Suomiko tarvitsee hallituksen kaavailemat leikkaukset vai kokoomuslaiset?
Kokoomus vallan ja rahanhimo silmissään yrittää ajaa hyvätuloisille vielä vähän lisää pötäkkää. Mitä tässä itse on seurannut niin hyvätuloiset kokoomuslaisilla ei ole sdp:n hallituskaudellakaan ollut mistään puutetta. Hyvätuloiselle jää aina enemmän rahaa käytettäväksi kuin pienituloisella, vaikka veroprosentti olisikin suurempi.
Olen kuunnellut joidenkin yrittäjien vaikerrusta siitä, kuinka pitäisi sitä ja sitä saada vielä. Kutienkin heilläkin on ihan kaikkea, mutta ihminen on oikeasti aika ahne. Jotkut ottaisivat toiselta vaikka silmät päästään. En ole siis kateellinen näille yrittäjille, koska minulla on ihan tarpeeksi kaikkea. En vain jaksaisi kuunnella tuollaista valitusta, koska tiedän, että maailmassa ja Suomessa on ihmisiä, jotka oikeasti on köyhiä.
Kommentit (211)
Ahtaajat ei ainakaan tarvi 70 tonnia vuodessa palkkaa nosturin käytöstä. Siihen ei oo ees ammattikoulututkintoa.
Me kuluttajat maksetaan lopulta se ahtaajien kiristämällä saatu ylisuuri palkka.
Kokoomuksen etua. Tietysti kokkarien kannattajat, puoluetoimisto sekä kyseisen haittapuolueen kansanedustajat muuta väittävät.
Suomen etu olisi toimiva sote ja kattava sosiaaliturva, vahva julkinen puoli ja hyvin toimiva koulujärjestelmä sekä hyväkuntoinen infra. Kokoomuksen unelmana on tehdä Suomesta pohjoinen Zimbabwe, missä puolueen jäsenillä ja näiden kavereilla on kaikki omaisuus ja valta. Se ei ole suomalaisten edun mukaista. Hallitus kasvattaa valtion velkaa yli 30% ja myy kansallisomaisuutta 5 miljardin edestä. Mihin ne rahat menevät?
Laitetaan aivan kaikille 4 euroa tunnissa maksimi palkka. Sitten ei tarvi kenenkään maksaa kenenkään ylisuuria palkkoja. :D
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni se on Suomen etu ettei valtion velka kasva liian suureksi. Itse olen taas kyllästynyt tähän jatkuvaan yleiseen valittamiseen. Aina valitetaan jos ei saada riittävästi ilmaiseksi rahaa jostakin. Sitten hyvätuloisia haukutaan ahneiksi vaikka he itse ansaitsevat rahansa eivätkä odota muiden maksavan heidän elämistään. Välillä tuntuu että ajetaan sitten karille kovaa tämä homma ja katsotaan mitä tapahtuu kun joku muu tulee tänne kertomaan miten talous laitetaan kuntoon. Se ei meinaan tapahdu sitten veroja korottamalla vaan etuja ja palveluita rajusti leikkaamalla. Viimeistään siinä vaiheessa saamme heittää hyvästit hyvinvointiyhteiskunnalle.
Suomen etu ei ole se, että jo ennestäänkin köyhät ja valtava määrä uusia pudotetaan yhtäkkiä suorastaan kurjuuteen. Se kehitys kun tuppaa jatkumaan seuraavassakin sukupolvessa. Eikä meillä ole enää mitään hyvinvointiyhteiskuntaa. Se on ajettu alas jo aikoja sitten.
Suomen talous oli mallillaan silloin, kun Nokia, paperitehtaat ja muutamat muutkin alat kukoistivat. Paperin kysyntä on vähentynyt, mutta Nokian johto teki ratkaisevan suuria virheitä, jotka lopulta johtivat yhtiön romahdukseen. Nykyään menestyvillekin pörssiyrityksille annetaan valtavat määrät vastikkeetonta tukea niin työllistämiseen, kuin tuotekehitykseenkin, mutta sitä ei tapahdu, vaan rahat menevät ilmeisesti osinkoina ulos. Tätä voisi nimittää jo korruptioksi. Talouden syöksykierre ei oikene saksilla. Toinen asia on se, että harmaata taloutta ei edes haluta suitsia.
Kai ymmärrätte että leikkaukset tarpeellisia jotta Suomella olisi varaa rahoittaa EU-rahastoja miljardeilla, tarjota edullista tuettua asumista tulijoille, tukea vihreää siirtymää miljardeilla ja samalla antaa kehitysapua.
Vai meinaatteko hallituksen vastustajat että näistä pitäisi leikata?
Kyllä se on Suomen ja suomalaisten etu että maan holtiton velkaantuminen lopetetaan ja jo otetut velat maksetaan pois.
Ahneudesta, se on ahnein joka itse elää yhteiskunnan tuella ja haluaisi tämän kaiken maksajilta vielä lisää rahaa yhteikunnalle joka maksaa ne tuet.
Vierailija kirjoitti:
Laitetaan aivan kaikille 4 euroa tunnissa maksimi palkka. Sitten ei tarvi kenenkään maksaa kenenkään ylisuuria palkkoja. :D
Niin, siinä 4 euroa tunti ja 70 tuhatta vuodessa ei oo mitään välimuotoa :D se on joko tai :D
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni se on Suomen etu ettei valtion velka kasva liian suureksi. Itse olen taas kyllästynyt tähän jatkuvaan yleiseen valittamiseen. Aina valitetaan jos ei saada riittävästi ilmaiseksi rahaa jostakin. Sitten hyvätuloisia haukutaan ahneiksi vaikka he itse ansaitsevat rahansa eivätkä odota muiden maksavan heidän elämistään. Välillä tuntuu että ajetaan sitten karille kovaa tämä homma ja katsotaan mitä tapahtuu kun joku muu tulee tänne kertomaan miten talous laitetaan kuntoon. Se ei meinaan tapahdu sitten veroja korottamalla vaan etuja ja palveluita rajusti leikkaamalla. Viimeistään siinä vaiheessa saamme heittää hyvästit hyvinvointiyhteiskunnalle.
Eivät. He vaurastuvat koska suurin osa heistä hyötyy ja hyväksikäyttää yrityksessään valtion tukia jollain tapaa ja viimekädessä huonoilla työsopimuksilla lattiatason työntekijöille jotta yläkertaan tulee hyvät massit.
Onko se moraalisesti oikein että yhtä bmw x6 juppia kohti on firmassa tusina köyhää työntekijää? On koska juppi työtä ei riitä 13 henkilölle. Mutta jupille kelpaa köyhien palkoista siivut varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Kai ymmärrätte että leikkaukset tarpeellisia jotta Suomella olisi varaa rahoittaa EU-rahastoja miljardeilla, tarjota edullista tuettua asumista tulijoille, tukea vihreää siirtymää miljardeilla ja samalla antaa kehitysapua.
Vai meinaatteko hallituksen vastustajat että näistä pitäisi leikata?
Ensimmäisenä hallitus kävi leikkaamaan suomalaisilta, ei kehitystuesta. Mun puolesta kehitystuen voi vaikka poistaa kokonaan, no problem. Myös vihreän siirtymän tukeminen esim sähköautojen veroedut ja hankintaedut pitäisi poistaa. Jossain vaiheessa puheissa oli joku kilometrivero sähköautoille mutta eipä ole vielä tullut.
Mutta köyhiltä ei tule leikata vaan julkisia palveluita tulisi kehittää järkevästi ja tieteellisen tutkimuksen perusteella. Ei ole mitään järkeä luoda lisää menoja tulevaisuuteen syrjäyttämällä kymmeniä tuhansia ihmisiä lisää. Tämä on lyhytnäköistä, omaa etua tavoittelevaa päätöksentekoa, jolla vaan syvennetään valtion ongelmia pitkällä juoksulla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on Suomen ja suomalaisten etu että maan holtiton velkaantuminen lopetetaan ja jo otetut velat maksetaan pois.
Ahneudesta, se on ahnein joka itse elää yhteiskunnan tuella ja haluaisi tämän kaiken maksajilta vielä lisää rahaa yhteikunnalle joka maksaa ne tuet.
Petterin holtiton valtiovarainministeri ottaa lisää velkaa 56 miljardia. Kuka senkin muka maksaa pois?
Vierailija kirjoitti:
Koska Teslat, Koska BMW:t, koska kelomökit.
Ei tule toteutumaan, kuten ei myöskään perustulo. Kaikki mikä viittaa huono-osaisten tukiin on sosialismia, joka pitäisi lopettaa heidän Oppien mukaan. Ihminen voidaan kyllä myydä attentoon säilöttäväksi sänkyyn ja vielä tältä koko eläke-se on businesta a la kokoomus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen etu ei ole se, että jo ennestäänkin köyhät ja valtava määrä uusia pudotetaan yhtäkkiä suorastaan kurjuuteen. Se kehitys kun tuppaa jatkumaan seuraavassakin sukupolvessa. Eikä meillä ole enää mitään hyvi
Te näin puhuvat ette oo ikinä töissä yksityisellä sektorilla tuotekehityksessä.
Voivottelette vaan peruskoulupohjalta että jotain Supercellejä, Appleja ja Nokioita pitäs jonku muiden keksiä että saatte pitää elintasonne ku teillä ei riitä siihen koulutus ja älli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petterin holtiton valtiovarainministeri ottaa lisää velkaa 56 miljardia. Kuka senkin muka maksaa pois?
Ottaisi jos ei leikkauksia tehtäisi.
Kenelläköhän täällä on sitä rahan- ja vallanhimoa ihan oikeasti?
EKP, EU ja USA määrää mitä suomirassu tekee. Nyt on nämä määräykset, pian tulee uutta ohjetta. Kuvitteleeko joku, että sotatanssi Lapissa on meille ilmainen, tai että Frontex kulkijat ilmaiseksi kuljeskelevat, tai että Nato ei maksa mitään.
Kyllä tässä meidän jokaisen on tehtävä töitä, jokaisen kykyjensä mukaan. Muuten jokaiseen tupaan tulee uusi isäntä.
Vierailija kirjoitti:
Ahtaajat ei ainakaan tarvi 70 tonnia vuodessa palkkaa nosturin käytöstä. Siihen ei oo ees ammattikoulututkintoa.
Me kuluttajat maksetaan lopulta se ahtaajien kiristämällä saatu ylisuuri palkka.
Maksetaanko me ne johtajienkin 300 000e vuosipalkat ym edut.
Orpo kumppaneineen, mukana myös EK, aiheuttaa Suomelle valtavat kustannukset demokratiaa halventavalla toiminnallaan. Miten nämä onnettomat, vain ja ainoastaan omaa etuaan ajavat tunarit voivat kuvitella, että Suomessa asiat hoidetaan yksipuolisesti sanelemalla? Miten he voivat kuvitella, että tavallisten suomalaisten vuosikymmenten aikana neuvottelemalla saatuja työehtoja voidaan tuosta vain alkaa tuhoamaan? Elämme Suomessa, demokraattisessa valtiossa.
Puhumattakaan siitä vahingosta, jota he tekevät ottamalla niiltä joilla on jo ennestään hyvin vähän. Muistakaa että tämä hallitus nosti ensi töikseen omaa tulotasoaan veroalella, sen jälkeen alkoi kaikkein heikoimpien päähän potkiminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksetaanko me ne johtajienkin 300 000e vuosipalkat ym edut.
Ne irtisanotaan heti jos homma ei futaa. Ahtaajaa ei saa irtisanoa vaikka ne pudottais kontin mereen
Ilman niitä tukia ei sullakaan olisi työpaikkaa vaan olisit kelan "palkkalistoilla"