Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kollega on lastensa takia koko ajan poissa

Vierailija
09.03.2024 |

Neljä lasta, jotka vuoronperään kipeänä. Puolen vuoden aikana hän on keskimäärin ollut poissa 6pv/kuukausi. 

Miksi työntekijät joilla on lapsia saa olla huoletta poissa?

T. V#tuttaa koska itselläni oli flunssa ja sen takia paheksuttiin 3 pv:n poissaoloa.

Kommentit (125)

Vierailija
41/125 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JA EI, en ole sitä mieltä, että lapsia pitäisi viedä päiväkotiin sairaana. 

- ap

No mitä sitten uliset? Ei oikein ole vaihtoehtoja, jos lapsi on sairaana. VALOJA PÄÄLLE!

Ulina johtuu siitä, että lapsellisten ja lapsettomien sairauspoissaoloihin suhtaudutaan eri tavalla. LUKUTAITO!

Höpö höpö. Jokaisella on lakisääteinen oikeus olla saikulla. Turha siitä on ulista yhtään kenenkään. 

Nyt ei puhuttu lakisääteisistä oikeuksista, vaan siitä miten asiaan suhtaudutaan työpaikoilla.

Vierailija
42/125 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

No mitä sitten uliset? Ei oikein ole vaihtoehtoja, jos lapsi on sairaana. VALOJA PÄÄLLE!

Sä siis et osaa lukea? Missä vaiheessa on sanottu, että vaihtoehtoja olisi? 

Siinä vaiheessa kun lähdettiin parkumaan siitä, että kolleega on pois töistä. Eihän siinä ole mitään parkumista, kun se ei ensinnäkään kuulu vttuakaan ap:lle ja toisekseen ole millään tasolla väärin. 

Missä kohtaa on sanottu, että vaihtoehtoja olisi? Voitko vastata kysymykseen? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/125 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen ihminen pitää kirjaa työkaverin poissaolopäivistä ja vieläpä urkkii selville, mistä syystä työkaveri on poissa? Kuulostaa siltä, että olisi tarvetta päätohtorille. 

Noin yksinkertaisiin laskuihin (mitkä aloituksessa on) ei kyllä mitään kirjaa tarvita. Ja eipä noihin poissaoloihin mitään urkintaa tarvita. Kokouksessa/ sähköpostissa ja lounaalla kerrotaan jo miksi joku on poissa. Oletko ollut pitkäänkin pois työelämästä? 

En ole koskaan ollut työttömänä. Olen vain ollut työpaikoissa, joissa noudatetaan lakia ja kunnioitetaan ihmisten yksityisyyttä. Oletko oikeasti sitä mieltä, että on täysin ok kirjoittaa sähköpostilla poissaolon syy, vaikka laki kieltää sen? 

Vierailija
44/125 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap kirjoittaa että kollega saa olla HUOLETTA pois töistä hoitamassa sairaita lapsiaan? Luuletko että sairaiden lasten hoitaminen on kivaa ja helppoa? Et tiedä siitä mitään. Jokainen työssäkäyvä perheenäiti tietää sen syyllisyyden ja huolen. Ja joku on hoitanut myös ap:ta silloin kun hän on ollut lapsi.

Vierailija
45/125 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellisten etätyöt on siinä mielessä sinukin etu, että itse teen kotona hommia kun lapsi on kipeä ja/tai itse olen kipeä.

Mutta kyllähän se silti varmasti kyrsii, helpottaisi se lapsettomankin elämää, etätyö

Vierailija
46/125 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Ulina johtuu siitä, että lapsellisten ja lapsettomien sairauspoissaoloihin suhtaudutaan eri tavalla. LUKUTAITO!

Höpö höpö. Jokaisella on lakisääteinen oikeus olla saikulla. Turha siitä on ulista yhtään kenenkään. 

Nyt ei puhuttu lakisääteisistä oikeuksista, vaan siitä miten asiaan suhtaudutaan työpaikoilla.

Ei siinä ole mitään suhtautumista, kun laki on kaikille sama. Jos joku ulisee, se on hänen henkilökohtainen ongelmansa. Normaaliälyinen ihminen viittaa kintaalla sellaiselle kitinälle. 

Vierailija
47/125 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Sä siis et osaa lukea? Missä vaiheessa on sanottu, että vaihtoehtoja olisi? 

Siinä vaiheessa kun lähdettiin parkumaan siitä, että kolleega on pois töistä. Eihän siinä ole mitään parkumista, kun se ei ensinnäkään kuulu vttuakaan ap:lle ja toisekseen ole millään tasolla väärin. 

Missä kohtaa on sanottu, että vaihtoehtoja olisi? Voitko vastata kysymykseen? 

Vastasin jo. Pyydä avustaajasi auttamaan, jos et osaa lukea selkeää suomen kieltä. 

Vierailija
48/125 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä nyt ihan huoletta olla poissa. Yleensä sitä mielummin olisi töissä kuin kipeän lapsen kanssa kotona.

Vierailija
49/125 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen ihminen pitää kirjaa työkaverin poissaolopäivistä ja vieläpä urkkii selville, mistä syystä työkaveri on poissa? Kuulostaa siltä, että olisi tarvetta päätohtorille. 

Noin yksinkertaisiin laskuihin (mitkä aloituksessa on) ei kyllä mitään kirjaa tarvita. Ja eipä noihin poissaoloihin mitään urkintaa tarvita. Kokouksessa/ sähköpostissa ja lounaalla kerrotaan jo miksi joku on poissa. Oletko ollut pitkäänkin pois työelämästä? 

En ole koskaan ollut työttömänä. Olen vain ollut työpaikoissa, joissa noudatetaan lakia ja kunnioitetaan ihmisten yksityisyyttä. Oletko oikeasti sitä mieltä, että on täysin ok kirjoittaa sähköpostilla poissaolon syy, vaikka laki kieltää sen? 

Edellinen työpaikka: Kyseisellä osastolla kipeänä ollut lähetti aina tiimille (noin 20 henk.) sähköpostin aamulla ja kertoi poissaolon syyn. Harvemmin kukaan totesi, että oli vain flunssassa. Monet menivät niinkin pitkälle että kertoivat kuumeen asteen desimaalin tarkkuudella.

Muistan kun olin vasta aloittanut ja sähköposti ei toiminut etäältä, niin yllätyin suuresti kun sain kuulla, että mun ranteen murtumisesta oli jo tiedotettu kaikille.

Vierailija
50/125 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin onko hänen poissaolot sun lompakosta pois?

Vierailija
51/125 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Jokaisella on samat lakisääteiset oikeudet, mutta käytännössä työpaikoilla ulistaan toisten poissaoloista enemmän kuin toisten.

Mitä sitten? Miksi annat vajaaälyisten ulisijoiden vaikuttaa elämääsi? 

Vierailija
52/125 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Ei siinä ole mitään suhtautumista, kun laki on kaikille sama. Jos jo

Kummasti vaan sinäkin jaksat vääntää vauvapalstalla lauantain alkuillan tunteina toisten ulinoista ja henkilökohtaisista ongelmista, etkä viittaa kintaalla kuten normaali ihminen.

Vierailija
53/125 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä nyt ihan huoletta olla poissa. Yleensä sitä mielummin olisi töissä kuin kipeän lapsen kanssa kotona.

Tämä on omalla kohdalla kyllä niin totta kuin voi olla. Varsinkin jos on monta päivää sairastelua.

Vierailija
54/125 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletsää työnantajana tälle? Vai mitä vingut?

Vierailija
55/125 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edellinen työpaikka: Kyseisell

Olisin ottanut välittömästi yhteyttä liittoon, jos tuollaista juoruamista olisi tapahtunut minun työpaikkallani. Työantajalla ei ole mitään asiaa juoruilla työntekijöiden henkilökohtaisista asioista. Se on tietenkin eri asia, jos henkilö itse syyt tiedottaa kaikille. 

Vierailija
56/125 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi mitään. Turhaan napiset.

Haluan, että omaa lyhyttä 3 päivää/ vuosi sairaspoissaoloani ei paheksuttaisi, kun korkeammassa asemassa oleva kollega on huoletta 36 päivää puolessa vuodessa poissa lapsien sairastelun takia

ap

Miten se paheksuminen siis ilmenee?

Olin lounaspöydässä sairastelun jälkeen ja vihjattiin, että olin vähän huonoon aikaan poissa. Sanoin, että no tämä on toinen sairaspoissaoloni koskaan tässä yrityksessä. Siihen lisättiin, että pienessä flunssassa on ihan ok tulla töihin. Kollega jolla on lapsia, ei saa paheksuntaa osakseen koskaan. 

Ap

Kuulostaa hirveältä työpaikalta, alkaisin itse etsiä muuta työtä, jos mun töissä suhtauduttaisiin noin. Tsemppiä.

Vierailija
57/125 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Ei siinä ole mitä

Mitä sitten? Kai sinäkin nyt sen verran tajuat, että keskustelupalsta on eri asia kuin työpaikka? 

Vierailija
58/125 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan, että omaa lyhyttä 3 päivää/ vuosi sairaspoissaoloani ei paheksuttaisi, kun korkeammassa asemassa oleva kollega on huoletta 36 päivää puolessa vuodessa poissa lapsien sairastelun takia

ap

Olin lounaspöydässä sairastelun jälkeen ja vihjattiin, että olin vähän huonoon aikaan poissa. Sanoin, että no tämä on toinen sairaspoissaoloni koskaan tässä yrityksessä. Siihen lisättiin, että pienessä flunssassa on ihan ok tulla töihin. Kollega jolla on lapsia, ei saa paheksuntaa osakseen koskaan. 

Ap

Onpa ikävä työpaikka. Oletko nuori? Puhuvat aika ikävästi sinulle.

Vierailija
59/125 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ap

Niin no. Ei hän saa lapsia viedä päiväkotiin oksennu

Mutta se lasten toinen vanhempikin voisi välillä jäädä kotiin sairaan lapsen kanssa.

Vierailija
60/125 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sellainen, jonka niskaan kaatuu poissaolevan työkaverin työt? Näitä aloja on paljon, eikä sijaisia saada/oteta.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme