Muita, jotka aikoo erota kirkosta, jos nyt kaavailtu avioliittouudistus toteutuu?
Eikä tarvi nyt vääntää asiasta mitään.
Kiinnostaa vaan tietää, onko täällä muita jotka pohtii kirkosta eroamista nyt pinnalla olevan asian vuoksi?
Kommentit (417)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Missä kohtaa Raamattua rakastamansa ihmisen kanssa oleminen on määritelty synniksi?"
1 Kor 5:9-10 Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet, eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät
Room 1 25-28 He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen, he ovat kunnioittaneet ja palvelleet luotua eivätkä Luojaa -- olkoon hän ikuisesti ylistetty, aamen. Siksi Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen, ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan
"Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen, ja miehet ovat samoin"
Naisethan mainittiin jopa ennen miehiä Roomalaiskirjeessä.
Vierailija kirjoitti:
"Missä kohtaa Raamattua rakastamansa ihmisen kanssa oleminen on määritelty synniksi?"
1 Kor 5:9-10 Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet, eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät
Room 1 25-28 He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen, he ovat kunnioittaneet ja palvelleet luotua eivätkä Luojaa -- olkoon hän ikuisesti ylistetty, aamen. Siksi Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen, ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitsema
Noniiin! Kaikki kokoomuslaisten kanssa vehtaavat tekevät siis syntiä! Riistäminenhän on tuossa erikseen mainuttu synniksi.
Vierailija kirjoitti:
Loppujen lopuksi kyse ei ole ihmisten mielipiteestä vaan Jumalan.
Ihan sama mitä mieltä minä olen
Jos on Jumala Hän viime kädessä määrittelee asiat ja niiden seuraukset.
Ja minusta ok,jos pariskunta hakuaa oikeasti Jumalan sunauksen liitolleen. Jos vaan hakuaa kirkon hajaannusta, en hyväksy.
Vierailija kirjoitti:
Room 1 25-28 He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen, he ovat kunnioittaneet ja palvelleet luotua eivätkä Luojaa -- olkoon hän ikuisesti ylistetty, aamen. Siksi Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen, ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitsema
Tässä puhutaan Luonnollisen yhteyden vaihtamisesta toiseen. Paavali ei tiennyt, että homous on luonnollista ja muissakin eläinlajeissa on paljon homoja. Aivokuvissakin nähdään, että homon aivot on erilaiset kuin heteron. Se että homo yrittäisi kääntyä heteroksi on juuri sitä, minkä Paavali kieltää, eli että luopuu siitä mitä luonnollisesti on. Paavali ei ollut perehtynyt luontoon, geeneihin tai aivokuvantamiseen ja siksi ymmärsi asian väärin (luuli että kaikki ihmiset ovat luonnostaan heteroita), suodaan se hänelle anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Minusta on hienoa jos kirkko kykenee oikeaan rakkauteen ja hyväksyntään. Sitä homeista, totuudenvastaista valhejargonia on ollu jo riittävän pitkään.
Miten määrittelet oikean rakkauden?
Itse määrittelen sen näin: "Rakastaa toista sellaisena kuin hän pyytettömästi ja tuomitsematta" Jotain tämän tyyppistähän Jumalakin rakkaudesta juttelee.
t. eri
Ja hylkää hänet kun löytää seuraavan jota rakastaa pyyteettömästi ja tuomitsematta.
Vierailija kirjoitti:
Rakkaudesta puhutaan nykyään hyvin oudoissa yhteyksissä. Usein varsinkin n kyse täydestä itsekkyydestä tai pelkästä himosta. Puoliso hylkää perheensä koska löytää uuden "rakkauden "
Mitä outoa siinä on? Rakkaushan on vain tunne. Ei se ole mikään kiveen hakattu asia, joka ei ikinä poistu. Siksi vihkikaavassakaan ei sanota "lupaan rakastaa sinua ikuisesti", vaan puhutaan vain tahtomisesta. Aina se tahto ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en kuulu kirkkoon jonka pitää olla mielin kielin joka suuntaan.
En tajua miksi siviilivihkiminen ei riitä, voihan sitten pitää vaikka minkälaiset juhlat ja pyytää joku pappi vaikka siunaamaan.
Siunaaminen on myös kielletty.
Täällä taas jotkut koittavat niputtaa rakkauden ja seksin samaksi asiaksi. Ne ovat kuitenkin eri asioita. Toinen on tunne, toinen seksuaalinen teko.
Jeesus opetti: lähimmäisenrakkaus on tärkein laki. Se joka toisia vihaa, halveksii ja syrjii, osoittaa toiminnallaan seuraavansa jotain ihan muuta kuin Jeesusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Minusta on hienoa jos kirkko kykenee oikeaan rakkauteen ja hyväksyntään. Sitä homeista, totuudenvastaista valhejargonia on ollu jo riittävän pitkään.
Itse määrittelen sen näin: "Rakastaa toista sellaisena kuin hän pyytettömästi ja tuomitsematta" Jotain tämän tyyppistähän Jumalakin rakkaudesta juttelee.
t. eri
Ja hylkää hänet kun löytää seuraavan jota rakastaa pyyteettömästi ja tuomitsematta.
Joskus niinkin. Rakkaushan ei ole ikuista, jos niin kuvittelit. Ei mikään tunne ole ikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus opetti: lähimmäisenrakkaus on tärkein laki. Se joka toisia vihaa, halveksii ja syrjii, osoittaa toiminnallaan seuraavansa jotain ihan muuta kuin Jeesusta.
Kristityt kääntävät tuon näppärästi niin, että lähimmäinen on vain samalla tavalla ajatteleva ja tunteva ihminen. Siksi heidän mielestään on ok vihatata, halveksia ja syrjiä, vaikka Jeesus opetti ihan muuta.
165/168
Lähde?
En kyllä ole törmännyt ikinä tuollaisiin tutkimuksiin
-eri
Ei sateenkaariväki mitään kirkollista vihkimistä halua. Halutaan vain hallintavalta myös kirkosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on aika hauskaa, että teki kirkko mitä tahansa, niin joku eroaa.
Itse erosin pari vuotta sitten, kun kirkon ja uskovaisten kannanotot silloin tekeillä olleeseen aborttilainsäädännön muutokseen olivat minulle (useamman keskemenon kokeneena) liikaa.
Suomen ev-lut.kirkko yrittää usein miellyttää samanaikaisesti sekä konservatiivisempia että liberaalimpia jäseniään, joten kun yhteen suuntaan kumartaa niin toiseen suuntaan pyllistää.
EV.lut kirkko tulee hajoamaan tämän vuoksi ja siltä tullaan myöhemmin poistamaan myös nykyinen asema. Kirkot ajetaan maantasalle kaupungeissa ja saavat jatkaa toimintaansa yhdistyksenä jossain kerrostalon kellarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakkaudesta puhutaan nykyään hyvin oudoissa yhteyksissä. Usein varsinkin n kyse täydestä itsekkyydestä tai pelkästä himosta. Puoliso hylkää perheensä koska löytää uuden "rakkauden "
Mitä outoa siinä on? Rakkaushan on vain tunne. Ei se ole mikään kiveen hakattu asia, joka ei ikinä poistu. Siksi vihkikaavassakaan ei sanota "lupaan rakastaa sinua ikuisesti", vaan puhutaan vain tahtomisesta. Aina se tahto ei riitä.
Nykyään se tahto ei tunnu riittävän hyvinkään usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. eri
Joskus niinkin. Rakkaushan ei ole ikuista, jos niin kuvittelit. Ei mikään tunne ole ikuinen.
Liitto ei ole pohjimmiltaan tunne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. eri
Tarkoittaako tällainen rakkaus kaikkien tekojen hyväksymistä? Ovatko vanhemmat epärakastavia, jos asettavat lapsilleen rajoja ja mahdollisesti nuhtelevat rajojen rikkomisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on aika hauskaa, että teki kirkko mitä tahansa, niin joku eroaa.
Itse erosin pari vuotta sitten, kun kirkon ja uskovaisten kannanotot silloin tekeillä olleeseen aborttilainsäädännön muutokseen olivat minulle (useamman keskemenon kokeneena) liikaa.
No on omituinen syy erota. Joku mielipide. Sitten siihen kuka siellä kirkossa päättää, et saa enää vaikuttaa, kun eroat kirkosta ja menetät äänioikeutesi.
Uskovaiset argumentoivat aborttien vastustamistaan mm. teksteillä, jotka oli kirjoitettu tarinamuotoon niin että sikiö toimi minäkertojana, tyyliin, "Voi ei, tunnen että rakas äitini on huolissaan, ja aikoo tappaa minut"...
Mulle on ihan sama saanko vaikuttaa, mutta rahallisesti en halua tuollaista organisaatiota enää tukea.