Vuokrani nousee ensi kuussa 770€ -> 820€/kk ja samalla tuet vähenee -120€/kk, mitä tehdä?.....
Vuokrani nousee ensi kuussa 770€ -> 820€/kk ja samalla tuet vähenee -120€/kk, mitä tehdä?.....
Ei minulla ole varaa muuttaa enkä saa halvempaa asuntoa tältä alueelta Helsingistä missä asun. Eikä minulla ole luottotietoja ja on 3000€ vuokravelkaa ulosotossa niin vaikea saada asunto....
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutat halvempaan. Siten asutaan mihin varat riittää, näin se on meillä muillakin.
Ei minulla ole luottotietoja ja on 3000€ vuokravelkaa ulosotossa niin vaikea saada asunto....
AP
No miten se sillain ? Unohdit asumistuen laittaa suoraan vuokranantajalle ja unohdit loputkin joihin sait toimeentulotukea, eli jätit maksamatta asumisen ja nyt ilmeisesti yhteiskunnan pitäisi maksaa maksaa että saat asua siellä missä haluat. Kuule muuta kadulle.
Olis sairaalassa 3kk en pystynyt maksamaan vuokraa tuona aikana....
AP
Vierailija kirjoitti:
Taas tämä sama trolli, ettekö te kyllästy jo tähän? Aina vähän eri muodossa mutta viimeinen lause on aina sama.
joo laitto päivän paska aloituksen pystyyn taas.on varmaa joku kehitysvammainen tyyppi.
Oletko se sama mies, joka maksaa salikortista ja syö hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Muutat tietenkin satakuntaan vaikka raumalle josta saa vuokra asuntoja alle 500 eurolla. Et sinä voi omia kallista vuokra asuntoa siellä jos sinulla ei ole varaa siihen itse. Ei valtion pidä kaikkea maksaa.
Sietäisi sitten ollakin alle ihan selvästi, koska Kelan toimeentulotuessa hyväksymä maksimi Raumalla on 463 €, Porissa 461 € ja esim. Eurassa näyttää olevan 449 €. Eli noiden yli vuokra ei saisi mennä.
Mitä edullisemman vuokratason paikkakunnalla asuu, sitä alhaisemmat ovat Kelan hyväksymät vuokrat myöskin. Ilmeisesti on olemassa ihmisiä, jotka eivät tiedä, että ne rajat ovat kuntakohtaisia?
Ja vuokrat ovat viime aikoina nousseet niin paljon, että Kelan normit ovat jääneet aika lailla jälkeen. Eli muuttaminen ei aina ainakaan dramaattisesti tilannetta paranna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene TÖIHIN.
Töitä hakenut 1000 hakemusta vuodessa eli yhteensä 11 000 eikä ole töitä saanut....
AP
Pitää olla jo aika hyödytön luuseri jos ei tuolla hakemusmäärällä saa mitään töitä. Kannattaisi hypätä junan alle.
En ole luuseri, ei ole minun vika jos työnantajat ei ota töihin.....
AP
Vierailija kirjoitti:
Muutat tietenkin satakuntaan vaikka raumalle josta saa vuokra asuntoja alle 500 eurolla. Et sinä voi omia kallista vuokra asuntoa siellä jos sinulla ei ole varaa siihen itse. Ei valtion pidä kaikkea maksaa.
En muuta Helsingistä mihinkään junttilaan todellakaan.
AP
Vierailija kirjoitti:
Ammattityötön voi asua korvessa aivan yhtä hyvin.
En ole ammatti työtön, ei ole minun vika että työnantajat ei ota töihin.....
AP
Jahas, selityksen mestari teki aloituksen ja jo etukäteen lyö kriteerit pöytään, miksi ei voi tehdä oman elintasonsa/asumisen eteen mitään hyödyllistä. Aikamoinen kettu.
maksat vain itse vuokrasi, vaikkei kela enää tukisikaan sitä kokonaan. siten saat ainakin asua missä haluat. hanki lisätuloja tms.ei ne lisätulot saa tietenkään viralllisia olla, muutoinhan kela vain vähentää ne tttuestasi?
Alat vastaamaan itse elämäsi kustannuksista ja vuokrastasi. Problem solved.
Vierailija kirjoitti:
Alat vastaamaan itse elämäsi kustannuksista ja vuokrastasi. Problem solved.
Töitä hakenut 1000 hakemusta vuodessa eli yhteensä 11 000 eikä ole töitä saanut....
AP
Mulla on opiskelija vuokralla yksiössä. Vastike nousi 45 euroa. Nostanko vuokraa?
Vierailija kirjoitti:
Mene TÖIHIN.
Ei kannata mihinkään töihin mennä, kannattaa jäädä eläkkeelle. Työeläkettä ei tietty oo karttunut, mutta saa takuueläkkeen ja eläkkeensaajan asumistuen. Nyt kun alkaa eläkettä hakemaan, niin voi jo 10 vuoden päästä saada eläkkeen, paitsi jos kerkeä täyttää 65 vuotta jo aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko maksat sen erotuksen tai muutat halvempaan. Ei siinä muuta vaihtoehtoa ole.
Kaupungin vuokra-asuntoihin on kai päässyt vaikka luottotiedot olisi mennytkin, yksityisiltäkin voi kysellä, mutta itselleni tuo on ainakin 99% este vuokralaista valitessa.
Onko siis pakko asua tuolla kyseisellä alueella työpaikan tai muun syyn vuoksi? Mikä estää muuttamasta halvemmalle alueelle? Vuokra-asuntoja kun on pk-seudun ulkopuolella vaikka kuinka ja hyvinkin halvalla.
Kaupungin kämpissä sama juttu. Vuokrat nousee ja asumistuki tippuu. Meilläkään ei ole enää varaa asua edes kaupungin kämpässä. Toivoisin ehdotuksia niistä halvemmista asunnoista. Antakaa vaikka 5 nyt vapaana olevaa halvempaa ehdotusta. Meillä 9 henkinen perhe ja vuokra Pk seudulla nyt 1250€. Mistä siis halvempia? Tukiverkot asuvat Pk seudulla, joten ei voi olla kovin kaukana täältä. Pitäisi huomioida se, et
Suosittelen ehkäisyn käyttöönottoa.
Itse meinasin muuttaa telttaan. Onko jollain vinkata pk-seudulta paikkoja, joissa on turvallista yöpyä teltassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene TÖIHIN.
Ei kannata mihinkään töihin mennä, kannattaa jäädä eläkkeelle. Työeläkettä ei tietty oo karttunut, mutta saa takuueläkkeen ja eläkkeensaajan asumistuen. Nyt kun alkaa eläkettä hakemaan, niin voi jo 10 vuoden päästä saada eläkkeen, paitsi jos kerkeä täyttää 65 vuotta jo aikaisemmin.
Ehei, ei kannata. Takuueläke on PIENI. Kuten myös asumistuki. Tiedän mistä puhun. Olen takuueläkkeellä ja suunnittelen telttaan muuttamista.
Ota toinen tai kolmas työ. Monet ihmiset tekevät nyt jo useampaa työtä. Ole ahkera ja tunnollinen kansalainen.
Tuki = se osuus vuokrastasi jonka maksavat muut suomalaiset.
Miksi minä maksan sinun vuokraasi?
Olin aikaisemmin 6kk koditon enkä saanut tuona aika asuntoa Helsingistä.....
AP