Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluat vieraana syödä juhlapöydästä? Lakkiaiset ja rippijuhlat.

Vierailija
06.03.2024 |

Mitä makeaa, mitä suolaista?

Kommentit (142)

Vierailija
101/142 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen allerginen, joten vegaaniset (ei maitoa, ei munaa) pähkinättömät leivonnaiset ilahduttavat, olivat ne sitten suolaisia tai makeita. Leipomalla vaikka vegaanisen pähkinättömän "juustokakun" pystyt potentiaalisesti ilahduttamaan useampaakin vierasta. Erityisesti jos on tulossa nuoria, siellä on muutama vegaani kuitenkin. 

Minä en vegaaneille erikseen leivo .Laitan salaatteja ja katkarapurööraa sekä omia täytettyjä leipiä . Ei yksi vegaani saa pilata juhlia.Sen olen sanonut monta kertaa juhlien pitäjänä ja ymmärtävät .17 pakoitetaan syömään moskaa mistä eivät pidä. Ei käy. 

No miten vieras pilaa juhlat syömällä kakkua? Ja kannattaa opetella kokkaamaan jos ei tule muuta kuin moskaa. Sitä paitsi olen siis allerginen. Ehkä sekin ärsyttää sinua. 

Kitisijöitä olette.Tehkää itse leivonnaisenne. Olen järjestänyt eräätkin juhlat.Tulevat tilaamaan; Ja sitten täytyy olla vegaanista ruoan. Kysyn montako on vegaaneja, tasan yksi.

Sanon heti että älkää antako heidän määrätä mitä enimmistö syö.Sitten uskaltavat tilata mitä haluavat.Mikä ihmeen villitys tuo veganismi on. 

Vierailija
102/142 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen allerginen, joten vegaaniset (ei maitoa, ei munaa) pähkinättömät leivonnaiset ilahduttavat, olivat ne sitten suolaisia tai makeita. Leipomalla vaikka vegaanisen pähkinättömän "juustokakun" pystyt potentiaalisesti ilahduttamaan useampaakin vierasta. Erityisesti jos on tulossa nuoria, siellä on muutama vegaani kuitenkin. 

Mitä tulee pähkinättömään, vegaaniseen kakkuun? On olemassa myös meitä pavuille ja soijalle allergisia. 

Löytyy paljon hyviä reseptejä kun googlettaa. Sieltä valitsee sopivan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/142 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salaatteja, tyyliin joku lohivoileipäkakku olis ihana, juustokakkumaisia kakkuja joissain on joku marjan maku, jotain ihanaa ekstraa esim. kirsikoita tai suklaakonvehteja. Tykkäisin kovasti myös tyyliin itse tehdyistä (tai kaupan) karjalanpiirakoista munavoilla. Itse en ole pullan enkä keksien ystävä. 

Tuliko varmasti tyyliin tarpeeksi tyyliin? 

Kaksi kertaa! Sori siitä. 

Vierailija
104/142 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voileipäkakkua. (Tuore)juustokakkua, jossa vadelmapäällyste. Jos nämä on mahdollista tehdä vegaanisina, se olisi ihanteellista, jotta kaikki voivat nauttia herkuista. 

T. Ei-vegaani 

Mikä oletus se on, että juhliin tulee vegaani? Minun juhliini ei ainakaan tule, minulla on vain kivoja ystäviä.

Taidat olla aika kiva itsekin.

Vierailija
105/142 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tulee pähkinättömään, vegaaniseen kakkuun? On olemassa myös meitä pavuille ja soijalle allergisia. 

Miksi pitäisi leipoa kokonainen kakku yhtä ihmistä varten? Aika harva vetelee kakkua niin paljon yksinään. Ja ruokarajoitteettomat harvemmin innostuvat jostain korvikekakusta. 

Vierailija
106/142 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuin allergiasta. Sisälukutaitoa kannattaa harjoitella. Yläasteen äikänkirjasta vaikka. 

Vierailija
107/142 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan ottaa allergisille tai vegaaneille vaikka jonkun erillisen vegaanileivoksen kaupasta. 

Vierailija
108/142 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuin allergiasta. Sisälukutaitoa kannattaa harjoitella. Yläasteen äikänkirjasta vaikka. 

Niin? Mikä on sellainen allergia, että on pakko syödä "juustokakkua" eikä esim. muffinssi käy? 

Vierailija
109/142 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi leipoa kokonainen kakku yhtä ihmistä varten? Aika harva vetelee kakkua niin paljon yksinään. Ja ruokarajoitteettomat harvemmin innostuvat jostain korvikekakusta. 

No herran jestas tarkoitin että yhdellä kakulla kuittaa melkein kaikki eri syistä ruokarajoitteiset. Miten typerää sakkia täällä oikein on?!? 

Vierailija
110/142 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Mikä on sellainen allergia, että on pakko syödä "juustokakkua" eikä esim. muffinssi käy? 

Leivo ihmeessä muffinseja jos kakku on liian provosoiva sinulle. 

Vierailija
111/142 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi leipoa kokonainen kakku yhtä ihmistä varten? Aika harva vetelee kakkua niin paljon yksinään. Ja ruokarajoitteettomat harvemmin innostuvat jostain korvikeka

Niin noh, suurin osa ihmisistä ei halua syödä mitään "juustokakkuja", vaan haluavat ihan vain juustokakkua. Siksi se erikoiskakku olisi vain yhdelle ruokarajoitteiselle. Harvassa suvussa on ruuhkaksi asti ihmisiä, joilla on sekä muna-, maito- että pähkinäallergia. 

Vierailija
112/142 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vegaani, mutta syön mielelläni vegaanisia tarjottavia, kunhan maistuvat hyvältä. Win-win. 

Vierailija
113/142 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se käy kun allergiselle kelpaa vain vegaaninen ja pähkinätön "juustokakku". 

Vierailija
114/142 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käsittääkseni noita vegaanileivonnaisia on tavallista vaikeampi tehdä. Ainakin kokkiohjelmissa niiden kanssa hikoilevat. 

Vierailija
115/142 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun käsittääkseni noita vegaanileivonnaisia on tavallista vaikeampi tehdä. Ainakin kokkiohjelmissa niiden kanssa hikoilevat. 

Muna on vaikea korvata ilman, että taikinan rakenne ja sitä kautta lopputulos kärsii. Vegaaniset korviketuotteet eivät myöskään käyttäydy samoin kuin maitotuotteet, mikä tuottaa ongelmia etenkin, jos ei ole tottunut niitä käyttämään. 

Vierailija
116/142 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ry ss ien salaatti häipyi modelle.Tonnikalaa, hienoksi hakattuja perunoita . Keitettyjä kananmunia ,tonnikalaa , majoneesia 1/3 osa ja 3/ 3 kermaviiliä tai smetanaa , ihan mitä itse toivoo, Sipulia pieninä pilkottuina ja suolakurkkua hakattuna joukkoon. Suola pippuri hieman kurkun nestettä majo / kermaviiliin. 

Laitan itse hieman sinappia tähän, ei ole pakollinen. Ihana tarjota - 

Yksi parhaita "salaatteja". Oma versio on niistä katkarapupuikoista, riisistä, kinkku- tai makkarasuikaleista, herneistä ym. väsätty mutta periaate sama eli ruokaisaa ja maukasta. Muut... hämäläisittäin lihapataa, keitetyjä maukkaita perunoita, hapankaalia,  tomaatteja, kurkkua, suolakurkkua, savulohifilettä, rapeita ranskalaisia, kinkku- herkkusieni- sekä tonnikala- katkarapupizzaa ananaksen kera tottakai, kurkkua, suolakurkkua, tomaattia, herneitä, oliiveja, silliä, kotikaljaa, olutta, vettä, maitoa, mehua, vodkaa. Sampanjat ja konjakit tietysti. Jos sattuu olemaan niin sahtia. Täytekakkua, kahvia, keksejä, karjalanpiirakoita, munavoita, voita....Tässä oikeastaan meidän uudenvuoden- tai muun juhlan menyy. Silloin tosin eri päivinä eri ruokia tarjolla. Voi olla että jotain unohtui.

Vierailija
117/142 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuisia voileipiä tai muita suolaisia suupaloja. Olen lopen kyllästynyt voileipäkakkuihin.

Kermakakku marjatäytteellä tai paistettu amerikkalainen juustokakku marjapyreellä.

Lusikkaleipiä ja suklaakonvehteja.

Vierailija
118/142 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ry ss ien salaatti häipyi modelle.Tonnikalaa, hienoksi hakattuja perunoita . Keitettyjä kananmunia ,tonnikalaa , majoneesia 1/3 osa ja 3/ 3 kermaviiliä tai smetanaa , ihan mitä itse toivoo, Sipulia pieninä pilkottuina ja suolakurkkua hakattuna joukkoon. Suola pippuri hieman kurkun nestettä majo / kermaviiliin. 

Laitan itse hieman sinappia tähän, ei ole pakollinen. Ihana tarjota - 

Yksi parhaita "salaatteja". Oma versio on niistä katkarapupuikoista, riisistä, kinkku- tai makkarasuikaleista, herneistä ym. väsätty mutta periaate sama eli ruokaisaa ja maukasta. Muut... hämäläisittäin lihapataa, keitetyjä maukkaita perunoita, hapankaalia,  tomaatteja, kurkkua, suolakurkkua, savulohifilettä, rapeita ranskalaisia, kinkku- herkkusieni- sekä tonnikala- katkarapupizzaa ananaksen kera tottakai, kurkkua, suolakurkkua, tomaattia, herneitä, oliiveja, silliä, kotikaljaa, olut

😱

Vierailija
119/142 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan leivo. Jos ei tarjottavat kelpaa, olkoon syömättä tai tuokoon omat eväät. 

Vierailija
120/142 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkuisia voileipiä tai muita suolaisia suupaloja. Olen lopen kyllästynyt voileipäkakkuihin.

Kermakakku marjatäytteellä tai paistettu amerikkalainen juustokakku marjapyreellä.

Lusikkaleipiä ja suklaakonvehteja.

Järjettömän työlästä ruveta väsäämään jotain pikkuisia voileipiä ja lusikkaleipiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi