Ahtaajan palkka 4000e + lisät päälle
Kommentit (176)
Vierailija kirjoitti:
Ja miten ahtaajien palkat liittyvät näihin lakkoihin?
Eihän öyhöttäjä siitä välitä. Persu on nyt onnensa kukkuloilla, kun se oma puolue on hallituksessa, ja kaikki niiden tekemät päätökset eivät voi olla vääriä. Öyhöttäjä ei myöskään ota selvää asioista, vaan yhdistelee paloja sieltä täältä, ja esittää ne sitten totuutena.
Nautin näistä uudistuksista metallialan duunarina. Laiskoille työntekijöille kenkää, ne on vain taakka muille työntekijöille.
Sairaslomahuijareille myös vähän miettimistä kun eka saikkupäivä on palkaton.
Vielä kun leikkaisivat tukia vähän reilummin pois. Lapsilisät ja asumistuet kokonaan pois sekä kotitalousvähennys kotitalouskohtaiseksi niin olen tyytyväinen.
Olen katkera koska mitään tukia en ole koskaan saannut ,veroja makselen että muut saa tukia ja töissäkin näkee näitä jotka elävät muiden työpanoksella. Siksi persut ja ytk on valintani, täysi tuki hallitukselle.
M30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen demokraattisesti valittu hallitus ei kelpaa
Monikohan persujen äänestäjistä arvasi, miten puheet muuttuvat hallituksen pääsyn jälkeen?
Ihan vaan kuriositeettina.. millä maksat velkasi jos/kun rahaa ei ole? Minusta tukien ym turhuuksien poistaminen on oikeasti hyvä asia. Rahan laittaminen hyödyttömään on aina ollut turhaa.
Hyödytöntä on ilmeisesti lapsiperheiden ja sairaiden tukeminen?
Nimenomaan. Olet asian ytimessä. Ei pidä tehdä kakaroita jos niitä ei ole varaa elättää itse.
Kyllä nämä vastuuttomat niitä porsii ilman tukiakin. Turha niitä on rahoittaa
Tässäpä viestiä kaikille perheellisille persuille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkee että persulla ei ole mitään käsitystä siitä mistä näissä lakoista on kyse.
Pikemminkin tällä palstalla näkee että te punikit ette itse tiedä hölkäsen pöläystä kenen puolesta te lakkoilette. Luulette taistelevanne jotain pahaa voimaa vastaan vaikka teette typeryyttänne myyräntyötä Suomen valtiota vastaan samalla kun lihotatte AY-mafian likaisia johtajasetiä ja tätejä.
Katsokaa, miten sekaisin tyyppi on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monikohan persujen äänestäjistä arvasi, miten puheet muuttuvat hallituksen pääsyn jälkeen?
Ihan vaan kuriositeettina.. millä maksat velkasi jos/kun rahaa ei ole? Minusta tukien ym turhuuksien poistaminen on oikeasti hyvä asia. Rahan laittaminen hyödyttömään on aina ollut turhaa.
Nimenomaan. Olet asian ytimessä. Ei pidä tehdä kakaroita jos niitä ei ole varaa elättää itse.
Ai niin, sinä itse rakennat tiet, kasvatat ruuan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nämä vastuuttomat niitä porsii ilman tukiakin. Turha niitä on rahoittaa
Niin joo. Antaa perheen vaan kuolla.
SAK ei osaa kuin änkyröidä ja valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Nautin näistä uudistuksista metallialan duunarina. Laiskoille työntekijöille kenkää, ne on vain taakka muille työntekijöille.
Vielä kun leikkaisivat tukia vähän reilummin pois. Lapsilisät ja asumistuet kokonaan pois sekä kotitalousvähennys kotitalouskohtaiseksi niin olen tyytyväinen.
Olen katkera koska mitään tukia en ole koskaan saannut ,veroja makselen että muut saa tukia ja töissäkin näkee näitä jotka elävät muiden työpanoksella. Siksi persut ja ytk on valintani, täysi tuki hallitukselle.
