Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa syntyvyys hälyttävän pieni. Mikä on se syy että sinulla ei ole lapsia?

Vierailija
09.03.2024 |

Tähän syitä ja perusteluja omaan lapsettomuuteen tai pieneen lapsilukuun.

Asiallista keskustelua, kiitos.

Kommentit (547)

Vierailija
461/547 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Kuka nainen haluaa olla munimiskone vapaaehtoisesti? Kuluttaa elimistöänsä raskaudella ja lasten hoitamisella. Sitten kun olet vanha ja tarvitset apua, olet yhteiskunnalle pelkkä rasite ja menoerä. Siinä kiitos yhteiskunnalta.

Vierailija
462/547 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä on vaikea synnyttää joten jos se oleellinen ongelma eli synnytyshaluisen naisen löytyminen ratkeaisi niin minäkin tehtailisin uusia suomalaisia. Tosin alan miehenäkin olla jo liian vanha perhettä perustamaan.

nykyään mieskin voi synnyttää

t. lapseton viher vassari feministi hesasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/547 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lapseton, mutta ehkä toivottu lapsiluku ja nykyinen lapsiluku eivät kohtaa. Kolmannen kohdalla suuresti mietityttää se, onko kolmanteen varaa. Kolmas tarkoittaa meille isomman asunnon etsimistä (nykyisessä vain 2 makuuhuonetta, en usko, että 3 lasta pieneen makkariin kovin kauan menee) ja isompaa autoa. Sen lisäksi että nämä hankinnat tulisivat eteen varsin pian, mietityttää, onko varaa jatkossa matkustaa (kotimaassa), käydä ravintolassa/huvipuistossa/museossa/missä tahansa, kun pääsylippuja pitääkin ostaa taas yksi lisää. Perheliputkin kattavat yleensä vain 2 aikuista ja 2 lasta. Kun lapset ovat harrastusiässä, onko varaa kaikille mahdollistaa edes jokin harrastus. 

Tietysti kolme lasta on mahdollista, kun kiristellään ja mietitään, mistä pitää luopua jne. Mutta ei voi sanoa, että kolme menisi siinä kuin kaksikin, koska vähintään taloudellisesti joudutaan oikeasti tekemään isoja päätöksiä ja mietelmiä, että onko meillä halukkuutta luopua nykyisestä "helposta" elämästä kahden lapsen kanssa.

Vierailija
464/547 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sairaalloisen neuroottinen lapsesta asti (diagnoosit on), lääkkeillä pysyy pää jotenkin kasassa. En edes uskalla ajatella sitä ahdistuksen määrää, jota huoli lapsesta saisi minussa aikaan. Syy lyhykäisyydessään on siis oman mielenterveyden tila. 

Vierailija
465/547 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 1 lapsi, ei ole varaa tehdä enempää. Hallitus poisti asuntolainan verovähennysoikeuden (isoin syypää demarit), jopa päiväkodista pitää nykyään maksaa satasia kuussa. Kuulumme hyvin ansaitseviin, silti kaikki raha menee asuntolainan korkoihin ja peruselämiseen ruokaan jne. Jotta tekisimme lisää lapsia niin suosittelisin hallitusta tekemään seuraavat toimet: ansiotuloveroa alas jotta palkasta jää enemmän käteen,100% asuntolainanverovähennysoikeus takaisin ja päiväkoti 0€/kk kaikille lapsille.

Vierailija
466/547 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 1 lapsi, ei ole varaa tehdä enempää. Hallitus poisti asuntolainan verovähennysoikeuden (isoin syypää demarit), jopa päiväkodista pitää nykyään maksaa satasia kuussa. Kuulumme hyvin ansaitseviin, silti kaikki raha menee asuntolainan korkoihin ja peruselämiseen ruokaan jne. Jotta tekisimme lisää lapsia niin suosittelisin hallitusta tekemään seuraavat toimet: ansiotuloveroa alas jotta palkasta jää enemmän käteen,100% asuntolainanverovähennysoikeus takaisin ja päiväkoti 0€/kk kaikille lapsille.

Kuulut hyvin ansaitseviin ja silti sinusta pari sataa kuussa on kohtuuton hinta päivähoidosta? Tajuatko että jenkeissä sekin kustannus olisi pari tonnia kuussa? 

Vierailija
467/547 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni lapseton käy kuitenkin ulkomailla? (ilmastoteko) vai sittenkin vain itsekkyyttä ja vastuuttomuutta

Yhtälailla ne lapsellisetkin käyvät lapsineen ulkomailla ja tekevät surutta ja mistään tai kenestäkään muusta piittaamatta kaikkea muutakin haluamaansa "koska voivat" ja keskinkertaisille tusinasimppelisinappikoneilleen pitää aina saada parempaa ja lisää viihdykettä ja koko perheelle somekilpalaulantamateriaalia. Lisääntyminen on nro 1 epäilmastoteko / ilmastorikos.

Vierailija
468/547 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulut hyvin ansaitseviin ja silti sinusta pari sataa kuussa on kohtuuton hinta päivähoidosta? Tajuatko että jenkeissä sekin kustannus olisi pari tonnia kuussa? 

Suomessa kaltaiseni ktm tienaa vähän verrattuna USAn palkkatasoon ja siihen päälle maailman kovin verotus niin käteen jää 2-3 kertaa väehmmän kuinUSAssa jäisi. Tajua sinä se.

Vierailija
469/547 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin siittää monta lasta nuorella hedelmällisellä naisella, vaikea vaan löytää naista joka haluaa samaa vaikka olen taloudellisesti kohtuu hyvässä asemassa ja pidän itsestäni huolta. T.Nuorekas M39

Vierailija
470/547 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin siittää monta lasta nuorella hedelmällisellä naisella, vaikea vaan löytää naista joka haluaa samaa vaikka olen taloudellisesti kohtuu hyvässä asemassa ja pidän itsestäni huolta. T.Nuorekas M39

Jaksatko sinä hoitaa ne kaikki lapset aikuisuuteen asti? Ja mahtaako sinulla riittää rahatkaan? Lasten hoitaminen, kasvattaminen ja elättäminen vie valtavasti aikaa, vaivaa ja rahaa.

Vierailija
471/547 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kaltaiseni ktm tienaa vähän verrattuna USAn palkkatasoon ja siihen päälle maailman kovin verotus niin käteen

Pölvästi. 

Vierailija
472/547 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse lasta mihinkään. Haittaa urakehitykselle. Kustantaa 136 000€ jonka voin käyttää muuhunkin. Estää vapaan elämäntavan. Aiheuttaa ongelmia erotilanteessa. Tässä varmaan ne oleelliset syyt.

Vierailija
473/547 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan päällimmäisin syy on se, että olen sinkku enkä ole tavannut vielä sopivaa miestä, jonka kanssa edes keskustella perheen perustamisesta.

Taustalla myös tietysti ne perinteiset syyt, kuten rahatilanne, uran katkeaminen, maailman tilanne, oman kehon menetys (+kipu, muutokset), p*skat geenit jne.

Vierailija
474/547 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy lapsettomuuteen: sairaus jonka takia hedelmöittyminen on äärimmäisen epätodennäköistä, eikä hoidoistakaan välttämättä olisi ollut apua. Niinpä olen jo nuorena tehnyt sen ratkaisun, että en lähde edes yrittämään, koska mulla ei pää kestäisi toistuvia epäonnistumisia, eikä kyllä kroppakaan.

Vierailija
475/547 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan halunnut lapsia. En tiedä miltä perheen kaipaaminen tuntuu. Lapset on mukavia, mutta niin on toisaalta vaikka koirat tai kesämökit, mutta en silti ole koskaan ajatellut, että minulla voisi olla lapsi/koira/kesämökki. Ne on vaan kokoelma asioita, joita maailma on täynnä ja joita muut ihmiset puuhaa, ei mitään vikaa.

Mieheni kanssa olemme olleet 15v yhdessä. 

N39

Vierailija
476/547 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

SAK n lakko intoilu. Käskevät olemaan lakossa hallitusta vastaan

Vierailija
477/547 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä Persut ja N..i meiniki.

Vierailija
478/547 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Li Anderssonin inkluusio tuhosi koulun (pieni osa adhd lapsia estää 90% muiden lasten opettamisen kun heidän paikkansa olisi oikeasti tarkkiksella) ja Rasmyar tuhosi päiväkodit Hesassa trhden niistä jättilaitoksia joissa ei lapsia ehditä kasvattaa tai valvoa..

Valtio tuhosi lapsiperheet taloudellisesti poistaessaan  vanhan piian veron, perheverotuksen ja asuntolainan verovähennysoikeuden. Nyt sitten maksetaan kovaa hintaa.

Vierailija
479/547 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa nyt edes joku teistä miehistä jotka ulisette naisten haluttomuudesta hankkia lapsia, miksi se teille on niin vaikea ja paha paikka?

Ettehän te ole kykeneviä vastuuseen ja sitotumaan mitä vaaditaan lapsen vanhemmalta ja perheenisältä.

Olisitteko itse valmiita synnyttämään lapsen tietäen että kohta olette yksin kaiken vastuun kanssa, toinen huitelee pitkin maailmaa huolettomana?  Tietäen että se toinen  ei ole p-skan vertaa kiinnostunut jälkikasvustaan, sitä kiinostaa vain oma vapaus?

Mikä ihmeen kiima teillä on yrittää pakottaa naiset lastenhankintaan kun itse sanoudutte irti projektista kun nainen on raskaana?  Onko siis koko jutun juju siinä että teidän olematonta miehuuttanne jotenkin nostaa se, että voitte maailmalle näyttää että joku pentu tässä on itsekin tullut tehtyä?  Että olen sitä minäkin MIES!  Ja kun naiset ei siihen ansaan

Säästä itse rahasi. 

Kun nyt lapsia syntyy vähemmän, ei tulevaisuudessa ole enää niin paljon vanhuksia elätettävänä. Luontoa säästyy. Erittäin hyvä asia.

Vierailija
480/547 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lapsia. Haluan niitä yhtä kovasti ja suurella innolla kuin jalan amputaatiota. Se, että joku palavasti haluaa lapsia, siis niin paljon, että tahaton lapsettomuus vie mielenterveyden, on aivan utopistinen ajatus minulle. Minulla ei ole mitään hoivaviettiä tai biologista kelloa, joka olisi jossain vaiheessa tikittänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi