Kela kehoittaa muuttamaan halvempaan vuokra-asuntoon, aion taistella vastaan oikeusteitse!
Kela uhkaa alentaa toimeentulotukeani mikäli en yritä löytää halvempaa vuokra-asuntoa. Tämä on täysimittaista törkeää kiristystä. Kiristys määritellään rikoslaissa seuraavasti:
31 luku (24.8.1990/769) Ryöstöstä ja kiristyksestä
Kiristys
Joka muulla kuin 1 :ssä tarkoitetulla uhkauksella pakottaa toisen luopumaan taloudellisesta edusta, johon rikoksentekijällä tai sillä, jonka puolesta hän toimii, ei ole laillista oikeutta, on tuomittava kiristyksestä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi. Yritys on rangaistava.
Törkeä kiristys
Jos kiristyksessä
1) uhataan vakavanlaatuisella rikoksella, joka vaarantaisi toisen hengen tai terveyden tai aiheuttaisi huomattavaa vahinkoa toisen omaisuudelle,
2) rikoksentekijä käyttää häikäilemättömästi hyväksi toisen erityistä heikkoutta tai muuta turvatonta tilaa,
3) taloudellinen etu, josta toinen pakotetaan luopumaan, on erittäin arvokas tai
4) aiheutetaan rikoksen uhrille tämän olot huomioon ottaen erityisen tuntuvaa taloudellista vahinkoa ja kiristys on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästäkiristyksestä vankeuteen vähintään neljäksi kuukaudeksi ja enintään neljäksi vuodeksi. Yritys on rangaistava.
Kommentit (194)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eikö tollane tuki perseily ole just vittumaisten ihmisten juttui???.kato normaali ihminen maksaa asumisen ihan itse.onko vieras käsite?
Taitaa isot alkukirjaimet olla sulle vieras käsite.
ai ootki sama kusipää.mikä laittaa noita paska /vammaisia aloituksia.
Mee kouluun!
mene töihin niinkun normaali ihmiset tekee ja lopeta toi itku oot nolo luuseri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valita siitä päätöksestä Kelalle, joka tulee todennäköisesti bumerangina takaisin eli päätös ei muutu mihinkään. Mutta sen jälkeen valita valituspäätöksestä vielä hallinto-oikeuteen (mikä on ilmaista toimeentulotuenhakijoille). Jos mahdollista niin käytä yleistä oikeusavustajaa mikä lisää kustannuksia ja korvataan varattomalle.
Jos ei mitään muuta niin saat aiheutettua valtiolle enemmän kuluja kuin mitä olisi tullut maksamaan jos ne olisivat vaan kiltisti maksaneet toimeentulotuen hiukan kalliimpaan asuntoon. Jatka silti asumista siinä kalliimmassa asunnossa ja toista tämä joka kuukausi. Eli valita jokaisesta toimeentulopäätöksestä ja aina valituksesta hallinto-oikeuteen jne.
Nyt aika aiheuttaa valtiolle maksimaaliset kustannukset näistä leikkauspäätöksistä niin, että kustannukset tulee olemaan kovemmat kuin itse leikkaukset.
Nostetaanpas
Tuolla tavalla toisten keräämiä rahoja tuhlaamalla täysin turhaan ja lapselliseen vääntämiseen saattaisi tosiaan saada jopa ilmaisen asunnon ja ylläpidon vankilasta. Tai sitten lisää velkaa, jolloin vuokraa-asuminen hankaloituu. APn kannattaa sijoittaa hyvään telttaan ja makuupussiin ennen taisteluaan.
Vierailija kirjoitti:
https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunto/karkkila/kerrostalo/1525000?ent…
Siitä AP:lle halpa ja tilava asunto, jossa suihku, WC ja keittiö. Netflixhän sinulta jo löytyykin. Kaikki tämä alle tunnin matka Helsinkiin ja alle 450€/kk vuokra.
Olen syntynyt Helsingissä ja minusta ei mitään maalaista saa väkisinkään. Lisäksi tuossa asunnossa ei ole oma sauna ja lasitettu parveke, ja neliöitä on liian vähän.
Ap
AP voisi myös opetella lukemaan, ennen kuin copypasteaa tänne lakitekstiä. Elämässä pärjää paljon paremmin, jos osaa lukea ja vieläpä ymmärtää lukemansa.
Missä kohtaa lakia kiristyksen määritelmässä sanotaan, että valtio ei saa määrätä itse keräämistään rahoistaan? Yhteiskunta olemme me, ja me olemme ne rahat koonneet. Me emme pysty nyt elättämään jokaista prinsessaa linnoissaan. AP:n kannattaa ottaa pää pois omasta pepusta. Siinä toinen pitkälle kantava neuvo.
Ole hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa omistusasunnot niin jää tollaset pelleilyt pois. Ei kukaan täysjärkinen asu vuokralla.
Elämästä voi nauttia muutenkin kuin jännittämällä asuntolainen lyhentämistä ja sitä millaisen mörskän sattuu rahallaan saamaan. Kiinteistön osto kyllä on kannattavaa kunhan sitä ei ole suomalainen homearkkitehti suunnitellut.
Vierailija kirjoitti:
AP voisi myös opetella lukemaan, ennen kuin copypasteaa tänne lakitekstiä. Elämässä pärjää paljon paremmin, jos osaa lukea ja vieläpä ymmärtää lukemansa.
Missä kohtaa lakia kiristyksen määritelmässä sanotaan, että valtio ei saa määrätä itse keräämistään rahoistaan? Yhteiskunta olemme me, ja me olemme ne rahat koonneet. Me emme pysty nyt elättämään jokaista prinsessaa linnoissaan. AP:n kannattaa ottaa pää pois omasta pepusta. Siinä toinen pitkälle kantava neuvo.
Ole hyvä!
Tuota joo, mutta annas olla kun on abdul sähläm jolla on 7 lasta ja kolme anoppia samassa kämpässä tuet juoksee tuplana jokaiselle ja tulee uudet kalusteet, ajokortit, harrastukset, ruoka, vaatteet, koulutus, kotoutus (joka ei koskaan toimi) hammashoito ja optikolta parhaat rillit. Näitä ei tule kotimaiselle työttömälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli törkeän kiristyksen mom. 4 nähtävästi täyttyy. Tämän lisäksi jokaisella kansalaisella on oikeus valita asuinpaikkansa, sekin lukee laissa.
Ap
Niin, jos itse maksaa asumisensa. Mitä sinä et tee.
Oletat asioita. Laissa lukee tarkalleen "jokaisella kansalaisella on oikeus valita asuinpaikkansa". Siinä ei ole mitään ehtoja tai lisäyksiä.
Ap
Kyllä. On oikeus valita asuinpaikkansa, mikäli se on taloudellisesti mahdollista. Haaveet ja unelmat ovat sitten erikseen. Itse käyn töissä, tienaan bruttona vajaat 2100€ kuukaudessa ja vuokra nousee ensi kuun alussa 551 euroon. Asun yksinäni 37,5 neliön kaupungin vuokrayksiössä, eikä Kela tähän mitään tukia maksele.
Muutat nyt vaan pienempään ja halvempaan asuntoon ja tingit hiukan elintasostasi. Niin ne on kaikki muutkin köyhät joutuneet tekemään. Miksi sinun pitäisi olla poikkeus ja omata jotain ihmeen erioikeuksia? Ei Kela lähde maksamaan kaikille Suomen kansalaisille asumistukia, että tästä saatte, asukaa ilmaiseksi valtion piikkiin. Onhan se nyt itsellekin mukavampaa, kun tuntee, että minä voin maksaa itse asumiseni kokonaan, enkä saa tähän jotain avustusta. Ei ole niin lapamato olo, kun on kaiken omalla työllään kustantanut.
Eri jolle vastasit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä AP:lle halpa ja tilava asunto, jossa suihku, WC ja keittiö. Netflixhän sinulta jo löytyykin. Kaikki tämä alle tunnin matka Helsinkiin ja alle 450€/kk vuokra.
Olen syntynyt Helsingissä ja minusta ei mitään maalaista saa väkisinkään. Lisäksi tuossa asunnossa ei ole oma sauna ja lasitettu parveke, ja neliöitä on liian vähän.
Ap
Voi nyt video. Tukilusmulla pitäisi olla oikein oma saunakin.🙄 Entä paljonx niitä neliöitä täytyisi olla, ennen kuin alkaa olla tarpeeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli trolli olet, no saitpa ihmisiä hyppyytettyä monen sivun verra. Tuliks nyt hyvä olo?
Seison alasti jpartsilla a katselen Mannerheiminkadun liikennettä kevyesti munaa hyväillen..
Haaveillen naisesta, jonka kanssa suorittaa fyysinen kanssakäyminen...
Siitä vaan oikeuteen. Voi tulla aika kalliiksi!
Jos lokit ja muut yhteiskunnan iilimadot käyttäisivät puoletkaan siitä energiasta työllistymisensä eteen kuin mitä käyttävät valittamiseen ja vastusteluun, niin veronmaksajien taakka kevenisi takuulla tuntuvasti ilman mitään erityistoimia.
Vierailija kirjoitti:
Siitä vaan oikeuteen. Voi tulla aika kalliiksi!
Työtön ei joudu niitä kuluja maksamaan. Valtio maksaa.