Suomi on maailman duunarivihamielisin yhteiskunta
Mikään muu maa maailmassa ei suhtaudu tavallisiin työntekijöihin yhtä halveksuvasti kuin Suomen nykyinen hallitus ja heidän kannattajansa. Palkkaa ei haluta maksaa, arvostusta ei ole ollenkaan, mitään muuta ei tehdä kuin vittuilla ja auota päätä 24/7. Niinkö te tosiaan kuvittelette, että Suomea johdetaan. Kyllä me duunarit kuulemme ja näemme mitä te teette, emme me ole tyhmiä, emmekä todellakaan tule unohtamaan.
Kommentit (207)
Vierailija kirjoitti:
Niin justiinsa. Muutetaan kaikki duunarimyönteisiin maihin, vaikka Afganistaniin tai Venäjälle. Siinäpähän sitten itkette työvoimapulaa.
Suomea ei kohta erota näistä maista. Alkaa meno olla samanlaista.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa duunareilla menee tosi hyvin. Tähän asti mennyt jopa työttömänä, kun vertaa muuhun eurooppaan.
Ei pidä paikkaansa. Suomessa on helppo irtisanoa ja meidän työttömyyskorvaukset ovat pieniä kuten palkatkin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä duunariviha on alkanut jo 90-luvulla ja pahentunut vain koko ajan. Tämä tie olisi pitänyt laittaa poikki jo aikoja sitten.
Samaa mieltä. Ay-liike on ollut liian löysä ja myöntynyt kaikkeen.
Ei nämä kaikki työelämäuudistukset itsellenikään kovin hyvältä maistu, ei ollenkaan, mut ymmärrän niiden välttämättömyyden.
Kärjistetty ja kieltämättä vähän kaukaa haettu, mutta sanon sen silti. Hallitus valmistelee muutoksia rikoslainsäädäntöön ja muutokset eivät ole rikollisten mieleen. Rikolliset ottavat joukon ihmisiä panttivangiksi ja vaativat muutoksia tuleviin lakeihin tai surmaavat vankinsa. Viikon kasvoksi on lakkokenraali (pääluottamusmies) Jape, hihassaan klassinen jengitunnus. Panttivankina ay-liikkeellä on koko kansantalous.
Kyllä. Täällä ei ole normaalia länsimaista lojaalisuutta työntekijöitä kohtaan. Ne ovat vain välttämätön paha, joiden ei toivota olevan olemassa. Esim onko missään firmassa uraputkea? Niin että työnantaja kpuluttaisi hyvää työntekijää eteenpäin?
Oikeita pienyrityksiä pitäisi helpottaa työntekijä asioissa yms. Mutta esim tuet pois yrittäjiltä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä itse olen tässä katsellut, niin pahimpia lepovaihteella eläjiä Suomessa on nämä kapitalistit ja oikeistoliberalistit, jotka keskittyvät lähinnä moralisointiin, jolla peitellään omaa itsekeskeisyyttä. Siitä on muodostunut kannattava kusetus, jolla voi kerätä itselle rahaa tekemättä yhtään mitään hyödyllistä.
En ihan ymmärrä mitä työntekijöiden onnelaa ihmiset oikein haikailee.
Ehkäpä tämä on ollut joidenkin poliittisten ryhmien tarkoitus? Saattaa mahdollisimman suuri osa kansasta ns. tukiriippuvaisiksi. Helpommin hallittavaksi?
Vierailija kirjoitti:
Oikeita pienyrityksiä pitäisi helpottaa työntekijä asioissa yms. Mutta esim tuet pois yrittäjiltä.
Ja helpottaa pyrokratiassa ja muissa pilkun viilaamisissa.
Nykyinen hallitus on ilman hyvää asiantuntemusta ja täynnä ilkeyttä.ja vihaa. Näin minä asian koen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa oikeastaan kaikki puolueet vihaa duunareita koska kaikki puolueet haluaa verottaa heitä enemmän.
Edellisen hallituksen puolueet halusi verottaa enemmän autoilua ja asumista eli he vihaavat myös duunareita.
Se puolue joka haluaa ja pyrkii keventämään duunarin verotusta niin se ajaa duunarin asioita mutta sellaista puoluetta ei ole.
Marinin hallitus vihasi vielä enemmän duunareita kuin nykyinen hallitus, muistatte kai koronapassin,hintojen nousun,hoitajien lakko oikeuden kieltämisen, veronkorotukset esim polttoaineeseen.. jne
Siksi duunarina äänestän joko kokoomusta tai persuja sekä kuulun ytk.
Mitä haittaa koronapassista oli ? Ei mitään. Ihan sama kuin muutkin henkilötodistusten näytöt.
Sen avullahan pakotettiin ihmisiä ottamaan useita turhia rokotteita joiden turvallisuutta ei oltu testattu asianmukaisesti. Ilman passia et päässyt esim. matkustamaan. En voinut tavata lastani kahteen vuoteen.
Itse otin kolme rokotusta, mikä kaduttaa. Joka piikin jälkeen oli selkeä oire vastustuskyvyn laskusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin justiinsa. Muutetaan kaikki duunarimyönteisiin maihin, vaikka Afganistaniin tai Venäjälle. Siinäpähän sitten itkette työvoimapulaa.
