Pääsiäisenä tulee kyläilijöitä. Miten tällainen ruoka toimisi?
Alkuun
Vihersalaatti ja vinaigrette kastike, juureen leivottua leipää, levitettä. Silliä. Juustoa.
Pääruokana
Uunissa kypsytettyä lohta (foliossa hitaasti miedossa lämmössä), keitettyä perunaa, höyryssä valmistettuja kasviksia.
Jälkiruokana
Suklaata, keksejä, kahvia.
Lisätietona että lampaan ystäviä ei ruokapöydässä juuri ole ja siksi päädytty kalaruokaan. Miltä kuulostaa? Tekisitkö muutoksia?
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mistähän tuollainen sääntö on peräisin? Meillä ei ole ikinä syöty lihaa pääsiäisen pyhinä. Eikä tulla syömään jatkossakaan. Ei se sääntö olevaan vanha tapa. Pääsiäistä edeltää esim. ortodokseilla ja katolisilla 40 päivän paasto.
Nyt ei taidettu olla orotodokseja tai katolilaisia. Ja noin muutenkin jokainen saa kyllä itse päättää, mitä syö. Typeriä tuollaiset "kalaa saa syödä vain päivänä x".
Typerä sun vastaus. Mikä palstapoliisi sä oot?
Sinähän se palstapoliisiksi rupesit, kun aloit vängätä, että kalaa saa syödä vain pitkänä perjantaina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalaruoka on pitkäperjantain ruoka. Pääsiäisen pyhinä syödään lihaa. Jos ei ole lampaan ystäviä, niin laita kokonaisena paistettua uunibroileria tai naudan paistia.
Ja mistähän tuollainen sääntö on peräisin? Meillä ei ole ikinä syöty lihaa pääsiäisen pyhinä. Eikä tulla syömään jatkossakaan.
Meilläpä syödään. Sääntö on peräisin palstan ruokasäädös oppaasta. Muuten saat bannit, jos kiukuttelet vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mistähän tuollainen sääntö on peräisin? Meillä ei ole ikinä syöty lihaa pääsiäisen pyhinä. Eikä tulla syömään jatkossakaan. Ei se sääntö olevaan vanha tapa. Pääsiäistä edeltää esim. ortodokseilla ja katolisilla 40 päivän paasto.
Nyt ei taidettu olla orotodokseja tai katolilaisia. Ja noin muutenkin jokainen saa kyllä itse päättää, mitä syö. Typeriä tuollaiset "kalaa saa syödä vain päivänä x".
Lapselle tiedoksi, että tämä on keskustelupalsta ja täällä saa kertoa mielipiteensä. Jos et kestä erilaisia mielipiteitä mene vaikka nukkumaan äläkä kiukuttele.
Silli on sellaista sontaa, että sitä ei pitäisi koskaan vieraille olla tyrkyttämässä. Jokainen sillistä pitävä perhe voi syödä sitä ihan oman perheen kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalaruoka on pitkäperjantain ruoka. Pääsiäisen pyhinä syödään lihaa. Jos ei ole lampaan ystäviä, niin laita kokonaisena paistettua uunibroileria tai naudan paistia.
Ja mistähän tuollainen sääntö on peräisin? Meillä ei ole ikinä syöty lihaa pääsiäisen pyhinä. Eikä tulla syömään jatkossakaan.
Meilläpä syödään. Sääntö on peräisin palstan ruokasäädös oppaasta. Muuten saat bannit, jos kiukuttelet vastaan.
Oletpa sinä hauska poika/tyttö. Melkein tuli pissat housuun kun niin nauroin sinun "oivaltavalle" jutullesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän se palstapoliisiksi rupesit, kun aloit vängätä, että kalaa saa syödä vain pitkänä perjantaina.
En ole väittänyt sellaista. Kommentoin sun kommenttiisi, että mikäs seriffi sinä olet muitten tottumuksia tai kommentteja dissaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapselle tiedoksi, että tämä on keskustelupalsta ja täällä saa kertoa mielipiteensä. Jos et kestä erilaisia mielipiteitä mene vaikka nukkumaan äläkä kiukuttele.
Miksi sä sitten et kestä muiden mielipiteitä? Eikö äitisi anna enää rintamaitoo sulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole väittänyt sellaista. Kommentoin sun kommenttiisi, että mikäs seriffi sinä olet muitten tottumuksia tai kommentteja dissaa
Ok. Miksi olet keskustelupalstalla, jos et kestä sitä, että kaikki eivät ole samaa mieltä kuin sinä?
