Ostatko vaatteita kirpputorilta?
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
En osta. Ahneet pellet myyvät siellä nykyään temusta tilattuja lumppuja. Repivät niistä laput pois ja myyntiin kymmenkertaisella hinnalla
Moni kirppari on kieltänyt pikamuodin myynnin eli suomeksi Temun tms. vaatteiden myynnin.
Ostan, koska haluan käyttää vaatteisiin mahdollisimman vähän rahaa ja se on ekologista. Enkä ole köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osta. Ahneet pellet myyvät siellä nykyään temusta tilattuja lumppuja. Repivät niistä laput pois ja myyntiin kymmenkertaisella hinnalla
Moni kirppari on kieltänyt pikamuodin myynnin eli suomeksi Temun tms. vaatteiden myynnin.
Kuka siellä niitä muka ehtii tarkastaa ja edes osaa.
Joo. Ei kiitos
Ostan. Zalandolta Pre-owned laittakaa hakukenttään. Löytyy edullisesti uudenveroisia.
Ostin nettikirppareilta lähinnä. En vaan raaski uuten ostaa mitään, poikkeus jos on vähintään -50% alennuksella. Laitan jo ulkona vaatteen hyvin kopisteltuns tiiviseen pussiin ja pakkaseen viikoksi ja sieltä sitten pesuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuten isoja kokoja on harvoin myynnissä kirppareilla kun suomalaisista kuitenkin iso osa on ylipainoisia?
Koska he käyttävät ne itse loppuun tai eivät jaksa viedä kirppikselle.
Ja koska lihavat ostavat ylipäätään vähemmän vaatteita kuin normipainoiset/hoikat. Nyt kun olen itse saanut painoa lisää +20kg, nin yritän tulla toimeen nykyisillä vaatteilla ja hoikistua, jemmassa kuitenkin paljon vaatteita mitkä mahtuisi jos 10 kiloa hoikistuisin. Ei huvita ostaa tässä koossa uusia...kun tarkoitus laihtua.
Ennen ostin, silloin oli tosi harvassa vaatteet, joista ei pesuaineen haju lähtenyt pois kertapesulla.Nykyään saa tuulettaa viikotolkulla ja pestä monta kertaa ja silti haisee niin että laukaisee migreenin, joten ei kiitos. En tiedä onko pesuaineet vai ihmisten tapa käyttää niitä muuttunut. Sääli, koska joskus kirppikseltä löytyi sellaisia kivoja ja laadukkaita kamppeita, mitä ei kaupasta varsinkaan nykyään helposti löydä.
Vierailija kirjoitti:
Ennen ostin, silloin oli tosi harvassa vaatteet, joista ei pesuaineen haju lähtenyt pois kertapesulla.Nykyään saa tuulettaa viikotolkulla ja pestä monta kertaa ja silti haisee niin että laukaisee migreenin, joten ei kiitos. En tiedä onko pesuaineet vai ihmisten tapa käyttää niitä muuttunut. Sääli, koska joskus kirppikseltä löytyi sellaisia kivoja ja laadukkaita kamppeita, mitä ei kaupasta varsinkaan nykyään helposti löydä.
Mä en ole vielä törmännyt hajusteeseen, joka ei antautuisi yön yli liotukselle etikkavedessä (+normaali pesu). Lorautan rajamäkeläistä vapaalla kädellä.
Ostan lähinnä päälliruukkuja ja kukkamaljakoita, mutta välillä eteen osuu kauniita ja oikean kokoisia vaatteitakin, silloin ostan. Pakastan kotona muovipussissa noin 1-2 viikkoa, niin kuin joku muukin täällä kertoi tekevänsä, myös pesen ennen käyttöä. Kenkiä en ole ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Ostan, koska haluan käyttää vaatteisiin mahdollisimman vähän rahaa ja se on ekologista. Enkä ole köyhä.
Totta, satasen farkut tuntuvat turhan kalliilta kun kirpparilla maksaa 3-5 euroa.
En osta vaatteita, mutta muuta tavaraa kyllä. En jaksa sovitella ja testailla vaatteita, eli hyppään ne kokonaan kirppareilla yli.
Vierailija kirjoitti:
En uskalla mennä kirppikselle lainkaan, saati että koskisin siellä mihinkään tekstiiliin.
Kannattaa harkita terapiaa. Tuo viittaa jo OCD-oireisiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei Temusta ostetuissa yleensä ole mitään lappuja. Laput laitetaan vasta kun maahantuoja tuo niitä tänne omina vaatteinaan.
Joo voi jonkun kirpparin 100 pöydästä olla yhdessä tai kahdessa isompia kokoja. Tietysti joskus satunnaisesti muissakin pöydissä mutta hankalaa on löytää isompia kokoja kirpparilta. XS tai S kyllä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Ei oikein löydy kokoja kuin joskus harvoin. -koko46
Löytyy kivasti valikoimaa. - koko 46.
Suurin osa vaatteistani on kirpputorilta ostettua, ostan kaikki sopivat suomessa aikoinaan valmistetut vaatteet jotka hyvin monesti ovat päälläkin paljon nätimpiä kuin viime vuosikymmenenä tehdyt. Uutena olen ostanut merinovillaiset aluskerrastot, alusvaatteet ja sukat. Ostan kirpputorilta myös ompelumateriaaleja ja teen itse, myön villalankoja roskalavaryhmästä yms. Säästää pitkän pennin kun on aikaakin etsiskellä käytettynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oikein löydy kokoja kuin joskus harvoin. -koko46
Löytyy kivasti valikoimaa. - koko 46.
En ole kyllä löytänyt mitään pitkään aikaan. Talvitakin neljä vuotta sitten.