M30
30-vuotias on todellakin saanut tukia on sitten työntekijä tai yrittäjä.
Vierailija kirjoitti:
M30
Sinä valehtelija mikään metallialan duunari ole!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen omaishoitajana 24/7. Palkka rapiat 300€/kk. Viikot, viikonloput, päivät, yöt, juhlapyhät kaikki töissä. Hoidettavan päiväunien aikaan voin ehkä pikaisesti käydä kaupassa. Omaishoitajat säästää valtiolle yli 3 miljardia vuodessa, siitä palkinnoksi ruhtinaallinen liksa, kiitos ja sori siirä
No toivottavasti puolisosi/vanhempasi/lapsesi tai jokin muu hoidokkina oleva läheisesi siitä kuolee pian niin pääset työstäsi eroon ja parempipalkkaisiin töihin 👍
Päin vastoin. Palkkion pitäisi olla ainakin 1500 kuussa alin ja 8 pv lomaa kuukaudessa.
Muistaako kukaan enää näitä vihervassareiden aiempia sairaita ideoita miten tätä maata pitäisi hoitaa? Vuonna 2017 vihreät ehdottivat ,että tulijoiden seksuaalinen hätätila pitäisi huomioida ja valtion toimesta järjestää heille seksinukkeja joista osa olisi lapsiversioita? Näin sairaita vihreät oikeasti ovat. On heillä otsaa viedä tätä maata tuhoon ja on ollut koko olemassa olonsa ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö olekin hienoa, että he silti välittävät heikko-osaisemmista. Toisin kuin hallitus ja EK.
Eivät liitot välitä huono-osaisemmista. Kunhan haluavat tehdä hallitukselle kiusaa kuin demarit ei pärjännyt vaaleissa. Eipä näkynyt tukilakkoilijoita kun SDP-vetoinen hallitus puuttui hoitajien lakko-oikeuksiin.
Tai kun mariini boomeri-lällätyksen kantamana vei eläkeputken. Ei kiinnostanut ketään, eikä edes otsikoita noussut
Ei, koska Marin ei "katkaissut" putkea. Marinin "leikkaus" oli viisasta säästämistä eli sellainen, mitä nytkin olisi voinut säästönä käyttää. Se ei ajanut ketään ahdinkoon. Minäkin sain nollattua ansiosidonnaisen päivät kunnan järjestämällä velvoitetyöllä. Viihdyin siinä työssä ja sain hetkeksi ansiosidonnaista enemmän palkkaa, jolla laitta taloutta kuntoon. Vanha eläkeputki olikin aika passivoiva ja epäreilu, mutta tämä velvoittava putki oli hyvä. Kunnan oli siis pakko työttömän niin halutessa järjestää 6 kk ajaksi työ, jolla pääsi takaisin sille aiemmin määritellyn tasoiselle ansiosidonnaiselle. Nyt ilmeisesti Orpon hallitus poistaa velvoitetyön, joten minusta se putki katkeaa vasta nyt ja lisäksi ansiosidonnaista leikataan törkeän paljon.
Marin ei mitään "lällätellyt" vaan kyseessä olivat laulun sanat, eikä niistä aidot boomerit edes loukkaantuneet. Purra lällättelee silkkaa ilkeyttään saksien ja leikkuulautojen kanssa solvaten vähävaraisia. Ja kyllä siitä boomerista ja muistakin aivan toisarvoisista asioista yritettiin Marinin aikana koko ajan nostaa hälyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nämä vastuuttomat nii
Miksi perhe kuolisi? vastuullinen vanhempi kyllä kykenee pitämään perheestään huolen ihan vaikka vain menemällä töihin. Kokeile sinäkin sitten joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M30
Mitään tukia en ole saannut. Lapsilisä meni vanhempieni tilille, opiskelin ammattikoulussa ja en saannut opintotukea koska asuin vanhempieni luona. Työttömänä en ole kertaakaan ollut eikä lapsia minulla tule olemaan.
M30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhien ulina on musiikkia korvilleni 🤗🎶
Uli uli uli uh huh huh🎶
Wahlroosin UPM täällä ulinoi, kun ei pärjääkkään enää suhmuroinnilla.
Laittaa tehtaat myyntiin ja investoi vaikka Keski-Euroopan terästeollisuuteen, jos on niin vaikeaa.
Sepä tämän lakkoilun perimmäinen tarkoitus onkin. Osa yrityksistä on jo nyt siirtynyt ulkomaille. Moni lakkoilija pääsee testaamaan työttömyys turvaa ihan henkilökohtaisesti 😂
Höpöhöpö!
UPM teki valtavan strategisen virheen investoidessaan (Wahlroosin kiukuttelun takia) Keski-Euroopan mainospaperimarkkinoille.
Suomen metsät on täysin buukattu bioilmumikromuovibuumin takia.
Äänekoskelle tuli 1Mt, Kemiin tuli 1Mt, Kaskisiin suunnitellaan 800kt taivekonetta, Oulussa väännetään 1Mt painopaperia lainerille, Mondi puuhaa jotain Kuopiossa jne...
UPM jää kitisevän Wahlroosin kanssa muiden jalkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai niin, sinä itse rakennat tiet, kasvatat ruuan...
Tien tekemistä vartenko sinä toimeentulotukea nostat ? Oletko niin raihnainen äiti tai isä että et kykene työtä tekemään ja perhettäsi elättämään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen omaishoitajana 24/7. Palkka rapiat 300€/kk. Viikot, viikonloput, päivät, yöt, juhlapyhät kaikki töissä. Hoidettavan päiväunien aikaan voin ehkä pikaisesti käydä kaupassa. Omaishoitajat säästää valtiolle yli 3 miljardia vuodessa, siitä palkinnoksi ruhtinaallinen liksa, kiitos ja sori siirä
No toivottavasti puolisosi/vanhempasi/lapsesi tai jokin muu hoidokkina oleva läheisesi siitä kuolee pian niin pääset työstäsi eroon ja parempipalkkaisiin töihin 👍
Päin vastoin. Palkkion pitäisi olla ainakin 1500 kuussa alin ja 8 pv lomaa kuukaudessa.
Miksi veronmaksajien pitäisi maksaa sinulle oman sukulaisesi hoidosta yhtään mitään, sinä pikku rahan ahne sydämetön pikkupaskiainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M30
Hauskaa. Mitään tukia en ole koskaan saanut. Just joo. Ilmaisen koulutuksen vaan. Ilmainen kouluruoka, ilmaiset koulukirjat. Neuvolat, rokotukset, hammashoito. Maksuton terveydenhuolto 18-vuotiaaksi asti. Ikinä ei ole 30-vuotias mitään saanut. Leipää ehkä ostat? Maataloustukea ne viljelijätkin saa, että sinä voit ostaa sen leipäsi kohtuuhinnalla kaupasta.
Et ole 30-vuotiaana ehtinyt kustantaa veroillasi edes osuuttasi kaikista koulutusmenoistasi, joten ole ihan vaan hiljaa, pitää aika pitkä rupeama vielä tehdä työtä, että olet kustantanut kaiken sen mitä yhteiskunta on sinulle tarjonnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että ahtaajilla olisi hyväkin palkka, mutta tuonhan saa nykyään jo käytännössä mistä työstä vain. Itse tienaan 6 500 €/kk siitä, että vähän koodailen ja juttelen mukavia. Helppo etätyö ja työnantajaa voi vaihtaa jos alkaa vituttaa. Ahtaajia työllistäviä paikkoja taitaa olla aika rajatusti.
Taitaa kohta olla kortilla koodaajienkin työpaikat. Eikös se ollut ensimmäisiä töitä mitä tekoälyllä on helppo korvata.
Hahahahahahahahahah!
Kyllä nämä vastuuttomat niitä porsii ilman tukiakin. Turha niitä on rahoittaa.