Lue keskustelun säännöt.
Älyttömimmät lapsena kokemasi vääryydet
13.03.2024 |
Onko muille käynyt lapsena niin, että joku aikuinen on moittinut tai haukkunut jostain ihan kummallisesta asiasta? Että vielä aikuisenakin mietit mitä ihmettä aikuinen on ajatellut tai miksi ihmeessä suuttui :/
Mun on se, kun nelosluokalla opettaja kilahti ihan täysin mulle, kun olin hänen mielestään käyttänyt liikaa vahaliituja kuvistunnilla. Eli olin värittänyt piirustuksen taustan kokonaan, niinkun itseasiassa aina ohjeistettiin. Paperi oli A4, eli tuskin siihen ihan älyttömän paljon upposi liitua, mutta silti se oli syy huutaa. Olin kiltti ja rauhallinen oppilas, joten tää ei voinut käsittääkseni olla mitään muista perseilyistä kertynyttä vitutustakaan.
Kommentit (61)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
En saanut mennä (potentiaalisille) kavereille eikä meille saanut tulla ensimmäisellä luokalla, olin sitten yksinäinen lapsi ja vanhempani vielä arvostelivat sitä vaikka heidän toimintansa suorasta seurauksesta oli kyse. Myöhemmin kun minulla sai olla kavereita koulussa vietetyn ajan ulkopuolella, katsottiin tarpeelliseksi arvostella heitä minulle aika ikävästi ja toistuvasti (normaaleita ok käytöksisiä lapsia eli ei ollut järkevää syytä tuollaiseen).
Naapuri valehteli tekemisistäni vanhemmilleni ja sain rangaistuksen vaikka en ollut tehnyt mitään. Söin kerran hiukan äitini itselleen tarkoittamaa ruokaa koska se oli epähuomiossa laitettu minun paikalleni ja äitini sai siitä yllättävän rajun väkivaltaisen kohtauksen. Muutenkin lähinnä lievähköä väkivaltaa oli ja yleensä ennalta-arvaamattomasti (olin kiltti lapsi, joten kyllä tuntui epäreilulta ja oli myös pelottavaa kun ikinä ei voinut tietää mitä tapahtuu). Tuossa jotain. Ei ollut kovin onnellinen lapsuus eikä luottamusta vanhempiini ole ollut koskaan.