaalisuuden harjoittaminen (seksuaalinen toiminta) on syntiä. Mä en omasta valinnasta, kunnioituksesta Jumalaa kohtaan, harjoita seksuaalisuuttani. En koe että mut olisi tuomittu yksinäisyyteen vaan mulla on rauha asian kanssa. 

Viestisi lämmitti sydäntäni. Olet päättänyt seurata Jeesusta etkä maallisia halujasi. Ymmärrän hyvin, että sinulla voi olla vaikeita hetkiä, ja toivotan paljon voimia Taivaan tiellesi. Hienoa, että Mooseksen tavoin katsot palkanmaksun hetkeä etkä tätä silmänräpäyksessä ohikiitävää ajallista aikaa. Jumalan siunausta elämääsi! 

Vierailija
67/699 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon homoseksuaalinen konservatiivinen kristitty. Homoseksuaalisuus (seksuaalinen suuntautuminen) ei ole synti, sen sijaan homoseksuaalisuuden harjoittaminen (seksuaalinen toiminta) on syntiä. Mä en omasta valinnasta, kunnioituksesta Jumalaa kohtaan, harjoita seksuaalisuuttani. En koe että mut olisi tuomittu yksinäisyyteen vaan mulla on rauha asian kanssa. 

Juuri niin, teet oikein. Siunausta. 

Vierailija
68/699 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä melkein samat. Tosin tarkalleen olen samaa sukupuolta preferoiva biseksuelli. Vaimon voisin hankkia kyllä, mutta en ole oikein jaksanut etsiä. Ja tunteen pitää olla aitoa, jotta on reilu naista kohtaan ja itseä kohtaan, että siinä liitossa jaksaisi loppuelämän viettää. 

Mutta eihän sitä kaikkia ole avioliittoon tarkoitettukaan!

Vierailija
69/699 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetero <- - - - -> Bi <- - - - -> Homo

Voivoi. Kun se ihmisen seksuaalisuus on tällainen. 

Vierailija
70/699 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaas kaikki, että myös itsesaastutus on kielletty! Kaikki kun ymmärtävät, että vain heteroseksuaalinen avioseksi on sallittua, niin maailma pelastuu. Se, että avioliittokin on keinotekoinen käsite, ei vaikuta asiaan.

Vierailija
71/699 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko teidän mielestä ihan ok, jos joku yhtyy vaikka lampaaseen? Voi jösses mitä pohdintoja.

Vierailija
72/699 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et pidä homoseksistä niin älä harrasta homoseksiä, mutta anna muiden elämäänsä niin kuin haluavat.

Vierailija
73/699 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa linkata tänne, mutta katso Becket Cookin videoita, niissä on hyvin kerrottu, hän on entinen homoseksuaali.

Vierailija
74/699 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaiken kaikkiaan Raamatusta löytyy seitsemän kohtaa, jotka suoraan viittaavat homoseksuaalisiin tekoihin . Viittauksia on sekä Uudessa että Vanhassa testamentissa.

Jeesuksesta tai hänen opetuksistaan kertovista teksteistä ei löydy selkeää homoseksuaalisten tekojen kieltoa.

Raamatusta voi esimerkiksi myös löytää yli 100 orjuuden sallivaa tai aihetta käsittelevää jaetta. Orjuus on siis ok.

Orjuus ok? Et ilmeisesti ole lukenut kirjettä Filemonille. Eikä tainnut ihmisten ryöstäminen olla sallittua edes vanhan testamentin aikaan. 

Ei orjia ole aina ryöstettykään. Orjan lapsi oli orja raamatunkin aikaan. Tämä sopi aatteellisille esivanhemmillesikin hyvin. 

Vierailija
75/699 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et pidä homoseksistä niin älä harrasta homoseksiä, mutta anna muiden elämäänsä niin kuin haluavat.

Ja jos et pidä kristinuskon opetuksista etkä halua niihin uskoa niin älä usko, mutta anna niiden uskoa rauhassa jotka niin haluavat. 

Vierailija
76/699 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuh, kyllä maallinen maailma saa valita ikuisen kadotuksen ihan vapaasti, ole huoleti. Kirkossa kumminkin pitäisi noudattaa Raamatun sanaa. 

Vierailija
77/699 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onko teidän mielestä ihan ok, jos joku yhtyy vaikka lampaaseen? Voi jösses mitä pohdintoja.

Miten lammas liittyy mitenkään tähän keskusteluun? Tässä puhutaan kahdesta aikuisen ihmisen välisestä seksistä, joissa kumpikin osapuoli on halukas. 

Vierailija
78/699 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesuksesta tai hänen opetuksistaan kertovista teksteistä ei löydy selkeää homoseksuaalisten tekojen kieltoa

Uusi testamentti opettaa paljon muitakin asioita kuin mitä Jeesus suoranaisesti sanoi, Paavalin sanat ovat tästä esimerkkinä. " Naiset ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen, ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitsemansa palkan". Room. 1: 22-28

Vierailija
79/699 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuunnelkaa vaikka Ari Puontia You Tubesta. Hänellä on kokemusta.

80/699 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen huomannut, että jotkut kristityt olettavat, kuinka Jumalan tahdon mukainen elämä on täsmälleen sama, kuin heidän oman tahdon mukainen elämä. Jotkut kristityt sukulaiset ovat katkaisseet kaikki välit minuun, kun kehtasin huomauttaa  tuosta "yhteensattumasta".

Tuo asenne selittää monien kristittyjen suhtautumisen seksuaalivähemmistöihin, kun ei nähdä mitään tarvetta kyseenalaistaa omia uskomuksiaan.

Mutta siitä huolimatta jokaisella ihmisellä on oikeus omaan mielipiteeseen ja uskonnolliseen vakaumukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi