Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä kapselivaatekaappi? Millaisia vaatteita? Värit?

Vierailija
09.03.2024 |

Milloin aloititte? Mitä teitte diskattaville vaatteille?

Kommentit (131)

Vierailija
1/131 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti kapseleita mutta sildenafiliä löytyy vaatekaapista.

Vierailija
2/131 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, eikö ketään kiinnosta? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/131 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pähkäilen sen kanssa, heitänkö oikean värisiä mutta monta vuotta vanhoja neuleita pois.

Vierailija
4/131 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kapselivaatekaappi?

Vierailija
5/131 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin koronan jälkimainingeissa. Kotona ollessa ja etätöissä  käytin paljon vaatteita loppuun ja ajattelin että rakennan kapselivaatekaapin. Omat värit oli harmaa, beige, tumman sininen, vanha roosa - värit joita olen vuosia käyttönyt muutenkin. 

No  onhan se kapselivaatekaappi tehokas ja toimiva erityisesti kun olinpaljon kotona, mutta aikas tylsä ja alkoi  töissä konttorilla jo hävettämään kun päällä oli aina samat vaatteet. Vaikka niistä saa useita asuja niin sne beiget housut on ne samat beiget housut vaikka yläosaankuinka vaihtaisi. Lisäksi omaa kapseliani haastoi se että tarvitse töissä vaatteita tosi moneen pukukoodiin (ainoastaan juhlapukua ei ole tarvittu, mutta kaikki muut), eri lämpötiloihin  ja kulttuureihin. Eli matkustan paljon tiukkojen pukukoodien toimialalla. Vapaa-ajalla harrastan myös paljon erilaisia asioita niin vaatteita sekin vaati. Lopetin sitten koko kapselisekoilun. 

Vierailija
6/131 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on kapselivaatekaappi?

No googleta. Ei ole enää uusi asia. Ei paljon vaatteita ja kaikki sopivat keskenään yhteen. Paljon yhdistelmiä. Ap

Vierailija
7/131 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pähkäilen sen kanssa, heitänkö oikean värisiä mutta monta vuotta vanhoja neuleita pois.

Itse käytin loppuun koti- ja mökkipaitoina. Omaan ajatukseen ei sopinut että heitetään vaatetta pois vaan koska kapseli. 

Vierailija
8/131 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilin koronan jälkimainingeissa. Kotona ollessa ja etätöissä  käytin paljon vaatteita loppuun ja ajattelin että rakennan kapselivaatekaapin. Omat värit oli harmaa, beige, tumman sininen, vanha roosa - värit joita olen vuosia käyttönyt muutenkin. 

No  onhan se kapselivaatekaappi tehokas ja toimiva erityisesti kun olinpaljon kotona, mutta aikas tylsä ja alkoi  töissä konttorilla jo hävettämään kun päällä oli aina samat vaatteet. Vaikka niistä saa useita asuja niin sne beiget housut on ne samat beiget housut vaikka yläosaankuinka vaihtaisi. Lisäksi omaa kapseliani haastoi se että tarvitse töissä vaatteita tosi moneen pukukoodiin (ainoastaan juhlapukua ei ole tarvittu, mutta kaikki muut), eri lämpötiloihin  ja kulttuureihin. Eli matkustan paljon tiukkojen pukukoodien toimialalla. Vapaa-ajalla harrastan myös paljon erilaisia asioita niin vaatteita sekin vaati. Lopetin sitten koko kapselisekoilun. 

Mielenkiintoista. Minulla on muuten kahdet epätäydelliset beiget housut, olen etsinyt hyviä varmaan 10 vuotta! Ap

Vierailija
9/131 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva ehkä pystyy tai tahtoo pitää kurinalaista kapselia, mutta itse pyrin miettimään uuden vaatteen kohdalla aina vähintään 2-3 eri yhdistelmää, minkä kanssa pystyn sitä pitämään. Satsaankin kyllä enemmän laatuun kuin määrään eli hankin uusia vain harvakseltaan, mutta sitten kunnollisia tuotteita, joten jo hinnankin takia niitä harkitsee tarkemmin.

Vierailija
10/131 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli joskus muutama vuosi sitten ja se oli kyllä kätevä. Nykyään kun on töissä työvaatteet enkä käy missään niin ei kauheasti tule pukeuduttua, samat farkut, trikoopaita ja neuletakki koko ajan päällä. Mutta suosittelen kyllä lämpimästi. Ennen kapselin tekemistä olin käynyt Konmari-metodilla kaikki läpi ja kapselin ulkopuoliset vaatteet säilytin ylähyllyllä erillään niistä käyttövaatteista.

Vierailija
11/131 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on suurin osa mustaa niin helppo yhdistää miten vain :D

Vierailija
12/131 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes tiennyt, että mulla on ollut kapselivaatekaappi melkein aina. Mustia ja sinisiä farkkuja sekä suoria housuja. Niiden kanssa menee melkein mikä vain yläosa.

Joitakin vaatteita toki on, jotka menevät vain määrätyn ylä- tai alaosan kanssa, mutta suuri osa on noita yllämainittuja.

Olen ajatellut olevani vain laiska, mutta tälle oli siis nimikin.

Vierailija
13/131 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hankkiutunut vaatteistani eroon vaan saatan pitää kaapissa 4x4 tai 333-kapselin, ja loput vaatteet pakkaan varastoon.

Vierailija
14/131 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työasujen vaatekaappi. Asujen perusvärit: musta, harmaa ja beige (takkeja, housuja, hameita, kotelomekkoja). Valkoisia puseroita on useampia ja eri tyylisiä. Vaal. sinisiä ja mustia puseroita on 3 kumpaakin.  Kenkiä, saapikkaita ja laukkuja, sekä muita asusteita on useammissa eri väreissä ja tyyleissä. Näillä voin piristää asukokonaisuutta.  (vapaa-ajan vaatekaappi on kirjavampi ja erikseen)

Vierailija
15/131 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kaikki vaatekaapit ole kapselivaatekaappeja? Mulla ainakin on kaapissa yläosia ja alaosia, joita sitten vapaasti yhdistelen. 

Vierailija
16/131 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kaikki vaatekaapit ole kapselivaatekaappeja? Mulla ainakin on kaapissa yläosia ja alaosia, joita sitten vapaasti yhdistelen. 

Eli sopivat kaikki yhteen?

Vierailija
17/131 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Kävin päällisin puolin läpi vaatteitani ja huomasin, että olen toistanut tiettyjä värejä alitajuisesti. Eri asia on, ovatko vanhat vaatteet enää muodikkaita ja sopivatko ne 10 v vanhemmalle minulle. Mutta värejä oli helppo lähteä miettimään. Ap

Vierailija
18/131 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koska en ole normo. 

Vierailija
19/131 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tosi tylsä. Mitä olen videoita katsellut. Kaikilla samantyylisiä vaatteita. 

Vierailija
20/131 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tosi tylsä. Mitä olen videoita katsellut. Kaikilla samantyylisiä vaatteita. 

No jos ei ole mitään omaa näkemystä ja kopioi, niin tietenkin käy niin.