On todella surullista että jotkut kärvistelevät huonossa suhteessa vielä yli 50 vuotiainakin
Yleensä puhutaan, että huonossa parisuhteessa elävät odottavat lasten pois muuttoa ja eroavat vasta sitten. Tämä ei olekkaan kuitenkaan kovin yleistä, vaan moni jatkaa sitkittelyä ihan sellaisenkin asian vuoksi kuin joulu. Aikuiset lapset haluavat tulla kestittäväksi lapsuuden kotiinsa ja vanhemmat elävät yhdessä vain tätä yhtä hetkeä varten. Astioita tiskatessa valuu jo ensimäiset kyyneleet, koska seuraavaan kertaan pitää taas elää vuosi epäytyydyttävässä suhteessa.
Kommentit (373)
Ymmärrän jos talousasiat pelottavat. Muuten en. On tyhmää olla huonossa suhteessa. Joku selkäranka pitää löytyä.
Eihän ulkopuolinen voi määritellä kenenkään suhdetta huonoksi. Ei tosin hyväksikään. Kun kukaan ulkopuolinen ei kaikkea tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän jos talousasiat pelottavat. Muuten en. On tyhmää olla huonossa suhteessa. Joku selkäranka pitää löytyä.
Minä en ymmärrä. Varsin selkärangatonta olla toisen rahojen takia suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se molemmille sopii, niin silloin aivan ok.
Meidän parisuhteemme ei ehkä täytä kaikkia unelmaparisuhteen kriteereitä, mutta jatkan tässä parisuhteessa siksi, koska minulla on hyvä kumppani.
N56
Vierailija kirjoitti:
Meidän parisuhteemme ei ehkä täytä kaikkia unelmaparisuhteen kriteereitä, mutta jatkan tässä parisuhteessa siksi, koska minulla on hyvä kumppani.
N56
Tämä. Jotkut etsivät täydellistä suhdetta ja tulevat siksi aina pettymään.
Hyvä kumppani tekee liitosta paremman kuin huono. Romanttinen rakkaus on hyvään liittoon harvoille sattuva bonus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät kuinka paljon palveluita saa toiselta rahojensa vastineeksi?
Palveluiden ostaminen ulkopuoliselta on ihan hemmetin kallista. Olen huomannut tämän sukulaisvanhusten kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kumppani tekee liitosta paremman kuin huono. Romanttinen rakkaus on hyvään liittoon harvoille sattuva bonus.
Hyvässä suhteessa on hyvä olla silloinkin, kun on arkisempi kausi, eikä romantiikka ja intohimo roihua. Itse en edes jaksaisi jatkuvaa tunteiden ilotulitusta. Kausiluonteisena se piristää arkista parisuhdetta mukavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N56
Tämä. Jotkut etsivät täydellistä suhdetta ja tulevat siksi aina pettymään.
Ei täydellistä, mutta tarpeeksi hyvää. Ja ennen kaikkea itselle sopivaa. Kaikkien kanssa vaan ei pääse samalle aaltopituudelle, vaikka kuinka yrittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää uutta kumppania ei helposti enää 5-kymppisenä löydä.
Kommenttisi kertoo kaiken olennaisen. Sinkkuna et ole mitään? Onko ihan oikeasti niin, että parisuhde hammast purren on parempi kuin sinkkuus keski-ikäisenä? Ihan pakko elää normien mukaan?
Parisuhteeseen sosiaalisen statuksen takia? No, toivoisi, että tässä iässä ei olisi sentään enää niin epäitsenäinen, että antaa muiden mielipiteen sanella elämänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvässä suhteessa on hyvä olla silloinkin, kun on arkisempi kausi, eikä romantiikka ja intohimo roihua. Itse en edes jaksaisi jatkuvaa tunteiden ilotulitusta. Kausiluonteisena se piristää arkista parisuhdetta mukavasti.
Meillä on vuoristorataa. Aivan huippuihanaa, tai sitten kriisi. Sellaista tasaista tylsää arkea ei juuri lainkaan. Mutta sillä hyvällä ajalla jaksaa huonojen yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palveluiden ostaminen ulkopuoliselta on ihan hemmetin kallista. Olen huomannut tämän sukulaisvanhusten kohdalla.
Palveluita??! 😳😳
"Olenpa suhteessa tuon miehen kanssa, niin ei tarvitse maksaa lumitöistä tai renkaidenvaihdosta.. En minä häntä kyllä tippaakaan rakasta eikä meillä mitään muitakaan positiivisia tunteita, fyysisyydestä puhumattakaan, välillämme ole, mutta eipähän tarvii noita palveluja ostaa. Että onhan se kuitenkin positiivinen juttu tässä."
Nyt olen nähnyt ja kuullut kaiken. Ei prkl oikeesti... *sanaton*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää uutta kumppania ei helposti enää 5-kymppisenä löydä.
Miksi pitäisi löytää? Nauttisi nyt parisuhdepaskan jälkeen vapaasta elämästä.
Kaikki tuntemani eronneet ja lesket nauttivat vapaasta elämästä. Niin aion minäkin tehdä, jos avioliittoon päättyy.
On kyllä jännä katsoa miten ihmiset ajattelevat elämästä ja suhteista. En ihmettele vaikka on mielenterveysongelmia ja joillakin lapset voivat huonosti.
Osa etsii sellaista satujen kliimaksia
osa taas taloudellisesti hyötyjää
haukutaan ex:t lasten aikana ja kysellään kaikki mahdollinen mitä toisen luona on tehty ja soitellaan perään jne
eletään pelossa kun ei haluta erota
Erotaan kun etsitään sitä jotain mikä puuttuu
tätä listaa voi jatkaa vaikka kuinka
osa tykkää tasaisesta meiningistä joka ahdistaisi toisia ja pitäisivät suhdetta huonona toiset hyvänä. jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eroavat nykyään niin helposti.
Ei, vaan menevät yhteen aivan liian helposti.
Et voi oikeastaan edes tietää, kenen kanssa olet yhdessä, ennen kuin asut tämän kanssa pari vuotta. Täydellistä ihmistä ei ole. Moni täälläkään valittajista ei ole tehnyt mitään muuta sille huonolle suhteelleen kuin kiukutellut kumppanille. Apua on saatavilla, ja lähtökohtaisesti ihminen kykenee kasvuun. Toki molempien pitää sitä haluta, eikä suhdetta voi pelastaa, jos siinä on yksikin itsereflektioon kykenemätön luovuttaja osapuolena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palveluita??! 😳😳
"Olenpa suhteessa tuon miehen kanssa, niin ei tarvitse maksaa lumitöistä tai renkaidenvaihdosta.. En minä häntä kyllä tippaakaan rakasta eikä meillä mitään muitakaan positiivisia tunteita, fyysisyydestä puhumattakaan, välillämme ole, mutta eipähän tarvii noita palveluja ostaa. Että o...
Nyt olen nähnyt ja kuullut kaiken. Ei prkl oikeesti... *sanaton*
Nyt olet nähnyt ja kuullut ihan sun omat sanasi. Mielenkiintoista, eikä ihan tervettä, niistä itse pöyristyä? 😂😂
Määrittele "huono". Jos olisi henkistä/fyysistä väkivaltaa, päihdeongelmaa tms tottakai eroaisin. Kun suhde taas on melko intohimoton kaverisuhde, niin olen enemmän kuin tyytyväinen. En ole enää nuori, enkä jaksa mitään romantiikkahömppää eikä seksi kauheasti nappaa (kenenkään kanssa). Mielestäni suhteessa on paljon hyvää verrattuna yksinoloon, tuetaan toinen toistamme, on kaveri matkoille ja vapaa-ajan rientoihin, apua saa kun tarvitsee jne ja seuraa ylipäätään. Tottakai voidaan kumpikin silti tehdä myös omia juttujamme, omien kavereiden kanssa ja yksin. Pärjäisin myös yksin, mutta toistaiseksi vaaka kallistuu suhteen puoleen. Yhteinen lapsikin on, mutta sitähän nyt pidetään vääränä syynä olla yhdessä, ettei haluta lapselle vuoroviikkoelämää. Joten en nyt siihen vetoa.
Joo mies ei ole lokki mutta sinä oot hyväksikäyttäjä. Että semmosta suhdetta sitten siellä.