Mieleen jääneitä viimeisiä sanoja?
Oletteko olleet kuolevan äärellä ja kuulleet mitä hän viimeiseksi sanalliseksi viestikseen maailmaan jättää?
Nämähän eivät oikeiden ihmisten maailmassa ole mitään kuolematonta runoutta välttämättä.
Itse en ole kokenut moista.
Mutta kerron tapauksen, jonka kirjailija Anna-Leena Härkönen jakoi. Hän oli kuullut tämän tilanteessa läsnäolleelta mieheltä. Miehen äiti oli sairaalassa tekemässä kuolemaa. Perhe oli vanhoillis-lestadiolainen, joten lapsia oli paljon läsnä. Kuoleva ilmeisesti teki siinä tiliä elämästään kaikilla ulottuvuuksilla ja oli yhtäkkiä sanonut miehelleen (siis kertojan isälle): "Kyllä mää olsin voinut sulta ottaa vähän usseemmin suihin, anteeksi kulta."
Oli tullut jäätävä hiljasuus. Lapsenlapset kattelleet ympärilleen silmät lautasina. Mitä mummi oikein sano...
Minusta tuo oli tosi hauska, yllättävä ja kauniskin!
Kommentit (39)
Mummini viimeiset sanat olivat jano.
Makasi kuolinvuoteella sairaalassa ja hoki kovasti kuinka hänellä on jano.
Ainakin haluaisin itse sanoa kaikille kiitos ja hyvästi. Kiitos rakkaudesta. Rakastakaa toisianne. :)
Kaikki rahat on piilotettu ... RIP
"Olin Slussenilla huorana -74 jos oot miettiny kuka sun isäs on." Kiitos äiti.
Näinhän se menee 👴🏻👍🏻💜🥩
-Konalan jauhelihamies-
Kato , ilman käsiä. Tai. Ei tämä vaarallista ole. Legendaariset viimeiset sanat.
Vierailija kirjoitti:
Mun äidin sisko puhui vaan jostain kissanruuasta koko ajan.. Mutta siinä oli lääkkeet jo aika vahvat.
Lääkkeet vaikuttaa.
Isä kertoi että oli sanonut ettei pesukoneeseen ikinä mahdu kuin kaksi ämmää ??? Ja oli kai sanonut muutakin mutta tota hoki.
"Vihaan ja halveksun teitä ja kaikkea mitä edustatte. Olen aina ollut f@sisti!"
Vierailija kirjoitti:
Mummini viimeiset sanat olivat jano.
Makasi kuolinvuoteella sairaalassa ja hoki kovasti kuinka hänellä on jano.
Syöpään kuollut äitini myös pyysi:antakaa edes vettä.
Mulla on hyvät lapset.
Sanoi isäni kun kuoli kotonaan syöpään.
Onpa karvasella setällä ruma mopo
Tunnetuimpia sotilaiden viimeisiä sanoja oli jenkkipuolen kenraali John Sedgwickin lausuma sisällissodassa:
"They couldn't hit an elephant at this distance."
Auttakaa.... Jäi veden varaan ja hukkui
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hyvät lapset.
Sanoi isäni kun kuoli kotonaan syöpään.
Liikuttavaa...
Mun äidin sisko puhui vaan jostain kissanruuasta koko ajan.. Mutta siinä oli lääkkeet jo aika vahvat.