Mitä ihmettä TORI.FI:lle on tapahtunut??!
Siis tuo uusi on aivan järkyttävän huono. Aivan ala-arvoinen, niin epäselvä. Lisäksi sähköpostiin vähän väliä tullut ilmoituksia jostain vanhoista viesteistä. Ja just kun kausi vaihtumassa ja lasten kevätvaatteita olis yllin kyllin myytävänä 🤬
Kommentit (2259)
Ennen uudistusta myin torissa suhteellisen paljon tavaraa ja selailin useamman kerran päivässä ilmoituksia ja tuli osteltuakin kaikkea mielenkiintoista. Uudistuksen tultua totesin sen olevan pyllystä ja syvältä. Jatkoin silti selailua mutta nyt huomaan että en ole moneen päivään avannut tori.fi:tä. Tämä on tapahtunut ihan luontevasti, ilman kiroilua torin huonoudesta. Se on vaan niin huono että sitä tule enää selattua.
En ole edes yrittänyt laittaa toriin mitään myyntiin uudistuksen jälkeen, koska musiikin ja kalastuksen kategoriat menivät niin sekaviksi etten tiedä mihin kategoriaan tavarat edes kuuluvat. Suorastaan surkuhupaisaa.
Voin hyvin kuvitella kuinka intialaiset pikkukonsultit ovat vääntäneet tuota uutta versioo niska limassa että ovat saaneet sen teknisesti täysin toimivaksi. Suomalainen kovapalkkainen konsultti joka on vastannut toiminnallisuudesta ei ole koskaan joutunut ostamaan mitään käytettyä, joten hänellä on ollut vain visio miten homman pitäisi toimia. Valitettavasti visio ja todellisuus ovat tällä kertaa olleet harvinaisen kaukana toisistaan.
Toinen vaihtoehto on että kategoriat on suunnitellut joku norjalainen google-kääntäjän avulla ja tuloksen me kaikki tiedämme.. voi voi..
Menin tämän ketjun innoittamana kokeilemaan, laitoin hakuun Mustang-varaosat. Löysin ostoilmoituksen, aattelin että voin myydä itselle ylimääräiset osat pois. Pistin viestin matkaan muistaakseni keskiviikkona, vielä ei ole ainakaan tullut mitään viestiä takaisin. Ennenhän ilmoituksessa näkyi puhelinnumero, johon pystyi soittamaan tai laittamaan viestiä, nyt ei näy, eli torin viestit on ainoa yhteydenottokonsti. Nimi siellä näkyy, mutta fonecta löytää sillä nimellä vain yhden henkilön, ja se on toisella puolella Suomea. Voihan olla että ostoilmoituksen kaveri ei ole katsonut viestejään, mutta mun mielestä ennen oli parempi, kun näki myyjän/ostajan puhelinnumeron ilmoituksesta.
Lisäksi Tori ei anna vaihtaa sähköpostiosoitetta, toisen sähköpostiosoitteen sinne sain kovalla työllä syötettyä, mutta kun yritän että ottaisi sen käyttöön kirjautumisessa, se lähettää vahvistuskoodin siihen vanhaan, jo käytöstä poistuneeseen pp.inet- sähköpostiin.
Vierailija kirjoitti:
Menin tämän ketjun innoittamana kokeilemaan, laitoin hakuun Mustang-varaosat. Löysin ostoilmoituksen, aattelin että voin myydä itselle ylimääräiset osat pois. Pistin viestin matkaan muistaakseni keskiviikkona, vielä ei ole ainakaan tullut mitään viestiä takaisin. Ennenhän ilmoituksessa näkyi puhelinnumero, johon pystyi soittamaan tai laittamaan viestiä, nyt ei näy, eli torin viestit on ainoa yhteydenottokonsti. Nimi siellä näkyy, mutta fonecta löytää sillä nimellä vain yhden henkilön, ja se on toisella puolella Suomea. Voihan olla että ostoilmoituksen kaveri ei ole katsonut viestejään, mutta mun mielestä ennen oli parempi, kun näki myyjän/ostajan puhelinnumeron ilmoituksesta.
Lisäksi Tori ei anna vaihtaa sähköpostiosoitetta, toisen sähköpostiosoitteen sinne sain kovalla työllä syötettyä, mutta kun yritän että ottaisi sen käyttöön kirjautumisessa, se lähettää vahvistuskoodin siihen vanhaan, jo käytöstä poistuneeseen pp.inet-
Jospa laittais ilmoitustekstiin puhelinnumeron, se kait onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Yhyy ja nyyh 🤣
Toi emoji on niin nolo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi Tori ei anna vaihtaa sähköpostiosoitetta, toisen sähköpostiosoitteen sinne sain kovalla työllä syötettyä, mutta kun yritän että ottaisi sen käyttöön kirjautumisessa, se lähettää vahvistuskoodin s
Niin aion tehdä, jos itse vielä joskus laitan ilmoituksen. Tässä kyse kun yritin vastata ostoilmoitukseen, jossa siis ei ollut puhelinnumeroa.
Tuli tosi huonoon saumaan tämä sekava uudistus, kun ihmisillä on rahat vähissä, eikä edes Torista voi enää katsella halvalla, tai myydä omiaan.
Huomaan itsekin, ettei enää tule selailtua toria. Aiemmin tuli muutamasta päivässä katseltua mitä alueellani on myynnissä, nyt klikkaan siihen etusivulle, nään ne suunnilleen samat suositellut ilmoitukset joka kerta, ja mielenkiinto lopahtaa. Toki ne suositellut on sellaisia joita olen aiemmin katsonut, mutta enhän minä niitä samoja haluaisi uudelleen nähdä, vaan tietää onko tullut uusia ilmoituksia! Kai olisin jo ostanut jos olisin kiinnostunut jostain mitä katselin.
Vierailija kirjoitti:
Huomaan itsekin, ettei enää tule selailtua toria. Aiemmin tuli muutamasta päivässä katseltua mitä alueellani on myynnissä, nyt klikkaan siihen etusivulle, nään ne suunnilleen samat suositellut ilmoitukset joka kerta, ja mielenkiinto lopahtaa. Toki ne suositellut on sellaisia joita olen aiemmin katsonut, mutta enhän minä niitä samoja haluaisi uudelleen nähdä, vaan tietää onko tullut uusia ilmoituksia! Kai olisin jo ostanut jos olisin kiinnostunut jostain mitä katselin.
Haussa se antaa sopivimmat ensin, jos ei huomaa klikata siitä keskeltä alhaalta vielä yhtä valintaa auki ja vaihtaa uusimmat.
Tarkemmat tilastot näyttää 41 pushnotifikaatiota ja vain 16 klikkausta. Ilmoitus mennyt harakoille, kun juuri kukaan ei edes katso tämän uudistuksen jälkeen.
Seuraan yhden ison kategorian ostetaan ilmoituksia joka päivä, olen seurannut jo pitkään. Ennen uudistusta siihen yläkategoriaan tuli kymmeniä ja kymmeniä ostetaan ilmoituksia joka päivä. Uudistuksen jälkeen tullut vain muutama per päivä. Eli hiljaista on ainakin ostajien joukoissa.
Mielestäni pahinta on ollut mediassa Torin edustajien ylimielinen suhtautuminen käyttäjäpalautteeseen. "Ainahan sitä on muutosvastarintaa. Oikeasti tää on hyvä. Uskokaa nyt juntit meitä." Ei kannattaisi alkaa ylimieliseksi asiakaskuntaa kohtaan (vrt. mitenpä kävi Nokiallekin, kun ei kuunnellut asiakkaitaan kosketusnäyttöasiassa...)
Ei se minuun juurikaan vaikuta jos miettii myyntiä koska olen myynyt hyvin satunnaisesti muutamia tuotteita mutta olen ostanut tosi paljon käytettyä tavaraa.Nyt kun tämä ei enää toimi niin täytyy ostaa uutta tavaraa, harmittaa lähinnä se kun kierrätys vähenee, itse olen ostanut kymmeniä kirjoja ja laittanut kiertoon luettuani, samoin lasten urheiluvälineet kun käytetyt ajaa saman asian kun uusi.
Edelleen, 22.3.2024, tilanne on sama: tietokoneella en pysty edes muokkaamaan saati ilmoittamaan. Ko linkki vie vain lähes tyhjälle sivulle, missä ei mitään sisältöä, ei mitään millä jättäisi ilmoituksen. Torin evästeetkin olen poistanut, ulos kirjautunut sitä ennen, mutta ei. - Toriltahan tuohon ei apua kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Ei yhtään uutta katselua uudistuksen jälkeen. Aikaisemmin tuli joka päivä koka ilmoitukseen. Huuto.nettiin siirryn minäkin.
Oisko ne sivulaskurit jumissa/rikki? Kai torissakin nyt joku sentään pystyy kohteita selaamaan? Itse olen aina myynyt vain huutonetissä, joten en osaa sanoa, kuinka hankalaksi tori on mennyt. Mutta kyllä tuolla nyt kohteita näyttää edelleen olevan ja niitä voi katsoa...
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni pahinta on ollut mediassa Torin edustajien ylimielinen suhtautuminen käyttäjäpalautteeseen. "Ainahan sitä on muutosvastarintaa. Oikeasti tää on hyvä. Uskokaa nyt juntit meitä." Ei kannattaisi alkaa ylimieliseksi asiakaskuntaa kohtaan (vrt. mitenpä kävi Nokiallekin, kun ei kuunnellut asiakkaitaan kosketusnäyttöasiassa...)
Laitoin myös palautetta uudistuneesta torista heidän palautekanavaansa pitkin (joka oli muuten yllättävän vaikea löytää..). Vastaus tuli nopeasti ja oli asiallinen ja antoi ymmärtää että vika on minussa koska en osaa käyttää heidän uutta hienoa toriaan. Toki vastaus vaikutti automaattisella koska se sivusi moittimiani asioita antamalla ohjeita miten minun pitäisi toimia mm. Haun käyttämistä. Miten haku auttaa minua löytämään oikean kategorian missä myydä tavaroitani jo sellaista kategoriaa ei ole tai vastaavasti niitä kolme erilaista mihin kaikkiin tavarani sopisi. Ihan pelkkää pyllyilyä oikeita käyttäjiä kohtaan. Suosittelen etsimään uusia kanavia myydä tavaroita. Tuolta katoaa ostajat..
377/377
Olet niin oikeassa ja hyvä että laitoit sinne asiapitoista palautetta.
"Ohho! Nyt tapahtui valitettavasti tekninen virhe...
Kokeile hetken päästä uudestaan..."
Kohta tämäkin palsta ilmoittaa jotain vastaavaa... :D
Äsken tuli automaattikysely Torissa, kun selailin. Sai antaa palautetta, toivottavasti joku vielä lukee ne, ja ottaa onkeensa.
Näin on, ihan saman pistin merkille kun laitoin pari ilmoitusta, ei yhtään katselukertaa, ennen oli aina useita heti kaikissa ilmoituksissa.Päätin lopettaa, en laita enää uusia ilmoituksia, vanhat saa olla ja kun ne vanhenee niin unohdan torin.