Uimaharrastajat! Jätättekö väliin nyt, kun on syyhyaika?
Kommentit (17)
Niillä alueilla missä voidaan puhua epidemiasta, jättäisin väliin.
Eilen kävin viimeksi. En jaksa stressata.
Mikä aiheuttaa riskin uimahallissa tartunnalle?
Vähän hysteeristä jättää menemättä, jos muuten menisi. Syyhy tarttuu lähes aina ihokontaktin välityksellä. Harvinaisempaa (muttei mahdotonta) on tekstiilien kautta tarttuminen. Ainakaa itselläni ei ole kumpaakaan kontaktia uimahallissa. Syyhypunkit eivät hypi tai ui.
En tiedä mitä ap touhuaa uimahallissa kun pelkää syyhyä. Ei se siellä vedessä tai saunan lauteilla leviä.
Lapsella uimakoulu meneillään. Ei jätetä menemättä.
En tiennyt että se voi vedestä tarttua. Ihan omalla pyyhkeellä olen pyyhkinyt.
Helposti voi levitä. Saunassa reidet koskee vierustoveria.
Vierailija kirjoitti:
Kuka nyt uimahallissa istuu ventovieraassa kiinni?!! Heh!
Itseä mietityttää se, että voiko kesällä mennä julkisiin saunoihin.
Pitää varmaan katsoa, että omat vaatteet ja pyyhe pysyy erillään vierustoverin omasta ja ei mene lauteille, jos on sauna ihan ankarasti tukossa sillai, että joutuu koskemaan vierustoverin ihoa
Uusimaa on eristettävä, ulkona liikkumis kielto kunnes punkit on tuhottu.
Hysteriaa lietsoo lehdet. Uimahallissa olen käynyt vuodesta 1978, ei ole koskaan syyhyä ollut.
Vaatteet muovipussiin pukukaapissa ja samoin suihkun puolelle pussi pyyhkeelle niin hyvin uskaltaa mennä..
Vierailija kirjoitti:
Hyi hitto. Ei muuten koske.
Ei kait se saunan lauteilta voi tarttua. Minä en istu uimahallin saunan lauteilla kenessäkään kiinni. Itse yksin ja turvavälit toisiin ihmisiin. En halua muitakaan kuten virustauteja jne.
Ap tarkoittanee JÄRVISYYHYÄ. Ei kai nyt perussyyhypunkki uimahallissa tartu, mutta järvisyyhy elää rantavedessä.
Ja ei, en tykkää uida järvissä muutenkaan, niin tuskin menen nytkään hakemaan tartuntaa.
Minua kiinnostaa tämä. Ap