Suomea ei kohta erota näistä maista. Alkaa meno olla samanlaista.
Julkinen sektorimme on tehoton ja elää pysähtyneisyyden aikaa! Meillä ei mikään enää toimi optimaalisesti. Koko koulutusjärjestelmämme on romahtamassa. Ongelmia ei ole osattu ratkaista vaan niitä on siirretty eteenpäin kasvamaan korkoa. Poliitikoilta on jo mennyt arvovalta ja auktoriteetti kansan parissa. Lopuksi menee legitimiteetti ja meillä on edessä Neuvostoliiton tie.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Täällä ei ole normaalia länsimaista lojaalisuutta työntekijöitä kohtaan. Ne ovat vain välttämätön paha, joiden ei toivota olevan olemassa. Esim onko missään firmassa uraputkea? Niin että työnantaja kpuluttaisi hyvää työntekijää eteenpäin?
Minut palkattu työhön x ja työnantaja maksaa minulle siitä palkan kahden viikon välein ja me ollaan sujut. Työnantaja ei ole minulle yhtään sen enempää velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta ulinaa hyvinvointivaltion lellimältä vellihousulta. Kävisit joskus ulkomailla, niin ei tarttis enää itkeä miten asiat ovat Suomessa.
Olen käynyt ulkomailla.
Ainakin Ruotsissa ja Saksassa on vahvemmat ammayhdistykset kuin Suomessa. Työläisten asiallinen kohtelu on niissä maissa turvattu paljon paremmin kuin Suomessa.
Eikös se Riikka vasta vähän aikaa sitten itkenyt, että meidän tehdä yhtä paljon töitä kuin saksalaisten. Saksassa ei työviikko saa missään tapauksessa ylittää 48 tuntia, eikä työpäivä 8 tuntia. Nämä rajat sisältävät myös ylityöt. Normaali työviikko ilman ylitöitä on 40 tuntia.
Nyt lakkoilevat Saksassa lyhyempien työviikkojen puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Jumalauta, nyt työnantajan pitäisi tarjota se urakin. Nyt niitä valoja päälle. Jos sä jotain haluat saada sun pitää vähän itsekin laittaa itseäsi peliin, eikä odottaa että se työnantaja kattaa sulle sen pöydän valmiiksi kuten äiti teki.
Olin viime viikolla matkalla eräässä Etelä-Amerikan maassa. Siellä minimipalkka 400€ ja mitään tukia ei saa jos joutuu työttömäksi, vaan joutuu kadulle asumaan ellei ole läheisiä auttamassa. Siihen verrattuna Suomessa menee hyvin. Tuli kiitollinen olo siitä, että en joudu kadulle asumaan mikäli menetän työni, vaikka tiukkaa tekisikin.
Vierailija kirjoitti:
Ei nämä kaikki työelämäuudistukset itsellenikään kovin hyvältä maistu, ei ollenkaan, mut ymmärrän niiden välttämättömyyden.
Kärjistetty ja kieltämättä vähän kaukaa haettu, mutta sanon sen silti. Hallitus valmistelee muutoksia rikoslainsäädäntöön ja muutokset eivät ole rikollisten mieleen. Rikolliset ottavat joukon ihmisiä panttivangiksi ja vaativat muutoksia tuleviin lakeihin tai surmaavat vankinsa. Viikon kasvoksi on lakkokenraali (pääluottamusmies) Jape, hihassaan klassinen jengitunnus. Panttivankina ay-liikkeellä on koko kansantalous.
Tämä ei ole ensimmäinen kerta kun kuulen duunareita verrattavan rikollisiin. Onko tämä todella työnantajien asenne duunareita kohtaan? Ovatko työnantajien ja hallituksen silmissä rikollisia?
Pitää varmaan lopettaa töiden tekeminen. En missään nimessä halua olla rikollinen.
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen hallitus on ilman hyvää asiantuntemusta ja täynnä ilkeyttä.ja vihaa. Näin minä asian koen.
Viivillä Jyväskylän maalaiskunnassa on nyt paha mieli, kun empatia ei kuulu politiikkaan. Ei leijonakaan kysy lampaalta saako tämän syödä.
Demarien ja vassarien kitinä on kuin musiikkia korville. Hallitus on hyvä kun se pistää elämämtapatyöttömät ja laiskat työntekijät koville. Demarit ei ikinä pyrkiny alentamaan työn,autoilun ja asumisen verotusta joten siksi vihaan heitä.
Demarit,vassarit,keskusta ja vihreät on kasa kakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Työntekijät ja asiakkaat ovat suurimmat yrittäjän inhokit. Niistä kun pääsisi eroon, niin elämä olisi ihanaa.
Työntekijät ovat aina vailla rahaa ja lomia, taukojakin pitävät kello kourassa.
Ja ne asiakkaat. Koko ajan ovat jotakin vailla ja sotkevat paikkoja. Ymmärtäisivät nyt edes heittää vaan rahansa ovelta sisään ja poistua hiljaa paikalta.
Miten minä sitten olin lakossa muutama vuosi sitten?