Te laihduttajat, miten saatte pidettyä ajatukset pois nälästä?
Maha mouruaa, mutta vielä ei passaisi syödä, sillä olen pyrkinyt jaksottamaan ruokailut tasaisella syklillä. Tuntuu vain niin hiton vaikealta olla ja edes keskittyä mihinkään ku mahassa kurina käy. Miten te muut olette onnistuneet saamaan ajatuksenne pois näläntunteesta?
Kommentit (186)
En suostu keventäessä näkemään nälkää. Mitä se hyödyttää kituuttaa päästäkseen johonkin haluttuun painoon? Aiotko kituuttaa loputtomiin.
Vierailija kirjoitti:
Nälkä on terve tunne! Ei ihmisen pidä olla kylläisenä koko ajan. Siksi juuri lihotaan kun luullaan, että nälkä on jotenkin huono asia.
Vatsa myös tottuu pikkuhiljaa vähempään määrään.
Vierailija kirjoitti:
Hiilareita pelätään turhaan. Tottakai hiilareita reilusti vähentämällä saa nopeita tuloksia kun kropasta poistuu alkuun nestettä useita kiloja. Ja rasvaakin toki lähtee kun kalorit pienenevät, ongelma vain on se, että harva jaksaa hyvin vähähiilihydraattista ruokavaliota pitkään.
Olen huomannut, että kukaan tuntemani luonnostaan hoikka ei välttele hiilareita vaan syövät aterian lisukkeena perunaa, riisiä tai pastaa ihan kunnon annoksia ja aamupalalla esim. puuroa tai ruisleipää. Hiilareita tuntuu demonisoivan nämä ikuiset jojottelijat.
Päivällisessäni on usein 500-600 kcal ja se sisältää esim. kalaa/kanaa, perunaa ja reilusti kasviksia ja kastikkeena oliiviöljyä. Pitää minulla ainakin nälkää paljon paremmin kuin jos jättäisin hiilarit pois.
Olen tehnyt saman havainnon, että ikuiset jojottajat puhuu hiilareista ja demonisoi niitä oikein kunnolla. Mutta hiilareita ihminen tarvitsee liikuntaan ja aivojen sujuvaan toimintaan. Pitää vain pitää huoli, että syö matalan glykeemisen indeksin hiilareita, jotta verensokeri pysyy tasaisempana. Joku jojottaja tulee tietenkin väittämään, että kroppa kehittää hiilareita itse, mutta minä ainakin haluan, että proteiinit käytetään solujen uudistumiseen mieluummin. Lihaksien kehittymiseen proteiini ja energiatalouteen hiilarit.
Vierailija kirjoitti:
Nälkä on terve tunne! Ei ihmisen pidä olla kylläisenä koko ajan. Siksi juuri lihotaan kun luullaan, että nälkä on jotenkin huono asia.
Olen samaa mieltä. Nälkä on hyvä tunne. Ei sitä tarvitse pitää poissa paniikinomaisesti.
En kärsi nälästä, muuten repsahdan. Laihduttaessa lyhyet 3-4 tunnin ruokailuvälit. Pieniä annoksia. Todella vaikeeta mulle toteuttaa, mutta hälytyksen kanssa onnistun. Valmistan ruuat etukäteen, että kellon soidessa senkun vaan syö.
Vierailija kirjoitti:
Myös lihominen on hyvä asia.
Mulla ei ollut nälkä laihduttaessa kuin ihan parina ekana päivänä. Sitten elimistö tottui. Jos tuli kova nälkä aterioiden välissä, söin jotain pientä.
Olen onnellisemmassa asemassa kun ei tarvitse laihduttaa minkään asian takia.
Vierailija kirjoitti:
Olen onnellisemmassa asemassa kun ei tarvitse laihduttaa minkään asian takia.
No tuohan on fakta joka koskee jokaista ihmistä!
Sattuu vaan niin että ihmiset lihoo jostain syystä. Minäkin olin onnellinrn 58v saakka kunnes jouduin syömään lääkettä mikä lihotti - pidin tarkasti huolta etten syönyt yhään enempää kuin muulloinkaan (itseadiassa vähemmän kun inääkin oli jo). Silti 5v myöhemmin yhä 8kg ylimääräistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole hyvä asia. En minä ainakaan halua lihoa, joten siedän nälkää hyvin.
En tiedä kehtaako tätä kertoakaan, mutta ajatukset pysyy hyvin vähän aikaa pois nälästä kun menee vessaan ja leikkii käsisuihkun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole hyvä asia. En minä ainakaan halua lihoa, joten siedän nälkää hyvin.
Ihminen lihoo tarkoituksesta massa on hyvästä. Jos on vähän massaa on heikko.
Jatkuva nälän tunne voi olla geneettistä, siihen ei auta kun lääkitys. Laihduttaminen silloin mahdotonta, mene lääkäriin.
Minä en tunne varsinaista nälkää mutta on paljon mielitekoja ja yritän olla repsahtamatta. Noudatan 16/8 pätkäpaastoa. Monesti iltaisin tekisi mieli syödä kaikkea.
Silloin kun olen laihkarilla ja laihduttanut esim 8 kg kuukaudessa olen syönyt paljon. Mitään näläntunnetta ei ehdi tulla, kun 3-4 tunnin välein kuuluu syödä!
Emme me saakaan. Teeskentelemme vain että kaikki on hallinnassa. Te joilla on huonommat geenit asian suhteen olette huonommassa valossa asian suhteen. Teille laihdutus on lähes mahdotonta ja synnyitte läskeiksi.
Amfetamiinin avulla. Ainut keino.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kehtaako tätä kertoakaan, mutta ajatukset pysyy hyvin vähän aikaa pois nälästä kun menee vessaan ja leikkii käsisuihkun kanssa.
Näin typerä vastaus on selkeästi miehen. Ainutkaan nainen ei kirjoittaisi mitään tällaista.