Ostatko vaatteita kirpputorilta?
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
"Siellä on kirppuja, luteita, täitä" Irwinkin tiesi sen jo kasarilla.
Ei Ryysyranta ollut kirpputori.
En juurikaan. Mutta ei sieltä mitään luteita tai syyhyä tule, jos vaatteet ja tavarat käsittelee asianmukaisesti. Niitä voi pakastaa, saunottaa tai pyörittä reilu tunti kuivausrummussa. Sen jälkeen pesu vielä koneessa, ja jos vaate sallii niin yli 60 astetta. Mitään hajujakaan ei tämän jälkeen pitäisi olla. Yhtälailla saattaa luteita ja torakoita sekä syyhyäkin saada hotelleista tai kaupankin tuotteista, jos ei niitä mitenkään käsittele.
Olen ostanut vain uusia vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
"Siellä on kirppuja, luteita, täitä" Irwinkin tiesi sen jo kasarilla.
Se laulu ei kerro kirpputoreista.
Ostan ihan kaikki käytettynä, paitsi sukat ja alusvaatteet. Kävin katselemassa vaatteita kaupassa. Eipä tule mieleenkään ostaa kolmenkympin legginssejä. Hinnat ovat älyttömiä ja tarjonta tylsää. Kirppareilta tekee hyviä löytöjä.
Arviolta suurin osa kirpparilta, vähintään kuitenkin puolet.
Nykyisin harvemmin, kun on alkanut luteet mietityttää. Jos näen jotain tosi kivaa niin sitten. Ostan tosi vähän vaatteita ylipäänsä.
Viimeksi pari tuntia sitten ostin neuletakin.
En. Harvoin ylipäätään löytyy mitään, ja turhan usein ne on hajustettu, eikä mitään takuita että se löyhkä lähtisi millään pesulla.
Ei oikein löydy kokoja kuin joskus harvoin. -koko46
Sellpy vaatettaa mutkin. En halua keinokuituja ihoa vasten, en edes sitä 5% elastaania.
Ostan netistä second hand-sivuilta, en kiertele kirppiksiä. Lähes kaikki löytyy käytettynä, paitsi sukat, alusvaatteet, uikkarit ja lenkkarit. Pesen, pakastan, desinfioin, ei ole tullut mitään lutikoita.
Miksi muuten isoja kokoja on harvoin myynnissä kirppareilla kun suomalaisista kuitenkin iso osa on ylipainoisia?
Ostan kaikki muut vaatteet paitsi alusvaatteet, kengät ja sukat.
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuten isoja kokoja on harvoin myynnissä kirppareilla kun suomalaisista kuitenkin iso osa on ylipainoisia?
Koska he käyttävät ne itse loppuun tai eivät jaksa viedä kirppikselle.
Kyllä ostan. Olen päiväkodissa töissä ja kaikki työvaatteeni ovat kirpparilta. Esim. trikoopaidat maksaa yleensä 2-5€ ja en kyllä raaskisi uusia, kalliimpia käyttää töissä. Vapaa-ajalla mulla eri vaatteet.
En. Se yksi villavaate ja vuosien vaatekoit kotona riitti minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska he käyttävät ne itse loppuun tai eivät jaksa viedä kirppikselle.
Miksi käyttävät loppuun, miksi hoikat ei käytä vaatteita loppuun?
Bossin puku uffista. Piti lyhennyttää hihat ja lahkeet. Ompelija sanoi: "Muutamista asioista voi päätellä, että tätä ei ole käytetty juuri lainkaan." Tosin lyhennykset maksoi saman verran kuin itse pukukin.