Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko joku nyt ihan ilman mitään öyhötystä kertoa että miten ne sadat tuhannet ihmiset 1.4 muuttavat halvempiin asuntoihin?

Vierailija
10.03.2024 |

Parisataa tuhatta taloutta eli paljon enemmän ihmisiä tarvitsee halvemman asunnon 1.4 alkaen.

250 000 taloutta saa perustoimeentulotukea, ja 77% heillä ylittyy "vuokraraja".

Se on reilu 190k taloutta, eli 500 000 ihmistä?

Mistä muka he kaikki yht'äkkiä saavat halvemman asunnon kun eivät ole tähänkään mennessä saaneet hakemisesta huoimatta, ja nythän niistä kilpailu vain kiristyy??

Heiltä ei myöskään voi leikata, ellei sitten halua räjähtävää rikollisaaltoa kun nuo ihmiset alkavat väkisin ottamaan elantonsa. Jos elät jo äärirajoilla perustoimeentulotuella, niin miten pärjäät jos vaikka 30% viedään pois? Niin, et mitenkään.

Kommentit (263)

Vierailija
81/263 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et itse keksi ratkaisua, sitten lähtee kämppä alta ja muutat telttaan tai asuntolaan. Annan nyt kuitenkin vinkin miten voit tämän välttää. Voit muuttaa pienemmälle paikkakunnalle, pienempään asuntoon tai jopa solukämppään. Voit etsiytyä töihin, myös niihin "ei oo mun juttu"-paikkoihin. Voit kouluttautuakin lisää. Että ei se sen mystisempi salaseura ole tämä kaiken itse maksavien porukka.

Työttömät asuvat pääsääntöisesti jo niissä halvimmissa asunnoissa joten halvempaan muuttaminen ei ole normaalisti vaihtoehto. Toiselle paikkakunnalle muuttaminenkaan ei ole aina mahdollista takuuvuokran takia.

Eihän asu, mikäli asunnon vuokra ylittää vuokranormin.

Vierailija
82/263 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He jättävät kaljat, röökit ja karkit ostoskorista pois. Tai antavat lemmikkinsä pois, ei ole veronmaksajien homma kustantaa teidän rakkien ruokia. Tajuavat kenties vihdoin, ettei köyhän kuulu muiden piikkiin käydä risteilyllä, lintsillä jne. vain lapsiin vedoten. Ja toivottavin skenaario on, että alkavat vihdoin tajuta, että niitä pätkätöitäkin on ihan kannattava ottaa vastaan ja saada jalkaa oven väliin. 

Ei köyhät tuhlaakaan, mutta jostain syystä sinä fantasioit niin päivästä toiseen.

No mitäs se muuta on kuin elämän hallitsemattomuutta ja tuhlausta, kun on koirat ja kissat, ja rööki palaa huulessa? Turhaa on sinun totuutta kiertää. Tämän tästä näitä uikuttajia on lehdissä ja tv-dokkareissa "oikeuksiaan" penäämässä. Onneksi joudut halvempaan muuttamaan ja itsesi kuriin laittamaan. eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/263 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa, että mitä tahansa neuvoja annatte muille, teidän on oltava valmis siihen myös itse. Itsellä on kyllä töitä ja maksettu asunto, mutta koskaan ei tiedä mitä tapahtuu. 

Jos jään pitkäaikaistyöttömäksi ja joudun elämään perustoimeentulotuella, niin olen todellakin valmis asumaan vuokranormin alittavassa asunnossa.

Vierailija
84/263 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa, että mitä tahansa neuvoja annatte muille, teidän on oltava valmis siihen myös itse. Itsellä on kyllä töitä ja maksettu asunto, mutta koskaan ei tiedä mitä tapahtuu. 

Totta kai, juuri näin.

Ei tulisi mieleenkään pummata toisten kukkarolla.

Vierailija
85/263 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä halvemmat asunnot olisi tyhjillään ja kalliimmat asuttuja? Olen reilusti yli puoli vuotta seurannut arava-asuntojen vuokratarjontaa ja kyllä ne halvimmat " Kela normien mukaiset asunnot" on asuttuja ja kalliimmat asunnot niitä, joita vapautuu tai on vapaana. Nyt näyttää, että Kela-normin ylittäviä asuntoja ei kukaan halua eli niitä kyllä on tarjolla hyvin. 

Vierailija
86/263 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela ei välttämättä edes hyväksy muuttoa jos on köyhä. Eivät ne anna esimerkiksi muuttoavustusta vaan muutto pitää itse maksaa. Meinaan vaan että olisin saanut halvemman asunnon itse mutta ei ole säästöjä muuttoauton vuokraan.

Pakettiauton vuokrahan maksaa halvimmillaan 10€/tunti.

Täältä löysin halvimman 170 eurolla puoli päivää.

Vierailija
87/263 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jään pitkäaikaistyöttömäksi ja joudun elämään perustoimeentulotuella, niin olen todellakin valmis asumaan vuokranormin alittavassa asunnossa.

Onnea vaan yritykseen. Halvimpia vuokra-asuntoja tarjoavat säätiöt kuten yksityisetkin pitää vuokran aina Kela normien ylärajalla, pääsääntöisesti ne on jonkin verran kalliimpia. Niin paljon voi pyytää vuokraa, mitä köyhiltä asukkailta saa tukina. Joten mitään Kela normin alittavaa asuntoa et helposti löytäisi. 

Vierailija
88/263 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...jos semmoista löydät. Ne mitä tiedän on yhtä kunnon vesivahinkoa vaille purkukuntoisia.

Vierailija
89/263 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä halvemmat asunnot olisi tyhjillään ja kalliimmat asuttuja? Olen reilusti yli puoli vuotta seurannut arava-asuntojen vuokratarjontaa ja kyllä ne halvimmat " Kela normien mukaiset asunnot" on asuttuja ja kalliimmat asunnot niitä, joita vapautuu tai on vapaana. Nyt näyttää, että Kela-normin ylittäviä asuntoja ei kukaan halua eli niitä kyllä on tarjolla hyvin. 

Vuokraovi.com ja mars katsomaan. Sieltä löytyy sadoittain alle vuokranormin hinnoiteltuja asuntoja. Ensimmäinen kuukausi 0 eur yms. kampanjoita vieläpä, joita tuskin joutuisi tarjoamaan mikäli asunnot menisivät kuin kuumille kiville.

Vierailija
90/263 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea vaan yritykseen. Halvimpia vuokra-asuntoja tarjoavat säätiöt kuten yksityisetkin pitää vuokran aina Kela normien ylärajalla, pääsääntöisesti ne on jonkin verran kalliimpia. Niin paljon voi pyytää vuokraa, mitä köyhiltä asukkailta saa tukina. Joten mitään Kela normin alittavaa asuntoa et helposti löytäisi. 

Ei tarvitsee onnea, tarvitsee vain mennä vuokraoven saitille ja valita sieltä satojen asuntojen joukosta eniten miellyttävä vuokranormin alittava asunto.

Vierailija
91/263 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela ei välttämättä edes hyväksy muuttoa jos on köyhä. Eivät ne anna esimerkiksi muuttoavustusta vaan muutto pitää itse maksaa. Meinaan vaan että olisin saanut halvemman asunnon itse mutta ei ole säästöjä muuttoauton vuokraan.

Voi olla, mutta aika paljon muutto tulee silti maksamaan. Auto pitää kuitenkin vuokrata useammaksi tunniksi ja se pitää myös tankata lopuksi. Sen lisäksi pitäisi maksaa takuuvuokra. Kela ei aina myönnä maksusitoumusta siihen.

Vierailija
92/263 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...jos semmoista löydät. Ne mitä tiedän on yhtä kunnon vesivahinkoa vaille purkukuntoisia.

Ei saatana näitä paskapuheita. Uudehkoja alle vuokranormin hinnoiteltuja asuntoja löytyy tällä hetkellä aivan leikiten.

Vierailija
93/263 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma asumistukeni laskee hieman marraskuun alussa kun tulee seuraava tarkistus.

Toivottavasti ei tarvitse tarkistella jos/kun olen töissä.

Tiesit että tuet laskee jo vuosi sitten kun tuli uusi hallitus, on ollut hyvin aikaa etsiä halvempi asunto tai töitä.

