Miksi vuokrat nousee tänäkin vuonna? Mikä on nyt syynä?
Aina löytyy joku "teko" syy nostaa vuokria. Mikäs se on tänä vuonna?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumistuen leikkaukset johtavat loogisesti siihen, että osalla vuokralaisista ei riitä rahat olemassa olevan vuokran maksamiseen.
Ja se tarkoittaa että vuokratason on yleisesti laskettava.
Ei vaan tarkoittaa että porukoiden on ITSE alettava huolehtimaan OMAN elämänsä kustannuksista.
Vierailija kirjoitti:
Minä korotin vuokria niissä asunnoissa, joissa taloyhtiö nosti vastikkeita. Ei ne asunnon omistajan kulut ole mihinkään laskeneet siitä asunnosta tässä viime vuoden aikana. Yksi taloyhtiö päätti jopa ylimääräisestä yhden kuukauden vastikkeen perimisestä taloyhtiön heikon taloustilanteen (sähkön hinta) ja korjausvelkojen kattamiseen vuoksi.
Jos ei korotuspainetta ole, niin en nosta hintoja. Mutta en minä persnetolla ala asuntoja vuokraamaan kenellekään, eli omilleen pitää päästä.
Eli olet muka nollatuotolla valmis vuokraamaan? Älä valehtele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumistuen leikkaukset johtavat loogisesti siihen, että osalla vuokralaisista ei riitä rahat olemassa olevan vuokran maksamiseen.
Ja se tarkoittaa että vuokratason on yleisesti laskettava.
Ei vaan tarkoittaa että porukoiden on ITSE alettava huolehtimaan OMAN elämänsä kustannuksista.
Ei Suomessa, täällä on paljon sellaisia vassareita jotka deletoivat mieluummin itsensä kuin tekevät töitä.
Hyvä että asumistukea vähennetään. Ihan naurettavaa, että asuntosijoittajien varallisuutta kasvatetaan verorahoista. Se toki harmillista, että kosahtaa myös vuokralla asujien nilkkaan, mutta enpä keksi tapaa jolla tuon verorahojen tuuppaamisen pelureille voisi estää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä korotin vuokria niissä asunnoissa, joissa taloyhtiö nosti vastikkeita. Ei ne asunnon omistajan kulut ole mihinkään laskeneet siitä asunnosta tässä viime vuoden aikana. Yksi taloyhtiö päätti jopa ylimääräisestä yhden kuukauden vastikkeen perimisestä taloyhtiön heikon taloustilanteen (sähkön hinta) ja korjausvelkojen kattamiseen vuoksi.
Jos ei korotuspainetta ole, niin en nosta hintoja. Mutta en minä persnetolla ala asuntoja vuokraamaan kenellekään, eli omilleen pitää päästä.
Ei minulle kyllä omilleen pääsy riitä. En minä ole tekemässä hyväntekeväisyyttä. Kyllä tästä kohtuullinen korvaus pitää saada.
Paljonko on se kohtuullinen korvaus esim pääoman tuottoprosenttina?
Vierailija kirjoitti:
vuokra-asuntojen tuotto on niin surkea että tasan käytän jokaisen mahdollisuuden nostaa vuokria. Syy lukee siellä vuokrasopimuksessa.
"vuokrankorotus on elinkustannusindeksin muutos +1%, kuitenkin vähintään 3% vuodessa"
Toivottavasti joku paskoo sun kämpät!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoittajana nostan joka vuosi. Yleisesti yksiöt 20 ja kaksiot 25 e kk.
Mitä sitten teet, kun sinulla ei enää ole vuokralaisia?
Taivasallako meinaat asua?
Ei, vaan kilpailevan vuokranantajan samantapaisessa asunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulle kyllä omilleen pääsy riitä. En minä ole tekemässä hyväntekeväisyyttä. Kyllä tästä kohtuullinen korvaus pitää saada.
Noin riskipitoisesta sikoituksesta ehkä 4% + inflaatio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vuokra-asuntojen tuotto on niin surkea että tasan käytän jokaisen mahdollisuuden nostaa vuokria. Syy lukee siellä vuokrasopimuksessa.
