Äänestäkää vaan niitä demareita taas kerran! Tällaista TE tuette:
" Oulun yliopistollisen sairaalan hoitojonoon on kuollut viimeisen vuoden aikana kahdeksan ihmistä. He eivät päässeet sydäntutkimuksiin, koska sairaalassa ei ollut vapaita paikkoja.
Sairaala on hoitanut sydänpotilaitaan pitkään kriisitunnelmissa. Viime viikolla tilanne kärjistyi, kun osastolla oli ylipaikoilla 25 potilasta.
Sairaala joutui perumaan noin 20 potilaan sovitut tutkimukset torstailta ja perjantailta, koska tilaa uusille potilaille ei ollut. Syynä oli se, että erikoissairaanhoidon paikoilla oli etenkin vanhuspotilaita, joille ei ollut tarjota hoitopaikkaa muusta sairaalasta.
Kuolleista kaksi nelikymppisiä
Apulaisylilääkäri Matti Niemelä kertoo, että hoitojonoon menehtyneet olivat 45-80-vuotiaita.
- Kaksi heistä oli noin nelikymppisiä. Kahdeksan on kuollut jonoon, mutta emme tiedä syytä varmuudella. Se voi olla vaikka keuhkoveritulppa tai aivoverenvuoto, Niemelä kertoo. Hän lisää, että jonottamisen ja kuolemien välillä on todennäköinen yhteys, mutta muitakin syitä siis voi olla.
Tilanne kärjistyi viime perjantaina pidettyyn Oulun yliopistollisen sairaalan ja Oulun kaupungin kriisipalaveriin. Sen tuloksena kaupunki siirsi vanhuspotilaita ylipaikoille muihin sairaaloihin. Oululaisia vanhuksia on jouduttu siirtämään jo aiemmin jopa sadan kilometrin päähän jatkohoitoon, mikä on suututtanut heidän omaisiaan."
TAHDOTTEKO OIKEASTI MAKSAA ITSENNE KIPEIKSI SAADAKSENNE TÄLLAISTA " PALVELUA" !
Kommentit (77)
Eli käypä tutustumassa vaikka nettisivuihin näin alkuun.
Vai kaipaatko valmiiksi pureskeltua vastausta? Minä en ainakaan sellaista halua sinulle antaa, koska toivoisin, että jokainen pohtisi asioita itse ensin.
t. porvarin perhana
on sen ihan itse käynyt näkemässä. Koulujärjestelmästä uskallan sanoa, että perseestä on.
Onko hoito taattu jokaiselle kansalaiselle?
Saako jokainen asunnoton tai työtön hoitoa jos sitä tarvitsee?
Vierailija:
Tämä on juuri tätä arvotonta, vääristelevää, disinformatiivista vasemmistopropangandaa
jota suomalaisille on USAsta vuosikymmeniä syötetty.Jopa YLEn toimittaja näki eron Suomen ja USAn terveydenhuoltojärjestelmän välillä, kun oli siellä 4 vuotta viettänyt.
Aivopestyn suomalaisen tuntee siitä, että hän alkaa hulluna säksättämään, kun joku sanoo hänelle sanan USA.
Vierailija:
Olisi julkisia sairaaloita/terveyskeskuksia ja niiden rinnalla yksityisiä toimijoita, jotka täydentäisivät toisiaan. Myös julkisissa tiloissa voisivat yksityiset tahot toimia virka-ajan ulkopuolella, niin kalliit tilat ja laitteet eivät olisi vajaakäytössä.
Vierailija:
Ensinnäkin USAssa melkein kaikilla on vakuutus (työnantajan maksaa sen usein), toisekseen myös USAssa on julkinen terveydenhoito, joka on vielä paljon parempi kuin Suomessa. Suomalaisille on vain iät ja ajat syötetty USAsta Neuvostoliiton tarkoituksia ajanutta vasemmistopropagandaa, jotta suomalaiset ei näkisi, että oikeistolainen järjestelmä toimii ja tuo oikeata hyvinvointia toisin kuin sosialismi, joka tuo vain pahoinvointia.
Matkustakaapa Venäjälle ja sitten USAhan. Eroa on kuin yöllä ja päivällä.
mutta siellä on maailman parhaat yliopistot. Joten kai siellä joku osaa opettaakin. Niin, ja miksei saisi säksättää jenkkilän ihanuutta jos on käynyt paikan päällä, ollut sairaalassa potilaana ja omin silmin nähnyt kuinka hyvin se systeemi toimii?
Koska oletetaan, että jokainen (aikaansa seuraava) aikuinen osaa itse ottaa asioista selvää - ja päätellä siitä mitä puoluetta kannattaisi äänestää (tai jopa (hui!) miettiä sitä onko tämä nykyisenlainen puoluejärjestelmä enää edes millään muotoa järkevä?)
Itse olen moderni kokoomuslainen; eli kannatan kokoomuksen ajamista asioista mm. perintöveron tuntuvaa alentamista (tai vaikka kokonaan poistamista) ja mahdollisuutta hoitaa lasta kotona ainakin sinne 3 vuotiaaksi asti. Mielestäni on myös ihan järkevää tehdä yrittäminen kannattavammaksi, ja myös ihmisten työllistäminen.
Toisaalta kannatan kovasti ajatusta kansalaispalkasta (tosin tämän mahdollisuutta vasta tutkiskelen mielessäni - olen avoin ajatuksille aiheesta!), jota Vihreiden piirissä ajetaan - ja jota mielestäni Tanskan maalla harjoitetaan. Eli jokainen saisi yhteiskunnan taholta 400¿ / kk kansalaispalkkaa, alle 1000¿ tuloista ei tarvitsisi maksaa veroa lainkaan, mutta 1000¿ ylittävistä tuloista menisi veroa 44%. Kuulostaa kovalta tuo prosentti, mutta ottakaa huomioon, että samalla myös palkkatuloa nauttivat ihmiset saisivat tuon saman kansalaispalkan - verot (tietenkin) eli loppujen lopuksi on laskettu, että tämä malli ei tulisi kalliimmaksi toteuttaa kuin nykyinenkään tukiviidakko, joka vaatii tuekseen valtavan byrokratian verkon (ei sekään aivan ilmaista ole).
Kannatan siis ihmisen / yksilön omaa valinnan vapautta elämänsä suhteen - jos on valmis tyytymään vähäisempään tuloon, elämän järjesteleminen siten olisi mahdollista. Jos taas haluaa enemmän rahaa / omaisuutta tms. myös se olisi (työtä tekemällä!) mahdollista - ja siten myös yrittäminen, myös ylipäätään työn tekeminen, kannattavaa. Kaikki eivät halua samoja asioita, ja mielestäni se heille suotakoon - kunhan se ei tapahdu jonkun toisen kustannuksella, niinkuin se nykyisenlaisessa mallissa ja yhteiskunnassa tapahtuu!
Ihmiset eivät tiedä mitä esim. juuri terveyspalveluiden yksityistämisellä tarkoitetaan ja mitä sillä ajetaan takaa kun yksityistämisestä puhutaan.
Se ei tarkoita sitä, että kansalaisten hoidosta itse maksama osuus nousisi jos homma hoidetaan " yksityisesti" vaan kyseessä on terveyspalvelujen tuottaminen/ostaminen yksityiseltä sektorilta verovaroin. Käytännössä tämänlaisia järjestelyitä on jo käytössä, esimerkiksi Helsingissä osa hammaslääkärin hoitojonoista puretaan yksityisillä klinikoilla, niin, että asiakas EI maksa siitä yhtään enempää kuin julkisesta hoidostakaan.
Minun mielestä kyseistä toimintatapaa voisi harjoittaa laajemminkin, jos toiminta näin saadaan tehokkaammaksi. Itse en tiedä kuinka paljon kalliimmaksi ko. järjestelyt tulevat suhteessa julkisesti järjestettyihin. Kertokoon ken tietää.
Jos julkinen puoli toimii tehottomasti, on sille uskallettava tehdä jotain. Demarit tuntuvat jääräpäisesti pitävän kiinni vanhasta systeemistä, eivätkä uskalla uudistua. Siksi olen vallan siirtynyt äänestämään vihreitä, kannatan muuten lämpimästi muillekin.
Varmasti saa hyvää hoitoa ja sairaaloissa on yksityishuoneet yms yms yms. Olen itse sairaanhoitaja ja tiedostan kyllä, että Suomessa kaikki asiat eivät ole hyvin. Henkiökuntaa on liian vähän ja hoidon laatu kärsii jo ihan senkin vuoksi.
Mutta... Suomessa hoito on kuitenkin kaikkien saatavilla (priorisointia tietty joudutaan tekemään). Miten on USA:ssa?
Vierailija:
mutta siellä on maailman parhaat yliopistot. Joten kai siellä joku osaa opettaakin. Niin, ja miksei saisi säksättää jenkkilän ihanuutta jos on käynyt paikan päällä, ollut sairaalassa potilaana ja omin silmin nähnyt kuinka hyvin se systeemi toimii?
Amerikassa ei ole hoitojonoja sairaaloihin, koska siellä köyhät kuolevat kadulle. Samaako haikailet tännekin, että ongelmaiset ihmiset kuljeskelevat kaduilla ja " me kunnolliset" saamme pelätä henkemme edestä. Verot on pieni hinta tirvallisuudesta. Maksaisin mukisematta vielä enemmänkin, jos vaan ottaisivat. Vai mitä siltä ap:ltä puuttuu kun niin hätä on? Katto pään päältä, ruokaa, lapsilta hyvä koulu???
Työssäkäyvät ja heidän lapsensa ovat vakuutettuja työnantajan toimesta, vakuutuksen kattavuus voi tietty vaihdella työsuhteittain. Ihmisillä on myös yksityisiä (lisä)vakuutuksia. Sellaiset, joilla vakuutusta ei ole, pääsevät erillisen liittovaltion varoin kustannettuun terveysohjelmaan, josta heidän sairastumiskulunsa maksetaan. KUKAAN EI SIIS JÄÄ ILMAN HOITOA. Hillary Clinton yritti aikoinaan laajentaa tätä liittovaltion terveysohjelmaa koskemaan muitakin kuin niitä, joilla ei omasta takaa vakuutusta ole.
Huono puoli jenkkisysteemissä on se, että vakuutus voi kattaa vaan tietyn sairaalajakson ja jos tarvitseekin olla kauemmin, niin voi joutua itse maksamaan. Toisaalta hyvä puoli on se, että sairaalat ovat todella upeita ja hyvin toimivia, lääkärit maailman parhaita jne.
Lukekaa, please, tuo 42:sen kirjoittama kirjoitus oikein ajatuksella, ja ymmärtäkää, että olette Lipposen aivopesun ja vaalitaistelun uhreja - ja se minun vielä täytyy sanoa (vaikka viisasta ehkä olisi olla sanomatta), että minusta on todella pelottavaa miten suuret massat heti reagoivat hänen pelotteluihinsa tuosta palveluiden yksityistämisestä - onhan hän suurikokoinen (ja ehkä jonkun mielestä myös luottamusta herättävän?) vakaan oloinen mies, mutta ihan kaikkea ei tarvisisi mennä uskomaan yhtään ajattelematta asiaa sen pidemmälle. Hän pelaa omaan pussiinsa, ja suhtautuu politiikkaan aivan kuin se olisi jotakin PELIÄ - viis siitä, että ihmisten (meidän kaikkien!) asioita siinä pallotellaan.
Äänestäkää ensi keväänä viisaammin! Nyt teillä on siihen uusi mahdollisuus ; ).
t. 40
Jotenkin en vain silti suostu uskomaan sitä, että Jenkeissä tuo terveydenhoitojärjestelmä toimisi noin ihanteellisesti. Kaikki saavat hoitoa maailman parhailta lääkäreiltä ja elämä hymyilee...
t. sh, joka kommentoi tuolla aiemmin
En suinkaan väitä, että jenkkisysteemi toimisi ihanteellisesti. Onhan siellä(kin) syrjäytyneitä, jotka eivät hoitoon hakeudu ja jäävät näin ollen ilman hoitoa. Ja esim jos synnyttäjä joutuukin vaikka sektion takia viipymään pitempään sairaalassa niin se voi tulla yllättävän kalliiksi jos on heikko vakuutus.
Mutta onhan meillä täälläkin ihmiset eriarvoisessa asemassa. Esim me hankittiin syntymättömän lapsen vakuutus, jonka turvin päästiin nopeasti yksityiselle lääkäriasemalle putkitusoperaatioon kun lapsen korvatulehduskierre jatkui. Jos olisimme olleet julkisen terveydenhuollon varassa, niin odottelisimme vieläkin pääsyä korvaklinikalle eikä putkitusaikaakaan olisi vieläkään annettu.
Muistatteko pressanvaalien aikana kuinka Lipponen pelotteli Natolla jos Niinistö tulisi valituksi? Ja nyt Lipponen patistaa harkitsemaan Nato-jäsenyyttä. Ihan täysi peluri koko mies! Kansan pitäisi ymmärtää olla antamatta painoarvoa Lipposen puheille.
Lipponen pelaa haitallisempaa peliä ja hyvin taitavasti koska kansa uskoo häntä.
Asiat ehkä muuttuisivatkin parempaan suuntaan, jos kansa äänestäisi vasemmiston valtaan. Itse taidan ensimmäistä kertaa äänestää vasemmistoa.
" Kokoomuksen eduskuntaryhmä on kokoonsa nähden melko mitätön voima, sillä kukapa ottaisi vakavasti kampaajien, taksikuskien tai Gloriasta sivistyksensä hakevien seurapiirikanojen puolueen. Eduskuntaryhmäkin koostuu lähinnä valtion ja kuntien virkamiehistä eli lääkäreistä, sairaanhoitajista, opettajista, poliiseista, evp-upseereista."
Mielestäni omituinen veto Laitiselta (Iltalehden kolumni, löytyy www. iltalehti. fi) lähteä mollaamaan duunareita. Sanoisin jopa, että ei kovinkaan viisas veto.
että ne, jotka maksavat eniten veroja, toivotetaan tervemenneeksi yksityiselle, koska heillähän on varaa. Kele!
Vierailija:
jota suomalaisille on USAsta vuosikymmeniä syötetty.
Jopa YLEn toimittaja näki eron Suomen ja USAn terveydenhuoltojärjestelmän välillä, kun oli siellä 4 vuotta viettänyt.
Aivopestyn suomalaisen tuntee siitä, että hän alkaa hulluna säksättämään, kun joku sanoo hänelle sanan USA.