Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut raivostuu siitä että ihminen ei halua puhua puhelimessa?

Vierailija
07.03.2024 |

Varsinkin vähän vanhemmat ihmiset. En tarkoita nyt mitään virallisia puheluita jotka on ihan pakko hoitaa vaan sellaista melko tyhjänpäiväistä soittelua. Ei mulla ole aikaa eikä kiinnosta, puhelin on vakiona äänettömällä. Sit tulee jotain ihmeen tivaamista että miksi et vastannut puhelimeen mutta vastasit nyt kuitenkin tähän viestiin. Koska ei kiinnosta puhua kanssasi, siksi. Ja koska hukkaat aikaani jaarittelemalla helposti tunnin, jos erehdyn vastaamaan. Millä logiikalla kukaan on tällaisesta tilivelvollinen?

Kommentit (203)

Vierailija
121/203 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä voi sille jaarittelijalle sanoa topakasti puhelun alussa, että kiva kun soitit, mutta minulle on nyt vain viisi minuuttia aikaa puhua puhelimessa, sitten on pakko lopettaa. Silloin useimmat jaarittelijatkin tajuaa, että se puhelu tosiaan loppuu sitten viidessä minuutissa.

Vierailija
122/203 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tälle puhelinfobialle olemassa mitään lääkitystä? Aika epänormaaliahan se on jos ei uskalla puhua puhelimessa.

Kyse ei ole siitä, että ei uskalla. Vaan en halua käyttää rajallista vapaa-aikaani jorisemalla joutavia, kun sama asia on viesteillä hoidettu minuuteissa.

Nopeamminhan sen asian puhelimessa sanoo kuin viestissä 😂 Ellei vastaus nyt sitten tosiaan ole jotain "ok" tai "ei sovi, sopiiko päivänä x". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/203 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaarittelette kuitenkin somessa ja kyttäätte muitten päivityksiä. Miks puhelin herättää sitten allergiaa?

Ok, mummo. 

Vierailija
124/203 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tälle puhelinfobialle olemassa mitään lääkitystä? Aika epänormaaliahan se on jos ei uskalla puhua puhelimessa.

Kyse ei ole siitä, että ei uskalla. Vaan en halua käyttää rajallista vapaa-aikaani jorisemalla joutavia, kun sama asia on viesteillä hoidettu minuuteissa.

Nopeamminhan sen asian puhelimessa sanoo kuin viestissä 😂 Ellei vastaus nyt sitten tosiaan ole jotain "ok" tai "ei sovi, sopiiko päivänä x". 

Ei todellakaan sano. Käytännössä todettu. 

Vierailija
125/203 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En raivostu mutta vastapuolen kännisoitto sanatulvineen ei oikein jaksa kiinnostaa ,varsinkin jos itse on selvinpäin.Hyvä puhelu kyllä voi kestää jos on järkevää juttelua se on ok.

Vierailija
126/203 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En raivostu mutta vastapuolen kännisoitto sanatulvineen ei oikein jaksa kiinnostaa ,varsinkin jos itse on selvinpäin.Hyvä puhelu kyllä voi kestää jos on järkevää juttelua se on ok.

#akat 🤦🏻

Vierailija
127/203 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tällainen ystävä joka stressaa aina ääh puuh ja äääh puuh, nyt ei jaksa kirjoittaa, mä soitan ja hän ei tajua miten typerä ajattelutapa on. 

Vierailija
128/203 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tällainen ystävä joka stressaa aina ääh puuh ja äääh puuh, nyt ei jaksa kirjoittaa, mä soitan ja hän ei tajua miten typerä ajattelutapa on. 

Ja sitten vuodattaa sen stressinsä jonkun päälle puhelimessa. Tuttua. 

Vierailija
129/203 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä voi sille jaarittelijalle sanoa topakasti puhelun alussa, että kiva kun soitit, mutta minulle on nyt vain viisi minuuttia aikaa puhua puhelimessa, sitten on pakko lopettaa. Silloin useimmat jaarittelijatkin tajuaa, että se puhelu tosiaan loppuu sitten viidessä minuutissa.

VIISI minuuttia ei ole mikään lyhyt puhelu!

Vierailija
130/203 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe syytä raivostua, me ihmiset olemme erilaisia. Mutta jos ottaa niin maan s**tanan koville edes sen vertaa vastata siihen puhelimeen tai soittaa itse se pikainen puhelu jos sovitusta tapaamisesta myöhästyy esim. bussiliikenteen myöhästelyn tai jonkun muun syyn vuoksi tai tarvitsee neuvoa löytää johonkin tiettyyn paikkaan kaupungissa jota ei niin tunne niin ei tarvitse ihmetellä jos niitä ihmisiä alkaa pikkuhiljaa harveneen ympäriltä ja jonkun ajan päästä huomaa olevansa yksin. Sitten ei tarvitse vaivautua senkään vertaa. 

Vierailija
131/203 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo hyvin paljon ihmisestä joka ei viitsi/halua/kykene kommunikoimaan keskustelemalla vaan vaatii toiselta puhelimen näpyttämistä.

Nämä on niitä samoja ihmisiä jotka loukkaantuu verisesti kun toinen ei vastaa heti hänen lähettämään viestiin.

Suoralla keskustelulla ei pysty varmistamaan että omat valheet ja todellisuus paljastu ja saa ylläpidettyä haluttua kulissia

Vierailija
132/203 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekin on jännä että jos ei muka millään jaksa kirjoittaa niin miksi ei voi lähettää ääniviestiä. Ai niin kun siinä ei voi mitenkään varmistaa että vastaanottaja myös kuuntelisi sen tunnin monologin loppuun asti. 

Vierailija
133/203 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On asioita, jotka pitäisi aina selvittää puhumalla, eikä kuitata viestillä. Kaikki ei tunnu tajuavan tätä. 

Vastuuasioissa nämä on tärkeitä juttuja. Aina ei hymiöt ja ok:t riitä. Kun sen arvaa, että perästä kuuluu ja sitten kyllä osataan soitella. 

Ihmiset valehtelee viestillä helpommin ;) se on monelle se rehellinen syy, miksi suositaan viestiä.

Vierailija
134/203 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On asioita, jotka pitäisi aina selvittää puhumalla, eikä kuitata viestillä. Kaikki ei tunnu tajuavan tätä. 

Vastuuasioissa nämä on tärkeitä juttuja. Aina ei hymiöt ja ok:t riitä. Kun sen arvaa, että perästä kuuluu ja sitten kyllä osataan soitella. 

Ihmiset valehtelee viestillä helpommin ;) se on monelle se rehellinen syy, miksi suositaan viestiä.

Minkähänlaiset piirit ja elämäntavat sulla on jos pitää olettaa lähtökohtaisesti että ihmiset valehtelee. 

Vierailija
135/203 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertit vastaan extrovertit.

Extrovertit saa energiaa toisten kanssa juttelusta, kun taas introvertit menettää sitä.

Molemmilla kun on energiat ihan vähissä niin toinen soittaa ja toinen ei vastaa. Soittaja suuttuu kun hänen energiaansa ei ladata ja vastaamaton ärsyyntyy kun pitäisi vähiä energioita tuhlata.

Ratkaisu on ääniviestit. Opetelkaa käyttämään niitä!

Vierailija
136/203 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VIISI minuuttia ei ole mikään lyhyt puhelu!

voi pyhä yksikertaisuus! Sitten sanot että on minuutti aikaa! V tu että ihmiset on tyhmiä nykyisin

Vierailija
137/203 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastuuasioissa on kyllä parempi, että sopimisesta on olemassa joku todiste.

Vierailija
138/203 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

julkisilla paikoilla en vastaa puhelimeen

Vierailija
139/203 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli mielestäsi hyvä puhelu on semmoinen missä keskustellaan sinua kiinnostavasta aiheesta mutta jos aihe kiinnostaa jotain toista mutta ei sinua niin se ei ole mielestäsi hyvä puhelu?

Vierailija
140/203 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkähänlaiset piirit ja elämäntavat sulla on jos pitää olettaa lähtökohtaisesti että ihmiset valehtelee. 

Olen eri ihminen keneltä kysyt mutta jo lähtökohtaisesti ihmiset valehtelevat aivan järkyttävän puhtaan oman edun takia niin enää nykypäivänä ei voi olettaa lähtökohtaisesti että toinen on rehellinen vaan on pakko olettaa että toinen valehtelee kun se on niin paljon todennäköisempää.