Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko joku nyt ihan ilman mitään öyhötystä kertoa että miten ne sadat tuhannet ihmiset 1.4 muuttavat halvempiin asuntoihin?

Vierailija
10.03.2024 |

Parisataa tuhatta taloutta eli paljon enemmän ihmisiä tarvitsee halvemman asunnon 1.4 alkaen.

250 000 taloutta saa perustoimeentulotukea, ja 77% heillä ylittyy "vuokraraja".

Se on reilu 190k taloutta, eli 500 000 ihmistä?

Mistä muka he kaikki yht'äkkiä saavat halvemman asunnon kun eivät ole tähänkään mennessä saaneet hakemisesta huoimatta, ja nythän niistä kilpailu vain kiristyy??

Heiltä ei myöskään voi leikata, ellei sitten halua räjähtävää rikollisaaltoa kun nuo ihmiset alkavat väkisin ottamaan elantonsa. Jos elät jo äärirajoilla perustoimeentulotuella, niin miten pärjäät jos vaikka 30% viedään pois? Niin, et mitenkään.

Kommentit (263)

Vierailija
101/263 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä halvemmat asunnot olisi tyhjillään ja kalliimmat asuttuja? Olen reilusti yli puoli vuotta seurannut arava-asuntojen vuokratarjontaa ja kyllä ne halvimmat " Kela normien mukaiset asunnot" on asuttuja ja kalliimmat asunnot niitä, joita vapautuu tai on vapaana. Nyt näyttää, että Kela-normin ylittäviä asuntoja ei kukaan halua eli niitä kyllä on tarjolla hyvin. 

Kela-normin ylittäviä asuntoja haluavat ne, jotka maksavat vuokransa itse. Ne ovat yleensä vähän kalliimmilla paikoilla, paremmin ylläpidetyissä taloyhtiöissä, niissä on jotain ekstraa, kuten näköala, terassi, viihtyisä keittiö, sauna jne. Ja rappukäytävät ja pihat ovat siistejä. Pihalla on parkkialue ja siinä vähän kalliimpia autoja. 

Vierailija
102/263 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy Petteri Orpolta. Hänhän tämän hullutuksen keksikin, joten hänellä täytyy myös olla vastaus kysymykseesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/263 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä halvemmat asunnot olisi tyhjillään ja kalliimmat asuttuja? Olen reilusti yli puoli vuotta seurannut arava-asuntojen vuokratarjontaa ja kyllä ne halvimmat " Kela normien mukaiset asunnot" on asuttuja ja kalliimmat asunnot niitä, joita vapautuu tai on vapaana. Nyt näyttää, että Kela-normin ylittäviä asuntoja ei kukaan halua eli niitä kyllä on tarjolla hyvin. 

Vuokraovi.com ja mars katsomaan. Sieltä löytyy sadoittain alle vuokranormin hinnoiteltuja asuntoja. Ensimmäinen kuukausi 0 eur yms. kampanjoita vieläpä, joita tuskin joutuisi tarjoamaan mikäli asunnot menisivät kuin kuumille kiville.

Olen katsonut. Pyytävät niissä monen kuukauden takuuvuokraa, yli tonnin yhteensä, mikä ei onnistuisi köyhältä millään. Säätiöiden asunnot näkyy niissä myös, mutta ne jaetaan tarve-perusteella,

Seli seli seli seli. Kyllä sieltä monen sadan asunnon joukosta nyt vaan löytyy asunto vaikka HETI jos tahtoa löytyy.

Vierailija
104/263 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan, että valtio ostaa kitukunnilta,  perukunnilya ja seurakunnilta rasitteena olevia rakennuksissa ja palkkaa työttömät kunnostamassa niistä vähimmäisvaatimukset täyttäviä asuntoja. Jokaiselle osoitetaan paikka tällaiseen.

Kuka maksaa työttömien koulutuksen?

Työssä oppii tyhmempikin.

Vierailija
105/263 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo pakko muuttaa 

mutta pitää itse maksaa 

Vierailija
106/263 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä tavalla, että irtisanovat kämpän, pakkaavat tavaransa ja lähtevät läpyttelemään. Aion sinnitellä pari kk ja maksaa itse yli menevän osan, ja odottaa kesään, kunnes opiskelijoilta vapautuu asuntoja. Yleensä touko-kesäkuussa saa asunnon aika helposti. 

Vierailija
107/263 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on useampi kuukausi kun etsin itselleni tilapäisyksiötä. Tuolla vuokraovessa on vieläkin samoja yksiöitä vapaana kuin joita silloin katsoin, ja täällä pummit kehtaavat väittää, ettei asuntoja kerta kaikkiaan ole saatavilla. 

Vierailija
108/263 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokraovi.com ja mars katsomaan. Sieltä löytyy sadoittain alle vuokranormin hinnoiteltuja asuntoja. Ensimmäinen kuukausi 0 eur yms. kampanjoita vieläpä, joita tuskin joutuisi tarjoamaan mikäli asunnot menisivät kuin kuumille kiville.

Tarkoitat näitä vuokrasijoitusyhtiöiden asuntoja joita KUKAAN EI TODELLAKAAN HALUA ei edes työssä käyvät koska vuokrat on aivan järkyttävät. Laittavat houkuttimeksi esim. ensimmäiset 6 kk vuokra puoleen hintaan. Eivät kuitenkaan tingi vuokran määrästä eli tiputtaisivat niin että hakuijoita olisi mutta ei hölmölän touhua ja kohta nähdäänkin näiden sijoitusyhtiöiden konkursseja läjäpäin. 

Vierailija
109/263 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan, että valtio ostaa kitukunnilta,  perukunnilya ja seurakunnilta rasitteena olevia rakennuksissa ja palkkaa työttömät kunnostamassa niistä vähimmäisvaatimukset täyttäviä asuntoja. Jokaiselle osoitetaan paikka tällaiseen.

Kuka maksaa työttömien koulutuksen?

Työssä oppii tyhmempikin.

Yrittäjät ei palkkaa töihin oppimaan

Vierailija
110/263 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy Petteri Orpolta. Hänhän tämän hullutuksen keksikin, joten hänellä täytyy myös olla vastaus kysymykseesi.

Aloituksen kysymys on täysin virheellinen ja valheellinen.

Vierailija
111/263 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako tämä, että sadat tuhannet suomalaiset ovat asuneet liian kalliissa vuokra-asunnoissa jonka valtio on heille osittain maksanut? Kuinka kehtaatte maksattaa asumisenne toisten ihmisten verorahoilla? Onkin aika muuttaa edullisimpiin kohteisiin. Ilman muuta. 

Vierailija
112/263 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen katsonut. Pyytävät niissä monen kuukauden takuuvuokraa, yli tonnin yhteensä, mikä ei onnistuisi köyhältä millään. Säätiöiden asunnot näkyy

Ja seli seli seli!! Ei löydy noilla hinnoilla. Piste!

Vierailija
113/263 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et itse keksi ratkaisua, sitten lähtee kämppä alta ja muutat telttaan tai asuntolaan. Annan nyt kuitenkin vinkin miten voit tämän välttää. Voit muuttaa pienemmälle paikkakunnalle, pienempään asuntoon tai jopa solukämppään. Voit etsiytyä töihin, myös niihin "ei oo mun juttu"-paikkoihin. Voit kouluttautuakin lisää. Että ei se sen mystisempi salaseura ole tämä kaiken itse maksavien porukka.

Työttömät asuvat pääsääntöisesti jo niissä halvimmissa asunnoissa joten halvempaan muuttaminen ei ole normaalisti vaihtoehto. Toiselle paikkakunnalle muuttaminenkaan ei ole aina mahdollista takuuvuokran takia.

Eihän asu, mikäli asunnon vuokra ylittää vuokranormin.

Kylläpä asuu, mutta sinun on vain pakko öyhöttää asiasta.

Vierailija
114/263 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan yksi lysti löytyykö kämppää vai ei. Vihdoin koittaa se päivä kun aletaan taas peräänkuuluttaa edes alkeellista vastuunkantoa aikuisilta ihmisiltä. Nostan maljan 1.4. 

Myymälävarkaustilastoissa tullaan näkemään hurja piikki ylöspäin. Ja koomisinta on se, että he oikeasti varastavat nälkäänsä, eivätkä päihteisiin. Suomesta on kovaa vauhtia tulossa kehitysmaa.

Jotain rajaa noihin hevonpaskasatuiluihin. Suomalainen köyhä on jatkossakin globaalilla köyhyyden asteikolla upporikas.

Miten se lohduttaa köyhää että jostain kehitysmaasta saisi päivän ruoat eurolla, kun mahdollisuus on päästä vain siihen lähikauppaan?

En ymmärrä logiikkaasi...

Kuka tässä on sellaista väittänyt? Suomessa joutuu suomalainen köyhä elämään, ja suomen hintoja maksamaan.

Vierailija
115/263 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hesasta voi muuttaa vaikka raumalle halpaan vuokra asuntoon jos on työtön. Täälläkin on yksiöitä vapaana 320 euron vuokralla.

Mutta jos on perhettä? Ei mahdu yksiöön. 

Sitten muutetaan suurempaan asuntoon. Tukiluukuttaja varmaan tietää oikein hyvin, että asumisnormi kasvaa perheen koon kasvaessa.

Hauska sana tuo TUKILUUKUTTAJA.

Olisipa edes hauska... Tuo sama ilkeämielinen ihminen täällä on jokaisessa tukiin liittyvässä ketjussa hokemassa tuota sanaa, lähinnä sen kuuleminen alkaa jo oksettaa. Vaikka itse olenkin nettomaksaja niin eipä tulisi mieleenkään olla nuin persu. 

Vierailija
116/263 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitat näitä vuokrasijoitusyhtiöiden asuntoja joita KUKAAN EI TODELLAKAAN HALUA ei edes työssä käyvät koska vuokrat on aivan järkyttävät. Laittavat houkuttimeksi esim. ensimmäiset 6 kk vuokra puo

Tarkoitin asuntoja, joiden vuokra alittaa Kelan vuokranormin, ja niitä löytyy heti satoja. Ymmärrän kyllä, että muiden kustannuksella elävät pummit on niin vaativia asiakkaita, ettei nuo asunnot kelpaa, mutta sitten on vain maksettava itse se vähän parempi asuminen.

Vierailija
117/263 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu sitä pitää muuttaa ja sitten onkin niin että töihin ei enää pääse kun työpaikkaan on 50 km matkaa. Tehdään kuten valtio käskee, en ala 1200 euron palkasta maksamaan työmatkakuluja.

Vierailija
118/263 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutta kämppää ei tarvitse etsiä jos hyväksyy että jatkossa vuokrarajan ylimenevän osan pitää maksaa itse muista tuista, eli sitä ei enää lasketa menoksi.

Ikävää jos se on luokkaa 150e, ei kummoinen ongelma jos 30e. Ketään ei siis pakoteta lähtemään kodistaan. Esimerkiksi jos kunnassa ei ole saatavilla asuntoja sopivaan hintaan tai sinua ei niihin ole hakemuksista huolimatta valittu niin tällöin Kela maksaa nykyisenkin vuokran ilman että tulosi laskee yhtää.

Lukekaa Kelan sivuilta oikeasti mitä on muuttumassa

Noin se on TÄLLÄKIN HETKELLÄ.

SE JUURI MUUTTUU että enää ei auta pelkkä "hakeminen". Vuokran joutuu silti maksamaan itse, sen ylimenevän.

Itse et tiedä mikä muuttuu

Vierailija
119/263 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa, että mitä tahansa neuvoja annatte muille, teidän on oltava valmis siihen myös itse. Itsellä on kyllä töitä ja maksettu asunto, mutta koskaan ei tiedä mitä tapahtuu. 

Ihan totta. Mutta koska itse asuin aivan paskaisissa oloissa alihintaan eli vuokra oli jopa 350€ alle vuokranormin toisin sanoen olisin voinut ottaa paljon kalliimman ja isomman ja se ei olisi vaikuttanut tippaakaan käytettävissä olevien tuloihin, on vaihterksi ollut vuoro ottaa kaikki tappiin mitä voi. 

Ja tuo on jäävuoren huppu tuo asuntoasia rikoksilla on tuhottu sekä omaa että lasteni elämää törkeästi ja mukana nimenomaan ns. valtio ja virkakoneisto.

Voi herranjestas tehdään törkyrikoksia, aiheutetaan törkeää terveydellistä haittaa ja taloudellista tappiota ja vielä pitäisi tuntea velvollisuutta tehdä velvollisuutensa, jotta ei vaan veisi turhaan rahoja jos laiskottelee kotona ja mahdollisimman halvalla asua?

Burn in hell. 

Vierailija
120/263 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et itse keksi ratkaisua, sitten lähtee kämppä alta ja muutat telttaan tai asuntolaan. Annan nyt kuitenkin vinkin miten voit tämän välttää. Voit muuttaa pienemmälle paikkakunnalle, pienempään asuntoon tai jopa solukämppään. Voit etsiytyä töihin, myös niihin "ei oo mun juttu"-paikkoihin. Voit kouluttautuakin lisää. Että ei se sen mystisempi salaseura ole tämä kaiken itse maksavien porukka.

Työttömät asuvat pääsääntöisesti jo niissä halvimmissa asunnoissa joten halvempaan muuttaminen ei ole normaalisti vaihtoehto. Toiselle paikkakunnalle muuttaminenkaan ei ole aina mahdollista takuuvuokran takia.

Eihän asu, mikäli asunnon vuokra ylittää vuokranormin.

Kylläpä asuu, mutta sinun on vain pakko öyhöttää asiasta.

Jos se työtön kerran jo asuu niissä halvimmissa asunnoissa, niin siinä tapauksessahan Kelan vuokranormi ei ylity, mitään ongelmaa ei ole, ja sinäkin voit lopettaa valheisiin perustuvan öyhöttämisesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä