Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te muut pienituloiset pärjäätte ensi kuusta lähtien?

Vierailija
05.03.2024 |

Asumistuki pienenee, työttömyyskorvauksesta lähtee lapsikorvaukset jne. Kyllä hirvittää tämä touhu. Kuinkahan moni vielä päätyy siihen lopulliseen ratkaisuun näiden toimien myötä. 

Kommentit (155)

Vierailija
41/155 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, lapset ainakin joutuvat lopettamaan harrastuksensa. Jos ei siis käy sellaista tuuria, että minä tai mies työllistytään. Tai no, mies ei ole edes työkykyinen tällä hetkellä.

Onko sähköallergia?

Vierailija
42/155 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitten täytyy lopettaa kaikki turha ostaminen. Ainoastaan ruokaa kaupasta. Ja sekin halvinta mahdollista. Nyt Suomen kulutuksen pyörät pyörivät rikkaiden varassa. Toivottavasti kuluttavat paljon köyhien puolesta. 

Tietenkin kannattaa lopettaa turha ostaminen, eli sitten omilla rahoilla tai toisten rahoilla.

Ryhtyisitte elättämään itse itsenne, eikö hävetä, ettei pysty perhettään elättämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/155 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään, en ole ikinä saanut asumistukea, silti minulla on omaisuutta. Jos oikeasti kertoisin kuinka pienellä summalla pärjään ette uskoisi.

Vierailija
44/155 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryn toimeentulotuelle.

Vierailija
45/155 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten rahaa säästyy, kun jatkossa osa-aikatyöläiset joutuvat hakemaan myös toimeentulotukea palkan ja sovitellun lisäksi. Itse ainakin joudun. Tähän saakka olen pärjännyt ilman. Toimeentulotuella tulen saamaan enemmän tukia yhteensä kuin tällä hetkellä. Toinen vaihtoehto on lopettaa kokonaan osa-aikatyöni ja olla täysin työttömänä. Silloin ei ainakaan rahaa säästy. Muuta työtä/lisätunteja en ole saanut vaikka olen hakenut, joten siitä on turha unelmoida jatkossakaan.

Vierailija
46/155 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on aikuisia, en saa kuin työmarkkinatukea eli samanlailla kuin tähänkin asti. Mies on töissä muttei millään huippu palkalla.

Vierailija
47/155 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonolta näyttää. Joudun varmaan töihin.

Vierailija
48/155 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella t. p lapsikorotusta on maksettu. Ei palkassa ole lapsikorotusta.

Palkansaajat ovat hyvätuloisia, ei ne lapsikorotuksia tarvitse.

Vierailija
49/155 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti. Täytyy muksujen syödä koulussa paljon ja pihistää kotiintuomisia. Kesä jo pelottaa.

Vierailija
50/155 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murtaudun kauppaan ja varastan ruokaa sitten kun tuet pienenee.

Vierailija
51/155 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tulee lähtö... kummitellaan.

Vierailija
52/155 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pienituloiset voisi määrätä hätäaputöihin kuten ennenkin tehtiin. Risusavottaa, vanhusten hoitoa tai vaikka ihan kadunlakaisijan töitä riittäisi kyllä kaikille. Majoitus kunnan kasarmissa ja pari lämmintä ruokaa päivässä luulisi kelpaavan työttömille. Heidän lapsille tulisi toki olla samalla mahdollisuus ilmaiseen laitosasumiseen, etteivät olisi vanhempien huolena. 

Vierailija
53/155 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun hakemaan enemmän toimeentulotukea ja samalla töitä. Jos saan töitä, joudun edelleen hakemaan toimeentulotukea mutta vähemmän kuin työttömänä. Käteen jää sitten vuokran jälkeen sama kuin nyt työttömänä. Haen halvempaa asuntoa koko ajan mutta lasten koulu rajoittaa paljon. Opettaja ei suositellut koulunvaihtoa nyt esikoiselle kun hän on saamassa erityisen tuen päätöksen. Olen niin stressaantunut etten ole nukkunut 2 kuukauteen kuin max 5 tuntia yössä. Iltaisin ahdistaa.

Vierailija
54/155 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tarvitse tukia, mutta olen huolissani köyhistä. Annan aina, jos jollakin on taloudellinen hätä. Tänään autoin yhtä, mutta lompakossani oli vain 20 e seteli. Annoin sen. Ihan itketti ja itkettiin molemmat.  Miksi elämä on joskus armotonta.

Vierailija
55/155 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90-luvun lama aiheutti epätoivoisia pa nkki ry östöjä, nykyään pankkikonttoreita ei ole, niin tavallaan "kiinnostava" nähdä mikä rikollisuus tästä lisääntyy, jos siis itse tästä selviää ja voi nähdä tämän tulevan kurjuuden joskus vielä historiallisena ajanjaksona. 

Et ole tainnut koskaan oikeaa kurjuutta ja nälkää ja sotaa, jos kuvittelet, että tässä nälkää alettaisiin nähdä, vaikka elintaso laskeekin vähän. Sellaista se on elämä, joskus tulee tiellä monttuja vastaan elämän tiellä.  Jotkut näkevät oikeasti nälkää ja jotkut ovat menettäneet omaisensa ja lapsensa sodissa.

Vellihousut vinkuu nokka auki,  kuin linnunpoikaset ja jonkun pitäisi tiputtaa hampurilaisia nokasta alas jatkuvalla syötöllä, että olisi tyytyväinen.

Oikeasti sairaita ja kyvyttömiä kyllä autetaan jatkossakin.

Mitä sinä tiedät muiden elämästä ja ahdingosta? Itselläsi tuntuu olevan kovasti ennakkoluuloja. Ei se ole mitään auttamista, jos vuokran jälkeen jää kuluihin 160 e kuukaudessa. Itselläsi tuntuu olevan hyvin ruusuiset kuvitelmat suomalaisesta sosiaaliturvasta. Kertoo siitä, ettet itse niitä ole koskaan saanut.

Vierailija
56/155 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90-luvun lama aiheutti epätoivoisia pa nkki ry östöjä, nykyään pankkikonttoreita ei ole, niin tavallaan "kiinnostava" nähdä mikä rikollisuus tästä lisääntyy, jos siis itse tästä selviää ja voi nähdä tämän tulevan kurjuuden joskus vielä historiallisena ajanjaksona. 

Et ole tainnut koskaan oikeaa kurjuutta ja nälkää ja sotaa, jos kuvittelet, että tässä nälkää alettaisiin nähdä, vaikka elintaso laskeekin vähän. Sellaista se on elämä, joskus tulee tiellä monttuja vastaan elämän tiellä.  Jotkut näkevät oikeasti nälkää ja jotkut ovat menettäneet omaisensa ja lapsensa sodissa.

Vellihousut vinkuu nokka auki,  kuin linnunpoikaset ja jonkun pitäisi tiputtaa hampurilaisia nokasta alas jatkuvalla syötöllä, että olisi tyytyväinen.

Oikeasti sairaita ja kyvyttömiä kyllä autetaan ja

Se on mt tapaus trolli joka tehtailee näitä aloituksia ihan vaan että pääsee haukkumaan muita.

Vierailija
57/155 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, moni joutuu hakeen toimeentulotukea ensimmäistä kertaa tai korotusta aikasempaan. Taitaa eniten hävitä ne joiden puoliso on töissä, koska sillon ei oo oikeutta toimeentulotukeen. Ellei oo suurperhe.

Vierailija
58/155 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirryn toimeentulotuelle.

Sama. Ilmoitin irtisanoutuvani osa-aikatyöstä ensi viikolla. Ei ole varaa maksaa työssäkäynnistä.

Vierailija
59/155 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanoin Hesarin ja HBO:n tilaukset, lopetin kuntosalijäsenyyden ja vaihdoin halvempaan asuntoon ja jättäydyin osa-aikatyöstä toimeentulotuelle. Tulot tippuivat 150 - 200 €/kk, mutta vuokrasta, turhista tilauksista ja harrastuksista luopumalla säästin 100 €/kk. Ja töissä ei enää tarvi käydä, jos kokopäivätyötä ei kävele vastaan (mitä tuskin tapahtuu), joten bussikorttiakaan en tarvi.

Ennen elätin edes osittain itseni osa-aikatyöllä, nyt hallitus suuressa viisaudessaan katsoi, ettei se riitä, joten maksakoot sen entisen 80 - 100 € sijasta nyt 400 €/kk toimeentulotukea mulle. Kai sekin heistä jokin riikkapurramainen säästö on. 

Vierailija
60/155 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö pienituloiset voisi määrätä hätäaputöihin kuten ennenkin tehtiin. Risusavottaa, vanhusten hoitoa tai vaikka ihan kadunlakaisijan töitä riittäisi kyllä kaikille. Majoitus kunnan kasarmissa ja pari lämmintä ruokaa päivässä luulisi kelpaavan työttömille. Heidän lapsille tulisi toki olla samalla mahdollisuus ilmaiseen laitosasumiseen, etteivät olisi vanhempien huolena. 

Myydään lapset huutolaisiksi. Rydman ainakin ottaisi nättejä teinityttöjä siivoamaan asuntoaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä