Ystävyyden majatalo
Koko ketju katosi. Miksiköhän? Ei siinä lukenut minusta mitään, mitä olisi pitänyt poistaa.
Kommentit (519)
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä, jos se on vapaaehtoista. Tiedän monia, jotka saunoo sekasaunassa. Suomalaisia kun ollaan. Ei kai sinne ole ketään pakotettu?
Ei siitä tarvitse tälläistä ryöpytystä tehdä.
Ahaa siis nämä hullut kutsutaan sekasaunaan fiksumpien kanssa?
Valitettavasti siinä ei ollut avaajasta yhtään mitään, mutta saattoi olla joistain muista henkilöistä sellaista, että se piti poistaa?
Vierailija kirjoitti:
Kun yrittää auttaa ihmisiä, joilla on ongelmia korvien välissä, päätyy lopulta itse syytetyksi. Harhainen mieli saa aikaan ihmeellistä tajunnanvirtaa. Ne on silti vaan ajatuksia, ei totta. Näitä ihmisiä ei voi auttaa. Parempi pysyä loitolla.
Puhutko itsestäsi? Vai kenestä ja ketä neuvot? Pitääkö kaikki psyyken hoito ja terapia lopettaa, koska sinulla on ennakkoluuloja? Oletko Riikka Purra?
Vierailija kirjoitti:
Minusta on aika koominen ajatus, että niin sanotut hullut pannaan saunomaan keskenään. Mutta näin meille on kerrottu?
Koko yhteiskunta on täynnä hulluja, puolihulluja, varttihulluja, hulluksi haukuttuja ja normaalioletettuja... Kaikki(18v) saavat sauna yhdessä tai erikseen nakkena tai uikkarissa. Tai vaikka burkhassa. Se vaan on outoa, jos joku vinkuu siitä vuosien päästä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetten syvästi näin isoa koneistoa Majista kohtaan.
Kaikki kokevat joskus pettymyksiä mutta yleensä niistä päästään yli. Moni ei avaudu missään, vaikka olisi isokin moka. Loppujen lopuksi on jäänyt vähän avoimeksi, mikä siellä nyt oli niin kamalaa Su-san-nan mielestä.
Kohtuuton ryöpytys enivei.
En tunne tätä Susannaa, mutta tunnen kaksi muuta ihmistä, joilla oli erittäin negatiiviset kokemukset tuosta paikasta. Itse en ole käynyt, voisin hyvin käydä.
Aloitin sen aiemman ketjun, vai sitä aiemman, kun olin huolissani ystävättärestäni, jolla oli nettimainonnan perusteella aivan epärealistinen kiiltokuvakäsitys paikasta nettimainonnan perusteella ja hän tahtoi kovasti sinne. Nyt hän tahtoo hullaantua jostain uskonlahkosta, eikä tuo paikka enää kiinnostakaan.
Minulle ei ole tullut huonompi kuva tuosta Danielista näiden kirjoitusten perusteella, vaan käsitys on parantunut, kun hän on vastannut avoimesti. Aion lukea hänen kirjojaankin ja katsoa, miltä ne vaikuttavat.
En etsi mitään gurua, enkä pelastusta, mutta voisin mennä joskus maalle vähän lomalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun yrittää auttaa ihmisiä, joilla on ongelmia korvien välissä, päätyy lopulta itse syytetyksi. Harhainen mieli saa aikaan ihmeellistä tajunnanvirtaa. Ne on silti vaan ajatuksia, ei totta. Näitä ihmisiä ei voi auttaa. Parempi pysyä loitolla.
Puhutko itsestäsi? Vai kenestä ja ketä neuvot? Pitääkö kaikki psyyken hoito ja terapia lopettaa, koska sinulla on ennakkoluuloja? Oletko Riikka Purra?
Kiitos kysymästä. Olen Riikka Purra ja minulla on paljon ylimääräistä aikaa seurata ja kommentoida jonkun ammatti mielensäpahoittajan vuodatusta. Eiku...
Mutta mielenkiintoinen ajatus, että joku luulee olevansa niin tärkeä ongelmineen.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kysymästä. Olen Riikka Purra ja minulla on paljon ylimääräistä aikaa seurata ja kommentoida jonkun ammatti mielensäpahoittajan vuodatusta. Eiku...
Mutta mielenkiintoinen ajatus, että joku luulee olevansa niin tärkeä ongelmineen.
Tota noin... kun nyt olet täällä purrut mielipahaasi, niin ookko varma että kohde on elossa enää? Tuli vaan mieleen. En nimittäin usko että hän on kirjoitellut täällä pitkään aikaan.
Viimeinen kuva blogissa... köyttä. Hmm mites tämä pitäisi ymmärtää
Vierailija kirjoitti:
Miten mä löydän sen blogin? Vinkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten mä löydän sen blogin? Vinkkaa.
Esim Minfosta
Kun kirjoittaa someen, pitää kestää eriävät mielipiteet. Ei pidä ottaa henkilökohtaisesti.
Mites tää saunahomma sitten, onko se oikeasti universaalisti kaikille tasavertainen juttu? Tehdääs ajatusleikki. "Syrrjäytymisvaarassa olevat nuoret" vähemmistöistä, kaverukset somali ja romani, päättävät kiinnostua henkisestä kasvusta, kolmannen silmän aukeamisesta, väkivallattomuudesta, vuorisaarnasta ja joogasta, ja lähtevät majikselle valaistumaan. Siellä he tapaavat nelikymppisen peräkammarin pojan joka on ensimmäistä kertaa poissa Savukoskelta. Innoissaan jätkät menevät yhteissaunaan. No onko varma että suljetuslta osastolta päässeet kuumat mimmit tulevat heidän kanssaan saunaan, vai alkaako syrjintä?
Vierailija kirjoitti:
Mites tää saunahomma sitten, onko se oikeasti universaalisti kaikille tasavertainen juttu? Tehdääs ajatusleikki. "Syrrjäytymisvaarassa olevat nuoret" vähemmistöistä, kaverukset somali ja romani, päättävät kiinnostua henkisestä kasvusta, kolmannen silmän aukeamisesta, väkivallattomuudesta, vuorisaarnasta ja joogasta, ja lähtevät majikselle valaistumaan. Siellä he tapaavat nelikymppisen peräkammarin pojan joka on ensimmäistä kertaa poissa Savukoskelta. Innoissaan jätkät menevät yhteissaunaan. No onko varma että suljetuslta osastolta päässeet kuumat mimmit tulevat heidän kanssaan saunaan, vai alkaako syrjintä?
Veikkaan että joillain kuumilla mimmeillä on kova rakkauden nälkä, joten saattavat saada hyvinkin saunaseuraa. Kyllähän ne on ennenkin keikkuneet laiturilla alasti, vaikka uikkarit ja pyyhe on keksitty. Ja laiturin vierestä rannalta pääsee uimaan paremmalla näkösuojalla.
Joten dont worry, rohkeasti sekaan vaan!
Saunoissa on myös naisten vuoro ja miesten vuoro. Siis ihan normaalit vuorot.
Kirjoitin poistettuun ketjuun kokemuksistani Majiksessa. Niitä kopioitiin mifoon ja Susannan blogiin. En tunne Susannaa. Vanhassa ketjussa kirjoittivat myös muutamat muut entiset asukkaat. Harmi että kaikki kokemukset meinaavat nyt nivoutua yhteen ja yhden ainoan ihmisen kokemuksiksi. Keskustelusta tulee tällä hetkellä sellainen vaikutelma, että on joku kolmen ihmisen konflikti ja että ainakin osa heistä on sekaisin ja kaikki mainostavat joko omaa liiketoimintaa tai blogia.
Omat kokemukseni ovat niitä mistä kirjoitin ja ei ole tarvetta niitä toistaa tai viilata.
Toivottavasti asukkaat kirjoittavat kokemuksiaan. Niistä on Maijista harkitseville näkökulmaa jos sellaista kaipaavat ja etsivät talon omien sivujen lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin poistettuun ketjuun kokemuksistani Majiksessa. Niitä kopioitiin mifoon ja Susannan blogiin. En tunne Susannaa. Vanhassa ketjussa kirjoittivat myös muutamat muut entiset asukkaat. Harmi että kaikki kokemukset meinaavat nyt nivoutua yhteen ja yhden ainoan ihmisen kokemuksiksi. Keskustelusta tulee tällä hetkellä sellainen vaikutelma, että on joku kolmen ihmisen konflikti ja että ainakin osa heistä on sekaisin ja kaikki mainostavat joko omaa liiketoimintaa tai blogia.
Omat kokemukseni ovat niitä mistä kirjoitin ja ei ole tarvetta niitä toistaa tai viilata.
Toivottavasti asukkaat kirjoittavat kokemuksiaan. Niistä on Maijista harkitseville näkökulmaa jos sellaista kaipaavat ja etsivät talon omien sivujen lisäksi.
Hei! Hienoa kun palasit aiheen pariin.
Onko sinulla jotain konkreettista kokemusta kerrottavaksi? Siis jotain, mitä esim poliisi voisi tutkia?
Se ei ihan riitä, ettei viihtynyt tai oli p Aska fiilis. Sellaista sattuu kaikkialla.
Mitä muuten tarkoirat kolmella tyypillä, jotka mainostavat bisneksiään? Koko ketjun olen lukenut mutta en ole huomannut. Susanna linkkasi blokinsa poistettuun ketjuun. Muita mainoksia en ole nähnyt. Kerro lisää!
Jätän lainaamatta edellä olevaa viestiä, koska tulee niin pitkät lainaukset. Vastaan kuitenkin siihen.
Minulla ei ole mitään poliisiasiaa Majatalosta kerrottavaksi. Majatalo ei minun näkökulmasta ole paikka, missä tapahtuisi jotain laitonta ja jos tapahtuisi ihmiset varmasti ilmoittaisivat siitä. Ei ehkä tänne vauvalle vaan ihan poliisille. Vaikka monella on haastava elämänvaihe, ei siellä mitään zombieporukkaa ole vaan järkeviä kivoja ihmisiä. Omana aikanani Majatalon ilmapiiri ei ollut sillä tavalla avoin, että siellä olisi ollut turvallinen fiilis esittää kritiikkiä, mutta turvattomuuden tunne tuli pelosta joutua yhteisön ulkopuolelle koska näin sitä. Turvattomuus ei siis johtunut mistään sellaisesta, että siellä olisi elänyt jossain rikollisessa tai seksuaalisesti rajattomassa yhteisössä. Ja tämä oli siis minun tunne.
Vaikka tyytymättömyys ei riittä sinulle syyksi kertoa kokemuksia, niin me voidaan olla tästä eri mieltä. Aika vähän tulisi varmaan mitään kokemuksien vaihtoa palveluntarjoajista jos vaan laittomuudet olisi riittävä syy antaa kriittistä palautetta.
Kolmella tarkoitan kolmea henkilöä keitä tässä ja edellisessä viestiketjussa on lähinnä käsitelty. Majatalon pariskuntaa (ja heidän liiketoimintaa ja sen kokemia kolhuja viestittelyn seurauksena) ja Susannaa (ja hänen blogista keskustelemista).
Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että Majatalon idea on hieno. Vaikka tämä keskustelu ehkä riepottaakin ikävällä tavalla Maijsta, se voi myös johtaa ihan hyvää muutokseen siellä.
Siitäkin olen samaa mieltä, että D:tä on kohtuuttomasti syytelty täällä sellaisista asioista mihin en usko hänen syyllistyneen sen perusteella millaisena olen hänet oppinut tuntemaan.
Kopioimassasi Majatalon sääntöjä koskevassa pätkässä ei ole kohtaa, mikä selittäisi minulle syitä Majatalon isäntäväen tuittupäisille käytökselle tai loppuaikojen kieltäytymistä asioiden käsittelyyn. Se juuri on mielestäni satuttava tapa toimia asukkaan näkökulmasta, että hän jää lopulta arvaamaan että mikähän näistä virheistä nyt sitten on se, minkä hänen katsotaan tehneen. En mieti sitä enää itse, mutta tämän tyyppiset ristiriidat virallisen tiedottamisen ja käytännön toimimisen välillä olivat juuri syys sille, miksi halusin tuoda oman kokemuksen tähän keskusteluun.
Mikäs siinä, jos se on vapaaehtoista. Tiedän monia, jotka saunoo sekasaunassa. Suomalaisia kun ollaan. Ei kai sinne ole ketään pakotettu?
Ei siitä tarvitse tälläistä ryöpytystä tehdä.