Muita, jotka aikoo erota kirkosta, jos nyt kaavailtu avioliittouudistus toteutuu?
Eikä tarvi nyt vääntää asiasta mitään.
Kiinnostaa vaan tietää, onko täällä muita jotka pohtii kirkosta eroamista nyt pinnalla olevan asian vuoksi?
Kommentit (417)
Vierailija kirjoitti:
En puhunutkaan pelkästään homoseksistä.
Minä puhuin, koska homoliitot ovat ketjun aihe.
Mutta se on vain jäävuoren huippu kun on loitonnuttu siitä mikä on Jumalan malli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta se on vain jäävuoren huippu kun on loitonnuttu siitä mikä on Jumalan malli.
Ja mikähän se on. Tarkka sitaatti Raamatusta, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
"Ja miksi sen nyt pitäisi riehua tästä homoasiasta? Muutaman homofobisen heteron takiako?"
Kaikesta synnistä pitää "riehua", koska se vie ihmisen kadotukseen. Ja kirkon tarkoitus olisi pelastaa ihmisiä, ei siunata heidän helvettiin joutumistaan.
Miksi et sitten riehu av-palstalla kirjoittelusta, vaan teet sitä itsekin? Tämähän on kaiken synnin kehto.
Vierailija kirjoitti:
Loppujen lopuksi kyse ei ole ihmisten mielipiteestä vaan Jumalan.
Ihan sama mitä mieltä minä olen
Jos on Jumala Hän viime kädessä määrittelee asiat ja niiden seuraukset.
Niin on. Vaikka kirkko alkaisikin vihkimään homoseksuaaleja, Jumala ei sitä koskaan tule hyväksymään, hänen sanansa ei muutu vaikka ihmiset niin haluaisivatkin tehdä.
Ai täällä on näinkin paljon uskontosekoista kansaa😩
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loppujen lopuksi kyse ei ole ihmisten mielipiteestä vaan Jumalan.
Ihan sama mitä mieltä minä olen
Jos on Jumala Hän viime kädessä määrittelee asiat ja niiden seuraukset.
Niin on. Vaikka kirkko alkaisikin vihkimään homoseksuaaleja, Jumala ei sitä koskaan tule hyväksymään, hänen sanansa ei muutu vaikka ihmiset niin haluaisivatkin tehdä.
Sori, mutta sinä et sitä päätä, mitä Jumala hyväksyy ja mitä ei. Se on ihan hänen oma asiansa. Raamatussakin opetetaan, että ihmisen ei tule asettua Jumalan asemaan tuomitsemaan toisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin koko valtionkirkko asetelmana täysin historiallinen jäänne. Sekä luterilaisen että ortodoksisen kirkon veronkato-oikeus ei ole perusteltua. Jos jäsenet haluavat tukea yhteisöään, hoitaisivat sen kuten kaikki muutkin yhteisöt jäsenmaksuineen, joihin muuten kaikki muut uskonnot kuuluvat.
Syyni erota kirkosta aikanaan oli tämä. Se kirkko, mistä erosin niin ei ole hyväksy vielä edes naispappeutta, joten mistäs jos kristittyinä sitten siirtyisitte vaan ortodokseiksi niin saisitte maatua omiin mielipiteisiinne.
Kummasti vain sitten kirkkoon kuulumattomatkin (tai heidän omaisensa) ottavat vastaan hautaus-yms. palvelut.
Lisäksi kirkko ylläpitää merkittävää määrää maamme rakennusperintöä. Valtio toki voisi lunastaa nämä itselleen. Iso ostos ja ylläpitokustannus olisi, näkyisi varmaan sinunkin veroissasi.
Kirkko on pyrkinyt monopolisoimaan hautauspalvelut ja sen uusimmat jäsenet liitetään automaattisesti kirkon jäseniksi lapsikasteessa. Täysi-ikäisyys olisi parempi ehto uskonnolliseen yhteisöön kuulumiseen, jolloin ihmiselle on ehtinyt muodostua omat käsityksensä uskonnoista. Huomattava osa kirkon jäsenistä ei ole vain välittänyt erota kirkossa ja pitää tietyistä perinteisistä hää- ja hautajaisseremonista, mutta tuskinpa heitä näkee useinkaan sunnuntain jumalanpalveluksissa.
En. Minusta on hienoa jos kirkko kykenee oikeaan rakkauteen ja hyväksyntään. Sitä homeista, totuudenvastaista valhejargonia on ollu jo riittävän pitkään.
>> Jeesus ei törmännyt homoihin <<
Juud. 7 Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä"
1. Moos. 18:1, 20-21 Herra ilmestyi hänelle (Aabrahamille) Mamren tammistossa... Herra sanoi: "Valitushuuto Sodoman ja Gomorran tähden on suuri, ja heidän syntinsä ovat ylen raskaat. Sentähden minä menen alas katsomaan, ovatko he todella tehneet kaiken sen, josta huuto on minun eteeni tullut, vai eivätkö; minä tahdon sen tietää."
Tämä VT:n Herra on Kristus sellaisena kuin Hän oli ennen kuin Hän syntyi ja ilmestyi maailmaan Jeesus Nasaretilaisena.
Joh. 8:58 Jeesus sanoi heille: "Ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut".
2. Piet. 2:6 Ja hän (Herra Jeesus) poltti poroksi Sodoman ja Gomorran kaupungit ja tuomitsi ne häviöön, asettaen ne varoitukseksi niille, jotka vastedes jumalattomasti elävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikähän se on. Tarkka sitaatti Raamatusta, kiitos.
No hyvin yksinkertaisesti Jumala loi perhemallin ihmisen suojaksi jonka perusta on mies ja nainen. Perustuen liittoon joka tarkoitettu pysymään alusta loppuun. Kaikki tämä että ihmiset, lapset olisivat turvassa.
Raamatussa sanotaan mm että Jumala vihaa hylkäämistä. Eli liittojen rikkomista. Jumala on liiton Jumala koska hän perustaa oman suhteensakin liittoon ihmisen kanssa. Ihminen joko sanoo tahdon tai en tahdo.
"Missä kohtaa Raamattua rakastamansa ihmisen kanssa oleminen on määritelty synniksi?"
1 Kor 5:9-10 Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet, eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät
Room 1 25-28 He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen, he ovat kunnioittaneet ja palvelleet luotua eivätkä Luojaa -- olkoon hän ikuisesti ylistetty, aamen. Siksi Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen, ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitsemansa palkan. Koska he eivät ole antaneet arvoa Jumalan tuntemiselle, on Jumala jättänyt heidät arvottomien ajatusten valtaan, tekemään sellaista mikä ei sovi.
OLen eronnut jo. Tieteellinen maailmankuva.
En aio. Erosin jo 1980-luvulla, koska en silloin enkä nytkään ymmärrä miksi pitää pakkoliittää vauvoja uskonnolliseen yhteiskuntaan ja vielä niin, että eroon jäsenyydestä pääsee vasta täysi-ikäisenä.
Vierailija kirjoitti:
En. Minusta on hienoa jos kirkko kykenee oikeaan rakkauteen ja hyväksyntään. Sitä homeista, totuudenvastaista valhejargonia on ollu jo riittävän pitkään.
Miten määrittelet oikean rakkauden?
Olen aina ihmetellyt leipäpappeja jotka puuhastelevat kirkossa ja joille Raamattu ei merkitse mitään
Mahtaa olla todella tylsä työ?
Toivoisin, että joku kirkkoihminen vastaisi tähän, koska olen aina tuota ihmetellyt
Vierailija kirjoitti:
"Missä kohtaa Raamattua rakastamansa ihmisen kanssa oleminen on määritelty synniksi?"
1 Kor 5:9-10 Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet, eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät
Room 1 25-28 He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen, he ovat kunnioittaneet ja palvelleet luotua eivätkä Luojaa -- olkoon hän ikuisesti ylistetty, aamen. Siksi Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen, ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitsema
Hienoa, että lesbosuhteet ovat ok! Niissähän mies ei makaa miehen kanssa :D
152: Jumalan Sana ilmenee noista sitaateista hyvin. Perkeleen sorkat kopisevat nykyään valtionkirkossa. Valkoinen ei ole edelleenkään musta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten määrittelet oikean rakkauden?
Itse määrittelen sen näin: "Rakastaa toista sellaisena kuin hän pyytettömästi ja tuomitsematta" Jotain tämän tyyppistähän Jumalakin rakkaudesta juttelee.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on aika hauskaa, että teki kirkko mitä tahansa, niin joku eroaa.
Itse erosin pari vuotta sitten, kun kirkon ja uskovaisten kannanotot silloin tekeillä olleeseen aborttilainsäädännön muutokseen olivat minulle (useamman keskemenon kokeneena) liikaa.
Suomen ev-lut.kirkko yrittää usein miellyttää samanaikaisesti sekä konservatiivisempia että liberaalimpia jäseniään, joten kun yhteen suuntaan kumartaa niin toiseen suuntaan pyllistää.
Höpö, höpö. Eivät kunnon pakanat kaipaa yhden uskonnon tilalle toista uskontoa.