Mitä haluat vieraana syödä juhlapöydästä? Lakkiaiset ja rippijuhlat.
Kommentit (142)
Salaatteja, tyyliin joku lohivoileipäkakku olis ihana, juustokakkumaisia kakkuja joissain on joku marjan maku, jotain ihanaa ekstraa esim. kirsikoita tai suklaakonvehteja. Tykkäisin kovasti myös tyyliin itse tehdyistä (tai kaupan) karjalanpiirakoista munavoilla. Itse en ole pullan enkä keksien ystävä.
Voileipäkakkua. (Tuore)juustokakkua, jossa vadelmapäällyste. Jos nämä on mahdollista tehdä vegaanisina, se olisi ihanteellista, jotta kaikki voivat nauttia herkuista.
T. Ei-vegaani
En ole mitenkään nirso, syön mitä tarjotaan.
Tykkäisin kyllä perinteisestä voileipäkakusta ja täytekakusta. Myös suolaiset piirakat ovat hyviä salaatin kera.
Vierailija kirjoitti:
Voileipäkakkua. (Tuore)juustokakkua, jossa vadelmapäällyste. Jos nämä on mahdollista tehdä vegaanisina, se olisi ihanteellista, jotta kaikki voivat nauttia herkuista.
T. Ei-vegaani
Juustokakkua ei ole mahdollista tehdä vegaanisena, koska juusto on eläinperäinen tuote. Voileipäkakkuunkin kuuluu tyypillisesti tuorejuusto tai muu maitotuote.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en mä kyllä juhlittavan toiveita pelkästään ajattelisi vaan sitä mikä vieraille maistuu.
Vieraat syövät sitä mitä on tarjolla tai ovat ilman. Ei juhlia vieraita varten järjestetä.
No sitten ei kannata kutsua ketään? Kyllä hyviin tapoihin kuuluu että vieraille tarjotaan hyvää ruokaa ja juomaa.
Sinun lapsesiko toivoo vain pahaa ruokaa?
Mene häirikkö.
Eli et tajunnut, että hyvä ruoka ei tarkoita sitä, ettei voisi kuunnella lapsen toiveita. Surullista, että teillä lapsi syö vain pahaa ruokaa.
Tämä vastaus oli sille joka soittaa suuta ja puhuu pahasta ruoasta. Ei juhlien järjestäjälle.
Voileipäkakku on kyllä ollut aina juhlien herkkua ja sitten joku perus mansikkatäytekakku. Noilla pääsee jo pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Salaatteja, tyyliin joku lohivoileipäkakku olis ihana, juustokakkumaisia kakkuja joissain on joku marjan maku, jotain ihanaa ekstraa esim. kirsikoita tai suklaakonvehteja. Tykkäisin kovasti myös tyyliin itse tehdyistä (tai kaupan) karjalanpiirakoista munavoilla. Itse en ole pullan enkä keksien ystävä.
Tuliko varmasti tyyliin tarpeeksi tyyliin?
Salaattia, karjalanpiirakoita ja munavoita, voileipäkakkua, perinteistä täytekakkua.
Haluaisin pakkopullaa ja vanhanajan voileipiä metvursti- tai kinkkupäällisillä. Tietenkin tuubista luraus majoneesia sille leivälle, kurkkuviipaleita ja persiljaa. Voileivät syödään haarukalla ja veitsellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen allerginen, joten vegaaniset (ei maitoa, ei munaa) pähkinättömät leivonnaiset ilahduttavat, olivat ne sitten suolaisia tai makeita. Leipomalla vaikka vegaanisen pähkinättömän "juustokakun" pystyt potentiaalisesti ilahduttamaan useampaakin vierasta. Erityisesti jos on tulossa nuoria, siellä on muutama vegaani kuitenkin.
Minä en vegaaneille erikseen leivo .Laitan salaatteja ja katkarapurööraa sekä omia täytettyjä leipiä . Ei yksi vegaani saa pilata juhlia.Sen olen sanonut monta kertaa juhlien pitäjänä ja ymmärtävät .17 pakoitetaan syömään moskaa mistä eivät pidä. Ei käy.
No miten vieras pilaa juhlat syömällä kakkua? Ja kannattaa opetella kokkaamaan jos ei tule muuta kuin moskaa. Sitä paitsi olen siis allerginen. Ehkä sekin ärsyttää sinua.
Voileipä kakku on parasta. Sitä ei tule syötyä muuten kuin juhlissa niin on erityisempää kuin vaikkapa karjalanpiirakat, jotka ovat itselleni arkinen välipala.
Vierailija kirjoitti:
T. Ei-vegaani
Mikä oletus se on, että juhliin tulee vegaani? Minun juhliini ei ainakaan tule, minulla on vain kivoja ystäviä.
Kermakakkua ja mokkapaloja, suolaisina lohipiirasta tai fetapiirasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen allerginen, joten vegaaniset (ei maitoa, ei munaa) pähkinättömät leivonnaiset ilahduttavat, olivat ne sitten suolaisia tai makeita. Leipomalla vaikka vegaanisen pähkinättömän "juustokakun" pystyt potentiaalisesti ilahduttamaan useampaakin vierasta. Erityisesti jos on tulossa nuoria, siellä on muutama vegaani kuitenkin.
"Juustokakku" ei ilahduta ketään muuta kuin sinua. Kaikki muut arvostavat aitoja tuotteita korvikkeiden sijaan.
Aika kiva suhtautuminen vieraisiin. Allergisena on kiva olla juhlissa syömättä mitään, kun sinun kaltaisesi emäntä järjestää juhlia. Onneksi on niitäkin, jotka osaavat ottaa huomioon. Toki ei voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu.
Vierailija kirjoitti:
Voileipä kakku on parasta. Sitä ei tule syötyä muuten kuin juhlissa niin on erityisempää kuin vaikkapa karjalanpiirakat, jotka ovat itselleni arkinen välipala.
Samaa mieltä. Jotenkin voileipäkakku on jo unohdettu vaikka se on ihan parasta ja juhlavaa syötävää. Todella harvinaista herkkua.
Hirveä nälkä iski näitä lukiessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Juustokakku" ei ilahduta ketään muuta kuin sinua. Kaikki muut arvostavat aitoja tuotteita korvikkeiden sijaan.
Aika kiva suhtautuminen vieraisiin. Allergisena on kiva olla juhlissa syömättä mitään, kun sinun kaltaisesi emäntä järjestää juhlia. Onneksi on niitäkin, jotka osaavat ottaa huomioon. Toki ei voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu.
Allerginen voi syödä myös aitoja tuotteita. Ei ole olemassa allergiaa, joka pakottaa ihmisen syömään jotain juustonkaltaistavalmistetta tms. Katsos kun on olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin juustokakku.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tulee pähkinättömään, vegaaniseen kakkuun? On olemassa myös meitä pavuille ja soijalle allergisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle ei näköjään ole annettu edes lusikalla kun kiukuttelet tuolla tavalla. Etkä edes tajua, että allergisuus ei tarkoita, että on pakko syödä "juustokakkua". Jos olet allerginen maidolle, sinulle voi leipoa vaikka muffinsseja. Ei tarvita mitään korvikkeita.
Sushi
täytekakku, mokkapalat