Miten ihmiset viitsii tehdä työkseen esim. siivousta ja renkaiden vaihtoa?
Itsellä siivouksen aloittaminen on kovan työn takana ja iso epämiellyttävä homma, samoin renkaiden vaihto on tympeetä hommaa, miten jotku ihmiset viitsii tehdä näitä töitä joka päivä. Moppi ja rätti kädessä heiluvat yritysten vessoissa ja käytävillä ja samaa raskasta renkaiden vaihtoa liukuhihnalta.
Kommentit (131)
Elättääkseen itsensä ja perheensä. Mitä sinä teet työksesi?
Koska jonkun on pakko. Itsekin välillä urheilen ihan vain sen takia kun muut eivät, se on hyvä motivaattori.
En mä tee joka päivä. Näin asuntolainan jälkeen ei ole pakko. Sairaalassa on ihan siistiä, ja otan sen kuin treeninä, mistä maksetaan.
Renkaanvaihto käsityönä kk ansiot noin 12000€
Vierailija kirjoitti:
Renkaanvaihto käsityönä kk ansiot noin 12000€
KAUSITYÖNÄ!
Siinäpä ihmettelet, toisia kiinnosta tehdä töitä.
Nämä molemmat ammatit on paljon tärkeämpiä kuin jonkun humanistihuuhaan pölinät.
Mä voisin mennä renkaita vaihtamaan, mutta jostain syystä eivät noihin hommiin palkkaa keski-ikäisiä tätejä.
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä ihmettelet, toisia kiinnosta tehdä töitä.
Nämä molemmat ammatit on paljon tärkeämpiä kuin jonkun humanistihuuhaan pölinät.
MItä ovat humanistihuuhaan pölinät?
Olen aina ollut kotioloissa laiska siivooja.
Olen tehnyt n. 10vuotta siivoojan työtä ja tykkään työstäni.
Monelle sopisi päivätyön päälle siivoustyö kuntosalin tai lenkkeilyn sijaan. Saisi palkkaa ja tulisi jotain hyödyllistäkin tehtyä. Ihan hullua maksaa jollekin firmalle siitä, että vaikka saa olla mukana jossain ryhmäjumpassa.
Vierailija kirjoitti:
Elättääkseen itsensä ja perheensä. Mitä sinä teet työksesi?
Minä trollaan joka päivä. Riikka on idolini.
Olisi ihanaa olla siivooja jos siitä maksettaisiin enemmän palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Niillä on vähän enemmän itsekunnioitusta ja resilienssiä kuin sinulla.
Mielestäni itsensä kunnioittaminen taas on sitä, että ihminen ei suostu tekemään töitä, joita ei itse nauti tai jotka eivät tue omaa hyvinvointia ja elämänlaatua. Lisäksi itsensä kunnioittaminen liittyy siihen, että vaatii itselleen reilua palkkaa ja kunnollisia työolosuhteita.
T. Eri
En minäkään jaksaisi mutta onneksi moni jaksaa. Moni taas sanoo ettei jaksanut opiskella, minä jaksoin. Onpa yllättävää että ihmiset ovat keskenään erilaisia.
Monet opiskelijat tekevät mielellään joitakin työtunteja viikossa vaikka siivousta tai renkaanvaihtoa, että ei tarvitsisi ottaa sitä lainaa tai ei ainakaan niin paljon. Olen ollut opiskeluaikana siivoamassa ja jos nyt tulisi potkut nykyisestä työstä, niin en tiedä saisinko tai haluaisinko tehdä koulutustani vastaavaa työtä sen jälkeen. Hakeutuisin varmaan siivoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin mennä renkaita vaihtamaan, mutta jostain syystä eivät noihin hommiin palkkaa keski-ikäisiä tätejä.
Vois olla ettei kunto riitä.
15 vuotiaana vaihdoin renkaita ja tienasin helposti yli 500e päivässä. Raha motivoi hyvin nuorena.
En tiedä minäkään, mutta silti tulee siivottua.
Niillä on vähän enemmän itsekunnioitusta ja resilienssiä kuin sinulla.