Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääsiäisenä tulee kyläilijöitä. Miten tällainen ruoka toimisi?

Vierailija
06.03.2024 |

Alkuun 

Vihersalaatti ja vinaigrette kastike, juureen leivottua leipää, levitettä. Silliä. Juustoa.

Pääruokana

Uunissa kypsytettyä lohta (foliossa hitaasti miedossa lämmössä), keitettyä perunaa, höyryssä valmistettuja kasviksia. 

Jälkiruokana

Suklaata, keksejä, kahvia.

Lisätietona että lampaan ystäviä ei ruokapöydässä juuri ole ja siksi päädytty kalaruokaan. Miltä kuulostaa? Tekisitkö muutoksia?

Kommentit (163)

Vierailija
81/163 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohiruoat ovat aivan liian yliarvostettuja. Itse en juurikaan välitä lohesta missään muodossa.

Lohi on hyvää kunnolla valmistettuna, mutta 90% suomalaisista hauduttaa sen uunissa pilalle. Ap:n suunnitelma kuulostaa juurikin tuolta osastolta. 

Vierailija
82/163 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toimisi minulle, mutta en olekaan tulossa teille syömään. Itsekään en tarjoaisi vierailleni ns. normaalia arkiruokaa.

Miksi et? Käykö teillä niin harvoin vieraita, että pitää olla oikein juhlaruokaa joka kerta? 

Tarjoa sinä toki vieraillesi vaikka makaronilaatikkoa jos haluat, meillä syödään pääsiäisenä mm. lammasrullia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/163 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä sitten et kestä muiden mielipiteitä? Eikö äitisi anna enää rintamaitoo sulle?

Hyvää yötä, pikku-Veeti :) Muista olla kiltti poika huomenna koulussa. 

Nuku hyvin pelle. Mä jatkan keskustelua. Ymmärrän sun kiukkuamisen kun sun nukkumaanmenoaika venähti.

Vierailija
84/163 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toimisi minulle, mutta en olekaan tulossa teille syömään. Itsekään en tarjoaisi vierailleni ns. normaalia arkiruokaa.

Miksi et? Käykö teillä niin harvoin vieraita, että pitää olla oikein juhlaruokaa joka kerta? 

Tarjoa sinä toki vieraillesi vaikka makaronilaatikkoa jos haluat, meillä syödään pääsiäisenä mm. lammasrullia.

Miksi et vastannut kysymykseen vaan rupesit kiukuttelemaan? 

Vierailija
85/163 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä sitten et kestä muiden mielipiteitä? Eikö äitisi anna enää rintamaitoo sulle?

Nuku hyvin pelle. Mä jatkan keskustelua. Ymmärrän sun kiukkuamisen kun sun nukkumaanmenoaika venähti.

Ai sä et vielä saanutkaan orgasmia, vaikka jo kovasti mittailit pippeliä. No jatka ihmeessä. Yksinäsi. 

Vierailija
86/163 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen kihtijankkaus tänne tuli? Ei missään sanottu, että kenelläkään on kihti. 

Sen sijaan kysyttiin, onko vieraalla kihtiä. Sen takia kysyttiin, koska ruokana olis kahta kalaa.

Miksi sitä piti kysyä? Ap kysyi mielipidettä menusta. Jokainen täysipäinen osaa kyllä ilman mammojen jankutustakin kysyä, onko vierailla ruokarajoitteita. 

Siksi koska siinä on niksi. Palstalla saa kysyä jos kysytyttää. Välttis kaikki ei kysy ruokarajoitteista.🤡

Pelle tosiaan olet, jos et sen vertaa vieraistasi ole kiinnostunut, että kysyisit mitä he voivat syöd

Apina kirjoittaa itsestään monikossa🤣 "kyllä me se tiedettiin"

Vierailija
87/163 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tuossa huomioida pääsiäistä mitenkään.

Vierailija
88/163 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arki/juhlaruoka pohdinta mietitytti. Hyvä kokki saa tehtyä juhla-aterian mistä aineksista tahansa, huono kokki pystyy puolestaan saamaan kaiken maistumaa aaltopahvilta. 

Vierailija
89/163 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sä et vielä saanutkaan orgasmia, vaikka jo kovasti mittailit pippeliä. No jatka ihmeessä. Yksinäsi. 

Siitä puhe mistä puute hohohohooo

Vierailija
90/163 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tylsintä mahdollista ruokaa. Ei mitään mielikuvista. Pitää syödä lammasta, koska kalenterissa lukee pääsiäinen. 

Vierailija
91/163 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttää olevan kovakin puute sinulla, kun pitää jatkuvasti mittailla pippeliä sen sijaan, että keskittyisit ketjun aiheeseen.

t. eri

Vierailija
92/163 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun pitäisi tehdä ventovieraalle tiliä vieraistani, sinulle riittäköön että tarjoan heille jotain muuta kuin keitettyjä perunoita, uunilohta tai makaronilaatikkoa, jotka ainakin meillä ovat ns. arkiruokaa.

Vierailija
93/163 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä tuossa huomioida pääsiäistä mitenkään.

Miksi se pitäisi huomioida? Eihän se kaikille ole normaalia viikonloppua kummempi asia. 

Vierailija
94/163 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastiketta ehdottomasti pääruoan kanssa, muuten on aika kuivakka ruoka. Jälkiruoaksi jotain perinteistä pääsiäisherkkua. Salaattikin vähän aneeminen. 

Vierailija
95/163 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tylsintä mahdollista ruokaa. Ei mitään mielikuvista. Pitää syödä lammasta, koska kalenterissa lukee pääsiäinen. 

Lampaan liha on aina parempaa kuin mikä tahansa kala, kuhaa lukuunottamatta. Siksi.

Vierailija
96/163 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mistähän tuollainen sääntö on peräisin? Meillä ei ole ikinä syöty lihaa pääsiäisen pyhinä. Eikä tulla syömään jatkossakaan. Ei se sääntö olevaan vanha tapa. Pääsiäistä edeltää esim. ortodokseilla ja katolisilla 40 päivän paasto.

Nyt ei taidettu olla orotodokseja tai katolilaisia. Ja noin muutenkin jokainen saa kyllä itse päättää, mitä syö. Typeriä tuollaiset "kalaa saa syödä vain päivänä x". 

Typerä sun vastaus. Mikä palstapoliisi sä oot?

Lapselle tiedoksi, että tämä on keskustelupalsta ja täällä saa kertoa mielipiteensä. Jos et kestä erilaisia mielipiteitä mene vaikka nukkumaan äläkä kiukuttele. 

Noinhan minä kirjoitinkin, että saa kommentoida siksi koska siinä on niksi.

Vierailija
97/163 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun pitäisi tehdä ventovieraalle tiliä vieraistani, sinulle riittäköön että tarjoan heille jotain muuta kuin keitettyjä perunoita, uunilohta tai makaronilaatikkoa, jotka ainakin meillä ovat ns. arkiruokaa.

No ajattelin, että keskustelupalstalla voisi keskustella. Olisi pitänyt muistaa, ettei se täällä onnistu, kun paikalla on vain kiukuttelijoita. 

Vierailija
98/163 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttää olevan kovakin puute sinulla, kun pitää jatkuvasti mittailla pippeliä sen sijaan, että keskittyisit ketjun aiheeseen.

t. eri

Oon eri, mut sulla viiraa pahasti nupissa.

Vierailija
99/163 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lampaan liha on aina parempaa kuin mikä tahansa kala, kuhaa lukuunottamatta. Siksi.

Ok. 

Vierailija
100/163 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Låter okonstlat och gott.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi