Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut haluavat leikata hyvätuloisilta? Eiväthän he saa mitään tukia

Vierailija
07.03.2024 |

Itse käyn toisinaan kirjastossa. Muuten maksan elämiseni, asumiseni itse. Terveyden hoitaa työterveyshuolto. Mistä multa leikattaisiin?

Kommentit (184)

Vierailija
41/184 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan tiedä  mistä kaikesta nyt leikataan.

Vierailija
42/184 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miun mieheni tienaa paljon. Ja maksaa veroja melk 50% tuloistaan. Miksi tienaa niin paljon? Koska teki 30 v nälkäpalkalla töitä uskoen yritykseensä ja maksoi ensi työväen palkat ja sitten   jos oli varaa, omansa. Sitäkin todellä vähän koska kaiken liikenevän sijoitti yritykseen.

Nyt yritys kannattaa . Miksi helkutissa hänen pitäisi vielä antaa muille veroina enemmän rahaa niille jotka unelmoivat 4 päiväisestä viikosta. 

Rajansa kaikella riistämisellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/184 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautitko yhteiskunnan turvallisuudesta, katu ja tieverkostosta, koulutusjärjestelmästä? Näin muutama asia mainitakseni. 

Mielestäni on myöskin ihan kiva että ihmisillä on tulot ja tulevaisuuden näkymät sellaiset ettei nuorisotyöttömyys huitele pilvissä ja nuoret syrjäydy yhteiskunnasta niin että meille kasvaa uusi vain rötöstelyllä elantonsa hankkiva luku- ja tunnetaidoton päämäärätön sukupolvi. 

Minun verorahoillani olisi ihan suotavaa tukea tätä yhteiskuntaa. 

Se tieverkosto ja muu maksetaan veroista, joita yritykset ja työntekijät maksavat. 

Joten mitä oikein vingut? Maksatko itse niistä yhtään mitään, vai käytätkö vain siekailematta hyväksesi?

Vierailija
44/184 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miun mieheni tienaa paljon. Ja maksaa veroja melk 50% tuloistaan. Miksi tienaa niin paljon? Koska teki 30 v nälkäpalkalla töitä uskoen yritykseensä ja maksoi ensi työväen palkat ja sitten   jos oli varaa, omansa. Sitäkin todellä vähän koska kaiken liikenevän sijoitti yritykseen.

Nyt yritys kannattaa . Miksi helkutissa hänen pitäisi vielä antaa muille veroina enemmän rahaa niille jotka unelmoivat 4 päiväisestä viikosta. 

Mutta miksi ponnistella, kun valtio vastaa kaikista riskeistä. Valtio ja KELAhan ovat vakuuttaneet meidät kaikkia toimentuloriskejä vastaan! 

Vierailija
45/184 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sulta leikattaiskaan, mutta veroprosenttia voitais nostaa. Kuulun itsekin tämän hallitusohjelman "voittajiin" enkä ymmärrä miksi minua ei velvoiteta osallistumaan talkoisiin, vaan päin vastoin saan lisää rahaa.

Sinun kuuluu nyt jatkossa tuhlata se saamasi raha meidän satojen tuhansien köyhien ihmisten puolesta ja pitää kulutusta yllä ettei yritykset kaadu. Eli ei kun shoppailemaan niin Suomi pelastuu. Syö enemmän lohta ja sisäfilettä, osta enemmän kotimaassa valmistettua tavaraa ja uutta vaatetta, matkustele etenkin Suomessa, käy kampaajilla (siis ainakin parilla), teatteriin ja elokuviin vähintään kerran viikossa. Olethan jo hankkinut sähköauton ja ostanut pari uutta asuntoa? 

Vierailija
46/184 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kannata palkkatyön veroprosentin nostamista, mutta varakkaampien muita tuloja ja menoja voisi verottaa. Esimerkiksi osake, rahasto ym tulot. Niistä maksetut verot ovat pieniä, eivätkä ne tuota itsessään mitään hyötyä yhteiskunnalle. Lisäksi pienyrittäjien veroja voisi hieman laskea jotta yrittäjäksi ryhtyminen olisi kannattavampaa, mutta suurempien yritysten verokikkailuja tulisi tukkia. Myös verotusmuodossa annettavia yritystukia pitäisi tarkastella ja kiristää. Kaikista rikkaimmat maksavat itse asiassa vähiten veroja, kun kikkailut ovat mahdollisia. Myös suuriin eläkkeisiin pitäisi puuttua sekä leskeneläkkeisiin. Eläkepyramidi ja ikäjakauma on se isoin syy, miksi valtio voi huonosti. Olisihan se kiva maksaa kaikille isot eläkkeet, mutta koko muun yhteiskunnan romuttaminen sen takia on väärin ja pahimmillaan aiheuttaa vielä pahemman kriisin eläkkeisiin.

yli 30% vero ei ol

On se pieni. Yhdysvalloissakin maksetaan yli tuon. Paitsi tietysti todella rikkaat, jotka saavat kikkailtua pienemmäksi. Ja heidän takiaan muissa maissa luullaan, että Yhdysvalloissa maksetaan vähän veroa. Mikä ei todellakaan pidä paikkaansa, sillä valtiolla on massiiviset oikeistolaiset kulut eli rahat menevät puolutuskuluihin ja mm massiiviseen vankilajärjestelmään (joka on moninkertainen koulutukseen verrattuna - mieluummin oikeistolaisittain rankaistaan kuin koulutetaan). 

Vierailija
47/184 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkailla on yllinkyllin mistä ottaa vähän lihaa leivän päälle köyhällekin! Suomessakin tuhansia miljonäärejä.

Niinhän ne kommunistit on aina luulleet, mutta aate ei sitten ole kuitenkaan missään oikeasti toiminut 

Ihmeellinen ajatusmaailma, että toinen tekee ja maksaa ja se joka ei viitsi vaivautua olisi oikeutettu samaan määrään kuin se joka edes yrittää 

Vierailija
48/184 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni hyvätuloisista maksaa veroja oikeasti vähemmän kuin keskituloiset. Siksi.

No jos viittaat pääomatuloihin niin joo, mutta eiköhän ap maksa palkastaan progressiivisen verotuksen mukaan. 

Vierailija
49/184 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa myydä yritys pois niin saa vaivanpalkkansa moninkertaisesti.

Vierailija
50/184 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen saanut:

turvallisuutta

poliisin 

palokunnan

turvallisia elintarvikkeita

ympäristönsuojelua

tieverkoston

julkista liikennettä

koulutuksen

neuvolapalveluita

terveydenhuoltoa (mm kasvainleikkaus)

Noin alkuun. Jokainen varakas joka väittää ettei saa verovaroillaan mitään voi muuttaa vaikka Somaliaan katsomaan, miltä näyttää kun niilläei oikeasti saa mitään. Perustapa yritys tai perhe sinne, toinen palaa ja toinen kuolee, tai molemmille molemmat.

Bruttona 60k€ vuodessa, saa tästäkin vielä ottaa jos noi em pysyy kunnossa. Luulen että köyhiltä kun otetaan lisää niin tarvitaan kohta vielä enemmän moniin noihin, ei ole kestävää.

Vierailija
51/184 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sulta leikattaiskaan, mutta veroprosenttia voitais nostaa. Kuulun itsekin tämän hallitusohjelman "voittajiin" enkä ymmärrä miksi minua ei velvoiteta osallistumaan talkoisiin, vaan päin vastoin saan lisää rahaa.

Hyvä tuloinen maksaa 30-50% veroja, eiköhän se ole jo kipurajalla.

Vierailija
52/184 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osinkotuotot, päivärahat, kokouspalkkiot, erorahat, matkakustannukset......lista on loputon ja osa taitaa olla jopa verovapaata tuloa, noillahan moni aika isotuloinen jopa tuplaa tai triplaa tulonsa.

Vierailija
53/184 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintöoikeuden poisto olisi oikeudenmukaisin leikkaus. Kasvattaisi valtion tuloja vähintään parilla miljardilla vuodessa.

Vierailija
54/184 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomelle haitalliset toimet pitäisi leikata pois, niitäkin on ihan loputon määrä.

Yksi esimerkki on nämä välityspalkkiot näistä muualta tuoduista "muka työntekijöistä", joilla jotkut ministerien serkut tekevät kovaa bisnestä ja kaikki tulee tavallisten veronmaksajien maksettavaksi.

Vierailija
55/184 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvätuloisia verotetaan palkasta jo nyt ihan riittävästi ja vähän liikaakin. Mutta varakkailta voisi leikata lapsilisistä. Eläkekatto olisi myös hyvä asettaa, jonnekin 4000-5000 euron tuntumaan. 

Jos oikeasti halutaan säästää, niin kouluruoka maksulliseksi ja köyhimmille vain siihen maksusitoumus sosiaalitoimesta, muut maksavat ruokansa itse. Ei Suomi enää ole yleisesti sellainen köyhä kansa, jolle maksuton kouluruoka oli tärkeä syy päästää lapset maalta kouluun. Myös korkeakouluopintojen maksuttomuutta voisi miettiä uudelleen, se oli paikallaan silloin aikoinaan, mutta olisiko nykyään hyvä olla lukukausimaksu ja vapaaoppilaspaikat ja stipendijärjestelmät vähätuloisille. Ainakin kaikki englanninkielinen opetus voisi hyvin olla maksullista, koska onhan se muuallakin. 

Vierailija
56/184 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkailla on yllinkyllin mistä ottaa vähän lihaa leivän päälle köyhällekin! Suomessakin tuhansia miljonäärejä.

Heitä oli Suomessa viime verovuonna 2022 noin 1600. Esim Teemu Selänne, Kimi Räikkönen, jne eivät asu Suomessa vaikka näet heidät iltapäivälehtien sivuilla. 

Vierailija
57/184 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saavat lapsilisiä, terveydenhoidon, koulutuksen, päivähoidon, saavat käyttää samoja teitä kuin köyhät. Esimerkkejä riittää.

Varakkaat ei käy julkisella jonottamassa. Varakkaat maksaa päivähoidosta kyllä ihan tulojen mukaan, varakkaat maksaa itse veroina omien lasten lapsilisät ja siinä sivussa naapurinkin lapsilisät. 

Vierailija
58/184 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINUN verorahoilla...

Ongelma meidän tilanteessa on se, että liian moni ihminen on jo riippuvainen valtiosta, joko työntekijänä julkisella sektorilla, ja/tai tukien saajana. Eivät ihmiset äänestä omien tukien leikkaamisen tai oman työpaikan menetyksen puolesta.

Vierailija
59/184 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostaa? Suomi on nyt jo maailmaan kärkipaikoilla korkeassa verotuksessa. Eläkeläisenä minäkin maksan keskituloisesta eläkkeestäni 32 prosenTTIA veroja muiden taskuun. Minäkö muka en osaalistu säästötalkoisiin? Olen osallistunut AINA verotukseni kautta talkoisiin. 

Vierailija
60/184 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MINUN verorahoilla...

Ongelma meidän tilanteessa on se, että liian moni ihminen on jo riippuvainen valtiosta, joko työntekijänä julkisella sektorilla, ja/tai tukien saajana. Eivät ihmiset äänestä omien tukien leikkaamisen tai oman työpaikan menetyksen puolesta.

Saajia on enemmän kuin maksajia Äänestämisestä on tullut entistä selvemmin vain keino kasvattaa omia tulojaan. Ei ole mitään ideologioita, on vain kyse siitä, voinko saada lisää rahaa jonkun toisen taskusta. Mitä itse olen tässä katsellut, niin pahimpia lepovaihteella eläjiä Suomessa on nämä kapitalistit ja oikeistoliberalistit, jotka keskittyvät lähinnä moralisointiin, jolla peitellään omaa itsekeskeisyyttä. Siitä on muodostunut kannattava kusetus, jolla voi kerätä itselle rahaa tekemättä yhtään mitään hyödyllistä.