Voiko työpaikalla kehaista naispuolista työkaveria kauniiksi
Jos hän on pukeutunut ja meikannut itsensä viimeisen päälle?
Kommentit (101)
Ihan luonnollista. Nainen luotiin miestä varten ja tuo näkyy naisen jokapäiväisessä käytännössä. Nainen haluaa huomiota miehiltä...tarkemmin nainen elää miesten huomiosta.
😊
Voi olla ahdistelua. Riippuu ihan, oletko puoleensavetävä henkilö vai et.
Meillä olitöissä yksi mies joka usein kehui muita (niin miehiä kuin naisia). Sanoi ihan vaikka että sulla on kiva paita tänään päällä. Hän oli kiva tyyppi ja tuntui ihan vilpittömästi sanovan noita asioita ilman mitään sen kummempia taka-ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Ei, ei ja ei. Me naiset laittaudutaan itseämme varten, piste
Tissi- ja pyllykuvat instassa sen laittautumisen jälkeen ovat myöskin vain teitä varten vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi, jos kukaan muu ei ole kuulemassa kilometrin säteellä. Ja nainen ei suinkaan laittaudu itseään varten vaikka niin väittää. Korkkarit, minihame, räpsyttimet ja punainen kynsilakka viestii ihan jotain muuta.
Onko siis mielestäsi niin, että nainen on "laittautunut" ja kaunid ainoastaan jos on korkkarit, minari, tekoripset ja punaista kynsilakkaa?
Hyvä peppu. Kyllä huomaa, että käyt salilla 👍
Konttorin tyttöjä täytyy aina muistaa, kun ovat käyneet kampaajalla. Ja kutsun heitä aina tytöiksi, vaikka olisivat minua vanhempia. Siitä ne tykkäävät.
Minun mielestä voi. Vanha pomo saattoi sanoa, että näytätpä tänään hyvältä enkä kokenut mitää ongelmaa siinä.
No ehkä jos on jotenkin omaan normaaliin tyyliin verrattuna jotenkin erityisen laittautunut. Mutta ehkä silloinkin olisi asianmukaisempaa todeta että oletpa tyylikäs tänään tms.
Toisen ulkonäön kommentoiminen ei kuulu työpaikalle, vaikka tarkoitus olisikin (omasta mielestä) positiivinen.
Kehu mielummin kolleegaasi hankkimaa uutta asiakasta, hänen pitämäänsä esitystä tai miten hyvin hän hoiti sen vaikean asiakastilanteen viime viikolla.
Vierailija kirjoitti:
Ihan luonnollista. Nainen luotiin miestä varten ja tuo näkyy naisen jokapäiväisessä käytännössä. Nainen haluaa huomiota miehiltä...tarkemmin nainen elää miesten huomiosta.
😊
Yäk mikä ajatusmaailma. En todellakaan halua työpaikan miehiltä minkäänlaista seksuaalista huomiota ja olen varma ettei halua suurin osa muistakaan naisista.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla ahdistelua. Riippuu ihan, oletko puoleensavetävä henkilö vai et.
Okei joo, totta. Jos olet poikkeuksellisen komea mies niin tuo saattaa mennä läpi ja otetaan vastaan hyvällä mielellä. Mulla on yksi kaveri joka onnistuu aina noissa kehuissa, kukaan ei ole kokenut sitä ongelmana, mutta hän onkin jatkuvasti naisten huomion kohteena muutenkin. Itse en lähtisi kommentoimaan kenenkään ulkonäköä työpaikalla.
Kannattaa kehua kauniiksi, voi päästä vaikka kastamaan kärkeä:)
T.Raffe
Vierailija kirjoitti:
En ikinä kommentoi työpaikalla kenenkään ulkonäköä millään tavalla. En kehu enkä hauku. Ei kuulu työpaikalle tuollaiset jutut.
Onko minun saamat kehut ahdistelua?
Ei suoraan. Olen joskus sivulauseessa kertonut, että kyseessä on kaunis nainen, joten miehetkin käyttäytyy eri tavalla. Niinkuin me käyttäydytäänkin.
Naisen ulkomuodosta, vaatteista, hiuksista, mistä tahansa, niistä ei saa sanoa mitään. Tottakai hän sitten pahoittaa mielensä, laitettuaan satoja euroja kampaukseen ja vaatteisiin ja kukaan ei huomaa.
En tykkäisi, jos minulle tuollaista sanottaisiin toisen sukupuolen taholta. Se on ihan kivaa, kun naispuoliset kehuu vaatteita tai hiuksia.
Miksi pitäisi kehua? Mitä haet sillä? Kannattaa miettiä omia motiiveja. Ehkä haluat kokeilla rajoja, mikä vielä menee läpi? Se on sairasta. Miksi luoda ristiriitoja ja hankalia tilanteita työpaikalle?
Ainoastaan silloin olen pitänyt soveliaana, jos työporukka on lähdössä esim. viihteelle ja kaikille ikäänkuin yhteisesti todetaan jotain, kun kaikki naiset ovat tällääntyneinä. Sellainen yleinen kohteliaisuus, kun on kaikki vähän tavallista enemmän laittautuneet.