Mitä haluat vieraana syödä juhlapöydästä? Lakkiaiset ja rippijuhlat.
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mehevä kuivakakku
Tuore pulla
Pikkuleivät
Mansikkakermakakku
Marjapiirakka
Karjalanpiirakoita ja munavoita
Kinkku/lohipiirakkaa
Voileipäkeksejä joiden päällä juustoa, kurkkua, minitomaatteja yms.
Miksi joku haluaisi syödä vettyneitä voileipäkeksejä?
Ei niiden mitään vettyneitä tarvitse olla.
Ei tarvitse, mutta sellaisia niistä tulee jos päällä on kurkkua ja tomaattia. Katsos kun ne ovat suurelta osin vettä ja se vesi imeytyy aikas hyvin kuivaan keksiin.
Juusto on siinä välissä, ja jos ne täytetään vasta juuri ennen tarjoilua niin eivät seiso pitkään.
Upeat juhlat tulossa, kun yksi väsää voileipäkeksejä koko päivän :D
Samoilla linjoilla kuin muutkin, että suolaista enemmän ja makeaa vähemmän
Meillä on aina isommissa juhlissa ollut ruoka noutopöydästä. Ihan lämmintä ruokaa ja muutamia salaatteja. Kovasti ovat vieraat tykänneet, mutta onhan sellainen toki työläs ja ehkä vähän kalliskin tarjottava, jos on tarjolla kovin useita eri lajeja. Ja jos vieraat tulevat kovin eri aikaan, niin ei toimi.
Olen yleensä kutsuun laittanut, että ruoka tarjotaan esim. klo 13 ja sen jälkeen tuleville on vain kahvitarjoilu makene tarjottavineen. Ja pyytänyt ilmoittautumisen yhteydessä mainitsemaan, tulevatko ruokailuun mennessä vai sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhlapöydän konvehteja.
Erityisesti ananaskonvehdit ilahduttavat vieraita. Kylkeen sitten vaikka vihreitä kuulia.
Oliko tämä tarkoitettu sarkasmiksi? Meemimaineen lisäksi noilla tuotteilla kun on olemassa ihan todellinenkin käyttäjäkunta.
Ei tietenkään ollut. HALOO!
Ry ss ien salaatti häipyi modelle.Tonnikalaa, hienoksi hakattuja perunoita . Keitettyjä kananmunia ,tonnikalaa , majoneesia 1/3 osa ja 3/ 3 kermaviiliä tai smetanaa , ihan mitä itse toivoo, Sipulia pieninä pilkottuina ja suolakurkkua hakattuna joukkoon. Suola pippuri hieman kurkun nestettä majo / kermaviiliin.
Laitan itse hieman sinappia tähän, ei ole pakollinen. Ihana tarjota -
On se joiltakin onnistunut ihan hyvin.
Tarjoa sinä mitä itse haluat, ja jätä tarjoamatta mitä et halua. Niin me kaikki muutkin teemme.
Vierailija kirjoitti:
Tarjoa sinä mitä itse haluat, ja jätä tarjoamatta mitä et halua. Niin me kaikki muutkin teemme.
Se?
Vierailija kirjoitti:
Ry ss ien salaatti häipyi modelle.Tonnikalaa, hienoksi hakattuja perunoita . Keitettyjä kananmunia ,tonnikalaa , majoneesia 1/3 osa ja 3/ 3 kermaviiliä tai smetanaa , ihan mitä itse toivoo, Sipulia pieninä pilkottuina ja suolakurkkua hakattuna joukkoon. Suola pippuri hieman kurkun nestettä majo / kermaviiliin.
Laitan itse hieman sinappia tähän, ei ole pakollinen. Ihana tarjota -
Keitettyjä perunoita
Laiska voi ostaa Forssan perunasalaatin ja tehdä siitä .
Kotitekoisia pieniä munkkirinkilöitä suoraan padasta.
En nyt noroaikana mitään, enkä muutenkaan luota ihmisten kykyyn hygieniassa, jonka pitäisi olla hyvä noissa joukkotarjoiluissa. Eivät sovi jääkaappiinkaan ne tarjottavat, vaan ovat lämpimässä usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en mä kyllä juhlittavan toiveita pelkästään ajattelisi vaan sitä mikä vieraille maistuu.
Vieraat syövät sitä mitä on tarjolla tai ovat ilman. Ei juhlia vieraita varten järjestetä.
No sitten ei kannata kutsua ketään? Kyllä hyviin tapoihin kuuluu että vieraille tarjotaan hyvää ruokaa ja juomaa.
Paella
Pastasalaattti
Välimerensalaatti
Tapasleipiä esim. lohimassa-maalahdenlimppu, brie-mansikka-patonki
Suolaista piirasta pikkupaloina
Mansikoita
Briittakakku
Juustokakku
Suklaanoblet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mehevä kuivakakku
Tuore pulla
Pikkuleivät
Mansikkakermakakku
Marjapiirakka
Karjalanpiirakoita ja munavoita
Kinkku/lohipiirakkaa
Voileipäkeksejä joiden päällä juustoa, kurkkua, minitomaatteja yms.
Miksi joku haluaisi syödä vettyneitä voileipäkeksejä?
Ei niiden mitään vettyneitä tarvitse olla.
Ei tarvitse, mutta sellaisia niistä tulee jos päällä on kurkkua ja tomaattia. Katsos kun ne ovat suurelta osin vettä ja se vesi imeytyy aikas hyvin kuivaan keksiin.
Juusto on siinä välissä, ja jos ne täytetään vasta juuri ennen tarjoilua niin eivät seiso pitkään.
Juusto täytyy tarjoilla huoneenlämpöisenä että ei haittaa vaikka seisoisi puoli päivää pöydällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en mä kyllä juhlittavan toiveita pelkästään ajattelisi vaan sitä mikä vieraille maistuu.
Vieraat syövät sitä mitä on tarjolla tai ovat ilman. Ei juhlia vieraita varten järjestetä.
Sittenhän kannattaa pitää ne juhlat ihan ilman vieraita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se?
?
Suolainen "siili", jonka pohjana tofulevy, johon tökitty hammastikuilla pikkutomaatteja, oliiveja ja sellerinvarsia. Tosi kiva ja raikas!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten ei kannata kutsua ketään? Kyllä hyviin tapoihin kuuluu että vieraille tarjotaan hyvää ruokaa ja juomaa.
Eihän tuossa sanottu, ettei tarjottu ruoka olisi hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tosiaan kannata, jos ymmärrys ei riitä tajuamaan, miksi juhlat järjestetään. Itse en ainakaan esim. viettänyt hääjuhlaa siksi, että vieraat saisivat mieleistään ruokaa. Kyllä siihen oli ihan muut syyt.
Vierailija kirjoitti:
Pirkko positiivinen. Mitä ylipäänsä kommentoit täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sittenhän kannattaa pitää ne juhlat ihan ilman vieraita.
Oikein hyvä vaihtoehto sekin. Ei ainakaan tarvitse miettiä tarjottavia.