"vuokrankorotus on elinkustannusindeksin muutos +1%, kuitenkin vähintään 3% vuodessa"
Toivottavasti joku paskoo sun kämpät!
Jotta vuokra-asuntojen tarjonta lisääntyisi ja vuokrat pysyisivät runsaan tarjonnan vuoksi kohtuullisina, niinkö? Ihanko varmasti vuokralaisten tekemä ilkivalta houkuttelee alalle lisää sijoittajia?
Milloin muka ikinä historiassa vuokrat olisivat laskeneet? Ei tule tapahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän nettoat sitten kun myyt asunnon. Ei kannata korkeilla vuokrilla yrittää rikastua.
Ap. Ahneus ja oman navan tuijotus. Ahneen loppuhan oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olet muka nollatuotolla valmis vuokraamaan? Älä valehtele.
Mulla ainakin lähellä nollaa, velaton kämppä ja vähän reilu 100€/kk jää voittoa, hyvä vuokralainen. Tarkoitus muuttaa lähivuosina itse asumaan.
Ne nousee, koska omistajat haluavat itselleen rahaa ja lisää rahaa.
Se on se lumipalloefekti mistä pari-kolmrkymppiset asuntosijoittajamimmit hehkuttaa. Kuka tahansa lähihoitaja voi hankkia 50 kämppää ja niin alkaa lumipallo pyörimään! Tjeu Sanna Kinanen
Mä vuokraan mun sijoitusasuntoa tappiolla, mutta en silti ole nostanut vuokraa moneen vuoteen. Arvostan enempi luotettavia ja mukavia vuokralaisia. Asunnosta on paljon yhtiölainaa jäljellä, joten voittoa ei voi näillä koroilla tehdä. Onneksi tappiot voi kuitenkin vähentää verotuksessa ja tärkeintä on kuitenkin se, että ennemmin tai myöhemmin omistan velattoman asunnon, jonka vuokralainen ja valtio on minulle mahdollistanut. Nykysysteemissä ei kannata asua omassa ennen kuin se on ensin jollain muulla maksattanut. Verotuksen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että asumistukea vähennetään. Ihan naurettavaa, että asuntosijoittajien varallisuutta kasvatetaan verorahoista. Se toki harmillista, että kosahtaa myös vuokralla asujien nilkkaan, mutta enpä keksi tapaa jolla tuon verorahojen tuuppaamisen pelureille voisi estää.
Siitä seuraa vaan asunnonvaihtosirkus, jossa mennyttä elämää haikailevat vuokranantajat jäävät tyhjien kämppiensä kanssa nuolemaan näppejään. Samalla tuotto-odotukseen perustuneet asuntojen myyntihinnat alkavat putoamaan samassa suhteessa, kuin maksukyvyn alenema vuokralaisilla. Lähiöghettojen vuokra-asunnot menettävät arvonsa. Myös omistusasujat kärsivät kuplan puhkeamisesta.
Näin persut ja kokoomus onnistuvat tuhoamaan toimivien työmarkkinoiden lisäksi myös asuntomarkkinat. Onnittelut! 😂
Vierailija kirjoitti:
Se on se lumipalloefekti mistä pari-kolmrkymppiset asuntosijoittajamimmit hehkuttaa. Kuka tahansa lähihoitaja voi hankkia 50 kämppää ja niin alkaa lumipallo pyörimään! Tjeu Sanna Kinanen
Eli mitä enemmän markkinoilla on tarjontaa (=vuokranantajia), sitä korkeammiksi vuokrat nousevat, niinkö?
Tähän asti olen luullut, että tarjonnan voimistuminen alentaa hintoja. Mutta ilmeisesti tuhansien järvien Suomessa vesi onkin kalliimpaa kuin Saudi Arabiassa, vaikka olen luullut toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pyrin kaikilla sijoituksillani sellaiseen 4-6 % inflaatiokorjattuun nettotuottoon.