Miksi sä sitten et kestä muiden mielipiteitä? Eikö äitisi anna enää rintamaitoo sulle?
Hyvää yötä, pikku-Veeti :) Muista olla kiltti poika huomenna koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Lohi on herkkua.
Arkiruokaa.
Alkupalojen silli ja juusto tuntuvat jotenkin irrallisilta. Mutta jos sillin yhdistäisi keitettyihin muniin, niin siitä saisi pääsiäismäisen alkupalan. Entä jos juuston laittaisi salaattiin? Pelkkä vihersalaatti kun on lisuke, ei itsenäinen alkuruoka.
Pääruoka kuulostaa höyrytetyltä ja tasapaksulta. Itse laittaisin perunat uunissa. Esim. kermaperunoiden kanssa ei tarvitsisi erillistä kastiketta, mutta joku vihreä pestomainen lisä terästäisi lohta ja näyttäisi kivalta, kun on väriä. Kasviksetkin laittaisin uuniin: öljyä, sitruunaa, mausteita ja ehkä vähän hunajaa sekaan. Lopuksi murentaisin fetaa päälle.
Olen samaa mieltä muiden kanssa, että suklaa ja keksit eivät ole juhlava jälkiruoka. Mutakakku ja jäätelö menisivät paremmin.
Ei toimisi minulle, mutta en olekaan tulossa teille syömään. Itsekään en tarjoaisi vierailleni ns. normaalia arkiruokaa.
Salaatti ok.
Lohen paistaisin pannulla enkä muhittaisi uunissa.
Perunoille ehdottomasti joku kastike.
Kasviset hyvin maustettuna uunissa.
Jälkiruuaksi vaikka rahakaa ennemmin kuin suklaata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen kihtijankkaus tänne tuli? Ei missään sanottu, että kenelläkään on kihti.
Sen sijaan kysyttiin, onko vieraalla kihtiä. Sen takia kysyttiin, koska ruokana olis kahta kalaa.
Miksi sitä piti kysyä? Ap kysyi mielipidettä menusta. Jokainen täysipäinen osaa kyllä ilman mammojen jankutustakin kysyä, onko vierailla ruokarajoitteita.
Siksi koska siinä on niksi. Palstalla saa kysyä jos kysytyttää. Välttis kaikki ei kysy ruokarajoitteista.🤡
Pelle tosiaan olet, jos et sen vertaa vieraistasi ole kiinnostunut, että kysyisit mitä he voivat syödä. Onneksi olet vielä niin pieni lapsi, ettet järjestä ruokatilaisuuksia.
En ole kutsumassa vieraita paviaani.
Vierailija kirjoitti:
Ei toimisi minulle, mutta en olekaan tulossa teille syömään. Itsekään en tarjoaisi vierailleni ns. normaalia arkiruokaa.
Miksi et? Käykö teillä niin harvoin vieraita, että pitää olla oikein juhlaruokaa joka kerta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole väittänyt sellaista. Kommentoin sun kommenttiisi, että mikäs seriffi s
Sun ongelmahan toi on ei mun🤪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen kihtijankkaus tänne tuli? Ei missään sanottu, että kenelläkään on kihti.
Sen sijaan kysyttiin, onko vieraalla kihtiä. Sen takia kysyttiin, koska ruokana olis kahta kalaa.
Miksi sitä piti kysyä? Ap kysyi mielipidettä menusta. Jokainen täysipäinen osaa kyllä ilman mammojen jankutustakin kysyä, onko vierailla ruokarajoitteita.
Siksi koska siinä on niksi. Palstalla saa kysyä jos kysytyttää. Välttis kaikki ei kysy ruokarajoitteista.🤡
Pelle tosiaan olet, jos et sen vertaa vieraistasi ole kiinnostunut, että kysyisit mitä he voivat syödä. Onneksi olet vielä niin pieni lapsi, ettet jär
Niin. Ei lapset vieraita kutsukaan. Kyllä me sen tiesimme.
Ateriasta saisi vähän juhlavamman salaattia parantelemalla. Esim. Parsaa, yrttejä lisäämällä. Lohelle hollandaise/kermaviilikastike.
Itse paistaisin lohen pannulla tai savustaisin.
Ja pääsiäinen kun on niin jälkkäriksi rahkapiirakkaa tmv.
Lohiruoat ovat aivan liian yliarvostettuja. Itse en juurikaan välitä lohesta missään muodossa.