Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OIen itse duunari joka tienaa 40 000e vuodessa ja kannatan nykyistä hallitusta.

Vierailija
09.03.2024 |

Syynä tähän on se että maksan aivan liikaa veroja(tai esim jätemaksuja yms), haluan että minun verotusta kevennetään. Palkastani menee  iso osa asumiseen ja autoon jolla kuljen työmatkani. Miksi yhteiskunta ei tue minua millään tapaa? Minun rahat kyllä kelpaa yhteiskunnalle mutta miksi en saa mitään rahallista tukea valtiolta kun elinkustannukset sekä verotus on vain kiristynyt? Toivon että valtion menoja leikataan vielä reilulla kädellä jotta se verotus kevenisi reilusti, voitaisi myös vähentää virkamiesten määrää, ylen rahoitusta voidaan leikata, kulttuuria ei pitäisi tukea eurollakaan, kehitysapu minimiin... jne

Pidän ilmastonmuutosta vain tekosyynä verottaa kansalaisia enemmän, miksi päättäjät ei tajua sitä että kaikilla ei ole varaa sähköautoon eikä niihin aurinkopaneleihin talon katolle? 

Kuulun itse myös ytk:hon koska ammattiliittoon kuuluminen on kallista ja ammattiliitot tuntuu ajavan vain hyväpalkkaisten ihmisten asioita, antaahan ammattiliitot heille myös paremmat palkankorotukset kuin duunareille.

Nykyinen hallitus joutui vaikeaan tilanteeseen koska suomen talous on tuhottu, nykyinen hallitus joutuu tekemään vaikeita päätöksiä mutta toivotaan että muutaman vuoden päästä suomen talous on paremmassa tilanteessa. 

Kommentit (190)

Vierailija
41/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan se on kiva vaatia että muilta leikataan mutta itsellä on aina niin tiukkaa niin tiukkaa. Jos sulla on vaikeeta 40k vuosituloilla, mietippä kuinka vakeeta on alle 20k vuosituloilla, niillä joilta haluat leikata ja tehdä vieläkin vaikeempaa.

Sairasta.

Vierailija
42/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tienaan n. 55k vuodessa duunarina ja ihan surkeita uudistuksia tulossa. Oma tilanteeni on ollut huono joskus ja myös omien lasten tilanne huolettaa. Ei tämä ole hyvinvointivaltio enää.

Sinulla on hyvä palkka, et taida asua yksin ja sinä saat yhteiskunnalta tukia koska sinulla on lapsia. Minä asun yksin enkä saa mitään tukia yhteiskunnalta.

Ap

No nyt saat mm. vähemmän korvausta työmatkoista  ja saat maksaa ennemmän kiinteistöveroa.

Ja lisäksi heikennykset vielä työehtoihin ja oikeuksiin, siinä vielä omat juttunsa. 

Jotain on pakko tehdä koska suomen talous on surkeassa tilanteessa. Mistä sinä itse leikkaisit? Työmatkavähennykset ja asuntolainan korkovähennykset ei liity mitenkään nykyhallitukseen.

No ymmärsin viestistäsi että koet maksavasi liian paljon veroa. 

En tiedä missä asut, mutta nykyhallitus nostaa ainakin kiinteistöveroa ja pienentää työmatkavähennyksiä, jotka ainakin itselleni näyttäytyvät veronkorotuksina. Se muutama kymppi tuloissa ei paljon lohduta. 

Sen lisäksi työelämäheikennykset, jotka voivat tulla hyvin kalliiksi palkansaajille. Ja näiden hyödystä taloudelle ei ole näyttöä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tienaan 50 k vuodessa, enkä nosta mitään välittömiä tukia, mutta olen jo saanut ilmaisen korkeakoulutuksen, terveydenhuollon ja lapsena hammashoidonkin. Joku huolehtii katujen ajokelpoisuudesta, ympäristön siisteydestä ja valvoo turvallisuuttani sekä oikeuksiani kansalaisena. Ja niin paljon muuta!

Kyllä nyt on takaisinmaksun aika, erityisesti keskituloisena aikuisena, jolla ei ole toimeentulohuolia. Kun puolustan heikompiani, koen tämän maan hyväksi asua ja elää. En edelleenkään tarvitse aseita tai yksityisiä vartiointifirmoja estämään ryöstetyksi tulemista kadulla, eikä henkeni ole uhattuna lompakkoni takia.

Näistä syistä en edes kehtaisi julistaa olevani kovan ja köyhiä kurittavan hallituksen kannattaja. Todella törkeää riistää köyhiä, sairaita ja heikompiaan. Itsekkyys on äärimmäisen häpeällistä, kun on ensin itse saanut kaiken hyvän vain syntymällä hyvinvointivaltioon. Hallitus on nyt täynnä mummonpotkijoita

Koen tämän maan surkeaksi maaksi asua koska täällä on kaikki aivan liian kallista eikä yhteiskunta auta eikä tue millään tapaa elämistä. Jos saisin tukea yhteiskunnalta vaikka 200e/kk niin silloin minä kyllä vastustaisin nykyisistä hallitusta. Nyt kannatan nykyistä hallitusta koska saan yhteiskunnalta 0e/kk rahaa ja ainoa tuki on armeijan päiväraha mitä olen saannut ja se taisi olla 4e/pv.

Suomessa terveydenhuolto on surkealla tasolla etkä hoitoa meinaa saada millään, jonot on karmivan pitkät ja ainakin tieverkosto on karmeassa kunnossa täällä päin. Maksamme veroja aivan älyttömästi, miksi edes terveydenhuolto tai tieverkosto ei ole kunnossa suomessa?

Ap

Vierailija
44/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään Suomesta puhdas kapitalismi. Jokainen maksaa aivan kaiken itse ja julkisesti ei järjestetä yhtään mitään. Lastenhoito, koulut, sairaalat yms. on kaikki yksityisiä ja jokainen maksaa ihan itse. Varat periytyy mutta myös velat. 

Miten menisi?

Vierailija
45/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sä oikein asut, jos jätemaksu määrittelee niin paljon?

Mä asun omakotitalossa taajamassa, roskis tyhjennetään kerran kuussa ja biojäte kaksi, kk maksut yhteensä alle kympin.

T. Duunari 60 000€/v

Vierailija
46/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tienaan 50 k vuodessa, enkä nosta mitään välittömiä tukia, mutta olen jo saanut ilmaisen korkeakoulutuksen, terveydenhuollon ja lapsena hammashoidonkin. Joku huolehtii katujen ajokelpoisuudesta, ympäristön siisteydestä ja valvoo turvallisuuttani sekä oikeuksiani kansalaisena. Ja niin paljon muuta!

Kyllä nyt on takaisinmaksun aika, erityisesti keskituloisena aikuisena, jolla ei ole toimeentulohuolia. Kun puolustan heikompiani, koen tämän maan hyväksi asua ja elää. En edelleenkään tarvitse aseita tai yksityisiä vartiointifirmoja estämään ryöstetyksi tulemista kadulla, eikä henkeni ole uhattuna lompakkoni takia.

Näistä syistä en edes kehtaisi julistaa olevani kovan ja köyhiä kurittavan hallituksen kannattaja. Todella törkeää riistää köyhiä, sairaita ja heikompiaan. Itsekkyys on äärimmäisen häpeällistä, kun on ensin itse saanut kaiken hyvän vain syntymällä hyvinvointivalt

Koska minä en saa tukia, niin puolet vähemmän tienaavienkaan ei tulisi saada mitään? Et ole tosissasi?

Vierailija
47/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehdään Suomesta puhdas kapitalismi. Jokainen maksaa aivan kaiken itse ja julkisesti ei järjestetä yhtään mitään. Lastenhoito, koulut, sairaalat yms. on kaikki yksityisiä ja jokainen maksaa ihan itse. Varat periytyy mutta myös velat. 

Miten menisi?

Tätä minä kannatan. Kannatan sitä että tuet pois kaikilta ja jokainen voi halutessaan ostaa vakuutuksen jos siltä tuntuu. Amerikan malli suomeen kiitos. 

Ap

Vierailija
48/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan:

Sähköyhtiöiden ylisuurten voittojen verolta odotettiin jopa miljardituottoa, tulos onkin lähellä nollaa.

HS

Vierailija
49/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tienasin +60k enkä kannata nykyistä hallitusta. Osa asioista ovat ihan ok mutta esim. ansiosidonnaisen romuttaminen ihan älytöntä.

Ansiosidonnaisen kestoon ei tule muutoksia. Sen tasoa hieman leikataan siten, että alimmillaankin se on 75% aiemmasta tasosta. En itse kutsuisi tuota ihan romuttamiseksi kuitenkaan.

Vierailija
50/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten menisi?

Tätä minä kannatan. Kannatan sitä että tuet pois kaikilta ja jokainen voi halutessaan ostaa vakuutuksen jos siltä tuntuu. Amerikan malli suomeen kiitos. 

Ap

Jep, käynti sairaalassa 10 000 euroa, koulutus maksaa 300 000 euroa. Alahan säästää!

Vierailija
51/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näistä syistä en edes kehtaisi julistaa olevani kovan ja köyhiä kurittavan hallituksen kannattaja. Todella törkeää riistää köyhiä, sairaita ja heikompiaan. Itsekkyys on äärimmäisen häpeällistä, kun on ensin itse sa

Ja siis tämäkin tyyppi on käyttänyt verorahoilla tuotettuja palveluita mutta mielellään leikkaa muilta tuhkatkin pesästä. Itsekkyyden huipentuma.

Vierailija
52/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten menisi?

Ap

Sähän voit jäädä työttömäksi jos haluat tukia ja niiden varassa elää. Kerta niin kateellinen olet. Tilannehan on aivan liian hyvä niiden varassa eläville? Ihan vapaasti saat minun luvallani mennä kokeilemaan.

Vierailija
53/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tienaan n. 55k vuodessa duunarina ja ihan surkeita uudistuksia tulossa. Oma tilanteeni on ollut huono joskus ja myös omien lasten tilanne huolettaa. Ei tämä ole hyvinvointivaltio enää.

Sinulla on hyvä palkka, et taida asua yksin ja sinä saat yhteiskunnalta tukia koska sinulla on lapsia. Minä asun yksin enkä saa mitään tukia yhteiskunnalta.

Ap

No nyt saat mm. vähemmän korvausta työmatkoista  ja saat maksaa ennemmän kiinteistöveroa.

Ja lisäksi heikennykset vielä työehtoihin ja oikeuksiin, siinä vielä omat juttunsa. 

Jotain on pakko tehdä koska suomen talous on surkeassa tilanteessa. Mistä sinä itse leikkaisit? Työmatkavähennykset ja asuntolainan kork

Kiinteistövero nousee, huijui. Montakos satasta vuositasolla tuo vie rahojasi? 

Vierailija
54/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hakeutua välittömästi hoitoon!

Olet idiootti,

Vierailija
55/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ymmärrätkö sinä, mihin verorahat menevät?

Mieti, haluatko ajella teillä, joita ei korjata, jos sairastut, niin et pääse asianmukaiseen hoitoon, poliisi eikä ambulanssi ei tule, joudut käymään yksityisillä lääkäreillä, joiden varustelutaso ei ole läheskään samaa luokkaa kuin yliopistosairaaloilla. Työttömät varastavat kaiken, mikä irti lähtee, kun ei ole muuta keinoa ansaita elantoaan...  Tätäkö oikeasti haluat?

Ne on kuule kokkarit, jotka ajaa omaa etuaan köyhien persujen kannattajien kustannuksella, kun heillä ei ole kykyä nähdä kokonaisuutta. 

Vierailija
56/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä sä oikein asut, jos jätemaksu määrittelee niin paljon?

Mä asun omakotitalossa taajamassa, roskis tyhjennetään kerran kuussa ja biojäte kaksi, kk maksut yhteensä alle kympin.

T. Duunari 60 000€/v

Jätemaksut oli vain yksi esimerkki. Jakeluvelvoite polttoaineesta pitäisi myös poistaa, väliaikainen autovero pitää poistaa, ylevero pitää poistaa, sähkön verotusta pitää keventää.

Tajuatko sinä että noista muutaman kympin kuukausimaksuista kertyy aika iso menoerä kun niitä on todella paljon?

Leikkauksia pitää tehdä vielä enemmän jotta pääsemme keventämään meidän verotusta. 

Ap

Vierailija
57/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, minä, minä ja muista ei väliä. Ilmastonmuutoksesta olet siis persujen Hakkaraisen linjoilla, ei ole mitään muutoksia "taivaan Isä säätelee ilmat" ja piste. 

Vierailija
58/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten menisi?

Ap

Jep, käynti sairaalassa 10 000 euroa, koulutus maksaa 300 000 euroa. Alahan säästää!

Kerta amerikkalaisilla on varaa tuohon niin kyllä luulisi että meillä suomalaisilla on myös varaa tuohon.

Ap

Vierailija
59/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on vakituinen kokopäivätyö ja vakaa tilanne uran suhteen, niin eihän sinulla mitään hätää olekaan. Sen sijaan kaikki, jotka eivät syystä tai toisesta ole vakituista sopimusta saaneet tai ovat alalla, jossa työmarkkinat ovat epävakaat, niin he joutuvat tekemään nyt ison valinnan. Tehdäkö töitä puoli-ilmaiseksi vai jäädäkö kokonaan kotiin.

Vierailija
60/190 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva itku ja ulina, että vain köyhimmiltä leikataan. Eikös kiinteistöveron korotuskin kohdistu ihan muihin (ja eniten niihin rikkaisiin), mutta siitäkin sama itku ja vaikerrus. Sosialistia on kovin vaikea miellyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi