Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Katsokaa kun ylitätte tietä, ja sanokaa lapsillenne että katsoo myös, se ei tarkoita jos "sääntöihin" on kirjattu että kävelijä menee ensiks

Vierailija
13.03.2024 |

että se auto mikä sieltä tulee, pysähtyy automaattisesti. 

Tämä on ihan järkyttävää katella omassa kaupungissa miten ihmisiä jää melkein kokoajan auton alle kun kävellään vaan suoraan tielle ja oletetaan että kaikki autot pysähtyy siihen kun se "lukee säännöissä"

Suomi on niin lammas ja auktoriteettiuskovainen valtio ja kansa, että omalla hengelläkään ei oo mitään väliä

"kyllä se pysähtyy kun se sääntökirjassa lukee että sen pitää pysähtyä" :DDDD

Kommentit (127)

Vierailija
101/127 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autoilijat miettii nyt tarkkaan gta-päälleajamis himoissaan että onko se ihminen tärkeämpi kuin kiire tai että "liikenne menee sumppuun muuten".

Hui menee ihan sumppuun, ihanko menee sumppuun. Meneekö suu suppuun kun lapsi makaa auton alla kuolleena? Vai onko kiire töihin ettei pomo suutu?

Lähtekää aikaisin ajoissa työmatkalle, niin ei tarvitse kaahata.

Onko tämä tältä erää selvä?

Onko kiire tärkeämpi kuin ihmiselämä?

Oletko jollain tapaa kehitysvammainen?

Tosissasiko luulet, että kun autoilijat eivät hidasta jokaisen suojatien eteen varmuuden vuoksi (kuten ei tietenkään kuulukaan), he haluavat ajaa ihmisten päältä?

Pitäisikö sinun hankkia jotain pillereitä tuohon kiukkuusi?

Haluatko ajaa k

Hyvä luoja. En tiedä mistä on kyse mutta sinä tarvitset terapiaa.

Vierailija
102/127 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävelijät lähteekin aina 30 min etuajassa. Milloin autoilijat myös suunnittelee työmatkansa harkiten?

En tunne yhtään ihmistä joka lähtisi esimerkiksi työmatkalle kävellen puoli tuntia etuajassa. Miksi ihmeessä kukaan niin tekisi? Pelkäätkö että eksyt matkalla?

Voi säädellä nopeutta ettei tule hiki ja monissa liikennevaloissa menettää jopa kymmenen minuuttia kävelymatkaa seisoskellessa.

Kolme liikennevaloa tekee 30 min helposti. Jos on liukasta niin ei kävelynopeus ole tarpeeksi nopea joten puolituntia etuaikaa auttaa siihen.

Tänäkin talvena tuhannet jalankulkijat ottivat työmatkoilleen 30 min etuaikaa, koska kelit vaativat sitä.

Milloin autoilijat ottaa vastuuta?

Teillä on pääkopassa aiheutettu kärsi

Helsingissä yhdet valot vievät odottaa noin 3 min. Kävely yli on noin min tai 2. Siihen saa helposti 5 min. jos kuitenkin jää siihen väliasemalle eikä kerkeä yli, niin menee taas toiset 5 min.

Joka valolla noin 10 min. Liikennevalot vaihtuu liian nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/127 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävelijät lähteekin aina 30 min etuajassa. Milloin autoilijat myös suunnittelee työmatkansa harkiten?

En tunne yhtään ihmistä joka lähtisi esimerkiksi työmatkalle kävellen puoli tuntia etuajassa. Miksi ihmeessä kukaan niin tekisi? Pelkäätkö että eksyt matkalla?

Talvisin lumen takia ja huonosti aurattujen teiden vuoksi menee helposti työmatkoihin 1h enemmän kävellen.

Kesällä vähemmän mutta talvella pitää ottaa 0,5-1h enemmän aikaa työmatkoille. Aika lapsellisen huono yleistietämys sinulla on elämänhallinnan perusasioista.

Taidan keskustella vähemmän älykkään ihmisen kanssa, joka ei osaa nähdä asioita jalankulkijan näkökulmasta.

Suosittelen sinulle jalankulkua ja pyöräilyä myös talvisin.

Minä kuljen jalan talvisin 2-3pv viikossa ja 2-3pv viikossa autolla. Siis työmatkat. Riippuu minne olen menossa. Kiireen määrä ei riipu siitä menenkö jalan vai autolla. 

Vierailija
104/127 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun päälle ajoi auto työmatkalla. Sai tuomion mutta minä joudun olemaan lopun ikää pyörätuolissa ja kela ei korvaa terapioita. Menetin työt ja olen sairaseläkkeellä.

Ei mulla ole varaa terapioille. Tämäkin olisi voitu välttää jos autoilija ei olisi ajanut kiireellä. Ajoi ihmisen yli.

Sillä oli kiire töihin kuulemma ja ei ajatellut. Pahoitteli vain että kävi näin. Melkein tappoi mut.

Vierailija
105/127 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi säädellä nopeutta ettei tule hiki ja monissa liikennevaloissa menettää jopa kymmenen minuuttia kävelymatkaa seisoskellessa.

Kolme liikennevaloa tekee 30 min helposti. Jos on liukasta niin ei kävelynopeus ole tarpeeksi nopea joten puolituntia etuaikaa auttaa siihen.

Tänäkin talvena tuhannet jalankulkijat ottivat työmatkoilleen 30 min etuaikaa, koska kelit vaativat sitä.

Noniin, ymmärrän. Jos sinulla menee 2 min ylittää tie, kävelysi on niin hidasta että sinut luokitellaan liikuntavammaiseksi. Täysin eri asia siis.

Mutta kun sanoit että kaikki ihmiset lähtevät puolta tuntia aiemmin niin eivät lähde. 

Vierailija
106/127 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun päälle ajoi auto työmatkalla. Sai tuomion mutta minä joudun olemaan lopun ikää pyörätuolissa ja kela ei korvaa terapioita. Menetin työt ja olen sairaseläkkeellä.

Ei mulla ole varaa terapioille. Tämäkin olisi voitu välttää jos autoilija ei olisi ajanut kiireellä. Ajoi ihmisen yli.

Sillä oli kiire töihin kuulemma ja ei ajatellut. Pahoitteli vain että kävi näin. Melkein tappoi mut.

Tarvitset varmasti kipuihisi paljon fysioterapiaa ja lääkkeitäkin.

Kamalia kustannuksia aiheuttaa autoilijat jalankulkijoille vuosittain.

Vierailija
107/127 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitset varmasti kipuihisi paljon fysioterapiaa ja lääkkeitäkin.

Kamalia kustannuksia aiheuttaa autoilijat jalankulkijoille vuosittain.

Ja pääkoppaan tarvitsisi myös troppia, mutta se ei ole autoilijoiden vika.

Vierailija
108/127 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista aina,liikenteessä,lapsosia onpi eessä..nasta lautaan,lapsi hautaan, turvallinen tie on taas. 🎶

Vierailija
109/127 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etenkin talvisin täytyy ottaa jopa tunti lisää työmatkoihin jos on kova tuisku ja tiet ei ole aurattu. Autoilijat ei tätä ajattele.

Vierailija
110/127 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tästä syystä ei ikinä pidä luottaa siihen, että auto pysähtyy vaikka sen pitäisi. Ei siinä mikään pahoittelu tai oikeassa oleminen auta, jos vammautuu loppuiäkseen. Riittää että autoilijan keskittyminen herpaantuu hetkeksi ja pahimmillaan käy just noin. 

Vierailija
111/127 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänäkin talvena tuhannet jalankulkijat ottivat työmatkoilleen 30

Etenkin talvisin täytyy ottaa jopa tunti lisää työmatkoihin jos on kova tuisku ja tiet ei ole aurattu. Autoilijat ei tätä ajattele.

Kyllä sitä autollakin lähdetään aikaisemmin jos on tuisku ja tiet ei ole aurattu. Autolla ajetaan keskimäärin paljon pidempiä matkoja kuin kävellen, kyllä siinäkin pitää ottaa huomioon säätila ja mahdolliset muut yllättävät tilanteet. 

Vierailija
112/127 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvin luonnollista että joka vuosi tietty prosentti ihmisiä kuolee liikenteessä. Välillä lapsi, välillä aikuinen. Virheitä sattuu,se on ihmiselle hyvin normaalia. En olisi asiasta kovin huolissani. Näin yleisesti ottaen en oikeastaan tiedä pitäisikö tuntea empatiaa vaiko sympatiaa jos joku tuntematon jossain kuolee? Ihmisiä kun kuolee päivittäin niin eihän sitä muuta ehtisikään kuin vollottamaan. Pitäköön jokainen huolen itse itsestään. Siitä sillä selviää.

Vierailija
113/127 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten helsingin liikennevalot normaali ihmisiin liittyvät millään tavalla? Ei liity katuryöstöt,kupat eikä syyhytkään.

Vierailija
114/127 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tuota noin, sä oot risteysalueella jos oot siinä risteyksen kohdalla odottamassa,että oikealta tuleva käänty"

Olet valitettavasti väärässä. Risteysalue on vain se alue jossa ne tietä oikeasti risteävät, ei se josta sinne tullaan ja odotellaan.

Ai meinaat, että kun esim.risteysalueelle pysäköinti on kielletty, että se tarkottaa vain sitä, että risteyksen keskelle ei saa pysäköidä😄😄

Laki ei puhu risteysalueelle pysäköinnistä vaan että kiellettyä on risteykseen pysäköinti sekä viittä metriä lähemmäksi risteystä pysäköinti.

Niin missäänhän en sanonut, että laissa käytetään termiä risteysalue. Risteysalue on kuitenkin yleisesti käyt

Suojatiehän vain osoittaa jalankulkijalle tienylityspaikan, lakihan ei missään edellytä, että suojatien pitäisi olla jalankulkijan esteettömässä käytössä koko ajan.

Eihän suojatie määritä, mistä risteysalue alkaa, sehän on vaan jalankulkijalle osoitettu "turvallinen" tienylityspaikka. Jos pysähdyt odottamaan jalankulkijoita suojatien toiselle puolelle, niin sillonhan sä et ole "kohtaamassa" edes sen oikealta tulevan autoliikenteen kanssa. Mutta kun siitä jatkat matkaasi, sun tarvitsee väistää vaan niitä, jotka samanaikaisesti tulevat risteykseen, ei niitä jotka sinne tulee sinun jälkeesi jostain kymmenen auton letkan perältä.

Edelleen, oikealta kääntyvällä ei ole etuajo-oikeutta, eikä päälleajo-oikeutta.

Vierailija
115/127 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hyvin luonnollista että joka vuosi tietty prosentti ihmisiä kuolee liikenteessä. Välillä lapsi, välillä aikuinen. Virheitä sattuu,se on ihmiselle hyvin normaalia. En olisi asiasta kovin huolissani. Näin yleisesti ottaen en oikeastaan tiedä pitäisikö tuntea empatiaa vaiko sympatiaa jos joku tuntematon jossain kuolee? Ihmisiä kun kuolee päivittäin niin eihän sitä muuta ehtisikään kuin vollottamaan. Pitäköön jokainen huolen itse itsestään. Siitä sillä selviää.

Hyvä tietää, että ei harmita jos kaahari ajaa sinun tai lapsesi yli. Virheitä sattuu. Muut keskittykään pitämään huolen itsestään.

Vierailija
116/127 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tästä syystä ei ikinä pidä luottaa siihen, että auto pysähtyy vaikka sen pitäisi. Ei siinä mikään pahoittelu tai oikeassa oleminen auta, jos vammautuu loppuiäkseen. Riittää että autoilijan keskittyminen herpaantuu hetkeksi ja pahimmillaan käy just noin. 

Hyvä että kaikille rikollisille riittää yhtä paljon myötätuntoa. Sattuuhan sitä, että tulee rikkoneeksi lakia ja tehneeksi rikoksen. Näin varmasti jokainen ajattelee rikollisista. Tietty osa ihmisistä jää väistämättä rikoksen uhriksi. Hyvä että uhrin syyllistäminen toimii kaikissa rikoksissa.

Vierailija
117/127 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tietää, että ei harmita jos kaahari ajaa sinun tai lapsesi yli. Virheitä sattuu. Muut keskittykään pitämään huolen itsestään.

"--en oikeastaan tiedä pitäisikö tuntea empatiaa vaiko sympatiaa jos joku tuntematon jossain kuolee?"

Vierailija
118/127 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tästä syystä ei ikinä pidä luottaa siihen, että auto pysähtyy vaikka sen pitäisi. Ei siinä mikään pahoittelu tai oikeassa oleminen auta, jos vammautuu loppuiäkseen. Riittää että autoilijan keskittyminen herpaantuu hetkeksi ja pahimmillaan

Älä esitä vielä tyhmempää kuin olet. Vahinkoja on sattunut aina, ja niitä tulee aina sattumaan. Tiedät sen itsekin. Liikenteessä on se erikoisuus että puhtaasta vahingosta voi saada isonkin tuomion, mutta se ei muuta sitä faktaa ettei teko ollut tahallinen.

Vierailija
119/127 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmana on lähinnä se, että osa ihmisistä ei millään tavalla viesti aikovansa lähteä ylittämään tietä. Yhtäkkiä katsetta kännykästä irrottamatta muutetaan suuntaa 90 astetta ja kävellään/pahimmillaan juostaan tai pyöräillään samaa vauhtia siihen ajoväylälle. Vaikka kuinka seuraa sieltä ratin takaa ympäristöä ja ajaa taajamarajoitusten mukaisesti, niin varsinkin liukkaalla kelillä tulee välillä läheltä piti-tilanteita kun se 3500 kiloa pitääkin saada puolessa sekunnissa pysähtymään.

Hassua, ettei mulla ole tätä ongelmaa.  Ootko ihan varma, että havsintokykysi riittää liikenteeseen?

Vierailija
120/127 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinun terapian tarpeesi johtuisi liikenneonnettomuudesta niin syyllisen liikennevakuutus korvaisi ne. Et olisi myöskään sairasläkkeellä vaan sinut olisi uudelleenkoulutettu. Kelalla ei ole mitään tekemistä liikennevahinkojen kanssa ja onnettomuuksista johtuvat kulut katetaan aina 100% liikennevakuutuksesta eikä niistä tarvitse tapella. Että parempi provo ensi kerralla.

T: oikeasti liikenneonnettomuudessa vammautunut