Voisiko joku nyt ihan ilman mitään öyhötystä kertoa että miten ne sadat tuhannet ihmiset 1.4 muuttavat halvempiin asuntoihin?
Parisataa tuhatta taloutta eli paljon enemmän ihmisiä tarvitsee halvemman asunnon 1.4 alkaen.
250 000 taloutta saa perustoimeentulotukea, ja 77% heillä ylittyy "vuokraraja".
Se on reilu 190k taloutta, eli 500 000 ihmistä?
Mistä muka he kaikki yht'äkkiä saavat halvemman asunnon kun eivät ole tähänkään mennessä saaneet hakemisesta huoimatta, ja nythän niistä kilpailu vain kiristyy??
Heiltä ei myöskään voi leikata, ellei sitten halua räjähtävää rikollisaaltoa kun nuo ihmiset alkavat väkisin ottamaan elantonsa. Jos elät jo äärirajoilla perustoimeentulotuella, niin miten pärjäät jos vaikka 30% viedään pois? Niin, et mitenkään.
Kommentit (263)
Rikollisuudelle uhoavat todistavat vain sen, minkä kaikki jo tietävätkin. Köyhät tukikupparit ovat yhteiskunnan ahneinta ja kiittämättömintä sakkia. Kaikki pitää saada muilta, itse ei voida tehdä minkään eteen yhtikäs mitään. Sen sijaan, että tässäkään kohtaa havahtuisi ottamaan vastuuta elämästään, aletaan öyhöttää miten kostetaan varastelemalla muilta. Saisi loppua tuet kokonaan kun mikään ei ikinä riitä.
Vierailija kirjoitti:
Hesasta voi muuttaa vaikka raumalle halpaan vuokra asuntoon jos on työtön. Täälläkin on yksiöitä vapaana 320 euron vuokralla.
Mutta jos on perhettä? Ei mahdu yksiöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan yksi lysti löytyykö kämppää vai ei. Vihdoin koittaa se päivä kun aletaan taas peräänkuuluttaa edes alkeellista vastuunkantoa aikuisilta ihmisiltä. Nostan maljan 1.4.
Myymälävarkaustilastoissa tullaan näkemään hurja piikki ylöspäin. Ja koomisinta on se, että he oikeasti varastavat nälkäänsä, eivätkä päihteisiin. Suomesta on kovaa vauhtia tulossa kehitysmaa.
Jotain rajaa noihin hevonpaskasatuiluihin. Suomalainen köyhä on jatkossakin globaalilla köyhyyden asteikolla upporikas.
Miten se lohduttaa köyhää että jostain kehitysmaasta saisi päivän ruoat eurolla, kun mahdollisuus on päästä vain siihen lähikauppaan?
En ymmärrä logiikkaasi...Käykö köyhä suihkuhävittäjällä aina ostamass
En puhunut lähikaupan hinnoista, vaan köyhäksi väitetyn yleisestä elintasosta Suomi vs. valtava osa muuta maailmaa.
Miksi pitäisi muuttaa? Maksaa vaan itse vuokransa niin ei tarvitse.
Kela ei välttämättä edes hyväksy muuttoa jos on köyhä. Eivät ne anna esimerkiksi muuttoavustusta vaan muutto pitää itse maksaa. Meinaan vaan että olisin saanut halvemman asunnon itse mutta ei ole säästöjä muuttoauton vuokraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesasta voi muuttaa vaikka raumalle halpaan vuokra asuntoon jos on työtön. Täälläkin on yksiöitä vapaana 320 euron vuokralla.
Sitten muutetaan suurempaan asuntoon. Tukiluukuttaja varmaan tietää oikein hyvin, että asumisnormi kasvaa perheen koon kasvaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö kokoomuslaiset vuokralordit muka laske vuokria silloin vastaamaan uusia standardeja?
Ben sössövitsi lupasi että vuokrat laskew kun tukia leikataan. Missä petos, siellä kokkari ja persu!
Onko nyt laskeneet vuokrat? Ei ole!
Mitä tukia on jo leikattu?
Uutta kämppää ei tarvitse etsiä jos hyväksyy että jatkossa vuokrarajan ylimenevän osan pitää maksaa itse muista tuista, eli sitä ei enää lasketa menoksi.
Ikävää jos se on luokkaa 150e, ei kummoinen ongelma jos 30e. Ketään ei siis pakoteta lähtemään kodistaan. Esimerkiksi jos kunnassa ei ole saatavilla asuntoja sopivaan hintaan tai sinua ei niihin ole hakemuksista huolimatta valittu niin tällöin Kela maksaa nykyisenkin vuokran ilman että tulosi laskee yhtää.
Lukekaa Kelan sivuilta oikeasti mitä on muuttumassa
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaksi työtä ja silti saan asumistukea. Kyseisiin työpaikkoihin on ollut vaikea rekrytoida uusia, joten jäävät ilman työntekijää, jos muutan Raumalle.
Vierailija kirjoitti:
Kela ei välttämättä edes hyväksy muuttoa jos on köyhä. Eivät ne anna esimerkiksi muuttoavustusta vaan muutto pitää itse maksaa. Meinaan vaan että olisin saanut halvemman asunnon itse mutta ei ole säästöjä muuttoauton vuokraan.
Pakettiauton vuokrahan maksaa halvimmillaan 10€/tunti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten muutetaan suurempaan asuntoon. Tukiluukuttaja varmaan tietää oikein hyvin, että asumisnormi kasvaa perheen koon kasvaessa.
Hauska sana tuo TUKILUUKUTTAJA.
Vierailija kirjoitti:
Etsiskelin itse tilapäisyksiötä asunnonmyynnin vuoksi. Tarjontaa on tällä hetkellä valtavasti, valinnanvaraa riittää suorastaan aivan naurettavan paljon. Melkein kaikki tiedustelemani asunnot alle pk-seudun vuokranormin ja säätiöt jopa tyrkyttävät asuntojaan ilmaisia kuukausia ja alennuksia myöntämällä. On nämä ylikalliissa asunnoissa muiden piikkiin asuvien pummien uhriutumispuheet kyllä melkoista paskapuhetta.
Olen pummi enkä aio muuttaa mihinkään, koska minulla on tilava ja mukava asunto ja vuokrani on vain marginaalisesti yli rajan. En halua mennä töihin, koska olen vihainen ja katkera yhteiskunnalle.
Miten niin monelle on vaikea tajuta, että varsinkin pk-seudulla on paljon työssä käyviä asumistuen saajia? En itse ole työtön, en pienipalkkainen enkä asumistuen saaja, mutta tiedän muita.
Vierailija kirjoitti:
Jos et itse keksi ratkaisua, sitten lähtee kämppä alta ja muutat telttaan tai asuntolaan. Annan nyt kuitenkin vinkin miten voit tämän välttää. Voit muuttaa pienemmälle paikkakunnalle, pienempään asuntoon tai jopa solukämppään. Voit etsiytyä töihin, myös niihin "ei oo mun juttu"-paikkoihin. Voit kouluttautuakin lisää. Että ei se sen mystisempi salaseura ole tämä kaiken itse maksavien porukka.
Työttömät asuvat pääsääntöisesti jo niissä halvimmissa asunnoissa joten halvempaan muuttaminen ei ole normaalisti vaihtoehto. Toiselle paikkakunnalle muuttaminenkaan ei ole aina mahdollista takuuvuokran takia.
Moni sairauseläkeläinen mielellään asuisikin rauhallisella maaseudulla, mutta kun niistä on lopetettu kaikki palvelut eikä lääkäriäkään enää ole, pitää mennä kaupunkiin ja sinne päästäkseen on oltava auto kun julkiset kulkee vain koulupäivänä kerran aamulla ja kerran iltapäivällä. En kuulu tähänkään sarja itse, mutta näitäkin tiedän muita.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin monelle on vaikea tajuta, että varsinkin pk-seudulla on paljon työssä käyviä asumistuen saajia? En itse ole työtön, en pienipalkkainen enkä asumistuen saaja, mutta tiedän muita.
Liittyy vuokranormiin nähden liian kalliissa vuokra-asunnossa perustoimeentulotuella asuviin miten?
Ehdotan, että valtio ostaa kitukunnilta, perukunnilya ja seurakunnilta rasitteena olevia rakennuksissa ja palkkaa työttömät kunnostamassa niistä vähimmäisvaatimukset täyttäviä asuntoja. Jokaiselle osoitetaan paikka tällaiseen.
Muistakaa, että mitä tahansa neuvoja annatte muille, teidän on oltava valmis siihen myös itse. Itsellä on kyllä töitä ja maksettu asunto, mutta koskaan ei tiedä mitä tapahtuu.
Onko nyt laskeneet vuokrat? Ei ole!