Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostatko vaatteita kirpputorilta?

Vierailija
13.03.2024 |

Ostatko käytettyjä vaatteita kirpputorilta?

Kommentit (155)

Vierailija
141/155 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin ennen kirpputoreilla nyt minulla on isot määrät vaatteita. Enää en käy, koska hallitus leikkasi ansiosidonnaisen. Ostan pelkkää ruokaa ja shampoota sekä siivousaineita ja pyykipesuaineita. Luultavasti näin menee loppuelämä.

Vierailija
142/155 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan jos tulee sopiva vastaan mutta en tietoisesti sieltä käy ostamassa. Nykyvaatteen käyttöikä on lyhyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/155 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kiva, kun tulee hiiriä omakotitalon välikatolle, ne pissaa ja ulostaa sinne ja tekee poikasia.

Vierailija
144/155 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kiva, kun tulee hiiriä omakotitalon välikatolle, ne pissaa ja ulostaa sinne ja tekee poikasia.

Hiiret jyrsivät myös säilytyksessä olevia tavaroita.

Vierailija
145/155 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin mielelläni jos olis joskus mun koon vaatteita. Riskit kaverit käyttävät kai vaatteensa loppuun kun ei sopivaa kirppiksille päädy koskaan. Joku puvun takki joskus voi olla mutta nekin sellasia että harteista ahdas ja vyötärön kohdalla on vielä sohvatuolin verran lepattavaa. Kenkiä löytää joskus kun muillakin on isoja jalkoja. 

Vierailija
146/155 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli hiiri tehnyt talven aikana pesän kesämökin ulkovarastossa olevaan saappaaseen.

Vierailija
147/155 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vintedistä. Väri, koko, vaate. Mulla on hyvä palkka, mutta en viitsi tuhlata sitä kalliisiin vaatteisiin. 

Vierailija
148/155 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli joskus ihan uuteen hirsimökkiin pienestä raosta hiiri ja oli järsinyt uuden sohvan kangasta.

Vierailija
149/155 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut joskus ostettua vaatteita kirppiksiltä mutta se on nyttemmin jäänyt pois, vaatetta on jo ihan tarpeeksi muutenkin.

Vierailija
150/155 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan ja pesen. Ikinä  ei ole tullut ikäviä ylläreitä vaikka monilla on ihme vainoharha että sieltä saa luteita tm.

Minä myös olen ostanut  viimeiset kolme vuotta kaikki vaatteet ja kengät käytettynä, itselleni ja lapsille. Ikinä ei ole tullut mitään ”kylkiäisinä”. Ja kun rahasta tiukkaa niin mielelläni teen hyviä löytöjä kirpputoreilta ja tori.fistä.

Vierailija
151/155 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun käytiin tyttäreni ja hänen yökylässä olleen kaverinsa kanssa kirppikseltä ja tämä kaveri osti pari toppia niin äitinsä sekosi seuraavana päivänä, kun niitä ei oltu saunotettu! Että oli vaan pistetty laukkuun. Taloyhtiön saunaanko mun olisi pitänyt ne viedä? Vaikka ei edes ollut saunavuoroa sinä iltana.

Ei tietenkään tarvitse heti saunottaa. Ne vain pidetään kiinni solmitussa muovipussissa, kunnes ne pääsee pesemään, pakastamaan tai saunottamaan.

Vierailija
152/155 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi koko ajatuskin 

Vierailija
153/155 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin ennen. Nyt ostan vain ruokaa, hygieniatuotteet ja siivousaineet sekä pyykinpesuaineet.

Vierailija
154/155 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostan. Pesen kaupoista ostetut vaatteet ennen käyttöä ja niin teen myös kirpparivaatteille. 

Kengät yleensä desinfioin, myös omassa käytössä olleet, jotka kierrätykseen laitan.

Moni sovittaa kaupoissa vaatteita, voi tulla vaikka syyhy myös kaupan vaatteista.

Tämä juuri. Ei kaupan vaatteet ole yhtään sen puhtaampia, jopa päinvastoin. Ties kuinkamoni sovittaa vaatetta kaupassa, voi olla syyhy, muuten likainen ja haiseva, eläimen karvassa ja nämä kaikki tarttuu sovitettaviin vaatteisiin. Monesti näkee vaatteita kaupan likasella ja pölyisellä lattialla.
Käytettynä ostettaessa on näet päältä onko minkäkuntoinen ja sitä jo useasti pesty.

Itselläni suurin osa vaatteista, kengistä ja takeista käytettynä ostettu. Ja kestävät käytössäni monta vuotta. Ei ole koskaan tullut mitään ylimääräistä syyhyä ym mukana. Pesen normaalisti enkä ole koskaan vaatteita pakastanut. Välillä ihmiset turhan neuroottisia ja "puhtausintoilijoita", mitä vaatteisiin tulee.
Ostan paljon tori.fi kautta vaatepaketteja, töissä käytän omia, ei ole erikseen työvaatteita. Näitä myös pitää pestä usein, kun lasten kanssa työskentelen. Ja pidän myös siitä, että on vaihtelunvaraa.

Vierailija
155/155 |
27.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan jos tulee sopiva vastaan mutta en tietoisesti sieltä käy ostamassa. Nykyvaatteen käyttöikä on lyhyt.

Käytettynä löytää paljon laadukkaampia vaatteita, kuin uutena kaupasta. Ja yleensä vielä selvästi halvemmalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän