Te laihduttajat, miten saatte pidettyä ajatukset pois nälästä?
Maha mouruaa, mutta vielä ei passaisi syödä, sillä olen pyrkinyt jaksottamaan ruokailut tasaisella syklillä. Tuntuu vain niin hiton vaikealta olla ja edes keskittyä mihinkään ku mahassa kurina käy. Miten te muut olette onnistuneet saamaan ajatuksenne pois näläntunteesta?
Kommentit (186)
Ja mikäli alkoa juo, siitä tulee todella nopeasti todella paljon kaloreita. :D
" Kuinka paljon sä oikein vedät herkkua kun se oiken venyttää mahalaukun? Oletko koskaan miettinyt että vähän pienempi annos vaikka joka päivä voisi olla rakentavampi ratkaisu kun vetää koko kermakakku kerran viikossa? "
Jos hän on pysynyt tuolla tavalla normaalissa painossa, niin eikö se sitten ole hänelle toimiva ratkaisu? Oletko sinä normaalipainoinen? Jos et ole, niin voitko neuvoa itseäsi parempaa?
Minäkin syön välillä herkkuja ja toisinaan pidän kevyempiä päiviä. Muistaakseni Aira Samulin piti painoaan kurissa pitämällä paastopäiviä. Syömisen syklittäminen eri päiville voi toimia joillakin tosi hyvin. Silloin ei esimerkiksi pidä yllä sokerikoukkua jos syö vain joinakin päivinä sokeria ja on taas useamman päivän ilman. Jos taas syö joka päivä palan kakkua, niin taatusti sokerikoukku pysyy yllä. Ja sokerihan on, kuten kaikki tietää, se pahin. Kun syöt sokeria, niin insuliini pomppaa ylös ja tiputtaa verensokerin alas, jonka jälkeen tulee nälkä. Tämä tapahtumaketju on nopeampi sokerilla kuin millään muulla syömisellä.
Vierailija kirjoitti:
Tästä herkkupäivästä tulikin mieleeni kun nuorempana yritin laihduttaa. Pidin kaloreita matalalla ja jumppasin arkipäivisin, viikonloppusin söin "normaalisti" eli vähän herkua, vähän sitä, vähän tätä. Ihmettelin kun paino ei putoa ollenkaan vaikka syön niin vähän ja jumppaan.
Laitoin sapuskat kalorilaskuriin ja viikon saldo oli juuri mun kulutuksen verran tai jopa yli. Viikonlopun syömiset siis tuhosi koko viikon työn. Enkä edes syönyt mitään grillimättöjä tai pusseittain sipsejä.
Sulla on arkena mennyt kroppa säästöliekille ja viikonlopun mässyt kroppa on säilönyt talteen tulevia arkipäiviä varten. Hölmön hommaa tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä herkkupäivästä tulikin mieleeni kun nuorempana yritin laihduttaa. Pidin kaloreita matalalla ja jumppasin arkipäivisin, viikonloppusin söin "normaalisti" eli vähän herkua, vähän sitä, vähän tätä. Ihmettelin kun paino ei putoa ollenkaan vaikka syön niin vähän ja jumppaan.
Laitoin sapuskat kalorilaskuriin ja viikon saldo oli juuri mun kulutuksen verran tai jopa yli. Viikonlopun syömiset siis tuhosi koko viikon työn. Enkä edes syönyt mitään grillimättöjä tai pusseittain sipsejä.
Sulla on arkena mennyt kroppa säästöliekille ja viikonlopun mässyt kroppa on säilönyt talteen tulevia arkipäiviä varten. Hölmön hommaa tuollainen.
Hahahahah säästöliekki no ei todellakaan! :D :D :D Hölmöä se oli mutta mitään tekemistä sillä ei ollut minkään säästöliekin kanssa! :D Pysyin täysin samassa painossa. TDEE ja saatu kalorimäärä täsmäsivät viikon lopulta täysin.
Vierailija kirjoitti:
Jos luulet, että laihtuminen tapahtuu vain nälkää näkemällä, olet ihan hakoteillä. Jouduin juuri lopettamaan yhden netissä mainostetun laihdutusohjelman, kun en millään jaksanut enkä pystynyt syömään niin paljon, kuin siinä ohjelmassa edellytettiin.
Kyse on siitä, mitä syöt. Tiettyjä ruoka-aineita voi syödä lähes rajattomasti, eivätkä ne lihota.
Itse teen mm. isoja salaatteja, joilla nälkä lähtee varmasti. Kaapissa aina paljon erilaisia salaattilajikkeita, kurkkua, kesäkurpitsaa, broccolia, ruusu-ja kukkakaalia, tomaattia, munia, raejuustoa, sieniä, marjoja, rasvatonta luonnonjogurttia, tuoretta ananasta, tonnikalaa, papuja ym. Näistä voin aina valita välipalankin, jos nälkä sattuu aterioiden välillä yllättämään.
Hätävarana Nutrilett juomia, joilla voi korvata aterian.
Olen jo pitkään noudattanut vähäkalorisempaa ruokavaliota, pudotin ensin 5-6 kiloa ja n
Oliko 8-vkoa? Mulla sama, en pystynyt ikinä syömään niin paljon kuin siinä piti. En kyllä laihtunut sen 8 vkon + toisen 8 vkon aikana kuin 2,5kg mutta ei mulla paljoa pudotettavaa olekaan. Söin ehkä 2/3 ohjeiden ruokamääristä
Tää on kanssa aika hämärää näissä dieettikeskusteluissa, että kyllä kaikkea paastoa sun muuta nälän näkemistä suositellaan kovasti mutta seuraavassa käänteessä ollaan huutamassa säästöliekistä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos luulet, että laihtuminen tapahtuu vain nälkää näkemällä, olet ihan hakoteillä. Jouduin juuri lopettamaan yhden netissä mainostetun laihdutusohjelman, kun en millään jaksanut enkä pystynyt syömään niin paljon, kuin siinä ohjelmassa edellytettiin.
Kyse on siitä, mitä syöt. Tiettyjä ruoka-aineita voi syödä lähes rajattomasti, eivätkä ne lihota.
Ei normaali-ihminen tarvitse mitään lisäproteiineja. Proteiinia on kaikissa ruuissa paitsi hedelmissä ja kasviksissa. Nutrilettien tultua markkinoille ihmiset ovat keskimäärin lihoneet kymmeniä kiloja. Varsinkin ne jotka pikalaihduttvat n-kuurilla, niin aina ne kilot palasivat ystävien kera.
Ei olisi enää yhtään lihavaa naista maailmassa jos nutriletit-kuurit toimisivat pysyvään painonhallintaan. Mutta kun lihotaan takaisin, niin voisi miettiä, että miksi olisin niin tyhmä, että vielä uudelleen sitä nutrilettia ostaisin. Jos se sitten toisella kerralla toimisikin. No ei toimi.
been there done that
Nutrilett kuuri toimii huomattavasti paremmin jos sen tekee oikein. Sitä käytetään myös ihan terveydenhuollossa.
Haaste toki on se oikea toteutus, varsinkin lopetusvaiheessa. Siksi hitaasti tehty elämäntapamuutos tuottaa yleensä pysyvämpiä tuloksia.
Itse tarvitsen lisäproteiinia mutta en olekaan normaali. Syön vähän ruokia, missä proteiinia on.
Laihduttaessa ei kuulu olla nälkä. Ei todellakaan. Siksi tämä ei ole vaikeata ja olen 100 varmasti pari kg kevyempi kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Tää on kanssa aika hämärää näissä dieettikeskusteluissa, että kyllä kaikkea paastoa sun muuta nälän näkemistä suositellaan kovasti mutta seuraavassa käänteessä ollaan huutamassa säästöliekistä. :D
Pätkäpaasto ei yleensä aiheuta säästöliekkiä. Säästöliekki on teoria, jonka mukaan keho hidastaa aineenvaihduntaa, kun se saa vähemmän kaloreita, mikä voi vaikeuttaa painonpudotusta pitkällä aikavälillä. Pätkäpaasto kuitenkin usein auttaa ihmisiä säilyttämään tai jopa parantamaan aineenvaihduntaa pitämällä syömisen aikaikkunan rajattuna. Lisäksi pätkäpaaston on todettu auttavan monia ihmisiä hallitsemaan painoaan ja parantamaan terveyttään monin tavoin, kuten verensokerin ja rasva-arvojen hallinnan parantaminen. Säästöliekkiin liittyvät riskit voivat esiintyä lähinnä silloin, kun kalorivaje on jatkuvaa ja erittäin suurta pitkällä aikavälillä.
Olen reilusti ylipainoinen ihminen ja ymmärrän ongelmasi. Kun kerta kaikkiaan on vaan nälkä. Ehkä muilla ihmisillä ei ole nälkä, mutta minulla on. Ei siihen mitkään porkkanat auta, vaikka salaateista kyllä tykkäänkin muun ruokavalion osana.
Vierailija kirjoitti:
Syö kolmen neljän tunnin välein hereillä ollessasi n. 300 kaloria/ateria. Lautasmalli käyttöön. Oikeasti.
Mulla on sokeritonta mehukeittoa ja limpparia aina pahimpiin hetkiin ja jauhan sokeritonta purkkaa, lisäksi palan näkkileipää, kurkkua ja paprikaa voi syödä, jos illalla ei tule uni. Ohut siivu kinkkuakaan näkkärin päällä ei vielä kaada hommaa. Kaloreita tulee n. 60.
Margariinia en syö enää ollenkaan, hämmästyttävän monessa on palmuöljyä, joka on kovaa rasvaa. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/21c68a6f-bd45-46c0-b8e7-17896fccae35 (katselen aika tarkasti tuoteselosteet)
Aloitin laihdutuksen elokuussa -23 ja olen laihtunut 18 kiloa. Vielä on työmaata edessä. Mulla todettiin diabetes ja se on pakko laihduttaa. Nyt jo huomaa vaatekaupoissa, että olen siirtynyt koosta XXL koon XL tai L. Kivaa kun ei tarvitse mennä sinne isojen tyttöjen osastolle enää pakolla.
Voi miten hienoa!! Onneksi olkoon. 😀
Vierailija kirjoitti:
Olen reilusti ylipainoinen ihminen ja ymmärrän ongelmasi. Kun kerta kaikkiaan on vaan nälkä. Ehkä muilla ihmisillä ei ole nälkä, mutta minulla on. Ei siihen mitkään porkkanat auta, vaikka salaateista kyllä tykkäänkin muun ruokavalion osana.
Kokeileppa vetää oikein kunnon pihvi muussin ja uuniskasvisten kera. Päälle vähän maustevoita. Joku porkkana tikku ei auta KENENKÄÄN nälkään.
syön laadukasta ravintoa tarpeeksi
Mulla on ollut nälkä jo toista tuntia mutta näin päivällä se on ihan ok. Touhuan vähän enemmän, kävin kaupassa jne että sain ajan kulumaan. Mulla on "sovitut" ruokailuajat joista en lipsu, 07, 12, 17 ja 20
Nyt on kaalikeitto kuumana ja kohta syödään!
En ole niinkään laihiksella mutta katson mitä syön joka saattaa tarkoittaa vähemmän ruokaa mutta paremmin ja silloin ei tule nälkä. Laatu>määrä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeileppa vetää oikein kunnon pihvi muussin ja uuniskasvisten kera. Päälle vähän maustevoita. Joku porkkana tikku ei auta KENENKÄÄN nälkään.
Moni on lihonut jo valmiiksi syömällä noita muussiannoksia. Järkevämpää olisi syödä pihvi ja kasvikset, perunamuusi on todella hiilihydraattipitoista ja sitä syö kerralla helposti liikaa. Yksi korkeimman GI-indeksinn ruokia, eli sisältää ison määrän nopeaa hiilihydraattia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse teen mm. isoja salaatteja, joilla nälkä lähtee varmasti. Kaapissa aina paljon erilaisia salaattilajikkeita, kurkkua, kesäkurpitsaa, broccolia, ruusu-ja kukkakaalia, tomaattia, munia, raejuustoa, sieniä, marjoja, rasvatonta luonnonjogurttia, tuoretta ananasta, tonnikalaa, papuja ym. Näistä voin aina valita välipalankin, jos nälkä sattuu aterioiden välillä yllättämään.
Olen jo pitkään noudattanut vähäkal
Mikä ihme tämä laihdutusohjelma on, jossa ei muka jaksa syödä riittävästi ruokavalion ruokaa? Yleensä nuo on ainakin yhtään liikkuvalle ihmiselle todellista surullista katseltavaa, aamiaiseksi lähinnä nökäre (100g) maitorahkaa ja sillä pitäisi pärjätä puoleen päivään asti.
Vierailija kirjoitti:
Laihduttaminen ei ole porkkanan ja salaatin syömistä. Ei mitään sinne päinkään.