Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Katsokaa kun ylitätte tietä, ja sanokaa lapsillenne että katsoo myös, se ei tarkoita jos "sääntöihin" on kirjattu että kävelijä menee ensiks

Vierailija
13.03.2024 |

että se auto mikä sieltä tulee, pysähtyy automaattisesti. 

Tämä on ihan järkyttävää katella omassa kaupungissa miten ihmisiä jää melkein kokoajan auton alle kun kävellään vaan suoraan tielle ja oletetaan että kaikki autot pysähtyy siihen kun se "lukee säännöissä"

Suomi on niin lammas ja auktoriteettiuskovainen valtio ja kansa, että omalla hengelläkään ei oo mitään väliä

"kyllä se pysähtyy kun se sääntökirjassa lukee että sen pitää pysähtyä" :DDDD

Kommentit (127)

Vierailija
121/127 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä luoja. En tiedä mistä on kyse mutta sinä tarvitset terapiaa.

Toivottavasti lakko etenee ja ihmiset saavat apua, kun nyt leikataan niin rajusti.

Minä toivon aidosti että saisi terapiaa. Tosi monet ei nykyään saa terapiaa, kun kaikesta leikataan.

Harmittavaa että terapiaa käytetään pilkkana ja saivartelussa erilaisissa keskusteluissa, kun alennetaan henkilön mielipide sille tasolle ettei se ole validi.

Vierailija
122/127 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hyvin luonnollista että joka vuosi tietty prosentti ihmisiä kuolee liikenteessä. Välillä lapsi, välillä aikuinen. Virheitä sattuu,se on ihmiselle hyvin normaalia. En olisi asiasta kovin huolissani. Näin yleisesti ottaen en oikeastaan tiedä pitäisikö tuntea empatiaa vaiko sympatiaa jos joku tuntematon jossain kuolee? Ihmisiä kun kuolee päivittäin niin eihän sitä muuta ehtisikään kuin vollottamaan. Pitäköön jokainen huolen itse itsestään. Siitä sillä selviää.

Autoilijoita voitaisi verottaa kovemmin. He myös saastuttavat jalankulkijoiden ja kaupunkilaisten ilmakehää. Sama kuin passiivinen tupakointi.

Pakottavat hengittämään tiepölyä ja pakokaasuja.

Kovempaa verotusta toivotaan. Myös heidän aiheuttamat tapot lisää verotuksen tarvetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/127 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun päälle ajoi auto työmatkalla. Sai tuomion mutta minä joudun olemaan lopun ikää pyörätuolissa ja kela ei korvaa terapioita. Menetin työt ja olen sairaseläkkeellä.

Ei mulla ole varaa terapioille. Tämäkin olisi voitu välttää jos autoilija ei olisi ajanut kiireellä. Ajoi ihmisen yli.

Sillä oli kiire töihin kuulemma ja ei ajatellut. Pahoitteli vain että kävi näin. Melkein tappoi mut.

Jos sinun terapian tarpeesi johtuisi liikenneonnettomuudesta niin syyllisen liikennevakuutus korvaisi ne. Et olisi myöskään sairasläkkeellä vaan sinut olisi uudelleenkoulutettu. Kelalla ei ole mitään tekemistä liikennevahinkojen kanssa ja onnettomuuksista johtuvat kulut katetaan aina 100% liikennevaku

Minulla on vakava aivovamma ja lepään yli 70% päivästä. Aivot ei jaksa olla valveilla koko päivää. Otin äskenkin torkut.

Luulen että sinulla ei ole oikeasti liikenneonnettomuutta takana. Sinulla on joku ilkeä agenda takanasi.

Jos olisin täysissä voimisssa ja teräsmies, niin lentäisin luoksesi ja antaisin selkäsaunan tuosta hyvästä.

Vierailija
124/127 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun päälle ajoi auto työmatkalla. Sai tuomion mutta minä joudun olemaan lopun ikää pyörätuolissa ja kela ei korvaa terapioita. Menetin työt ja olen sairaseläkkeellä.

