Suomessa syntyvyys hälyttävän pieni. Mikä on se syy että sinulla ei ole lapsia?
Tähän syitä ja perusteluja omaan lapsettomuuteen tai pieneen lapsilukuun.
Asiallista keskustelua, kiitos.
Kommentit (547)
Ap: jankuti jankuti jankuti jankuti jankuti jankuti jankuti jankuti jankuti jankuti jankuti jankuti jankuti jankuti jankuti jankuti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#naisvihanäkyväksi
Syrjitkö sokeita? Otahan lääkkeesi
Syrjintää, YHYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY
Olinpa tossa kerran itsekin kaupungilla liikkeellä silmittömien viljatuote-orgioiden jälkeen, kun liukuportaissa tuntui suolen tietämiltä epämiellyttävä rapäisy. Lähdin siltä seisomalta ryntäämään kohti saniteettitiloja, ja jo matkalla laskin housuja, kun ymmärsin, että nyt roiskahtaa ja kovaa. WC:t olivat minulle kuitenkin liian kalliita, joten singahdin läheiseen Dressmaniin, ja kahmiaisin rekistä molempiin käsiin vaatteita ja siitä suorinta tietä sovituskoppiin.
Enää en pystyntyt pidättämään vaan perseestäni roiskui pitkin koppia verta, paskaa ja visvaa. Yritin peitellä aukkoani mukaan nappamillani vaatekappaleilla, mutta paska poltti paidat ja bleiserit karrelle, eikä käsiini jäänyt kuin henkarit. Tilanne näytti hetken toivottomalta, kunnes huomasin jonkun unohtaneen koppiin putkikassinsa. Töräytin kassin vetoketjua myöten täyteen, ja samalla tunsin peräaukkoni repeävän lisää. Tässä vaiheessa kiinteä tavara oli onneksi jo loppu, joten toimitus jatkui silmittömällä piereskelyllä samalla kun suljin kassia.
Nostin housut ylös, nappasin todistusaineiston (kassin) olalleni, ja kurkistin varovaisesti sovituskopin verhon välistä, että kuinka pääsisin livahtamaan paikalta ilman suurempaa julkisuutta. Haju oli kuvottava, ja siitä johtuen liikekin oli tyhjentynyt kaikista muista asiakkaista, ja kaksi myyjää oli menettänyt tajuntansa ilmeisesti hajun vuoksi.
Lähdin suorinta tietä kotiin, ja matka sujui yllättävän joutuisasti remakoiden pierujen tahdittamana. Kotona jossa löysin veltoksi revenneeseen peräsuoleeni tulpan. Airamin termospullon korkki oli juuri sopivan kokoinen. Lisäksi siinä oleva kierre pitää korkin persessä, ja kumitiiviste estää tällaisten tapahtumien toistumisen. Suosittelen.
Tästä aiheesta on ihan turha enää keskustella. Jos ap on niin svistymätön ja heikkolahjainen, ettei ole tähän mennessä tajunnut, miksei niitä kakaroita hankita, niin tuskin tulee tajuamaan myöhemminkään.
Vierailija kirjoitti:
Ihan yksiselitteteisesti syy on vain ja ainoastaan: suomalaiset naiset.
Voiko vastenmielisempää ja omahyväisempää otusta ollakaan olemassa? Demarointi ja femakointi on pilannut suomalaiset naiset siihen tilaan, ettei niihin pysty koskemaan.
Sellaset defenssit sieltä XD Ei sulle kukaan antaisi muutenkaan.
Miten joku suomalainen voi vihata lapsia niin paljon, että tekis niitä tänne Helsinkiin viidakosta tulleiden raiskattavaksi!
Vierailija kirjoitti:
Olisin halunnut lapsia, mutta en löytänyt ketään naista joka olisi halunnut perustaa perheen kanssani.
M49
Täällä sama juttu. Yllättävän paljon on lähipiirissä lapsettomia miehiä. Osa kuitenkin parisuhteessa naisen kanssa.
En syyllistä tilanteestani ketään. Ehkä näin oli tarkoitettukin.
M54
Saimme lapsemme 2000-2008.
Vuosituhannen alussa oli vauvabuumi, tavallisissa perheissä oli 3-4, jopa 5 lasta.
Hyvin nopeasti ilmapiiri muuttui lapsivihamieiseksi ja vanhemmuudelle asetetut vaatimukset ovat nousseet sellaisiksi, ettemme uskaltaisi lapsia harkitakaan jos olisimme tänä päinänä perheenperustamisiässä.
En halua olla naisten kanssa tekemisissä, suomalaiset on pelkkiä valtion vero-orjia ja ihmiset ylipäätään aika perseestä. Elämä ei ole elämisen arvoista, eikä täällä ei ole mitään nähtävää tai kärsimyksen arvoista koettavaa.
En pidä lapsista enkä lapsiperhearjesta. Ja vaikka haluaisinkin lapsen, ei minulla olisi siihen varaa tai ainakin silloin pitäisi roimasti laskea elintasoa. Ei siis enää ulkomaanmatkoja tai muutakaan kivaa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, millä se lapsi elätettäisiin, kun olen työtön.
Puolisollani on työ, mutta joutuu pitämään työn takia autoa, mikä syö osan palkasta. Meillä on myös yhteensä 30 000 euroa opintolainaa, jonka lyhennykset nappaavat osansa tuloista. Ei ole kaukana, että saataisiin asumistukea.
Yhdessä vaiheessa olin töissä, mutta silloinkaan ei juhlittu.
Aijotko olla koko elämäsi työtön? En kysele piruillakseni, vaan ihan aidosti kiinnostaa. Mutta toki on oikea ratkaisu olla tekemättä lapsia, jos ei niitä pysty elättämään.
Haluaisin miehen ja pari lasta, mutta en enää uskalla alkaa parisuhteeseen. Olen tullut petetyksi useamman kerran joten en enää jaksa luottaa miehiin. Ei kiinnosta tulla taas petetyksi, lasten perhe hajoaa.
Vierailija kirjoitti:
Tästä aiheesta on ihan turha enää keskustella. Jos ap on niin svistymätön ja heikkolahjainen, ettei ole tähän mennessä tajunnut, miksei niitä kakaroita hankita, niin tuskin tulee tajuamaan myöhemminkään.
Jotenkin vaikuttaa siltä, että nyt joku muu on se sivistumätön ja heikkolahjainen :D
Ja kyllä edelleen vajaa 50 000 lasta tulee syntymään tänäkin vuonna, eli kyllä niitä aika moni hankkii.
Sain lapsen tammikuussa päälle 40-vuotiaana. Aiemmin syynä oli että lapsettomuushoidot eivät tehonneet. Sitten onneksi tärppäsi.
Koen olevani tavallaan umpikujassa. Minulla on pahoja nepsy-ongelmia, joiden laajuus selvisi vasta kun tilasin vanhoja papereitani (mm. suositeltu erityiskoulua, kävin toimintaterapiassa...) vanhempani eivät hyväksyneet apua minulle ja lakaisivat asiat maton alle. Nyt kolmekymppisenä olen käynyt lukion, mutta en valmistunut mihinkään ammattiin. Opinnot jäävät kesken ylikuormituksen ja ajanhallinta, sekä ryhmätyöskentely ongelmien vuoksi. Tämän vuoksi taloudellinen tilanteeni on heikko. Haen nyt pysyvää työkyvyttömyyseläkettä..Tiedän, että moni ei halua perustaa perhettä kaltaiseni kanssa.
Parisuhteessa en ole koskaan edes ollut tai seksiä harrastanut. En uskalla käyttää tideriä tai laittaa mitään kuviani julkiseksi. Unelmani olisi saada lapsia ja aviomies, mutta en tiedä voiko tämä maailma sitä minulle antaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni lapseton käy kuitenkin ulkomailla? (ilmastoteko) vai sittenkin vain itsekkyyttä ja vastuuttomuutta
Eli minun pitäisi tehdä lisää yhtä itsekkäitä ihmisiä tänne?
Sama kuin kysyisit, miksei minulla ole huopahattua. Ei ole vain käynyt mielessä.
Meillä on jo loisia tässä maassa liikaa. Ei kannata synnyttää lisää. Loisena on ikävä elää.
Itse pidän moottoripyöräilystä, juhlimisesta ja videopeleistä työn ohessa.
Ei siihen lapset oikein mahdu.
M30
Otapa ihan keskenäsi vaan.