Eihän sitä tarkisteta jos et saa asumistukea muutoin elämäntilanteen vaihtuessa tarkistetaan eli jos etuuden määrä muuttuu.

Halvemman asunnon etsiminen joopajoo ihan helkkarin helppoa jos asuu pääkaupunkiseudulla missä ne työtkin suurelta osin ja samalla kalliimmat asunnot myös 🤨 oletko katsellut noita kelan määrittämiä vuokra-asunnon normivuokrarajoja ei meinaan helpolla löydy niin halvalla  ja jos löytyy on hakijoitakin monia satoja että sillee. Helppo keissi 🤣

Vierailija
94/263 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, mutta aika paljon muutto tulee silti maksamaan. Auto pitää kuitenkin vuokrata useammaksi tunniksi ja se pitää myös tankata lopuksi. Sen lisäksi pitäisi maksaa takuuvuokra. Kela ei aina myönnä maksusitoumusta siihen.

Ai että jotain omaan elämään liittyvästä pitäisi jotakin oikein edes joskus maksaa? Skandaali!

Vierailija
95/263 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma asumistukeni laskee hieman marraskuun alussa kun tulee seuraava tarkistus.

Toivottavasti ei tarvitse tarkistella jos/kun olen töissä.

Tiesit että tuet laskee jo vuosi sitten kun tuli uusi hallitus, on ollut hyvin aikaa etsiä halvempi asunto tai töitä.

Eihän sitä tarkisteta jos et saa asumistukea muutoin elämäntilanteen vaihtuessa tarkistetaan eli jos etuuden määrä muuttuu.

Halvemman asunnon etsiminen joopajoo ihan helkkarin helppoa jos asuu pääkaupunkiseudulla missä ne työtkin suurelta osin ja samalla kalliimmat asunnot myös 🤨 oletko katsellut noita kelan määrittämiä vuokra-asunnon normivuokrarajoja ei meinaan helpolla löydy niin halvalla  ja jos löytyy on hakijoitakin monia satoja että sillee. Helppo keissi 🤣

Ihan saatanan helppo keissi erityisesti pk-seudulla. Vapaita tai vapautuvia vuokranormian alittavia asuntoja löytyy sadoittain.

Vierailija
96/263 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorille kimppakämpät 

Muut muuttaa maalle tai pienempään tai alkaa tienata ne rahat itse 

Vierailija
97/263 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan ole pakottamassa ketään muuttamaan. Jos asuu yli omien varojensa, niin sitten täytyy aktiivisesti ITSE kohentaa taloustilannettaan esim. menemällä töihin, että saa laskut maksettua.

Vierailija
98/263 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MENKÄÄ TÖIHIN! MENE TÖIHIN! METSÄSALALLA ON TÖITÄ! 2 EUROA TUNNISSA ON RIITTÄVÄ PALKKA T. lobotomian kokenut Persuääliö

Se tosiaan auttaisi jos vaivautuisi töihin.

Vierailija
99/263 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan, että valtio ostaa kitukunnilta,  perukunnilya ja seurakunnilta rasitteena olevia rakennuksissa ja palkkaa työttömät kunnostamassa niistä vähimmäisvaatimukset täyttäviä asuntoja. Jokaiselle osoitetaan paikka tällaiseen.

Kuka maksaa työttömien koulutuksen?

Vierailija
100/263 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokraovi.com ja mars katsomaan. Sieltä löytyy sadoittain alle vuokranormin hinnoiteltuja asuntoja. Ensimmäinen kuukausi 0 eur yms. kampanjoita vieläpä, joita tuskin joutuisi tarjoamaan mikäli asunnot menisivät kuin kuumille kiville.

Olen katsonut. Pyytävät niissä monen kuukauden takuuvuokraa, yli tonnin yhteensä, mikä ei onnistuisi köyhältä millään. Säätiöiden asunnot näkyy niissä myös, mutta ne jaetaan tarve-perusteella, esim. asunnottomille, sairaille, raskaina oleville ym. ensin. Jos on jo asunto, niitä arava-asuntoja on vaikeampi saada vain siksi, että haluaa halvemman asunnon. Tosin itse haen kalliimpaa asuntoa, en halvempaa, joten ei kosketa mua tuo. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä