Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: 5 sairautta joilla pääsee työkyvyttömyyseläkkeelle

Vierailija
08.03.2024 |

Näillä diagnooseilla pääset pois työelämästä:

https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/8fa306c8-16d1-4814-946a-4d65d58e31d1

Kommentit (171)

161/171 |
26.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henry Saari on eläkkeellä polvivamman takia

Ainakin omasta mielestään. Totuus voi olla muuta.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
162/171 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsee?!  Kyllä minä ainakin jouduin työkyvyttömyyseläkkeelle ja vaihtaisin riemumielin terveyteni sellaiseksi että voisin olla edelleen työelämässä.

Nämä jatkuvat kivut ei todellakaan nosta elämänlaatua.

Ole iloinen että pääsit eläkkeelle.

Ei kivut ole mikään peruste eläkkeelle, en mää ainakaan joutunut eläkkeelle. Vaan saan nauttia työmarkkinatukea ja te:n palveluja.

[ironiaa, sarkasmia]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/171 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pääsin eläkkeelle 40 vuotiaana. Nyt olen kohta 50. Mielenterveyspotilaana.

Vierailija
164/171 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset täällä vinkuu köyhyyttä jos joutuu tk eläkkeelle?!?! Kanjabiz puskat kasvamaan ja rahaa tulee :D itse näin +10v tehnyt ja kuten olette uutisist lukeneet ei poliisia kiinnosta tämmöiset pikkutekijät, mukava vaan löhötä himassa tilata joka pv safkaa ja valtio maksaa ja kaikki uudet ps5 telkut jne saa käteisellä 

Se tekee joka osaa ja viitsii

Vierailija
165/171 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi hitto. Miltähän tuntuu noista "miten pääsee" jne jne sitten kuuskymppisinä? Oli kiva elämä olla tekemättä mitään. Paitsi elää eläkkeellä kuin vanhukset. 

Miksi asioita voi tehdä vain töissä? Työkyvyttömyyseläke ei kiellä työskentelyä, yrittämistä, opiskelemista, matkustelua, ei mitään. Tulorajat kylläkin on.

Vierailija
166/171 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä iloa minusta masentuneesta on työpaikalla,kun unohtelen asioita ja teen vähän toisella kädellä työt! Ja olen vihainen !!! Pyyhin joskus tahallani ensin WC pytyn ja sitten samalla hanan 😂😂😂😂Ja olen tehnyt muitakin jekkuja. 

Vierailija
167/171 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset täällä vinkuu köyhyyttä jos joutuu tk eläkkeelle?!?! Kanjabiz puskat kasvamaan ja rahaa tulee :D itse näin +10v tehnyt ja kuten olette uutisist lukeneet ei poliisia kiinnosta tämmöiset pikkutekijät, mukava vaan löhötä himassa tilata joka pv safkaa ja valtio maksaa ja kaikki uudet ps5 telkut jne saa käteisellä 

Se tekee joka osaa ja viitsii

Niin monilla asioilla voi tienata, käteistä. Ne ei näy missään ne massit!

Vierailija
168/171 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henry Saari on eläkkeellä polvivamman takia

Eikö pää pelaa? Kai sitä muutakin työtä voisi tehdä kuin olla polvillaan.

Vierailija
169/171 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

masennus ja ahdistus on varmasti tuolla listalla

Ei ole vuosiin päässyt muiden kuin psykoottisten mt-juttujen takia eläkkeelle. Määräaikaiselle ehkä hetkeksi, mutta ei pysyvästi. 

Ai jaa? Itse pääsin vajaa 2 vuotta sitten pelkällä vakavalla masennuksella, olin kyllä jo 50, että ikäkin varmasti vaikuttaa.

Pääsitköhän kuitenkaan, kun kutsut sitä "pelkäksi" vakavaksi masennukseksi... 

Vierailija
170/171 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukielinsairaus?

mielisairaus?

Muistisairaus?

Ei ainakaan tuki- ja liikuntaelinsairauksilla pääse. Itsellä niitä useita sekä lisäksi kaksi neurologista sairautta ja työmarkkinatuella roikotetaan. Kelan lääkäreiden mukaan oon liian sairas uudelleen kouluttautumaan, mutta liian terve eläkkeelle. Oman alan työt on fyysisesti erittäin raskaita, eikä kevennettyyn työhön ole tällä alalla edes mahdollisuutta.

Itsellä paha väsymys ja ocd. Jos ei pääse eläkkeelle niin haen siivoustöitä, koska 595 työmarkkinatuki ei riitä. Siivoan mitä ehdin ja kun tulee kova väsymys nukun vessassa. 

Vierailija
171/171 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukielinsairaus?

mielisairaus?

Muistisairaus?

Ei ainakaan tuki- ja liikuntaelinsairauksilla pääse. Itsellä niitä useita sekä lisäksi kaksi neurologista sairautta ja työmarkkinatuella roikotetaan. Kelan lääkäreiden mukaan oon liian sairas uudelleen kouluttautumaan, mutta liian terve eläkkeelle. Oman alan työt on fyysisesti erittäin raskaita, eikä kevennettyyn työhön ole tällä alalla edes mahdollisuutta.

Itsellä paha väsymys ja ocd. Jos ei pääse eläkkeelle niin haen siivoustöitä, koska 595 työmarkkinatuki ei riitä. Siivoan mitä ehdin ja kun tulee kova väsymys nukun vessassa. 

Päällikkö sanoo, mitä pitää siivota, mutta ei ocd:n kanssa pysty. Pitää siivota mitä ehtii eikä puhua työnantajalle yhtään mitään. Ja kun tulee kova väsymys niin vessan ovi lukkoon ja nukkuu.

Jos ei pääse eläkkeelle niin on laitoshuoltajien palkka sitten kuitenkin isompi kuin eläke.