Ei mulla ole varaa terapioille. Tämäkin olisi voitu välttää jos autoilija ei olisi ajanut kiireellä. Ajoi ihmisen yli.

Sillä oli kiire töihin kuulemma ja ei ajatellut. Pahoitteli vain että kävi näin. Melkein tappoi mut.

Jos sinun terapian tarpeesi johtuisi liikenneonnettomuudesta niin syyllisen liikennevakuutus korvaisi ne. Et olisi myöskään sairasläkkeellä vaan sinut olisi uudelleenkoulutettu. Kelalla ei ole mitään tekemistä liikennevahinkojen kanssa ja onnettomuuk

MIkset saa terapiaa tai kuntoutusta vakuutusyhtiöltä tai liikennevakuutuskeskukselta? Miksi haet niitä Kelan kautta?

Vierailija
125/127 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinun terapian tarpeesi johtuisi liikenneonnettomuudesta niin syyllisen liikennevakuutus korvaisi ne. Et olisi myöskään sairasläkkeellä vaan sinut olisi uudelleenkoulutettu. Kelalla ei ole mitään

Liittyyköhän aivovamma jotenkin siihen että henkilö ei ole täysissä voimissa hoitamaan omia asioitaan? 

Aivovamma rajoittaa tosi paljon resursseja. Viikon ostosten tilaaminenkin vaatii paljon voimavaroja.

On leikattu paljon ja hyvin henkilökohtaisen avustajan tai hoitajan saaminen ei ole itsestään selvyys. Toivotaan että saadaan kova lakko päälle ja heikkojen ihmisten asiat paranee.

Ei se ole oikein että köyhiä ja vähävaraisia sairaita riistetään.

Vierailija
126/127 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Liittyyköhän aivovamma jotenkin siihen että henkilö ei ole täysissä voimissa hoitamaan omia asioitaan? 

Aivovamma rajoittaa tosi paljon resursseja. Viikon ostosten tilaaminenkin vaatii paljon voimavaroja.

On leikattu paljon ja hyvin henkilökohtaisen avustajan tai hoitajan saaminen ei ole itsestään selvyys. Toivotaan että saadaan kova lakko päälle ja heikkojen ihmisten asiat paranee.

Ei se ole oikein että köyhiä ja vähävaraisia sairaita riistetään."

Leikkaukset eivät kosketa millään lailla liikenneonnettomuuksissa vammautuneita, rahat elämiseen ja kuntoutukseen tulee ihan jostain muualta kuin sosiaalietuuksista.

Vierailija
127/127 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Liittyyköhän aivovamma jotenkin siihen että henkilö ei ole täysissä voimissa hoitamaan omia asioitaan? 

Ei se ole oikein että köyhiä ja vähävaraisia sairaita riistetään."

Leikkaukset eivät kosketa millään lailla liikenneonnettomuuksissa vammautuneita, rahat elämiseen ja kuntoutukseen tulee ihan jostain muualta kuin sosiaalietuuksista.

Niino,mikään eläkkeelle pääsy ei ole automaatio,vaikka olisi millanen vamma,koska aina pyritään kuntouttamaan.Todellisuudessa työkyky voi kuitenkin olla hyvin rajoittunut, minkä vuoksi työtä voi olla vaikea ellei mahdoton löytää, jolloin nämä "osatyökykyiset" roikkuu vuosia sielä työkkärin listoilla.

Monet onnettomuuksissa vammautuneet tarvitsevat lisäksi avustajaa, joita on jatkossa entistä vaikeampi saada, koska hallitus tekee osa-aikatyöstä niin kannattamatonta. Samoin esim.asumistuen leikkaukset osuu heihin ihan samalla tavalla, kuin muihinkin sitä tarvitseviin. Joten on jokseenkin naivia ajatella, että vammautuneet olisi jotenkin leikkauksien ulkopuolella.