Tiedätkö ihmistyypin, jonka ei tarvitse kuin olla olemassa niin herättää vihaa?
Kaikki sanomiset väännetään joksikin negaksi ja vaikka ei sano mitään sekin on negatiivinen kannanotto. Tunnen tällaisen ja hieman säälin häntä.
Kommentit (104)
Erilaisuuden hyväksyminen on kaikille vaikeaa (esim. huolellinen-huolimaton, tunteellisuus-tunnekylmyys, rauhallisuus-räiskyvyys, ekstroversio-introversio, jnejne.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääli mieluummin niitä myrkkymyllyjä siinä ympärillä. Jotain vikaa on oltava korvien välissä jos jonkun pelkkä olemassaolo nostattaa vihaa. Kannattaa miettiä, mistä se kumpuaa. Tuollaisella ihmisellä on itsellään paha olla.
Mutta voiko kaikki muut olla väärässä ja se yksi vihan kohde oikeassa?
No joillekin riittää se ettei yksi tyyppi ole lammas/kulje lauman mukaan. Koulukiusaamisessahan tämä ilmenee usein.
Koulu-ja työmaailmassa jyrää kateus. Pitää olla täysin samanlainen kuin muut, ei enempää eikä vähempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon herkkänahkainen narsisti ei oikeasti YMMÄRRÄ että hänren onnellisuutensa on hänen omalla vastuullaan. Yhtään.
Minulla on lähipiirissä yksi tällainen ja hänen elämänsä sisältö on selittää miten kukaan ei arvosta ja kaikki kohtelee huonosti jne jne. Hänellä ei ole mitään käsitystä siitä että "kurjuus" on täysin itse aiheutettua. Suluissa siksi että harvalla on oikeasti ollut yhtä helppo elämä, hänen itsensä luullessa ettei kenelläkään ole ollut yhtä rankkaa.
Ettet itse ole ollut aiheuttamassa kutejuuden ja nyt peset kädet asiasta syyllistämällä kisauksen kohdettasi. Ota vastuu tekemisistäsi.
Päin vastoin olen yksi niitä harvoja jotka jaksaa vielä säälistä kuunnella ja tsempata. Toki vain jos hyväksyn sataprosenttisesti hänen narratiivinsa asioista. Varovasti joskus koetan haastaa munankuorilla kävellen.
Vierailija kirjoitti:
Olen se.
Sama täällä. Pelkkä läsnäoloni saa mm. tuntemattomat naiset vaivaantumaan vaikka en puhut tai edes vilkaise heihin päin. Sitten he luulevat etten näe tätä... lol.. .:)
Naiset nuo niin empaattiset hyvät viattomat puhtoisen valkoiset sisaremme...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen se.
Sama täällä. Pelkkä läsnäoloni saa mm. tuntemattomat naiset vaivaantumaan vaikka en puhut tai edes vilkaise heihin päin. Sitten he luulevat etten näe tätä... lol.. .:)
Internet-ystävän neuvo, nyt katse peiliin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen se.
Minkä virheen ne naiset sinusta tekee? Onko vaivaantuminen tässä tapauksessa tahdonalaista? Naiset selvästi yrittävät peittää asian kun kerran luulevat ettet huomaa. Että mikä on tässä se asia joka tekee noista naisista ei puhtoisen valkoisia? Entä ne miehet jotka on mulle tulleet sanomaan päin naamaa asioita? En kuitenkaan päätellyt heidän käytöksestään vastakkaisesta sukupuolesta yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kateus. Niinkin naurettavia syitä kuin lapsettomuus, vain samaa sukupuolta olevia lapsia, opiskelut jääneet tekemättä ja nyt jumissa perhekaaoksessa, oma väljöhtänyt avioliitto jne.
Nuo siis eri ihmisillä. Johonkin se viha piti purkaa.
Naurettavaa se todellakin on...vois sanoa,että mitäs läksit, mut ei oo mun vika :) joskus vaan omia valintoja,elä niiden kanssa, niin minäkin elän
Suomessa riittää että satut syntymään hyvätuloiseen perheeseen niin saat automaattisesti vihat niskaasi vaikka olisit maailman mukavin ihminen noin muuten. Sairas kansa.
Sanoisin, että työministerit on olleet kautta linjan sellaisia viimeisen 20 vuoden aikana.
Virheitä joita voi esimerkiksi tehdä jos haluaa että elämä on täyttä peetä aamusta iltaan. Kuvittele että kaikkien ihmisten kuuluu ajatella ja toimia samalla tavalla kuin sinä ja ota henkilökohtaisena loukkauksena jos joku toimii ja ajattelee eri lailla. Pidä itsestään selvänä että olet aina oikeassa. Kuvittele että muut ihmiset tietää telepaattisesti mitä toivot ja murjota jos he eivät ymmärrä toimia oikein ilman että olet sanallakaan kertonut toiveitasi. Oleta että kuvitelmasi siitä mitä muut ajattelee sinusta on itsestään selvästi totta, älä missään tapauksessa selvitä onko. Vaikka et halua että muut yrittää muuttaa sinua, valita koko ajan miksi muut ei muutu mieleiseksesi. Kuvittele että on muiden velvollisuus tehdä sinut onnelliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Koulu-ja työmaailmassa jyrää kateus. Pitää olla täysin samanlainen kuin muut, ei enempää eikä vähempää.
Kyllä tällä palstallakin huomaa sen kateuden. Koko ajan joku käy päälle. Samaten vihaajat käyvät päälle kaikkiin totuudellisiinkin viesteihin ettei vain kukaan saisi oikeanlaista tukea tai neuvoja.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa riittää että satut syntymään hyvätuloiseen perheeseen niin saat automaattisesti vihat niskaasi vaikka olisit maailman mukavin ihminen noin muuten. Sairas kansa.
Tai tulet minkälaisista olosuhteista tahansa ja olet mukava ihminen joka on onnellinen sellaisena kuin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääli mieluummin niitä myrkkymyllyjä siinä ympärillä. Jotain vikaa on oltava korvien välissä jos jonkun pelkkä olemassaolo nostattaa vihaa. Kannattaa miettiä, mistä se kumpuaa. Tuollaisella ihmisellä on itsellään paha olla.
Mutta voiko kaikki muut olla väärässä ja se yksi vihan kohde oikeassa?
Herkkänahkainen narsisti, maailman suurin uhri, kenenkään elämä ei ole yhtä epäreilua, itse ei ole ikinä syyllinen mihinkään. Tosi raskas ihmistyyppi, top 3 raskaimpia.
Todella hyvä ja osuva havainto.
Nistit. Tuskin tarvitsee erikseen selittää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tällä palstallakin huomaa sen kateuden. Koko ajan joku käy päälle. Samaten vihaajat käyvät päälle kaikkiin totuudellisiinkin viesteihin ettei vain kukaan saisi oikeanlaista tukea tai neuvoja.
No niinpä. Siksi tämä onkin kiusaajien palsta.
Vierailija kirjoitti:
Samoin riittää, että kahta työtä tekemällä säästät itsellesi omistusasunnon.
Kyllä sen kämpän joku muu on maksanut pe***le!
Kaikkia ei vaan voi miellyttää." Jos maailma vihaa teitä, muistakaa, että ennen teitä se on vihannut minua"
Kaikkia ei vaan voi miellyttää." Jos maailma vihaa teitä, muistakaa, että ennen teitä se on vihannut minua"