Mitä ihmettä TORI.FI:lle on tapahtunut??!
Siis tuo uusi on aivan järkyttävän huono. Aivan ala-arvoinen, niin epäselvä. Lisäksi sähköpostiin vähän väliä tullut ilmoituksia jostain vanhoista viesteistä. Ja just kun kausi vaihtumassa ja lasten kevätvaatteita olis yllin kyllin myytävänä 🤬
Kommentit (2259)
Kun mennään vuosia taaksepäin,niin Torin asiakaspalveluun voi tarvittaessa myös soittaa ongelmatilanteissa..ja oli selvä sähköpostiosoitekkin. Nyt pitää veivata (keskustella) tekoälyn kanssa eikä asiat seiviä,jos on vähänkin vaativammasta-asiasta kyse. Päin p:tä on menny koko palvelu.
Vierailija kirjoitti:
Kun mennään vuosia taaksepäin,niin Torin asiakaspalveluun voi tarvittaessa myös soittaa ongelmatilanteissa..ja oli selvä sähköpostiosoitekkin. Nyt pitää veivata (keskustella) tekoälyn kanssa eikä asiat seiviä,jos on vähänkin vaativammasta-asiasta kyse. Päin p:tä on menny koko palvelu.
Aivan surkea nykyisin, lopetimme käytön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myin uutta hajuvettä, virheostos, en pitänytkään hajusta. Ostaja sai sen -70% kaupan hinnasta, 110e uutena. Otin postimaksustakin puolet takkiin.
Ostaja alkaa syytellä että myyn väärennettyä hajuvettä, "koska se ei tuoksu samalta kuin hänen viimeinen tippansa ikivanhasta hajuvedestä jota hänellä vielä on jäljellä". Hän kyllä tietää että nyt on lähetetty väärennetty hajuvesi!!!
VoivitunHermanni, se sun saunaan ja autoon kesällä unohtunut ja hapettunut ikivanha pullonpohja ei tietenkään tuoksu samalta kuin uusi hajuvesi eri erästä orgaanisia tuoksuvia yhdisteitä.
Meni vähän usko ihmisiin. Lähetin ostajalle kuitin että olen ostanut hajuveden ihan oikeasta kotimaisesta ja luotettavasta kaupasta. Hiljeni.
Kuka myy/ ostaa jotain avattua hajuvettä? Minä ainakin heitän roskiin vanhat avatut, virheostoja ei tule kun käytän samaa tuttua, jos kuite
Jos hinta on kohdillaan, niin moniki voi ostaa. Nostalgiasyistä, joku kerää hajuvesipulloja, joku haluaa testata tuoksua halvalla jne. Onneksi me ihmiset olemme erilaisia. Siksi kauppakin käy.
Vierailija kirjoitti:
Käytin toria noin 8 vuotta mutta lopetin sen käytön kun mennyt niin sekavaksi.
Dementia iskenyt sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostajat kyselevät Toridiiliä, koska postitus on paljon edullisempi. Toridiilin kautta ostin just yhden kympin tuotteen, johon tuli kuluja 3,90 €. Postin kautta olisi maksanut 8,90 €.
Tyhmät kyselee vaikka ilmoituksessa lukee aivan selvästi vain nouto.Minä en ala postittamaan mitään parin euron tuotteita, olen joskus postittanut muutaman paketin, mutta en yleensä postita mitään ja jos postitan niin yli 50€ on ostos.
Kivat sulle. Minä olen tehnyt montakin kauppaa kysymällä rohkeasti myyjältä, että jos ei saa myytyä noudolla, niin olen kiinnostunut. Ja myyjä onkin ottanut yhteyttä ja olemme tehneet kaupat postituksella. Onneksi kaikki eivät ole kuten sinä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa draamakuningatar-myyjiltä nämä, joilta ei saa mitään kysyä ja heidän asettamansa hinta maksaa minimikommunikaatiolla.
No, nykyään monelle kirjoittaminen ja lukeminen tuottaa vaikeuksia ja siksi se koetaan niin kuormittavaksi. Nuo on ilmeisesti jotain vähän elämässä saaliiseen jääneitä, joille Tori on merkittävä osa identiteettiä, ja tinkiminen identiteettiloukkaus.
Näinpä. Jos myynti-ilmoituksessa kovasti jo sanellaan mitä ostaja saa ja ei saa tehdä ja mitä ei saa pyytää ja kysyä, niin unholaan jää koko ilmoitus, vaikka kohde olisikin kiva ostaa. Ei tuollaisten ehdottomien ärripurrien kanssa halua olla missään tekemisissä. Ei edes ToriDiilin kautta. Pitäkää tunkkinne. Asiallinen myyjä osaa myös kommunikoida muutaman sanan vetämättä siitä hernettä nenänvarteen.
Ihmettelen näitä valittajia täällä, jokainen tehköön kauppaa ihan miten haluaa, postittaa tai ei postita, tinkii tai ei tingi, sehän on jokaisen oma asia, turha siitä on täällä valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Torissa ei oikeasti liiku mikään, surkein myyntikanava tänä päivänä.
Kyllä liikkuu. Viimeisen vuoden aikana myynyt useita tuotteita hintahaarukassa 300-1200 euroa. Sen sijaan muutaman kympin tuotteet liikkuu huonosti.
toridiiliä jos käyttää menee tiedot myös verottajalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa draamakuningatar-myyjiltä nämä, joilta ei saa mitään kysyä ja heidän asettamansa hinta maksaa minimikommunikaatiolla.
No, nykyään monelle kirjoittaminen ja lukeminen tuottaa vaikeuksia ja siksi se koetaan niin kuormittavaksi. Nuo on ilmeisesti jotain vähän elämässä saaliiseen jääneitä, joille Tori on merkittävä osa identiteettiä, ja tinkiminen identiteettiloukkaus.
Näinpä. Jos myynti-ilmoituksessa kovasti jo sanellaan mitä ostaja saa ja ei saa tehdä ja mitä ei saa pyytää ja kysyä, niin unholaan jää koko ilmoitus, vaikka kohde olisikin kiva ostaa. Ei tuollaisten ehdottomien ärripurrien kanssa halua olla missään tekemisissä. Ei edes ToriDiilin kautta. Pitäkää tunkkinne. Asiallinen myyjä osaa myös kommunikoida muutaman sanan vetämättä siitä hernettä nenänvarteen.
Mä olen sitten varmaan tuollainen "ehdoton ärripurri" kun mulla lukee nykyään ilmoituksissa ettei tarvitse laittaa viestiä jos aikoo vain hupikysellä tai -varata. Niin moni kyselee ilmaisistakin tavaroista jo ilmoituksessa ilmi käyviä tietoja ja hiljenee kun on saanut myyjän aikaa tuhlattua. Jotkut pääsevät niinkin pitkälle että varaavat tavaran ja lupaavat noutaa mutta hakupäivänä ei kuulu enää mitään, viesteihin ei enää vastata ja ne ehkä luetaan muutaman päivän, muutaman viikon kuluttua. Mun sanelemat "ehdot" ei ole ongelma niille jotka ovat aikeissa hakea tavaran mutta ne jotka loukkaantuvat, on varmaan juuri niitä hupikyselijöitä ja -varailijoita.
Torissa taas postikulut -50%. Kumma että noita kampanjoita on kokoajan. Eikös Torilla pitänyt mennä todella hyvin, joten miksi noita on jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinpä. Jos myynti-ilmoituksessa kovasti jo sanellaan mitä ostaja saa ja ei saa tehdä ja mitä ei saa pyytää ja kysyä, niin unholaan jää koko ilmoitus, vaikka kohde olisikin kiva ostaa.
Unholaan ei jää koko ilmoitus vaan koko Tori kun ilmoitus toisensa perään on kyynärvarren mittaista ulinaa jossa potentiaaliset ostajat haukutaan pystyyn jo etukäteen.
Torissa jäljellä olevilla kauppiailla näyttää olevan järjestään sellainen käsitys että myyvät ainoaa Suomessa saatavilla olevaa insuliinia eikä ostaja voi kuin mennä kyykkyyn ylös jos häiriintynyt myyjä saa katkarapunsa tällä täyteen 11cm mittaan.
Kun tämän ketjunkin viestejä lukee niin huomaa hetkessä että torin kauppiaat todella ovat juuri niin luonnehäiriöisiä kuin ilmoituksista voi päätelläkin.
Pro: tip. Ei tarvitse valittaa yhdestäkään tyhjän kyselijästä tai oharin tekijästä kun tuote on hinnoiteltu oikein.
Ainoa kysymys joka tulee jo ennen kuin olet saanut sormen enteriltä kuuluu "Mikä on tarkka osoite, tulen hakemaan vartin sisään?"
Ilmoituksen voi poistaa saman tien ennen kuin näitä on ehtinyt tulla puolta tusinaa enempää minkä ensimmäisenä ovelle ehtinyt tietää joten se lyö pyydetyn summan kouraan ja poistuu tuote mukanaan.
Kun torissa kaupattava tavara on myyjälle tarpeettomaksi käynyttä romua jota ei haluta nurkkiin tai edes roskikseen tilaa viemään niin se pitäisi myös hinnoitella sellaiseksi ja kauppa käy. Win-win tilanne jossa myyjä ja ostaja ovat tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinpä. Jos myynti-ilmoituksessa kovasti jo sanellaan mitä ostaja saa ja ei saa tehdä ja mitä ei saa pyytää ja kysyä, niin unholaan jää koko ilmoitus, vaikka kohde olisikin kiva ostaa.
Unholaan ei jää koko ilmoitus vaan koko Tori kun ilmoitus toisensa perään on kyynärvarren mittaista ulinaa jossa potentiaaliset ostajat haukutaan pystyyn jo etukäteen.
Torissa jäljellä olevilla kauppiailla näy
Hakeudu hoitoon kun tuntuu ahdistavan.
Olen käyttänyt toria alusta lähtien, ostan ja myyn tavaraa todella paljon kun perintönä tullut kiinteistöjä, taloja niin tarvitsen kaikenlaista tavaraa.Myyn ympäri suomea kirpputoreilla ja käytän kaikkia näitä myyntialustoja ja ainakin minulla kauppa käy huonommin kaikilla kanavilla verrattuna esimerkiksi vuoteen 2014. Minua ei haittaa vaikka kauppa hiljentynyt, tämä on enemmän harrastus minulle nykyisin, olen yli 35v tehnyt kauppaa, markka aikana tein kirpputorikauppaa ihan yrittäjänä, rahaa tuli, nyt menee kaupaksi halpaa tavaraa, hinta alle kympin ja yli 500 euron tuotteet, myyntiä tulee keskimäärin noin 1000€ viikossa, olen ihan tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Pro: tip. Ei tarvitse valittaa yhdestäkään tyhjän kyselijästä tai oharin tekijästä kun tuote on hinnoiteltu oikein.
Ainoa kysymys joka tulee jo ennen kuin olet saanut sormen enteriltä kuuluu "Mikä on tarkka osoite, tulen hakemaan vartin sisään?"
Ilmoituksen voi poistaa saman tien ennen kuin näitä on ehtinyt tulla puolta tusinaa enempää minkä ensimmäisenä ovelle ehtinyt tietää joten se lyö pyydetyn summan kouraan ja poistuu tuote mukanaan.
Kun torissa kaupattava tavara on myyjälle tarpeettomaksi käynyttä romua jota ei haluta nurkkiin tai edes roskikseen tilaa viemään niin se pitäisi myös hinnoitella sellaiseksi ja kauppa käy. Win-win tilanne jossa myyjä ja ostaja ovat tyytyväisiä.
Oikeastiko tykkäät, kun sun ovella ravaa porukkaa hakemassa romuja? MInulle tuo olisi painajainen. Käyn mielummin kauppaa pakettitoimituksilla ja onneksi ostajiakin löytyy ihan kivasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko tykkäät, kun sun ovella ravaa porukkaa hakemassa romuja? MInulle tuo olisi painajainen. Käyn mielummin kauppaa pakettitoimituksilla ja onneksi ostaj
Kokeneempana osaat varmaan kertoa meneekö vanha 12hv lumilinko maksikirjeenä vai pitääkö hakea ärrältä sellainen pahvilaatikko?
Entä ruohonleikkuri? Polkupyörä? Harrasteauton alumiinivanteet renkaineen?
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt toria alusta lähtien, ostan ja myyn tavaraa todella paljon kun perintönä tullut kiinteistöjä, taloja niin tarvitsen kaikenlaista tavaraa.Myyn ympäri suomea kirpputoreilla ja käytän kaikkia näitä myyntialustoja ja ainakin minulla kauppa käy huonommin kaikilla kanavilla verrattuna esimerkiksi vuoteen 2014. Minua ei haittaa vaikka kauppa hiljentynyt, tämä on enemmän harrastus minulle nykyisin, olen yli 35v tehnyt kauppaa, markka aikana tein kirpputorikauppaa ihan yrittäjänä, rahaa tuli, nyt menee kaupaksi halpaa tavaraa, hinta alle kympin ja yli 500 euron tuotteet, myyntiä tulee keskimäärin noin 1000€ viikossa, olen ihan tyytyväinen.
Siis 52000 euroa vuodessa!? Järkyttävä summa! Tuosta luulisi jo verottajankin kiinnostuvan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko tykkäät, kun sun ovella ravaa porukkaa hakemassa romuja? MInulle tuo olisi painajainen. Käyn mie
Hah, onneksi minulla ei ole tuollaista romua. Myymäni tavarat voi aivan ongelmitta postittaa. Onnea vaan siis ovella ravaajien kanssa sinulle!
Kun mennään vuosia taaksepäin,niin Torin asiakaspalveluun voi tarvittaessa myös soittaa ongelmatilanteissa..ja oli selvä sähköpostiosoitekkin. Nyt pitää veivata (keskustella) tekoälyn kanssa eikä asiat seiviä,jos on vähänkin vaativammasta-asiasta kyse. Oäin p:tä on menny koko palvelu.