Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko työpaikalla kehaista naispuolista työkaveria kauniiksi

Vierailija
08.03.2024 |

Jos hän on pukeutunut ja meikannut itsensä viimeisen päälle?

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa kommentoida töissä ulkonäköä. Mitenkään. Ei edes kauniiksi. Pari kertaa on tilanne tullut vastaan, jossa työkaveri on huomauttanut tyylin näytän erityisen kauniille tänään. Tuli puskista ja aiheutti epämukavan olon.

Saanko kysyä miksi se aiheutti? Minä olen naisena kyllä sanonut useastikin töissä ja aikoinaan opiskeluissa jotakin kauniiksi. Ihan vilpittömästi olen vain halunnut ihastella. Pahoittelut siitä.

Vierailija
82/101 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä kommentoi työpaikalla kenenkään ulkonäköä millään tavalla. En kehu enkä hauku. Ei kuulu työpaikalle tuollaiset jutut.

Ironisesti tulee kehuttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen naisvaltaisessa työpaikassa ja 50+-v. Minulle on moni naispuolinen työkaveri antanut kehuja vaatteistani, aurinkolaseistani ja kampauksestani (kampaajalla käytyäni siis). Ihan kivalta tuntuneita, vilpittömiä juttuja. Jos olisivat tulleet miespuoliselta, toki olisi "oudompaa"...

Vierailija
84/101 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kirjoitin tänne kaverista. Sai kirjallisen varoituksen vastaavasta. Eikä ollut mikään yksipuolinen juttu.

Vierailija
85/101 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet eivät voi. Se on ankara rikos.

Vierailija
86/101 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi, töissä on kaikki vaihdevuosiämmiä. Kaikki nuoret ja hyvännäköiset on somevaikuttajia jossain Instassa ta TikTokissa.

Vierailija
87/101 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiton varovainen kannattaa olla. Monet naiset flirttaa ja on mukavia vitsillä. Sitkun sä lähdet siihen tosimielellä mukaan esimiehen puhuttelu kutsuu.

Vierailija
88/101 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei

Vierailija
89/101 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njet!

Vierailija
90/101 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Minun ulkonäköäni on useampi harrastuskaveri kehunut ja se on aiheuttanut sen, ettei ole enää tuntunut mukavalta jutella niiden kanssa. Siitä on hävinnyt rentous omalta puoleltani, kun toinen on selvästi halunnut ilmaista minulle olevansa kiinnostunut. En näe mitään muuta syytä, miksi he olisivat kokeneet tarpeelliseksi sanoa jotain ulkonäöstä. En ole kokenut niitä kehuja törkeiksi, vaikka en olekaan pitänyt niistä. Minusta kiinnostuksen voisi osoittaa tahdikkaammin.

Vierailija
91/101 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kenenkään ulkonäköä ei kommentoida mitenkään. Ei positiivisesti eikä negatiivisesti. 

Vierailija
92/101 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienot kengät sulla, onko uudet? Tuo uusi hiusväri sopii sulle? Eikö näin saa sanoa?

Vierailija
93/101 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuosiämmänä sanoisin, että kyllä sitä noiden työkavereiden (kaikki miehiä) kanssa on välillä varsin vapaata puhetta ja se on vain hauskaa. En ole mikään äijämäinen ja kyllähän nuo kehuskelee milloin mistäkin. Emme kuvittele kenenkään iskevän ketään eikä kaikkien kanssa moisia puhuta. Siinä pitää tuntea toinen hyvin ja juttujen menevän yksiin.

Vierailija
94/101 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten sen sanoo, kuka sen sanoo, ja mihin sävyyn. 

Minulle on työkaveri joskus sanonut, että "näytätpä sä tänään kivalta/jotenkin erityisen freesiltä" tms. Minusta se on ollut ihan kiva kohteliaisuus. Mutta nämä työkaverit ovat olleet sellaisia, joiden kanssa olen ollut enemmän tekemisissä, ja sävy on ollut sellaisen leppoisanrento.  Itsekin voisin sanoa näin.

Saatan myös kehua vähän tuntemattomammankin työkaverin vaatetta jos se on minusta hieno. On mukavaa saada joskus kehuja!

Mutta en käyttäisi sanoja kaunis tai hyvännäköinen kun puhutaan työkaverin ulkonäöstä yleensä. Ne tuntuvat vähän liian henkilökohtaisilta. Jostain vaatteesta voi sanoa kaunis, esim. "onpa sulla kaunis mekko". 

Vierailija
95/101 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me "vaihdevuosiämmät" - kiitos, näin naistenpäivänä - eli naiset keskenään voidaan kommentoida positiivista, mutta ei sitä kyllä miehiltä kaivata.

Naiselta kun tietää, että ei ole taka-ajatusta. Mieheltä jos kuulen niin en osaa ottaa neutraalisti vaikka olisi. Todella ei-toivottua työpaikalla!

Kun naisia tämmöset vaatteet, hiukset jne kiinnostaa ihan aiheina ja tottakai sanon, jos joku työkaveri on erityisen upeana. Ei ole multa pois ja ilahduttaa häntä.

Se on turvallista kun kumpikin tietää ettei tässä kukaan halua panna enkä koskea enkä lähentyä. Se on ei-limaista ja ei-ahdistelevaa. 

Vierailija
96/101 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienot kengät sulla, onko uudet? Tuo uusi hiusväri sopii sulle? Eikö näin saa sanoa?

Miksi sä sanoisit noin?

Vierailija
97/101 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla ja muualla pidetään katse lattiassa ja vaikka kuinka työtoveri tms näyttäisi olevan vaikka ystävällisen hymyn tarpeeessa, niin pidetään ne tunteet ja myötätunnot ja muutkin ilmeet kurissa. Muistellaan vain armoitetun johtajamme kuvaa ja muistetaan ylistää häntä. 

Vierailija
98/101 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on pari kertaa työpaikalla ihan yllättäen täräytetty juuri tuollainen "kehu", että kylläpä olet kaunis. En tykkää yhtään, tulee todella vaivaantunut ja suorastaan inhottava olo. Olen ollut varsinkin nuorempana kaunis, tiedän sen kyllä, mutta se on aiheuttanut vuosien varrella todella ikäviä tilanteita monenlaisesta seksuaalisesta häirinnästä ihan jopa raiskaukseen saakka, joten on ehkä jäänyt vähän traumaa. Jotkut miehet kokevat oikeudekseen kehua tai muuten kommentoida naisten ulkonäköä, mutta mielestäni sellaisen saisi ihan kokonaan jättää pois. Asiastahan on sitä paitsi ihan tutkimustietoa, että miehet keskimääräisesti arvioivat hyvännäköisten naisten olevan heistä kiinnostuneita, vaikka nainen ei antaisi mitään signaalia siihen suuntaan, kun taas vähemmän hyvännäköisten arvioitiin olevan vähemmän kiinnostuneita. Eli tavallaan moni tiedostamattaan projisoi omaa kiinnostustaan ja luulee, että nainen on myös kiinnostunut, ja täten kokee oikeudekseen kehua tai kommentoida tai jopa lähennellä jotenkin. 

Vierailija
99/101 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä sanoisit noin?

Olen ehkä vähän kiinnostunut.

Vierailija
100/101 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen naisvaltaisessa työpaikassa ja 50+-v. Minulle on moni naispuolinen työkaveri antanut kehuja vaatteistani, aurinkolaseistani ja kampauksestani (kampaajalla käytyäni siis). Ihan kivalta tuntuneita, vilpittömiä juttuja. Jos olisivat tulleet miespuoliselta, toki olisi "oudompaa"...

Ja kuvittelet vielä, että ne tosissaan kehuvat. Todellisuushan on se, että kehu on silkkaa veetuilua ja kateutta Puhkoisivat sulta silmät päästä, kun kukaan ei näkisi, kun yrität olla meitä muita parempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme