Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kollega on lastensa takia koko ajan poissa

Vierailija
09.03.2024 |

Neljä lasta, jotka vuoronperään kipeänä. Puolen vuoden aikana hän on keskimäärin ollut poissa 6pv/kuukausi. 

Miksi työntekijät joilla on lapsia saa olla huoletta poissa?

T. V#tuttaa koska itselläni oli flunssa ja sen takia paheksuttiin 3 pv:n poissaoloa.

Kommentit (125)

Vierailija
121/125 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on vaihtoehto? 

Potkut. Ei kukaan muukaan saa jatkuvasti saikuttaa. Jos olet jatkuvasti sairaslomilla niin yleensä harkitaan kykeneekö kyseisessä työssä ylipäänsä jatkamaan.

Höpö höpö. Ei ole laillista keinoa irtisanoa saikkujen vuoksi. Ja voin kertoa, että myös lapsettomissa on paljonkin sellaisia, jotka ovat jarkuvasti saikulla. Ei ole millään muotoa lapsellisten yksinoikeus tämä asia. Eikä ihminen sille mitään voi jos on usein sairaana/lapset sairastavat. Sillä ei ole mitään tekemistä työkyvyn kanssa, jos kyse on esim. flunssasta. 

Irtisanoa saa, jos sairaus on sellainen, että se ei parane ja henkilö ei kykene töihin. Yleensä irtisanominen voidaan tehdä vuoden sairauspoissaolon jälkeen 

Vierailija
122/125 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös yksi lapsellinen, joka on joka kuukausi 5 päivää pois, kun joku maksuista on kipeä. Lapsilla on isäkin ja asuvat yhdessä, mutta isä on ilmeisesti liian tärkeä ihminen hoitaakseen omia lapsiaan.

Olin puolen vuoden aikana yhteensä 3 päivää pois (1 päivä olin itse kipeä ja 2 päivää lasten sairastelun vuoksi) ja jouduin esimiehen ja HR:n ristikuulusteluun. Tämän yhden jatkuvaan ja säännönmukaiseen saikuttamiseen ei näytetä puuttuvan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/125 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähällä oot päässy, mulla oli kolleega joka oli ensin viikon pois kun lapsi sairas, sitte toisen viikon pois kun oli itse sairas, sitte viikon töissä ja sama kierto alusta. Sillä oli vain yksi lapsi. Kyllä vi tutti!

Vierailija
124/125 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla hommataan sijainen, jos joku on sairaana, eikä se aiheuta sen kummempaa paheksuntaa. Ihan toivottavaa on, että kukaan ei tule sairaana töihin. Ja ymmärrettävää on, että lasta pitää jäädä kotiin hoitamaan, jos lapsi sairastaa. Eivätkä perheelliset meidän työpaikalla sen enempää sairasta kuin lapsettomat. Voisi sanoa, että jopa vähemmän. Joskus ärsyttää tuo leimaaminen, että perheelliset ovat koko ajan saikulla. Olen ollut syksystä asti nykyisessä työpaikassani, ja ollut lapsen sairastamisen vuoksi pois yhden päivän. Ja meillä on sentään kolme lasta!

Vierailija
125/125 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän työpaikalla hommataan sijainen, jos joku on sairaana, eikä se aiheuta sen kummempaa paheksuntaa. Ihan toivottavaa on, että kukaan ei tule sairaana töihin. Ja ymmärrettävää on, että lasta pitää jäädä kotiin hoitamaan, jos lapsi sairastaa. Eivätkä perheelliset meidän työpaikalla sen enempää sairasta kuin lapsettomat. Voisi sanoa, että jopa vähemmän. Joskus ärsyttää tuo leimaaminen, että perheelliset ovat koko ajan saikulla. Olen ollut syksystä asti nykyisessä työpaikassani, ja ollut lapsen sairastamisen vuoksi pois yhden päivän. Ja meillä on sentään kolme lasta!

Kokemusteni mukaan "lapselliset" saikuttaa paljon enempi, ensin on lapsi sairas ja sitte on ite sairas. Meidän työpaikalla ei sijaisia hommata. Sais olla palkkaamatta näitä lapsellisia niin muillakin menis paremmin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi